Gisteren ontzettend zitten balen dat ik zowel Majka als Alaphilippe uiteindelijk niet had opgesteld..
Ik denk dat ik ga voor de AK mannen: Froome, Chaves, Nibali, Woods, Zakarin en Poels
En de volgende aanvallers: Majka, Alaphilippe, Pozzovivo, LL Sanchez
Op de bank blijven dan: De la Cruz, Roche en Yates en nog een van de bovenstaande mannen... Maar wie?
Wat is het toch vreselijk moeilijk om telkens een selectie te maken deze Vuelta. Gisteren geen Alaphilippe meegenomen waardoor ik ben gezakt naar 98,8% waar ik echt enorm van baal. Vandaag durf ik hem niet thuis te laten. Verder klassementsmannen met Sanchez of Pozzovivo. Op het moment staat Sanchez er in. Of toch maar weer volledig focussen op de klassementsmannen....? Lastig!
Het zijn toch meestal de zelfde mensen die in de aanval gaan. En Majka en Alaphilippe zijn gewoon erg sterk gebleken gister.
Ik denk dat Majka het nu bijna elke dag gaat proberen totdat hij zijn etappe heeft maar of Ala nog een keer gaat?
Het is vandaag trouwens wel de etappe die Alaphilippe in eerste instantie had aangestipt. Gister was een mooie bijkomstigheid dat hij er bij zat. Dus wellicht dat hij vandaag gewoon weer aangaat, wat dus ook het oorspronkelijke plan was.
'@kevinraar: Net een paar puntjes buiten de top 100 nog helaas ;)
@lage rugpijn: alles is mogelijk uiteraard, maar in 2015 zat de top 15 van het klassement m.u.v. Landa bij de top 16 van de etappe uitslag. Denk dat Majka en Alaphilippe ook niet de illusie hebben dat ze Froome gaan kloppen als ze tegelijkertijd aan de klim beginnen. Maar ze mogen mijn ongelijk bewijzen hoor! Zou het wel leuk vinden als ze het proberen iig :)
'@ wesley1983,
Volgens mij heeft Majka niet zelf gezegd dat hij voor het bergklassement gaat, maar is het een opmerking die cyclingnews heeft toegevoegd.
Zie laatste alinea van het volgende artikel: http://www.cyclingnews.com/news/majkas-vuelta-a-espana-gc-hopes-end-in-tarragona/
Als Majka wel voor het bergklassement gaat snap ik niet dat hij gisteren niet de volle punten op de eerste 2 colletjes pakte en daar ook geen enkele moeite voor deed.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.