Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 138 ... 226 227
Starlynk

Off-topic: Ik ben zelf nu voor het eerst ook begonnen met Topcoach en Match Duel. Sta nu bij Topcoach 124e (99,8%), bij Match Duel 254e (99,1%) en bij de Vuelta 39e (99,9%). Tot zover de e-peen :p

Vind met name Topcoach heel leuk. De 1e ronde had ik de spelregels nog niet goed doorgenomen (Jahanbaksh op de tribune :D), maar daarna lekker gepuzzeld en gescored. Nu voor het echie wordt het toch weer een beetje anders. Hoe goed moeten je bank en tribunespelers zijn? En is zo'n Ziyech/Van Ginkel/Toornstra echt bijna 2x zoveel waard als andere middenvelders over een half seizoen gezien? Ben er nog niet helemaal uit, maar we hebben nog 2 weekjes. Match Duel vind ik een beetje suf. Die buitenlandse competities/teams boeien me sowieso niet. Stel ik de hele tijd topscorers op die uberhaupt niet spelen omdat ik geen zin heb om dat allemaal te googlen :D

Heb me ook aangemeld voor de US Open, maar zoals Pietje al aangeeft is de opzet bij tennis een beetje apart. Gewoon met je A/B spelers 6 van de 8 verwachte kwartfinalisten bij elkaar klikken en dan met de C/D spelers de gaten in het speelschema vullen en hopen dat die een beetje ver komen. Het heeft weinig met kennis te maken, maar meer met geluk dat die speler die je hebt geselecteerd net in een mooie flow komt. Zeker omdat die laag geklasseerde spelers de meeste punten binnen harken.

Wielrennen blijf ik toch het leukste vinden omdat het gelukselement voor mijn gevoel het laagst is (hoewel mensen hier soms anders beweren :p). Ja er kunnen renners vallen, maar de renners die punten scoren zijn over het algemeen ook de renners die goed zijn (en dus slim waren om te kiezen) terwijl bij voetbal toch ook een groot team element zit en daardoor niet per sé de beste speler de meeste punten haalt.

Anyway, tot zover de off-topic. Vond dat het op de rustdag wel mocht en voor zover ik weet is er nergens een algemeen Scorito forum?

On topic: Morgen gaat het weer voor de vluchters zijn. Ik ga, denk ik, voor Jungels!

hartstikkebedankt

Ook maar even off-topic dan over Topcoach

Ik ben 2 jaar terug 20e geëindigd bij Topcoach. Heb dit seizoen een beetje moeite om m'n team goed te vullen, het budget lijkt lager. Wat cruciaal is volgens mij, is dat al je spelers een basisplaats hebben en houden, dus ga sowieso niet je team aanvullen met tribunespelers van Excelsior en NAC + kies spelers waarvan je denkt dat ze een basisplaats houden (buitenspelers van Ajax zijn daarom lastig). Kies daarnaast veelscorende spelers, maar dat vind ik op dit moment echt lastig want Ziyech, Toornstra, Van Ginkel en Jorgensen zijn erg duur terwijl de spitsen van Ajax en PSV voorlopig nog geen garantie lijken. Keeper ook erg belangrijk, sowieso je eerste, maar je tweede zit ook altijd op de bank dus niet te onderschatten.

Bovendien, in de winterstop vindt er een update plaats van de prijzen van de spelers. De increase in waarde van je spelers die je dan in de selectie hebt, neem je mee naar de fase na de winterstop (dus stel je hebt nu een selectie van 44 mil, die kan in de winterstop increasen naar bijvoorbeeld 50 mil waarmee je dus eventueel nog andere spelers kunt kopen, of je houdt je team).

On: Morgen lijkt me inderdaad voor de vluchters. Ik twijfel tussen LL, Ala en Jungels, misschien neem ik ze zelfs alledrie. Majka lijkt me de dag erna wellicht te proberen als vluchter, ondanks dat ik denk dat dan de kansen voor de AK mannen groot zijn.

Laatst gewijzigd
snellerfietsen

Pff gezakt naar plek 12 scorito poule. Kelderman Roche er naast gelaten.. het is echt niet normaal hoeveel punten ik al ben misgelopen al heeft iederee n daar last van. Had 300 punten los kunnen staan.

Morgen flipje kopman

Starlynk

'@hartstikkebedankt: Off: Hartstikke bedankt voor de info ;) Dat je die increases behoudt had ik nog niet begrepen! Dan is het dus extra interessant om nu de ondergewaardeerde pareltjes in je team op te nemen (ook al zitten ze op de tribune) om straks in de winterstop extra budget te hebben. Very interesting :)

On: Eens wat betreft Majka. Lijkt me dat hij die etappe van woensdag omcirkeld heeft. Sluit niet uit dat hij morgen toch in de vlucht gaat dus wie weet gooi ik hem er wel gewoon in. Een grote (20+) groep in de ontsnapping lijkt me zeker niet ondenkbaar, dus dan heb je niks aan de Keldermannetjes en De La Cruzzen, dus dan is op Majka gokken nog best een optie.

jp.vanoosterhout

hoe zie je dat je een beker heb ,sta op plek 86 nu????

