Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 168 ... 226 227
wesley1983

Doordat er al zo weinig kansen voor sprinters zijn denk ik gewoon dat UAE en Quickstep gaan voor Modolo en Trentin. Costa en Ala kunnen dan in de ontsnapping gaan zaterdag of zondag. Enige twijfelgeval voor een late aanval vind ik is LLS omdat die geen echte sprinter in de rangen hebben, maar kan ook gewoon meedoen in de sprint. Dus nu door verder na te denken wat er kan gebeuren snap ik Donq als die zegt ik verwacht LLS in de top 15.

Laatst gewijzigd
DonQ.

'@kevin
Prima team, daar ga je nog wel mee stijgen morgen.
De keuze om Cort op de bank te zetten kan ook positief uitpakken.

@wesley1983
Voordeel van dit forum, we verruimen elkanders blik. Nibali kan ook zo maar voor LLS finishen natuurlijk.
Het blijft voor 20% een gokspel.

kevinraar

Top kan ik nog naarvde bekertje toe of lig ik daar al te ver achter

Lage rugpijn

'@ kevin: Dat gaat niet meer lukken want je klimploeg is daar niet sterk genoeg voor.

Lage rugpijn

'@ kevin: Ik sta nu precies op 99 % en heb 2402 punten.

wesley1983

'@Kevin: anderzijds kun je de vraag stellen offer ik de 11 teampuntjes van Poels of 1 renner van Quickstep op tegenover een eventuele 50 punten voor Cort, dan kan je nog een grotere sprong maken indien hij meesprint. We hebben eerder al eens gedachten uitgewisselt op dit forum over risico's nemen, ik vind dat dit je kans is gezien je positie en de renners dat je ter beschikking hebt voor morgen!

Yskoud

Ik verwacht morgen ook veel klassementsmannen. Het is toch 4,5km a2,1% klimmen tot de finish. Steilste stuk is 13%. Niet heel steil, maar genoeg om de meeste sprinters er af te rijden. Daarnaast meet dan 10 rotondes in de laatste paar km. Choatische finale waarin ik gewoon een top 20 verwacht met veel AK mannen en Trentin, Rojas etc.

Lage rugpijn

'@ yskoud: Ja, lastig want ook voor de ak mannen telt elke seconde dus die willen voorin zitten.

Lowland

Wanneer krijg je een bekertje achter je naam? Bij top 99%?

Lage rugpijn

Ja, dan wordt de beker zichtbaar. In je eigen account krijg je ook een bekertje met een 2 of 3 bij 96 en 98 % geloof ik.

Lowland

Ok, sta nu 98.5 en heb een meer dan redelijke bergploeg dus moet haalbaar zijn :-)

Treenert

Zoals gisteren 'bediscussieerd' bleef er vandaag (toch maar wéér goed voorspeld, hoe arrogant kun je zijn? ;) ) toch een grote groep vooruit en was Trentin dus een prima verantwoorde keuze. Óf mee in de ontsnapping, óf puntjes voor bijv. Alaphilippe en/of puntjes voor zijn trui (8). Het laatste werd het.

Kom, laten we nog es in de glazen bol kijken voor morgen. Ik 'zie' een ontsnapping met veel rappe mannen waardoor er helemaal geen massasprint gaat komen omdat er dan te weinig ploegen nog belangen hebben. Ongetwijfeld zitten er dan QSF's (1 á 2) bij maar niet die iedereen verwacht. Er volgen wat heuveltjes aan het eind van de rit en de meeste rappe mannen zijn óf weg óf ziek, zwak en misselijk van het afzien. Uiteindelijk wint een renner van QSF, hij heet alleen geen Trentin. Terpstra? (of @Starlynk: Jungels?)

Potverdorie, ik had alleen geen whisky in de glazen bol moeten doen, hik, welterusten, hik ...........

Laatst gewijzigd
Edd1e

'@zwabber

Hier een stuk uit de blog van RC vertaald met google:

Speaking of the stage, today was another day of countless attempts to get on the run.
I am sorry that the steps are not passed on in full ... it was important to have a sense of the long time of effort to get in the day's getaway. There are days that need to be attacked one, two, ten, twenty, thirty times, and one does not get into the right escape. There are others that just one attack and we hit it. Lucky thing. Because attacking and responding to everyone is impossible.
Here in the Vuelta has always been days of much war and effort to be ahead. To have an idea, today the escape was only 1 hour after the actual departure ... imagine 1h of consecutive attacks? That's how our day began.
It's part of our job! Bora there continue to give fight !!!

Matt89

Trentin (c), Cort, Schwarzmann, Froome, Poels, Alaphilippe, Chaves, DLC en ??

Twijfel tussen Manzin of Nibali. Gaat Manzin die finish overleven en is het de gok waard? Nibali 10 truipunten plus mogelijke etappepunten.

Masterw

Wat denken jullie van Oss overleeft klimmetje wel en sprint wellicht mee?

