Tour de France Scorito: budgetspel

1 2 ... 6 ... 10 11
jsprunk

Wat heerlijk zo'n tweede team. Alle renners die ik met pijn in het hart uit het eerste team heb gegooid, vinden hier een warm thuis :)

Peter Post Forever

Ik doe ook mee onder mijn Wielerflits naam

DeRetrorenner

Wat een leuk initiatief! Ik doe zeker mee.

Milsen

Hmmm weer een leuk spelletje erbij. Morgen ff regelen en flink puzzelen. Trustee allemaal

ConINGtador

Overwegen jullie om een renner van 4-5 miljoen in jullie budgetselectie op te nemen?
Andere vraag: hoeveel overeenkomsten hebben jullie met je normale (51 miljoen) team? (bij mijzelf komen 12 renners overeen)

Jelle van der Linden

'@ConINGtador, Ja ik heb Sagan + Kittel in mijn team!

ConINGtador

'@Jelle van der Linden

In mijn ogen blijft er (te) weinig budget over als je 10 miljoen (oké in jouw geval 9,5) aan twee renners spendeert. Voor hetzelfde geld ligt Kittel in etappe 1 op de grond. Dan investeer ik die 4,5 miljoen liever in 2 à 3 subtoppers. Risicospreiding noemen ze dat. Maar misschien zit ik er wel helemaal naast en loont het om minimaal 2 puntenpakkers à la Sagan, Kittel, Valverde, Froome aan je team toe te voegen. Neem aan dat je met Kittel en Sagan in de bergen vol voor goedkope aanvallers gaat? Mannen als Bennett, Calmejane, Uran en Pauwels?

jsprunk

Bij mij komen 0 renners overeen. Volledig bewust, uiteraard :)

jsprunk

Als ik die keuze overigens niet had gemaakt, zou ik zeker proberen om Sagan er in te houden, 5M of niet. Je kunt hem zo in 11 etappes kopman maken en hij rijdt ze vast allemaal in de top 10.

Jelle van der Linden

'@ConINGtador, klopt ik gok erop dat ik de punten moet gaan behalen in de sprintetappe's hierdoor een veel minder klimteam op de been zet (met bv. mannen als Bennett, Uran, D.Martin, Meintjes, Gesink enz.) Maar over de sprinters in de lagere categorie ben ik niet zo zeker voor (Greipel, Matthews, Kristoff, Degenkolb, Colbrelli, Cavendish enz.) Daarom ga ik voor 2 toppers daarin

nasibal

ik hou bij dit spel zelfs nog 250k over.

WCEendT

'@Nasibal
Ik 1250K :P.

Milsen

Opscheppers!😜

Charlie33

Wpoels doet toch ook mee

Francesco

Heel leuk idee dit, kan hier m'n hart volgen ipv m'n verstand

barry24

Inmiddels 112 deelnemers aan deze poule! Ik zie echter wel dat er nog behoorlijk wat deelnemers zijn die hun selectie nog niet compleet hebben. Dus controleer even of dit ook voor jou geldt!

Mijn duurste renner is maar 3 miljoen, de echte toppers heb ik dus niet meegenomen.

antonn

'@barry24 Ik heb me vorige week per ongeluk met m'n verkeerde account aangemeld (24(24)= antonn) . Zou je me kunnen verwijderen?
Excuus voor het ongemak en bvb dank!

MarcelGr91

Ik ga mijn team hier nu in elkaar zetten. :)

pirazzi

Heb me ook aangemeld voor dit spel. Nu nog even 21 miljoen van mijn budget afhalen.

dspiky

'- Het is een behoorlijk stukje tekst geworden… -

We zijn begonnen! Het feit dat er in dit topic weinig inhoudelijk over de renners is gezegd, zal ongetwijfeld leiden tot een ongekende variatie in teams en strategieën. Het samenstellen van een uitgebalanceerd team voor 30m bleek toch lastiger dan gedacht. Er lijken, naast D. Martin, haast geen ‘zekerheidjes’ te zijn. Toch is het belangrijk om voor elk soort etappe een kopman te hebben die de nodige punten binnenharkt. Goedkopere renners zijn daarnaast vaak toch al een onzekere factor binnen je team. Een gokje (of twee) kan goed uitpakken, maar gezien het geringe budget moet je veel meer gokjes wagen bij dit spel. Om toch zekerheid in te bouwen, heb ik veel renners gekozen die multi-inzetbaar zijn. Het was de insteek om de selectie zo samen te stellen, dat er zowel op het vlakke als in de bergen 11-12 renners uit de selectie punten kunnen pakken. Dit kan via etappepunten, maar ook via team- en/of truipunten.

Naast Dan Martin heeft Bardet een plaatsje weten te bemachtigen. Hij zit naar verwachting bergop én bergaf bij de beste klassementsrenners en is daarmee de ideale kopman. Verder is er een plaatsje voor Izagirre, mede voor de tijdritten, en Fuglsang, die mij iets te laag geprijsd leek. Hetzelfde geldt voor Uran. Hij lijkt voor 1m een koopje, zeker omdat hij dit seizoen ongemerkt vrij sterk rijdt in de bergetappes. Daarnaast start hij vandaag in de tijdrit ná Talansky, die eigenlijk een betere tijdrit zou moeten kunnen rijden en ook als kopman is aangewezen.

