Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 151 ... 226 227
Papa Bart

'@Nielsbax, ik zie RC geen succesvolle vluchter zijn met zijn nog steeds hinderlijke kwetsuren, daar is morgen veel te zwaar voor, als ik dat zo kan inschatten. Overmorgen is natuurlijk weer een heel ander verhaal, een Contadortje (als in zelfstandig naamwoord) daargelaten is dat een wel heel typische vlucht etappe, en daarvoor zullen zich er wel een aantal voor sparen.

Als er geen echte klimmers zoals een Pozzo, Pantano, Bardet of Majka meezitten in de vlucht wordt dit 'gewoon' een AK etappe, met in de uitslag hooguit een mengsel van AK en springplankvolk.

SlamSam111

Majka (c)
Froome
Contador
Zakarin
Chaves
Pozzovivo
Nibali
De La Cruz
Roche

Costa, Poels, A Yates, Dennis op de bank.

Luxeproblemen..

Zou Costa zijn kans wagen?

sprintgeit

Toch weer een bijzonder lastige opgave. Deze etappe is het heel moeilijk inschatten of aanvallers gaan overleven ja of nee. Rui Costa en Alaphilippe gaan het zeker proberen, maar of ze overleven..

Vanaf km 75 t/m 175 is het praktisch gewoon klimwerk (afgezien van de afdaling). Verwacht wel dat er wat ploegen zijn die een straf tempo willen rijden, al is het maar Sky zelf. Op zo'n lange klim heb je dan echt wel een flinke voorsprong nodig om het te redden. Degenen die ik daartoe in staat acht zijn een Majka, Bardet of Mas in goede doen. Pozzovivo heb ik het idee van dat de vorm er nog niet is, Costa en Alaphilippe zijn toch net te weinig puur klimmer om het te flikken. Maar goed, het vele verkeerde gokken begint ook een beetje in mijn hoofd te zitten. Dus twijfel toch of ik niet of Costa of Alaphilippe op moet nemen.

Op dit moment is de selectie: Froome (C), Poels, Chaves, Zakarin, Lopez, Nibali, Kelderman, DLC en Majka. DLC en Kelderman kunnen er nog uitvliegen voor Roche, Moscon, Costa of Alaphilippe.

Starlynk

Oef deze is echt lastig om op te stellen. Ik neig er nu naar om iedereen van Quick Step op het bankje te knallen, alhoewel het zou kunnen dat Jungels het gaat proberen vanuit de vlucht. Ik verwacht eigenlijk dat ze voor Mas gaan vandaag, maar die heb ik niet, en Alaphilippe morgen. DLC gaat er nu echt doorzakken. Die heeft volgens mij nog nooit ergens de favorieten kunnen volgen in het hooggebergte (2000+). Het zou ook zomaar kunnen dat het voor Woodsy voorbij is vandaag. Roche krijgt dan het voordeel van de twijfel omdat hij goed in vorm lijkt en in het verleden dit op goede dagen kon... geen garanties natuurlijk, maar ik vind dat hij mijn steun verdiend heeft na vandaag ;)

Froome (c), Chaves, Roche, Nibali, Zakarin, A. Yates, Kelderman, Majka, Poels

Bankje: Woods, De la Cruz, Jungels, Alaphilippe (, Trentin :p)

Mountain

Verwachten we nog iets van Fraile?

Starlynk

Fraile zal het best nog een keer proberen, maar ik zou 'm niet opstellen vandaag, tenzij je echt niks beters hebt of er heilig van overtuigd bent dat zijn queeste voor de bergtrui vandaag zal beginnen.

Platje

Op dit moment in de selectie:
Froome
Nibali
Contador
Chaves
Zakarin
Kelderman
Majka
Pozzovivo
Lopez

De grootste twijfel zit in Pozzovivio en Lopez, waar ik A. Yates, De La Cruz en Costa kan toevoegen aan het team. Eventueel Moscon nog voor de zekere 11 punten en bij winst Froome nog eens 10 en eventuele overname van de puntentrui.