Crashtester

Over de Rojas discussie:

Natuurlijk kies je hem niet puur voor de sprints, maar als je het parcours van tevoren zag, plus de vrijheid die Rojas ging hebben, het feit dat Rojas in kleinere rondes/eendagswedstrijden nog wel ooit meesprint, het gebrek aan topsprinters in deze Vuelta, plus het overschot aan budget in ogenschouw nam, is een type als Rojas denk ik een prima keuze.

Dat hij zijn punten pakt in de wat zwaardere ritten is mooi meegenomen, maar niet geheel onverwacht. Rojas is een renner die je sowieso in een overgangsetappe opstelt: want of hij zit in de kopgroep, of hij klimt goed genoeg mee om in een groep van 30-40 man te kunnen overleven om dan weer naar een 5e plaats te sprinten.

Zo keek ik er naar althans.

Vandaag gaat hij gewoon weer mee, hopen dat hij het leuk vindt om 2e of 3e te worden in het puntenklassement. :)

Starlynk

'@Treenert: Als Jungels vandaag wint, dan blijft hij de rest van de Vuelta op het strafbankje zitten hoor :p

Heb trouwens Blythe er maar uitgehaald. Die helling op 2,5 km van de finish is aan het einde toch best pittig en daarna volgen wat smalle straatjes en pas rond de km wordt het weer een mooie brede weg. Mocht ie het allemaal overleven, dan is de kans dat hij daar nog goed gepositioneerd zit toch vrij klein.

JDL75

'@Matt89 of je haalt Poels eruit voor Manzin, risico verschil met Nibali's zekere punten is 1pnt toch?
Grotere kans dat Nibs voorin zit, Poels mag benen stil houden als Froome voor is afgezet.

Vandaag:
Trentin (C)
Alaphilippe
DlC
Schwarzmann
Blythe
Haller
Froome
Nibali
Jungels? Roche? Poels
Laatste plaatsje nog een vraagstuk. Ga ik op de gok voor overwinning QS en neem ik Jungels mee, die normaal in deze etappe ook een plaatsje zou krijgen maat ver van sterk is deze Vuelta, of Roche fie hier en daar ook als outsider wordt genoemd? Of voor zekere punten Poels?

Sta bovenaan vriendenpoule maar de nummer 2 sluipt langzaam dichterbij, gat is nu 170pnt
Dot voornamelijk door verkeerde keuzes in kopmanschap. Ik ga vaak voor het risico op winst etappe waar jeel terecht hier wordt aanegeven 'bij twijfel Froome' daarmoet ik echt naar gaan luisteren😂

Schommel steeds tussen plek 100-150 Algemene poule

siht

'@JDL75, Blythe eruit, Poels erin. Jungels erin.

sprintgeit

'@Starlynk
Waarom hadden we uberhaupt ook al weer sprinters mee naast Trentin?

Na het goed bekijken van het profiel heb ik uiteindelijk ook maar Schwarzmann geslachtofferd. Van Asbroeck/Kragh twijfel ik nu zelfs over. Heb Nibali op de bank en die kan ook wel een puntje of 20 naar huis rijden incl klassementspunten. En ik dacht nog wel dat het een makkelijke dag ging worden..

Team op dit moment: Trentin (C), Kragh, v Asbroeck, Lobato, Ala, DLC, Froome, Moscon, Chavito

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@sprintgeit: heb nu precies hetzelfde team staan, alleen Poels ipv Moscon ;) Ik twijfel inderdaad ook nog over Kragh en Van Asbroeck, maar ik heb juist die twee genomen voor dit soort aankomsten, dus ze moeten het maar waarmaken hoor! En misschien dat ik toch nog Jungels van het strafbankje haal ipv Chaves, maar als ik dat doe zal het wel weer niks worden en wint Rojas en pakt ie de groene trui terwijl Jungels uitbolt in een groepje op een paar minuten ergens ofzo :p

Elpiedro

Volgens mij is dat klimmetje best pittig (als ik zo kijk op google maps). Zullen vast wel wat sprinters overleven, maar denk dat het een sprint wordt met een mix van heuvelsprinters, klassementsmannen en opvulling. beetje zoals etappe 16 van de tour

Masterw

Ik heb Oss in mijn team twijfel om hem op te stellen, moet toch top 10 kunnen finishen zou je denken

SanderM21

Voor etappes als vandaag niet verwacht dat het nog zo lastig kiezen zou worden. Maar denk een mooie dag om de top 20 algemeen weer terug in te duiken na een kleine duikeling gister. Daarom gaan we eens mooi gokken met niet Trentin als kopman:

Modolo (C)
Trentin
Schwarmann
Blythe
LL Sanchez
Costa
Nieve
Nibali
Froome

op de bank oa: Poels, Cort, Manzin en nog een hoop klassement mannen.

Zou me zoals ik hier eerder las inderdaad niet verbazen als types als een LL Sanchez in deze etappe iets proberen als het peloton in zn geheel de laatste 3km in komt.

LeoR 16

wordt dit de dag van Rohan Dennis ? ;)

1 2 ... 168 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.