Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 136 ... 226 227
Zadelpen

Vandaag slechts een puntje of 30 verloren door verkeerde keuzes. Maar wel verder afgezakt, en dat is zonde. 96,9%. Maar nu is het kinderspel gedaan. Weg met die flauwe muurtjes. Op naar de echte bergen, en als ik nu niet ga knallen, nou.... dan.... zou dat zeer teleurstellend zijn.

Morgen eens denken of ik zonder aanvallers ga, of met Majka. Maar verder moet het staan. Moet eerlijk zeggen dat mijn vertrouwen in een goede afloop wel weg zakt. Als ik dinsdag niet goed scoor, ben ik al uitgeschakeld denk ik.

Jasperdewaal11

Weer gestegen naar plek 1195 (ondanks mijn misser gister met majka. Vandaag solid boven 300 puntjes, top 1000 komt in zicht!

Pietje Precies

Ik blijf me trouwens verbazen hoe bizar goed Wielerflits in de algemene poule scoort. Jammer dat we geen fulltime Scorito'ers kunnen worden :p

Ga de laatste tijd qua voetbal & wielrennen echt gruwelijk op Scorito, zonde dat het allemaal enkel voor de eer is.

kevinraar

is er subpoule waar jullie allemaal inzitten hoe heet die?

Zadelpen

'Binnenkort' je zakken vullen dan Pietje, ;-).

Ik denk zelf dat de ranglijsten nog helemaal gaan veranderen. We hebben nu de paar vlakke en (stevige) heuvels gehad. Nu gaan we de bergen in, en dat zijn toch andere ploegen (hoop ik?).

Heb je ook nog de vraag wie van de tour jongens gaat er nog doorheen zakken. Dit zal ook wel invloed hebben op veel teams. Dan wel positief of negatief. Het is nog niet gedaan he...

Toch is het wel lekker als je nu al heel hoog staat, 99%+.

--

Die pool heet wielerflits Vuelta Kevin. Geen idee hoe ze daar op zijn gekomen haha.

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

'@ kevin: De meesten zitten natuurlijk in de wielerflitssubpoule, en zelf zit ik nog in 3 andere poultjes.

Michel091

Misschien ben ik niet de eerste maar de relatief teleurstellende resultaten van mijn ploegjes dit jaar hebben me een idee gegeven: de volgende keer een subpoule aanmaken waarin je zo weinig mogelijk punten moet halen.
Het is dan wel verplicht om het hele budget op te maken, iedere keer 9 renners en een kopman op te stellen.
Kunst is dus de duurste klunzen te selecteren en voorkomen dat je per ongeluk teampunten pakt. De historie wijst uit dat ik hier beter in ben dan het reguliere scorito...
Who is with me?

kevinraar

lage rugfpijn zijn er 2 welke van de 2 zit je?

Pietje Precies

Nah, is best makkelijk. Gewoon de dure sprinters en klimmers pakken, maar ze vervolgens onlogisch opstellen. Dus sprinters in berg-etappes en omgekeerd. In de Vuelta misschien alsnog een tikkeltje lastig, maar in de andere twee rondes niet.

Klootje Kriekeljon

LR, toch mis ik liever de nummers 12 en 13 dan 4 en 7. ;)

Bij de eerste 33 staan in ieder geval maar 6 mensen die niet op WF meespelen. Dat zegt veel.

Edit: damn ondertussen nog een sloot punten gekregen op Scorito. Zelfs met Ala en LL nog 325 punten gehaald!

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Michel, zelfs daar had ik gefaald, want TJ zou mijn kopman zijn dan hahaha, ;-).

Hij doet het prima. Heeft zijn geld er al uit, maar nu verder.... ben benieuwd. Vind het eigenlijk wel tof dat die het goed doet.

--

Pietje, je hebt ook bonus-, trui- en teampunten. Plus als je hele dure renners hebt, die het goed doen, en je stelt ze niet op, krijg je aan het einde wel een enorme bonus he? Haha, is nog best wel tricky hoor.

