Ik heb voor een etappe als vandaag een karige selectie, dus ik kan enkel hopen dat mannen die qua scorito te overwegen vielen a la LL Sanchez, Rui Costa, Jungels, Fraile, etc, niet mee gaan zitten. Zelf een paar sprinters die aardig kunnen klimmen (die ook wel eens in de aanval zouden kunnen gaan), paar mogelijke aanvallers en vooral zekere punten.
Dus:
Trentin (C)
van Asbroeck (ploeg was voor de ronde positief over Woods en v Asbroeck hun klimkwaliteiten.. in ieder geval 3 punten via Villella)
Dennis
Alaphilippe
Froome
Poels
Moscon
de la Cruz
Cháves
Oftewel, Tejay en Roche thuisgelaten voor v Asbroeck en Dennis. Hopelijk pakt dat goed uit.
De opstelling van vandaag: van alles net niks. O.a. voor ritten als deze had ik Degenkolb mee. De strijdwijze van Orica met Cort begrijp ik niet zo. Die belangen om Chaves/Yates voorin te houden en vervolgens mee te sprinten, dat bijt elkaar niet eens zo heel veel. Als je er in de laatste paar km's toch al zit dan kan je toch net zo goed meesprinten. Maar goed, al met al Cort niet opgesteld vandaag. Manzin vandaag ook maar niet opgesteld, die komt niet bepaald lekker de bergen over, denk dat het voor hem te zwaar is. Zul je net zien dat ie gaat aanvallen vandaag. Denk vandaag vooral dat QSF wel een paar ijzers in het vuur willen gooien, zullen ongetwijfeld een mannetje mee proberen te sturen in de vlucht. Mocht dat niet lukken dan zullen ze misschien willen controleren. Andere ploegen zie ik het niet doen eerlijk gezegd.
Vandaag maar gekozen voor de QS brigade en de kansen gespreid.
Trentin (C) en Lobato voor het snelle werk
Froome en Poels voor de truien en teampunten
Woods en LL Sanchez mocht er gekoerst worden voor het sprintje van de AK-mannen
Jungels, Alaphilippe en De La Cruz voor overige scenario's en nog wat teampunten
Toch maar de gok gewaagd met Alaphilippe als kopman. Etappe lijkt toch wel op zijn lijf geschreven. Sluit ook niet uit dat Trentin zelf in de vlucht zit, dan zal ik wel balen. Ondanks mijn tot nu toe een aantal keer verkeerd uitgepakte gokken geniet ik wel van het nadenken over hoe de koers zal gaan lopen, veel leuker wat dat betreft dan de Tour.
Alaphilippe (c), Trentin, Lobato, Kragh, Moscon, Poels, Froome, Chavez, DLC
Ook net als Pietje overwogen om van Asbroek er nog in te zetten voor Chavez. Aangezien ik met Alaphilippe al een gokje waag, heb ik daar even voor safe gekozen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.