Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 108 ... 226 227
Chaba

De echt lange klimmen moeten nog beginnen dus ik begrijp Woods wel. Eerst kijken hoe dat uitpakt. Een overwinning lijkt me zijn eerste doel.

Vandaag verwacht ik toch echt de aanvallers. Ik zou niet weten wie dit gaat controleren voor een sprint. Quickstep zal dan toch echt hulp moeten krijgen maar wie? Orica niet, want Cort moet zijn mannen bijstaan. Sky hoeft alleen het gat klein te houden maar heeft geen sprinter. En de andere sprinters ja, kunnen die de klimmetjes wel aan.

Filipo

Wat denken jullie van Majka die voor de bergtrui gaat? Quote staat op 12... Als hij herstelt, is hij voor mij de favoriet. Wellicht het risico waard om te spelen

yoeri

Ik baal voornamelijk van TJ en Woods van de renners die ik niet heb (tot op heden). Heb zelf Majka (ziek), Jungels (totaal uit vorm), Contador (ziek), Pozzovivo (flink gevallen en daardoor op flinke achterstand). Dus het gaat tot op heden nog niet echt lekker met de keuzes. Ik ben wel een fan van Woods, maar dat hij dit op de langere stroken (dus niet op de punch-aankomsten) zou laten zien had ik niet verwacht. Bij de eerste 20 omhoog wel, maar niet bij de eerste 4, erg knap. Echte punch-aankomsten waren er te weinig, dus hem niet meegenomen. Contador gisteren niet meegenomen en dan presteert hij ineens weer wel.

TJ heb ik voor de eerste keer sinds hij meedoet aan een grote ronde niet geselecteerd, na de Giro was ik er helemaal klaar mee. Hij bleef me iedere keer maar weer teleurstellen, nu zag ik het niet meer goed komen. En ja hoor, ik laat hem eindelijk eens thuis en hij pakt tot nu toe zowat de meeste punten...

Flipper01

Lastige keuze vandaag.. Sprinters of aanvallers?
Ik denk dat veel sprinters moeten afhaken op de pittige klim op 36km voor de finish. Waarschijnlijk gaat een groepje aanvallers vandaag om de zege strijden.

Ik geef Trentin de meeste kansen en neem Theuns voor de zekerheid maar mee.
Blythe, Molano en Cort laat ik waarschijnlijk op de bank.

Qua aanvallers gaan in ieder geval Fraille en Alaphilippe mee. Over LL Sanchez twijfel ik nog aangezien hij nog dicht op Froome staat en weinig ruimte zal krijgen.

En een handjevol klassementsmannen om wat punten te sprokkelen: Froome, Poels, De la Cruz en Chaves.

JDL75

'@Filipo gisteren gaf hij aan dat hij hoopte er goed door te komen die dag, ik ben bang dat vandaag nog te vroeg is. Lekker mee pedelen tot de rust dag en daarna zijn etappes uitkiezen?

Filipo

'@JDL75 Etappes uitkiezen zou hij zeker kunnen doen. Verwacht toch dat als hij hersteld is dat hij voor de bergtrui gaat. Heeft hij in het verleden ook al gedaan. Bovendien zal hij dan ook wel zijn etappe pakken. We wachten de komende dagen af ;-)

yoeri

Dat kaartje van kabouter zegt toch duidelijk Alto di Garbi en niet Puerto di Garbi? Hoe komen mensen erbij dat dat het juiste routekaartje is?

Dom Tumoulin

http://www.cyclingnews.com/news/majkas-vuelta-a-espana-gc-hopes-end-in-tarragona/

In dit artikel staat dat Majka voor de etappeoverwinning(en) en bollen zal gaan, maar of Majka dat daadwerkelijk gezegd heeft of dat het slechts een interpretatie is van de schrijver weet ik niet

Sagan=hulk

Dju dan heb ik Lutsenko en Alaphilippe in m'n team, dan had ik ze niet opgesteld.