Laatst gewijzigd
Michel091

'@pietje dan pak je alsnog veel punten in de eindafrekening

Laatst gewijzigd
Dom Tumoulin

Gestegen van 99% naar 99,3%. Bij een 'gebrek aan beter' stonden Kelderman en DLC er bij mij gewoon in. Positie 1 ga ik echter nooit meer halen. De tactiek met veel BMC'ers voor de TT heeft dusdanig veel punten opgeleverd dat dat verschil bijna niet meer te overbruggen is als je daarnaast ook gewoon de juiste klassementsmannen + trentin hebt (zoals bij velen het geval is).
Overmorgen weer een dag voor de vluchters? Ik denk dat ik Majka en Aaphilippe in ieder geval weer op stel. Jungels, Dennis, LLS en Costa gaan denk ik op de reservebank.

kevinraar

hopen dat alle mannen uit de top 10 behalve froome nibal en de la cruz er nog door heen gaan zakken

Laatst gewijzigd
kevinraar

heb me aangemeld voor de wielerflits forumpoule nu zit ik er niet in

Pietje Precies

Oja, die eindklassementen zijn naar. Dan moet je inderdaad op zoek naar brokkenpiloten en een hele hoop dure aanvallers.

Ilgatto

teampunten voor sky beginnen wel te tellen zo langzamerhand. Oomen toch ook maar eens gaan opstellen. wachten op een vroege vlucht etappe zit er voor hem voorlopig niet in!

Klootje Kriekeljon

Die Alaphillipe, op hoeveel km van de meet werd die ingehaald? Minder dan 3km toch?

Komt op 19.17 binnen!

Edit: hoor net dat Mas met Bardet mee ging. :P

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

'@ kevin: hij heet wielerflits vuelta 2017. Ik weet niet of je tijdens een ronde nog aan kunt melden, volgens mij niet.

@ klootje: Ja, eigen schuld. Heb hier wel bijdehand zitten doen over TJ en als ik hem dan niet opstel...Karma. Ik zag die ala ook zitten ja, die is naar boven gelopen denk ik.

JimKro

Ik heb de etappe niet kunnen zien maar ik ben blij dat ik maarliefst 380 punten heb gescoord en gestegen ben naar de top 200. Had niet veel beter kunnen gaan behalve dat ik A. Yates erin had ipv Lopez. Laat maar komen die bergetappes waar de favorieten voor de dagzege strijden!

Lage rugpijn

Ja, die mas en bardet gingen indrukwekkend weg....voor ongeveer 100 meter dan , bardet ging zelfd nog een keer.

Klootje Kriekeljon

LR, ja het klinkt gek maar het zou helpen als er eens een valpartij komt ofzo.. veel te veel goede jongens om uit te kiezen. Heb jij vast ook last van. Ik moet elke etappe kiezen uit:

Froome
Nibali
Contador
Chaves
Zakarin
v Garderen
Kelderman
De La Cruz
MA Lopez
Poels

Alaphillipe
R. Costa
LL Sanchez
de Marchi
Dennis

En dan ook nog (want klassementspunten):
Trentin
Lampaert

Echt niet te doen man. Nog nooit meegemaakt op Scorito ook dit.

Laatst gewijzigd
wesley1983

'@klootje: is echt niet te doen, ik heb op dit moment 10 man in de eerste 14 plus dan nog eens luxeaanvallers Majka en Alaphilippe, zie Jungels en Moreno ook nog wel wat doen waar ik dan punten ga missen waarschijnlijk en een Trentin.

Klootje Kriekeljon

Ja bizar he Wesley: elke dag verlies je een sloot aan punten doordat je er nu eenmaal niet 15 op kunt stellen.

wesley1983

'@klootje: de nummer 1 staat daar overigens wel heel verdiend moet ik zeggen, had zijn 9 renners in de top 11 en heeft het voordeel dat hij enkel Lopez, Kruijswijk en Majka de naam waardig in het hooggebergte op de bank had. Makkelijker opstellen, maar Lopez en Kruissie komen er ook door en hij kan ook nog missen door Majka niet te selecteren. Voor ons zal het zaak zijn om ons te handhaven daarboven denk ik door niet teveel meer te missen in dagopstellingen doordat we zoveel keuze hebben, maar in de eindafrekening gaan we dan wel terug naar boven schieten.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 136 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.