Ik betwist overigens niet dat het voor jullie een bewuste keuze is om Trentin vandaag te nemen, ik zag persoonlijk betere/waarschijnlijker alternatieven voor de top-10 van vandaag. Ligt ook beetje aan wie je verder hebt. Zelf vandaag LL als kopman dus hoop er het beste van. Ik kijk uit naar wat de koers ons te bieden heeft het komende uur ;)
'@Eddie: eerst en vooral ik geef niemand de schuld dat ze Trentin opstellen, zoals jij spreekt is het de beste klimmer dat Quickstep heeft, onkunde dat ik hem niet opstel? Er zijn 80 betere klimmers in de Vuelta actief, dus je reactie slaat nergens op! Wou gewoon nog eens aanhalen dat velen selecteren op team en truipunten.
De reden dan een aantal mensen voor Trentin heeft gekozen is toch niet zo vreemd? Een scenario met 20+ aanvallers was op voorhand erg aannemelijk. Hierdoor zijn klassementsmannen zonder veel 'zekere punten' net zoveel een gok als Trentin, waarvan bekend is dat hij redelijk kan klimmen. De kans dat hij vandaag wint is nihil, de kans dat hij top 20 rijdt is op voorhand zeker aanwezig. Daarnaast zou Trentin ook eventueel teampunten scoren voor een Alaphilippe of Jungels. Dus dat mensen met Trentin worden neergezet als spelers die geluk hebben met een domme keuze lijkt me niet terecht.
Eddie: daar ben ik dus geen voorstander van, om een voorbeeld te geven van mijn ploeg, heb Moreno en Majka opgesteld ook, kon zeker zijn dat ze meezaten en zijn veel betere klimmers dan Trentin. Dan kan het zijn dat je hoge punten misloopt alleen maar om die 6 puntjes van Trentin te hebben. De klassementsmannen die ik opgesteld heb, hebben allemaal truipunten, terwijl ze wel op hun terrein zijn en Trentin niet!
Baal zo hard, had om 13.05 stipt Trentin toch vervangen voor Jungels. Iemand somde hier even de overwinning van Ala, Trentin op en daarbij dat Jungels nog niets heeft gepresteerd. Daarbij dacht ik hm, een sociaal team. Misschien gaan ze dan toch wel voor Jungwls rijden, voor zijn overwinning. Nu baal ik zo hard dat ik nog net op tijd was om het aan te passen. Verander NOOIT maar dan ook NOOIT je eerste keuze. Heb dit al zovaak meegemaakt.
Neuj, want die teampunten was maar 12% van Alaphilippe x 10 + paar procent Jungels x 10. Dus dat is expected 1.5 punt ofzo.
Die mensen hebben hem voor dicht tegen de 6 truipunten (had ook een plekje ingehaald kunnen worden), 1.5 punt teamgenoot, eigen kans kopgroep.
Oftewel, armoede om hem te selecteren. Maar zo hadden we waarschijnlijk allemaal wel een paar 'armoede-plekjes'.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.