Lastige keuzes zoals iedereen die heeft

Flipper01

Fraile is (net als z'n teamgenoten die moesten afhaken) ziek geworden in het begin van de Vuelta. Fraile lijkt aan de beterende hand, maar de vraag is welke etappe hij weer fit is..?
Het is vandaag wel weer een mooie kans voor de klassementsmannen om verschil te gaan maken, maar ik denk dat een aantal aanvallers gaan proberen om weg te rijden. Vooral Majka zal gebrand zijn om deze etappe te pakken aangezien hij in de 8e etappe 3e werd. Daarnaast vlakt de laatste beklimming behoorlijk af dus zouden de klassementsmannen met name in de eerste klim (en de afdaling) het verschil moeten maken.

SanderM21

Dit lijkt me toch net wat te zwaar voor Fraile (helemaal gezien zijn vorm).
Met dit soort etappes is het toch jammer dat je niet meer renners op kan stellen... Roche, Held TJ, Costa en Nieve zouden toch ook niet misstaan.

kevinraar

fraile meintjes rojas of jungels kiezen?

Platje

Fraile of Jungels zou ik doen.. Zijn beiden een gok en niet goed genoeg om met de besten mee te kunnen maar vanuit een ontsnapping nog wel wat kunnen. Voordeel van Jungels is grote kans op 6 teampunten

Meintjes zie ik niet presteren, voor rojas te zwaar en wil morgen wellicht mee in de ontsnapping

hartstikkebedankt

De volgende mannen zijn zeker van hun plekje:
Froome (c)
Zakarin
Majka
Nibali
Kelderman
MA Lopez

Nog 3 plekken over voor:
Poels, Pozzovivo, Woods, A. Yates, De la Cruz, Rui Costa, Jungels of Alaphilippe

Ik neig naar:
Pozzovivo, dit kan zijn dag zijn met Majka
Woods, voordeel van de twijfel. Dan weet ik meteen waar hij staat

Dan nog één plek, met de volgende opties:
Poels: 11, 17, 21 of 27 waarschijnlijke teampunten buiten hoe hij zelf rijdt. De hot seat optie.
A. Yates: ben bang dat hij erdoor zakt
De la Cruz: net niet zijn terrein denk ik
Jungels: zou in de vlucht kunnen zitten maar dan kies ik eerder Majka en Pozzovivo
Rui Costa: idem, morgen een betere dag
Alaphilippe: verwacht ik morgen eerder

Iemand de suggestie van de dag?

janstof

Gisteren voor aanvallers + wat vaste punten gegaan!
Trentin helaas op laatste moment kopman afgemaakt i.p.v. zijn franse ploeggenoot en Geniez niet opgesteld! toch 129 punten behaald.

voor vandaag:
Froome
Nibali
Zakarin
Chaves
A. Yates
Alaphilippe
Majka (C)

nog 2 plaatsen over, moet kiezen tussen : Kelderman, TJ, Atapuma, De la Cruz, Moreno, Geniez, Rui Costa, Jungels
Ik twijfel zeer over de laatste 4, Geniez is gister gaan aanvallen, Rui Costa lijkt niet in vorm en is gevallen, Moreno ook een slechte vorm en laat niets zien, is wel gevallen maar dat is al een paar dagen geleden. En dan heb je Jungels, tja, grootste miskoop van de Vuelta, verwacht ik weinig van.
Dan heb ik nog Kelderman, DLZ, TJ, Atapuma. Week 1 is voorbij, afwachten hoe TJ week 2 gaat verteren, normaal gezien zakt hij er dan ergens doorheen, maar wie weet! Ben benieuwd of Kelderman het op deze hoogte kunnen doen. Tot slot kan ik voor Atapuma gaan als 3e aanvaller naast Majka en Alaphilippe, maar heeft ook nog weinig laten zien. Keuze lijkt te vallen op TJ & Kelderman/DLC
iemand een advies?