Flipper01

Volgens mij zijn Alto di Garbi en Puerto di Garbi hetzelfde.
Dit zou het profiel moeten zijn vanaf de zuidzijde: https://www.cyclingcols.com/profiles/GarbiS.gif
Hierop zie je ook Segart staan wat ook op de routekaart staat.

Starlynk

Heb nu het volgende team staan:

Trentin (c), Jungels, Alaphilippe, De la Cruz, Froome, Poels, Chaves, Kragh, Lobato

7 mensen met zekere punten en Kragh en Lobato potentiële nul-punters (Asbroeck en Blythe nog op het bankje, maar ik verwacht geen sprint). Ik kan er eventueel voor kiezen om Roche (7 zekere punten) en/of Nibali (op dit moment 6 groene trui punten, dus afhankelijk van de etappe) nog te nemen i.p.v. Kragh en/of Lobato, omdat ik me afvraag in hoeverre Kragh en Lobato mee mogen gaan in een eventuele vlucht. Hoe denken jullie hierover?

Laatst gewijzigd
Diede34

'@Starlynk: Grappig, ik heb vrijwel hetzelfde opgesteld. Alleen TJ ipv Chaves en Schwarzmann ipv Kragh.

Roche zijn idd 7 vrij zekere punten. Ik heb TJ er ook in mede voor het geval er een BMC'er (bv Dennis/Oss) gek gaat doen en in de aanval gaan.

Ik neem het risico van die 7 verloren punten voor lief om Lobato en Schwarzmann een kansje te geven voor de sprint. Blythe vind ik wel heel ver gaan...

jp.vanoosterhout

wie zegt dat het maar 7 verloren punten worden ,als een groep van 25 man zonder sprinter gaat strijden voor ritwinst kunnen de klassementsmannen zoals roche van garderen ook i de top 10 komen en dan verlies je veel meer punten !

StassenR

Waarom krijg ik met Roche 7 zekere punten?

Sorry ik mis hier iets denk ik..

Dom Tumoulin

4 punten voor de 4e plek in het AK en 3 punten voor de 3e plek in het combinatieklassement

StassenR

'@DomTumoulin,

bedankt!

SlamSam111

4e in AK = 4 punten
3e in combi = 3 punten

Ontos

Foutje

Laatst gewijzigd
Connotador

'@ jp.vanoosterhout

De etappe lijkt me echt te licht om te stellen dat AK-mannen in de top 10 van de uitslag zouden komen. Denk daarnaast dat te veel (heuvel)sprinters zich willen "bewijzen" voor een ereplaats(je) wanneer een groep vluchters om de dagzege strijdt en op die plekken terecht komen.

Eventueel zie ik Sky met het hele team hier nog enigszins voor in aanmerking komen.

Laatst gewijzigd
Starlynk

Die laatste klim is wel echt heel leuk met 2km a 12% (met stukken van 20%). Probleem is alleen dat de top 36km van de finish ligt, dus schade kan nog makkelijk goed gemaakt worden. Al met al ideale ingredienten voor een geslaagde vlucht, want voor de klassementsmannen is hier waarschijnlijk geen tijd te winnen en de pure sprinters a la Blythe gaan daar helemaal geparkeerd staan.

Jeffrey81

Als ik weer net zoveel geluk heb met selecteren van de dagopstelling en kopmannen kiezen als de afgelopen dagen (en in de Tour) wordt het vandaag de dag van BMC.....

yoeri

Als er gekoerst wordt dan blijft er geen sprinter meer over binnen overbrugbare afstand. Wellicht kan Trentin dan nog terugkeren. Heel lastig dit, net al mijn sprinters met inhoud zoals een Schwarzman eruit gehaald en vervangen voor klimmers met een goed eindschot. Lastige etappe weer.

vasnd

Mijn team staat weer. Hopen op geen mongolenvlucht vandaag.

Jeffrey81

Hahaha.....mooi samengevat vasnd :)

dazzler2120

Ik ga redelijk voor het offensief, sta nu op 96,1% en moet iets doen om te stijgen... 4 aanvallers ingezet in de hoop dat er 2 van blijven plakken...

1 2 ... 108 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.