'@LR: Inderdaad komt nog heel veel leuks aan, probleem is gewoon welke ploeg is sterk genoeg om te controleren naar de vluchters toe, veel teams kiezen ervoor om een mannetje vooruit te sturen om later in de rit de kopman te ondersteunen zoals Trek vandaag. Orica heeft een yzersterk team dus zie ze wel nog met een tactiek afkomen om Sky onder druk te zetten, maar om nu al de Yatesbrothers op te offeren is het nog veel te vroeg in de vuelta. Ben benieuwd....
Wat een liefde op het forum!
Een Haat-liefde verhouding heb ik momenteel met mijn selectie. Vandaag last minute natuurlijk majka eruit gehaald voor poels. En Alaphilippe er ook al uit. Hopelijk heb ik later deze ronde keuzes die iets beter uitpakken. In drie dagen ben ik van plek 60 naar iets buiten 200 gezakt. Zonde!
'@elstupido: mijn tactiek vanaf nu zal zijn zoals vandaag, altijd minimum 1 renner selecteren die in de aanval kan zitten, als je Majka en Alaphilippe hebt kun je niet veel missen daarin vind ik en je hebt altijd iets van punten dan als de vlucht voorblijft. Ze kunnen het trouwens beiden vanuit het peleton ook als de vlucht gegrepen wordt.
@LR: zal alleszins niet van mij gekomen zijn want ik heb hier rotsvast verkondigd dat Majka in mijn team kwam en dit ten koste zelfs van de teampunten van Poels.
'@LR: zelf had ik die bedenkingen bij Ala, omdat hij in z'n vorige ontsnapping nog niet zo denderend was. Maar had door dat Majka in orde was al omdat hij er nog aanging in etappe 6. Zowiezo 2 renners om moeilijk in te schatten nu om dat ze op achterstand staan en hun vorm terug goed is, altijd moeilijk in het scoritospel. Ik selecteer eigenlijk altijd puur op gevoel en wat ik de voorgaande dagen gezien heb.
Even tussendoor. Het lijkt me eigenlijk best heel leuk om een keer af te spreken met een aantal van de vaste forumgasten hier. Ik ben al zo'n 3-4 jaar (misschien zelfs langer actief in dit forum) en ik heb zeker met een aantal vaste deelnemers het idee dat ik behoorlijk met hen op één lijn zit. Dus mocht iemand een keer een rondje willen fietsen ofzo, stuur dan gerust een PM!
Grappig dat iedereen vandaag Majka en/of Alaphilippe er in gaat zetten na gisteren. Ik verwacht dat Froome vandaag wil winnen. Hij heeft nog iets recht te zetten van toen hij hier in 2015 verloor en heeft gisteren nog een keer het bewijs gekregen dat hij op dit moment toch echt de sterkste is. Daarnaast is de aanloop (voor Spaanse begrippen) vlak, dus heerlijk terrein voor de Stannards en Kneesen van deze wereld om het verschil te beperken.
2 dagen achter elkaar succesvol in de vlucht is sowieso niet velen gegeven. True, Majka deed het in de Tour van 2014 (daarna nam hij wel altijd een snipperdagje tussen aanvallen door), maar laten we niet vergeten dat Majka nog steeds aan het herstellen is op dit moment en de "vlakke" start spreekt ook niet in zijn voordeel. Alaphilippe heeft voor zover ik weet nog nooit 2 dagen achtereen succesvol aangevallen. Als Majka echt goede benen heeft zie ik het hem nog wel proberen vanuit de groep van de favorieten, maar als hij de inspanningen van gisteren nog voelt zal hij wel laten lopen...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.