En ik had mezelf juist weer voorgenomen om me niet te laten beinvloeden door obscure voorbeschouwingen uit het aftonbladet of the shanghai daily.....Maar soit, de mate van waardering van het resultaat van een renner is rechtevenredig met de klassering en of de renner door de beoordelaar is opgesteld..In formule x=
Trentin er gisteravond ingezet ipv nibali toen hij hier met goede argumenten twee keer getipt werd. Vandaag lekker opgeschroven van 370 naar 125 in totaal door LLS als kopman. Het zal wel dalen worden vanaf nu want ik kan nog geen 7 goede klassement mannen opstellen voor de bergen :0 la cruz en roche zullen naar mijn weten wel zakken. Gelukkig 3 sky mannen waar ik tot nu toe elke dag mee kan gaan. Ik denk dat veel mensen punten gaan pakken of verliezen op die tijdrit die er aan komt. Is opzich best lang en kunnen goede klassements mannen veel tijd verliezen. Voor morgen gokje met majka als kopman of zekerheidje froom? Dat ga ik even overpeinzen
Mijn verstand zegt Froome als kopman voor morgen, maar mijn gevoel zegt Majka. De kans dat Froome morgen top 10 rijdt is heel groot imo. Van de andere kant is de etappe op het lijf geschreven van Majka. Indien hij mee zit zie ik hem zeker bij de eerste drie eindigen. De kans dat hij mee zit lijkt me aanzienlijk. Zeker aangezien Bora vrij weinig andere kanshebbers op etappezeges heeft. Bora zou dus de hele ploeg in dienst kunnen stellen van het in de ontsnapping zitten van Majka. Maar zit hij niet mee, of Froome/Chaves/Woods/etc. wil winnen, zal hij ook vrij zeker geen punten pakken. Wat denken jullie?
Ik verheug me alvast op morgen, lijkt me dat er vuurwerk in het vat zit. Er zijn weliswaar een aantal scenario's te bedenken maar volgens mij is de etappe van morgen, zeker met de twee daarop volgende etappes in gedachten vrij makkelijk te voorspellen.
Ik denk (tromgeroffel) dat de echte klimgeiten die al achter staan in de aanval gaan, scoritotechnisch moeten dat dan ook degenen zijn die die twee monsters succesvol af kunnen ronden, zelfs als de AK heren los gaan, dus Pozzo, Majka, Bardet, Atapuma wellicht, aangevuld met de altijd vluchters.
Ik zie niet echt kansen voor een Jungels, LL of RC, al wilde Jungels vandaag wel even mee..
Ik denk ook dat er een stuk of drie AK ploegen een coupe proberen te plegen, door later in de etappe springplank trapvolk omhoog te sturen, wederom met de twee hierna volgende etappes in gedachten, waar die mogelijkheid er veel minder is. Dan denk ik dus aan ORICA, die een S. Yates naar voren kunnen sturen, BMC een Caruso, TREK een Stetina, heel misschien doet ASTANA mee. Dat betekent dat het daarachter vroeg of laat ook los gaat voor het AK.
Dusssss...mijn opstelling wordt:
Vijf man van het AK, twee vluchters, en twee springplank renners.
'@Limburger. Hij zal niet winnen als ie niet mee zit. Maar mochten Froome, Chaves, Woods of de andere klassementsrenners willen gaan winnen is een Majka zeker niet kansloos. Hij kan dus winnen in een vlucht scenario, maar ook in een strijd om de etappezege tussen de klassementsmannen kan hij zich mengen.
@ Nielsbax: Waarom is de verwachting eigenlijk dat Roche en De la Cruz wel zullen gaan zakken vanaf nu? Ik heb vandaag niets gezien van de etappe maar de uitslagen tot nu toe en ook die van vandaag doen toch nog niets wijzen in die richting?
'@limburger
Ik ben het met je eens:
Of hij zit mee, dan rijdt hij top 3. Of het is niets.
Alleen schiet je hier niet zo veel mee op. Je moet realistisch kijken wat de voordelen zijn in de diverse scenario's.
