Ook vandaag was het weer flink puzzelen. Gisteren helaas gezakt van 22 naar plek 50 in het algemeen. Ik ga in deze etappe voor de wat betrouwbaardere klimmers. De la Cruz, Woods en TJ zouden vandaag wel eens weg kunnen zakken. Poels, Zakarin en Kelderman schat ik vandaag hoger in. Toch gaan wederom de vluchters winnen dus hopen dat Majka er bij zit. Pozzovivo bewaar ik voor de derde week.
Ook nog getwijfeld over de truipunten van Moscon en Trentin omdat ik een grote groep voorop verwacht, maar toch een te groot risico.
Klassement:
- Froome
- Chaves
- Roche
- Nibali
- Zakarin
- Kelderman
- Poels
Aanvallers:
- Majka (c)
- Alaphilippe
Bank:
- van Garderen
- De la Cruz
- Woods
- m. López
- Pozzovivo
- Moscon
- Trentin
Zelf voor Froome, Contador, Nibali, Chaves, Lopez, Zakarin, Kelderman vol voor de klassementsrenners gegaan
Majka en Pozzo als aanvulling waardoor Yates en DLC en teampuntenpakkers op het bankje zijn gebleven
Nu maar hopen dat er niet 20 man voorop mogen blijven en zo weer een aantal plekken zakken doordat de rest veel Sky en Quickstep hebben opgesteld
Laat maar zien Pozzo
It's still raining on the race. Domenico Pozzovivo (AG2R-La Mondiale) reflected on the weather conditions this morning with lavuelta.com: “Two days consecutive of rain at La Vuelta, it's strange. It's not my favourite weather. I prefer the sun. But it's not too cold so I think it's not so difficult to race with the rain and 20°C. I think the final is a climb that suits me well. Today it's important to be in the breakaway.”
Gisteren echt mentaal geknakt. Ik dacht dat ik goed gegokt had op de ak mannen. Het ging veel te snel, niemand kan weg. En dan ineens een plaspauze, 18 man rijdt door, en het peleton doet helemaal niks meer. Pfffff....
Daaaaagggg team Zadelpen! Kansloze zaak lijkt me nu. En om zout in de wonde te strooien, het waren al mijn aanvallers die op de bank zaten die mij de vernieling in rijden. Dit was niet de afspraak!
'@ jp, idem, vooral met dank aan een geweldige EBH ;)
edit: al denk ik dat het in de vuelta lastiger gaat zijn om terug te keren, aangezien de ploegen veel meer op elkaar lijken. Bijna iedereen heeft pakweg 8 a 9 van de 10 beste klimmers in zijn team, dus echt veel opschuiven is moeilijk na een mindere dag.
Ik vind het een opvallend matige kopgroep. Ik heb vandaag helaas gegokt en verloren met mijn kopmankeuze. Het hart zei Majka, het koppie zei Froome. Helaas!
Hopelijk houdt een Sky het redelijk kort vanwege Anton en gaat vervolgens een ploeg als Trek er werk van maken....
Afgezien van Jungels lijkt me niet dat de namen in de kopgroep in veel lijstjes voorkomen. Klein voordeeltje voor de mannen met Jungels in de gelederen, maar ook voor teams met veel klassementspunten.
Afgezien van Scorito, zou het mooi zijn als Tolhoek hier wat kan flikken. Al lijkt Bardet met overmacht de sterkste in deze groep.
Ik zie behalve Bardet niemand een kans maken op de etappe. Jungels heeft zich gespaard de afgelopen dagen, maar heeft nou niet bepaald getoond dat hij deze Vuelta een vuist kan maken bergop. Ook niet in Andorra, toen hij een gerede kans had de rode trui te veroveren. Ik kan me niet voorstellen, dat met deze groep voorop, met dit weer, de AK mannen niet iets sluws bekokstoven...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.