Starlynk

'@jp.vanoosterhout: kun je alleen in de Scorito app zien. Bedoel je plek 86 algemeen scorito voor Vuelta? Daar staat ene "eek" en die heeft inderdaad een beker, maar als jij dat echt bent, zou dat je niet moeten verbazen gezien je CV! :p

Poeksel

Gestegen naar plek 29, dus niet al te veel reden tot klagen. Maar toch, 54 punten laten liggen met Kelderman en DLC. Maar het "als ik niet steeds al die punten had laten liggen, dan was ik eerste" geldt natuurlijk voor veel teams...

Crashtester

Veel punten laten liggen hebben vrijwel alle teams die nu in de top 100 staan inderdaad, ik ook. De dagopstellingen zullen de doorslag gaan geven de komende twee weken. :)

Filipo

'@jori Voorstander van een Topcoach forum (Y)

Elpiedro

Net buiten de top 100 overall gekukeld, echter de top 10 is slechts zo'n 100 punten weg. Binnenkort mag een kopman gokje maar eens vlammen :) Maar dagopstellingen zijn rete belangrijk in de top 100

Pietje Precies

Een hoop rake opmerkingen van @hartstikkebedankt. Het budget is inderdaad verlaagd + toppers zijn duurder gemaakt, dus dat werkt dubbelop. Verder zie ik dat @Starlynk een snelle leerling is. Gelijk een paar goede conclusies / denkwijze.

Vorig seizoen kreeg ik in de winterstop behoorlijk veel geld erbij. Op dat moment stond ik al redelijk hoog, maar pas na de winterstop ben ik echt doorgevlogen. In de maand januari heb je trouwens hetzelfde als dat je nu had (onbeperkt transfers), echter tellen dan wel al je weekscore's en niet enkel je beste. In die weken maak ik vaak (zoals ook dit jaar) het verschil. Veel mensen hebben in die periode continu praktisch dezelfde selectie, maar je kan dus onbeperkt transfers maken. Oftewel, je kan de beste selectie voor een weekronde pakken i.p.v. de beste selectie voor het hele spel.

Net als bij wielrennen (en bijna ieder ander spel) is de beste tip nog wel het goed bestuderen van de puntentelling. Goed weten waar je wel en geen punten voor krijgt, wanneer je wel en niet punten krijgt, etc, is super belangrijk. En dan niet enkel de positieve kant (doelpunten worden inderdaad behoorlijk beloond), maar het totaalplaatje (je krijgt immers ook strafpunten voor bijvoorbeeld gele kaarten).

Verder geldt ook hierbij, hoe goed je het ook bestudeerd hebt, van je eerste (serieuze) deelname ga je alsnog een hele hoop leren.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

'@Pietje de winterperiode is inderdaad een goede kans uit te lopen.

Heb m'n oude Excels er nog even bijgepakt. Vorig jaar 52 mil budget, om 44 mil nu inderdaad. Dat scheelt echt heel veel slokken op een borrel. Daarenboven, Klaassen en Ziyech vorig jaar 5 mil, Toornstra begin seizoen 3 miljoen (na winterstop 4,5), Jorgensen begon op 4,5 miljoen (na winterstop 7), een Pröpper 4 miljoen, Van Wolfswinkel 3,5 miljoen, Haller 4 miljoen, goede verdedigers van topclubs waren 3 of 3,5 miljoen. Nu kosten de 4 grote 'zekere' puntenpakkers 6 of 7 miljoen. Een aantal uit de groep daaronder kunnen ofwel bankzitter worden, ofwel grote puntenpakkers. Ik had in het verleden bijna alleen spelers van Ajax, Feyenoord en PSV aangevuld met Utrecht, AZ, Vitesse.

Dat gaat dit seizoen zeker niet lukken. De oude tactieken moeten allemaal overboord Zelfs als ik als duurste speler kies voor spelers van 4 miljoen kan ik maar een handvol spelers van de top-3 kiezen, wat subtoppers en moet ik al aanvullen met spelers van clubs als Heracles en PEC. Laat staan als ik wel een 6 of 7 miljoener kies.

Edit: het is idd 49 miljoen, niet 44 maar het voelt veel krapper door de duurdere spelers

On wielrennen: morgen toch maar een man of 4 in de vlucht uitspelen ten koste van een Kelderman.