We nemen dus even aan dat je Majka so wie so selecteert. De belangrijkste vraag is dan eigenlijk, hoeveel andere mannen uit de kopgroep blijven nog voor de favorieten uit. Want of Majka nou 3e of 1e wordt, dat maakt niet zoveel uit.
Dus hoe groot is de kopgroep en op welke plaats komt de eerste favoriet , hierbij nemen we even aan dat dat Froome is.
Stel dat er 9 man vooruit blijven. Gezien de grootte van de vluchtgroepen deze Vuelta lijkt me dat een redelijk aantal.
Sky zal niet volle bak erachter koersen want ze hebben al een ritzege binnen, en Froome wordt dus 10e.
Laten we even rekenen met een 3e plaats voor Majka (40 punten) en een 10e plaats v oor Froome (22 punten)
Neem je Majka als kopman geeft je minimaal 80 + minimaal 22 = minimaal 102 punten als Majka in de vlucht zit
Neem je Froome als kopman geeft je dat minimaal 40 + minimaal 44 = minimaal 84 punten als Majka in de vlucht zit.
Het verschil is slechts 18 punten als hij in de vlucht zit.
Als Majka niet in de vlucht zit (en dus buiten de top 20 eindigt volgens onze aanname) dan is het voordeel wat je hebt om Froome als kopman te nemen minimaal 22 punten.
Eigenlijk moet je dus 22 punten "inzetten" om 18 te kunnen "winnen".
De enige afweging die je moet maken, hoe groot is de kans dat hij meezit, en rechtvaardigt de grootte van deze kans een inzet van 22 om 18 winst te kunnen maken.
Tot slot: gisteren betoogde ik nog om Trentin niet mee te nemen voor vandaag, dus hecht niet al te veel waarde aan bovenstaande :)
'@Kevinraar:
ik had hem vandaag ook niet ,zonde man! Ben alleen nog wel gestegen naar stekkie 725.
Voor morgen zou ik uit jou team Trentin en Rojas eruit laten. Voor hen is morgen echt te veel klimwerk(hoop ik). Meintjes er ook maar uit denk ik. Die hebben we nog helemaal niet gezien deze Vuelta. Die gaat nooit mee in de vlucht, rijdt alleen maar achter de klassementsmannen aan en dan wordt ie 36e of zo. Volgens mij heb je dan verder best een aardig ploegje voor morgen!
Zakarin wordt steeds sterker, dus die zou ik zeker meenemen. Roche opvallend sterk deze Vuelta net als Woods, maar van de eerste denk ik dat hij er elke dag kan doorzakken en van de tweede hebben we in het hooggebergte nog niet te veel gezien in het verleden dat een basisstek morgen rechtvaardigt. Ik denk dat De La Cruz van die 3 het verst komt, en dat hij met de groene trui in de ploeg nog extra punten kan opleveren trekt mij in ieder geval over de streep.
Ik zit nog met de situatie Yates of Kelderman. Of toch nog Pozzovivo voor de vlucht.
Pozzo's elleboog nog dik in het verband en hij zat wel erg scheef op de fiets zag ik vandaag in een flits.
Weinig andere opties echter behalve Majka. Moreno en Fraile zijn nog te overwegen, voor de rest van mijn aanvallers is dit niet geschikt.
Met zo'n zware aanloop naar de eerste berg blijven er sowieso niet veel over na de top of ze moeten 20 min hebben aan de voet.
Ook denk ik niet dat Froome's belagers het nu al opgeven, zeker Bert niet dus er zal gestreden worden op beide flanken.
@kevin: Froome, Poels, Kelderman, Nibali, DLCruz, Kruiswijk en Fraile, Trentin (8 of 6 pnt) en Pozzo als je het aandurft. Heb je geen andere opties meer?
'@dukeman,
Ik zou voor Yates gaan aangezien die wat constanter presteert dan Kelderman, al helemaal op langere klimmen. Kelderman is toch wat wisselvallig. Niet alleen in een seizoen, maar ook in etappes. Baskenland en Zwitserland waar hij de gele trui had zijn daar mooie voorbeelden van.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.