Ik denk een ontzettend sterke klim-equipe (van de huidige top-8 GC enkel Aru niet) te hebben, maar wellicht is het wegblijven van de kopgroep (of in ieder geval Alaphilippe!) nog wel gunstiger.
Liefste eigenlijk dat de meeste vluchters nog worden ingelopen, maar dat enkel Alaphilippe en waarschijnlijk dan ook een paar anderen overblijven. Wat dat betreft is de samenstelling van de kopgroep vrij ideaal. Grote groep, behoorlijk wat goede klimmers, maar geen scorito-materiaal :)
Enkel Soler bij een enkeling, maar of die hem vandaag ook opgesteld hebben..
Neuj, dat klopt niet. De voorsprong is al een stuk groter.
Cannondale zal niet gaan controleren voor Woods door Villella vooraan. Bardet en Aru hebben ook een ploeggenootje vooraan. Froome wil denk enkel de trui behouden en het op de slotklim onderling uitvechten. Zie ik enkel Orica het mogelijk opknappen, maar goed, ga dr maar aanstaan... lijkt me vrij onverstandig.
Ow, in dat geval denk ik dat Lotto Soudal misschien zo wel gaat controleren voor Maxime Monfort! #u never know
Zonder dollen, het scenario wat je schetst is bijzonder verwerpelijk. Een fitte Alaphilippe is onverslaanbaar door de andere mannen in de kopgroep op die slotklim. Nu is ie dat mogelijk niet doordat ie nog niet op 100% rond rijdt, maar hij gaat never nooit op een eerdere klim in de etappe gelost worden.
En zelfs al zou die gelost worden, voor wie zou Quick-Step dan moeten gaan controleren?!
Nee, als het peloton ze terug gaat pakken, zal dat zeer waarschijnlijk door Sky en/of Orica komen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.