Jullie houden alleen geen rekening met het scenario dat er gewoon 7 renners voorop kunnen blijven (wat best reëel is) en het peleton er vervolgens rustig achteraan peddelt. In dat geval zouden sprinters als Manzin en Blythe voor de finale begint terug kunnen keren in het peleton. Dit zijn tevens ook de renners die zich dan nog willen bewijzen voor de overgebleven ereplaatsen. Er zijn ook maar weinig ploegen (buiten Quick-Step) die werk willen maken voor een sprint. Misschien dat TLJ er zich mee gaat bemoeien.
Dit maakt het voor mij dus ook extra lastig. Tot nu toe ben ik telkens voor de veilige keuze gegaan en dat heeft geresulteerd in de virtuele rode trui van dit forum (en trots dat ik ben!:)). Maar ik heb zo'n vermoeden dat Blythe morgen gewoon nog mee gaat doen voor de ereplaatsen..
Edit: ik stel Cort overigens niet op, denk ik..
Deze is toch echt moeilijk..
Trentin (K)
Alaphilippe
Jungels
Froome
Poels
Chavez
Kragh A.
Zij staan vast maar voor laatste 2 plaatsjes is het kiezen uit Blythe / Van Asbroeck / LLS / Costa.
Voor de eerste 2 vrees ik dat ze niet overleven en van de laatste 2 vrees ik dat ze geen ruimte krijgen, voorlopig denk ik toch Van Asbroeck en LLS te nemen.
Ik blijf zeggen, dit is een etappe voor aanvallers., en geen sprint etappe, welk scenario je er ook tegenaan gooit.
Scenario 1/ een kopgroep vormt zich. De AK mannen laten begaan. De weinige ploegen met echte sprintkansen, hebben de macht niet om te controleren, één van de vluchters wint de etappe, gevolgd door een waarschijnlijk forse groep medevluchters. Sprinters vechten om plaats 18 t/m 20
Scenario 2/ de sprintersploegen hebben wel de macht om te controleren en zien kansen om te winnen. In hun kielzog nemen ze het hele peloton mee. Op de laatste beklimming zien opportunisten als Contador, de herstelde Majka, of een AK renner die ook al fors achter staat (Kelderman ofzo) hun kans en trekken er op de laatste beklimming keihard vandoor. Zij lichten hun hoed naar de amechtig hijgende restanten van het afgewerkte sprintersgilde om die vervolgens pas na de streep terug te zien, of de achtervolgers de vluchters nog inhalen of niet.
Scenario 3/ het wordt een klassieke wandel etappe. Ff mak aan na de slachtpartijen van de afgelopen dagen in de bloedhitte, en het hele zootje blijft bij elkaar, met eventueel een heel licht vluchters clubje vooruit. Dan is het misschien nog wel zekerder dat er geen sprinter aan blijft hangen, want dan gaan de SKYbots, de BMC jongens, de ORICA en BM contingenten op de macht omhoog, zodat er geen dwaze Contador moves mogelijk zijn.
Op de muro van 3,5 kilometer verloren de beste sprinters ruwweg 6 minuten op de kleppers. De laatste beklimming in deze etappe is dan wel niet zo steil maar wel drie keer zo lang. Laten we middels kruisbestuiving vaststellen dat het verlies dan ruwweg hetzelfde zal zijn. Die sprinters komen nooit maar dan ook nooit meer terug!
Laat u niet gek maken geachte scorito broeders en kies met wijsheid!
Vanwege de verwarring over de laatste klim naar Puerto del Garbi.
De routekaart maakt duidelijk dat de renners na de Puerto del Oronet nog een rondje maken, de Puerto del Garbi moet dan beklommen worden in westelijke richting (CV-329) en daar zitten wel degelijk 2 zware km's in van 18-21%. (zie profiel van kaboutertje) Na de top dalen ze af om nogmaals de Puerto del Oronet te passeren.
Sprinters lijken me schier kansloos.
Met dank aan bartje voor de inspiratie.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.