Treenert

'@Wesley: Poels op de bank is vandaag een hele gevaarlijke keuze
@Lowland en janstof: Kelderman(dag!!!)
@hartstikkebedankt: Costa en Jungels (QSF heeft er altijd één mee) en natúúrlijk Poels

Denk ook dat Woods maar ook de BMC-ers op deze hoogte een probleem gaan krijgen. Alhoewel Roche gisteren wel verrassend sterk finishte.
TJ bij mij op de bank, Roche niet in mijn team.

Laatst gewijzigd
siht

Morgen is een dag waar je echt Alaphilippe verwacht. Zou hij dan ook vandaag nog aangaan, of zich vol voor morgen sparen?
Vragen, vragen..

Platje

'@hartstikkebedankt
Poels zou ik zeker doen voor de teampunten zoals je zelf al aangeeft en met een goede dag kan hij zomaar 10e worden, ligt ook aan het koersverloop

Ik zou Woods ook nog het voordeel van de twijfel geven, tot nu toe erg sterk maar kan er ook doorheen zakken

Pozzovivo voor de vlucht, maar wat verwacht je zelf van de rit, vluchters of klassement?

Laatst gewijzigd
Platje

'@Janstof
Ik zou Flipje vandaag geen voorrang geven op Kelderman of TJ en zelfs niet op De La Cruz

hartstikkebedankt

'@Platje

Ik verwacht een man of 15-20 vooruit waarvan alleen de sterkste 3 tot 6 klimmers voor de klassementsmannen gaan eindigen. Majka en Pozzovivo zie ik, samen met iemand als Atapuma en Bardet (een combi Pozzo en Bardet in de vlucht sluit ik niet uit, het ligt hen beide) als grootste kanshebbers om bij die 3 tot 6 man te horen.

Bertvd

Vandaag is het Kelderman dag

Starlynk

Dat is de dag waar hij op zijn plaat gaat en geblesseerd op moet geven?

fietsumerin

Zakarin of kelderman vandaag?

Ab Normaal

Nee, vandaag is het MA Lopez dag!

Platje

Ja of Pozzo daarbij zit is de vraag natuurlijk, dat weet je nooit van te voren.. Ik heb geen idee hoe hij zich voelt en of ze daarom wellicht voor Bardet gaan of dat hij nog te slecht is.
Als er 3 man voorop rijden voor de winst, moet je nagaan wie je van je rijtje klassementsrenners (Woods, A. Yates, De la Cruz) als eerste verwacht en op welke plek ongeveer.. Ga je dan voor de onzekere 40-50 punten van Pozzo of voor de zekere punten een van de andere 3, mits je deze bij de eerste 10 van de favorieten verwacht. Als Woods bijv. 8e wordt in het rijtje favorieten wordt hij 11e (ervan uitgaan dat er 3 vluchters waren), dat is 20 punten..

m.a.w. blijft een gok en waarvoor je speelt (sta je eerste in de vriendenpoule zou ik voor zeker gaan, sta je ver achter zou ik gokken)

tijnuz

Ik zie of hoor hier niemand over Oomen, wat rijdt die jongen tot nu toe ongekend goed!
Alleen nu nog even jullie mening over of Aru, Kruisje of DLC voor klassement of Pozzo op te stellen voor aanval..

Klassement:
Froome
Nibali
Aru - of kruis, dlc, pozzo?
Kelderman
Roche
TJ
Poels
Oomen

Aanvaller:
Majka

janstof

Met het parcours van morgen zou je denken dat een Alaphilippe morgen idd gaat aanvallen en vandaag alle ballen op een DLC.
Momenteel toch maar alle ballen op de AK-mannen + Majka meegenomen als kopman!
Verwachten jullie Jungels/moreno nog ergens?

1 2 ... 151 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.