Laatst gewijzigd
BarryE1

Off topic: bij Topcoach is het dit jaar voor het eerst echt moeilijk. Een verlaagd budget (anders dan hierboven genoemd is het 49 miljoen) en dure toppers, dat wordt dus keuzes maken. Zojuist even geprobeerd een selectie te maken inclusief 2 toppers, van 7 miljoen, aangevuld met enkele subtoppers. Het zorgt er in ieder geval voor dat ik 2 spelers moet "offeren" om dat mogelijk te maken, dus 2 spelers van 500.000. Daarnaast worden spelers van de traditionele top 3 verhoudingsgewijs dan ook nog eens te duur. Wat betekent dat ik maar 2 spelers van Feyenoord, 2 spelers van Ajax, 1 speler van PSV heb. De vraag is of dat al met al niet te veel concessies zijn. Aan de andere kant vraag ik me af of je zonder toppers kunt, gezien de aanvoerders-regeling.

DeNescafe

Wat topcoach betreft, ik vind het budget van dit jaar persoonlijk erg ruim na de prijsdaling sinds ronde 3. Er zitten gigantisch veel underpriced pareltjes tussen, denk er zelfs over na om budget over te laten om na de winterstop met een mega budget door te stormen. Alleen dan laat ik denk ik te veel punten liggen in de eerste helft. Zal 't wel gewoon opmaken uiteindelijk, voelt toch niet goed haha

Lage rugpijn

Er is een forum dat heet: " overige sport" , volgens mij valt voetbal daaronder.

Frankschlekopznbek

Over topcoach: iemand enig idee of waardes nog aangepast worden? En of je dan ook het verschil op je bamkrekeningetje erbij krijgt? Anders zou het speculeren op transfers best gunstig kunnen zijn.

wesley1983

'@LR: Haha laat ze toch doen, zo komen we zeker aan de 200 pagina's :-). Begin trouwens meer en meer te geloven dat het morgen een vlucht zal zijn. Froome heeft z'n etappe al binnen en z'n concurrenten hebben gevoeld dat hij goed is + de Vuelta is nog lang en velen gaan nog wat in de flow van de rustdag zijn denk ik.

Dom Tumoulin

Voor morgen:

Vlucht:
Alaphilippe (c)
Majka
Jungels
R. Costa
LLS

Klassementsmannen:
Froome
Poels
Chaves
Nibali

Niet mee:
Zakarin, DLC, Kelderman, A.Yates

Pietje Precies

Mijns inziens is je opmerking behoorlijk overdreven @DeNescafe. 49 miljoen voor 18 spelers met toppers die 7m kosten lijkt mij een keurig budget. Verder zie ik niet echt in waarom je budget over zou willen houden, je kan toch simpelweg voor een hoop pareltjes + de absolute top gaan? In plaats van een hoop pareltjes + subtop.

Nee @Frankschlekopznbek, de waardes zijn definitief bepaald. Beetje maf dat ze dat al voor het sluiten van de transferdeadline doen. Als de eerste keuze op een positie nu nog een transfer maakt, wordt de back-up opeens een koopje.

Tussen de Linies overweegt een artikel over Topcoach te gaan schrijven, hebben jullie een beetje een idee wat de publieke opinie is qua voorbeschouwingen/tips bij zulke pools? Ik heb het idee dat er best een groot (lui) publiek is die het erg waarderen, maar dat de 'fanatiekeling' het vrij vervelend vindt. Klopt dit een beetje?

Laatst gewijzigd
Gekkegerrit1

Ik verwacht spektakel morgen en wellicht valpartijen in de afdaling (hopelijk niet). De afdaling van de laatste klim is smal en zeer technisch. Daarnaast is er grote kans op regen in een gebied waar het niet vaak regent. Nibali en Contador zullen hier iets proberen.

jp.vanoosterhout

sorry sta op 81 !

Hunneman180

Rui Costa houd een blog bij en vertelt het volgende na de etappe van gisteren (vertaling lekker lui via Google Translate :P):

Hallo vrienden, goede nacht. Hoe gaat het met je?
 
Het was niet makkelijk voor mij. Mijn diepste wonden zijn op de heup en rug. De ene van de heup vergemakkelijkt het pedaal niet en de achterkant laat me niet naar wens toe ademen. Bovendien is de hitte erg hoog en de vochtigheid is hoog, waardoor het ongemak groter wordt.
Hoe dan ook, ik dacht dat het erger zou kunnen zijn. Ik heb de stuurbanden vastgehouden en ik ga het beste doen wat mijn lichaam verlaat.
 
In de etappe kreeg ik op 26 tot 1:22 van Froome en over het algemeen ben ik al om 6:27.
Morgen is eindelijk rustdag. Het komt echt handig om me te helpen herstellen.

Is het dan wel zo handig om hem op te stellen? Of een rustdag wonderen doen?

Laatst gewijzigd
De bavariaan

Ik denk het niet, kan beter nog wat dagen rustig houden en dan volgende week nog wat proberen...

Hunneman180

'@De bavariaan,

Thanks, zo dacht ik er zelf ook over. Zou Pozzovivo wel weer hersteld zijn en het morgen proberen? Ik kan niks vinden op de site van AG2R.

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@jp.oosterhout: yep je hebt een bekertje voor de afgelopen Tour de France (99,6%). Medailles voor de lopende rondes worden altijd pas aan het einde uitgereikt.

1 2 ... 138 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.