Twee renners die op veel verschillende manieren kunnen scoren zijn Buchmann en Caruso. Buchmann is vooral interessant vanwege team- en truipunten, maar kan ook verassen en in etappes de nodige punten binnenharken. Caruso is een hele interessante. Volop kans op teampunten met zowel Porte, Küng als Van Avermaet. Daarnaast zijn er meerdere scenario’s te bedenken waarin Caruso meedoet voor de etappewinst. Als Porte niet in de gele trui rijdt, dan kan Caruso worden gebruikt om de druk op te voeren op de geletruidrager. Caruso zal dan een demarrage plaatsen, waar misschien niet op gereageerd wordt door de grote mannen. Zo blijft hij misschien zelf ook goed staan in het klassement. Als Porte wél in de gele trui rijdt, dan zal Caruso misschien op kop moeten rijden, maar het is niet geheel onwaarschijnlijk dat de Sky-train het tempo zal bepalen en Caruso dus niet aan de bak hoeft. Mocht ‘de groep der favorieten’ voor de overwinning sprinten, dan zal Porte willen dat concurrenten geen bonificaties pakken. Omdat zijn eigen sprintje niet sterk genoeg is om Valverde, D. Martin en Bardet te verslaan, mag de rappe Caruso het proberen. Genoeg kansen op punten dus.

Aanvulling op dit klimteam is G. Martin, die heeft aangegeven niet zomaar tijd te willen verliezen en dus met een schuin oog naar het klassement kijkt. Hij komt ook in aanmerking voor het jongerenklassement en heeft een aardig sprintje. Voor 500k dus écht een koopje. Als dark horse voor de berg- en heuveletappes is Benoot geselecteerd. Hij heeft aangegeven de eerste week mee te willen doen voor de witte trui. Hij denkt dat met name de etappes 3 en 5 hem goed moeten liggen. Ook etappe 8 moet hij aankunnen. Later in de Tour kan hij besluiten om, in tegenstelling tot eerdere berichten, voor een klassement te gaan óf om aan te vallen. In beide gevallen levert hij waarschijnlijk een hele hoop punten op.

Naast Benoot zijn er nog twee Belgen geselecteerd, namelijk Gilbert en Naesen. Beide renners staan als aanvallers te boek, maar zijn in veel verschillende etappes inzetbaar, variërend van vlakke ritten tot bergetappes. Om in de tijdritten niet al te veel punten te verliezen, is ervoor gekozen om twee pure tijdrijders te selecteren. Küng en Sütterlin kunnen beide punten pakken in de twee ritten tegen de klok, doen daarmee een gooi naar de witte trui in de eerste week én maken een goede kans op teampunten met Porte/Van Avermaet enerzijds en Quintana/Valverde anderzijds.

Dan is er nog 14m over voor de rappe mannen. Onder het motto ‘multi-inzetbaarheid’ kunnen Sagan en Matthews niet ontbreken. Zij hebben aangegeven minimaal 11 kansen op etappezeges te zien en kunnen in de tijdritten ook nog scoren. Als ze daadwerkelijk in zoveel etappes meedoen om de winst, dan zal de strijd om de groene trui ook beslist zijn, wat nóg meer punten oplevert. Onder hetzelfde motto lijkt Swift voor 1m een goede aankoop. Voor dit geld haal je een redelijke sprinter, begenadigd heuvelrenner én daarnaast een aanvaller, die zelfs in bergetappes mee kan doen, binnen. De volgende renner is de enige Nederlander in de selectie, Dylan Groenewegen. Hij kan teampunten behalen in de eerste week via Roglic (of Van Emden) en is in mijn ogen de goedkoopste sprinter die een etappe (of meerdere) kan winnen.

Nu wordt het écht moeilijk. Voor vier miljoen en drie plaatsen zijn er opties te over. Lange tijd was Démare een vaste waarde. Verwacht ik namelijk echt heel veel van. Nadeel is dat je dan twee renners van 500k erbij moet nemen. Nou zijn er voor die prijs met oa. Boudat, Bevin, Smith en Zabel genoeg opties, maar eigenlijk wil ik er geen één. Laat staan twee. Daarom toch gekozen voor een andere optie: Démare en Smith moesten plaatsmaken voor Boasson Hagen en Colbrelli. Zabel heeft, dankzij Tony Martin, zijn plaatsje als twintigste renner weten te behouden. Hagen en Colbrelli zorgen voor de broodnodige aanvulling in de heuveletappes. Daarnaast kan Hagen worden ingezet in de tijdritten. Wederom twee renners die multi-inzetbaar zijn dus.

Het hele team:

Bardet
D. Martin
Fuglsang
Izagirre
Uran
Buchmann
Caruso

G. Martin
Benoot

Gilbert
Naesen

Küng
Sütterlin

Sagan
Matthews
Groenewegen
Colbrelli
Boasson Hagen
Swift
Zabel

Silent Hill

Stevig team zeg.
Geen idee hoe je het voor elkaar gekregen hebt, mijn team lijken allemaal knechten van 500.000 :p

nasibal

Tandjes, dat is een best team inderdaad!

arviidd

Nou hier meer punten dan de gewone. Helaas had ik ook hier Valverde en ja die was niet goedkoop voor een Budget spel.

Kpenty

Vandaag met 130 net onder het gemiddelde. Probeerde mijn team vooral aan te vullen met teampunten die zelf eventueel ook wat kunnen (tijdrijden, top 20 etappe).

Klassement:
Aru
Yates
Martin
Izagirre

Buchmann
Nieve
Henao

Kung
Van emden
Bodnar
Sutterlin
Cummings

Gilbert
Gallopin

Demare
Bouhanni
Matthews
Groenewegen
Mclay
Arndt

Laatst gewijzigd
Mathieu Moller

Dat klinkt helaas heel herkenbaar, arviid.

1 2 ... 6 ... 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.