Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 169 ... 226 227
siht

'@SanderM21. Waarom Cort en Manzin op de bank en Blythe er wel in?

SanderM21

'@siht Heb inderdaad Cort ilv Blythe opgesteld (bedankt voor de tip :)), al vrees ik dat hij nog altijd niet mag sprinten. Blythe/Manzin zijn in mijn optiek gelijkwaardig mbt verkeersdrempels overkomen, maar Blythe heeft iets meer snelheid.

snellerfietsen

Ik heb gehoord dat Adam Yates zijn vriendin heeft ontmoet in deze aankomstplaats;)

sprintgeit

Ik heb trouwens goede hoop op een late uitval van onze Niki Terpstra !

Edit: nu toch weer Moscon eruit. Lijkt me eigenlijk toch vrij sterk als dat Stalinistisch bolwerk genaamd Sky, hem na een dag als gisteren een vrijgeleide geven om te gaan.

hartstikkebedankt

Vergeet ze maar hoor, die Blythe's, Van Asbroecken, Schwarzmannen en Manzins. Net even met Street View gekeken en het is echt een stukje retesteil. Stel ze sprinten vol naar boven en ze hangen er nog ergens aan dan gaan ze no-way meer kunnen meesprinten om de winst. Niet dat dat het maken van een selectie makkelijker maakt want ik zie maar zo de klassementsmannen meedoen.

Realistisch scenario: winst voor QS

Laatst gewijzigd
zomaareens

Lobato zelfs eruit?

hartstikkebedankt

'@zomaareens, Lobato geef ik wel een plekje, hij zou het (beetje afhankelijk van het koersverloop) aan moeten kunnen

Ik neig naar het volgende:

1. Froome
2. Nibali
3. Woods --> soort dark horse voor de AK-groep, lijkt me een van de betere aankomsten voor hem; 3 zekere punten door de CD-bergtrui
4. De la Cruz --> 10 zekere punten + QS + eigen punten?

5. Trentin (c)
6. Alaphilippe
7. Lobato
8. LL Sanchez

Nog één open plek. Ik neig naar:

9. Rui Costa (vanuit meerdere scenario's, hij geeft toch aan dat hij het blijft proberen)

Alternatieven:

- Jungels --> eigenlijk iets te vaak teleurgesteld door deze meneer
- Poels --> Froome zal denk ik de puntentrui weer kwijtraken
- MA Lopez --> zou vol door kunnen trekken maar denk dat ik betere alternatieven heb

Laatst gewijzigd
ben_pronk

ik hoop dat iedereen al zijn sprinters opstelt, dan ga ik tenminste richting de top 10 :)

Milanos Kateros

Hmm, het gaat nog altijd prima met mijn yolo-ploeg. Heb 4 renners uit 5 ploegen en draai prima mee in de bovenste regionen. En dat voor een groentje. Ik merk wel dat bij de finishes bergop zo'n ploeg dan toch wel tekort komt helaas.

JDL75

'@siht thx, heb geluisterd naar je en neem Poels mee voor de zekere punten.

Edd1e

'@hartstikkebedankt

Hoe gaat Froome de puntentruien kwijtraken als hij hem niet heeft?

Blythe laat ik er ook uit, heb alleen nog twijfels over Schwarzmann. In etappe 4 reed hij ook niet vooraan in een bochtige finale. Hiervoor kan ik nog Poels en Rui Costa opstellen.
Poels zie ik nog voor Froome top10-20 eindigen om hem zo dicht mogelijk te houden.
Met RC weet je het nooit, die kan zo maar weer geen punt pakken, dan kan je beter voor de truipunten gaan.

Als andere sprinters heb ik Cort en Kragh. Cort kan ik er niet uitlaten want als hij goed rijdt, verlies je zoveel punten op iedereen..

hartstikkebedankt

'@Eddie, my bad je hebt gelijk. Poels kan ik spijt van krijgen maar stel liever DLC op en neem dan een gokje met Rui Costa tov de Poels punten

LeoR 16

Er wordt veel gespeculeerd op een situatie waarbij de sprinters uiteindelijk te kort gaan komen, en de punchers en klassementsrenners de top-20 zullen vullen. Op zich niet zo onlogisch, maar ik veronderstel dat die sprinters zelf ook wel inzien dat de finale te lastig is, en bijgevolg hun ploeg niet aan het werk zetten om alles samen te houden. (want dat is de voorwaarde voor deze situatie)

Quick-step zie ik de boel nog wel controleren, maar enkel als ze niet vertegenwoordigd zijn in de vlucht.

Ik schat de kans daarom slechts 40% op een aankomst in groep (al dan niet met wat sprinters in de top-10) en 60% op een geslaagde aanval.
In beide gevallen lijken QS-mannen een goede optie.

Laatst gewijzigd
BarryE1

Deze etappe vind ik echt helemaal niets voor Rui Costa. En ik zeg dat met deze stelligheid om mezelf te overtuigen om hem niet op te stellen. Hier alleen Trentin, Cort en Schwarzmann mee als sprinters. Waarbij ook ik twijfel over Schwarzmann maar die staat er in vanwege zijn aerodynamische mustache. Verder nog 2 QS, Jungels+DlC, Froome+Poels+Nibali en LLS krijgt de Wildcard.

Yskoud

Ik zie geen enkele aanwijzing dat Cort nu opeens voor eigen kansen mag rijden. Hij zal toch vooral Chaves goed door de finale moeten loodsen

BarryE1

Er is ook geen enkele aanwijzing waarom Cort nu nog steeds niet voor eigen kansen mag rijden

dazzler2120

Die aanwijzing is er zeker, Barry, hij heeft het tot nu toe niet gemogen. Wat laat jou denken dat het nu anders is?
Anderzijds de aanwijzing dat beide Yates broertjes uit het klassement gevallen zijn, kan ook een kans zijn voor Cort om voor eigen kansen te gaan.
Je kan erop gokken, en het kan uitpakken. Ik verwacht dat Cort alleen in Madrid mag meesprinten.

tijnuz

Nikki heeft al aangegeven dat hij en Tim hard gaan werken om er sowieso een sprint van te maken. Bron: terpstra op instagram

JimKro

'@ Ben_Pronk

Dan zul je met mij erg blij zijn. Ik stel ál mijn sprinter op, welgeteld 2! ;)

BarryE1

Omdat eigenlijk alle 3 "beschermde renners" zwakke momenten hebben gekend. Alleen Chaves is nog interessant voor het klassement, daarbij denk ik dat Orica stiekem hoger had gemikt met Chaves. Al met al hoef je dus maar 1 renner te beschermen en zijn er 2 helpers bijgekomen. Waarom zou je dan als ploegleiding van Orica, die ongetwijfeld op meer glans had gerekend, nog steeds alle ballen op hetzelfde scenario spelen? Als ik ploegleider was geweest had ik nu ook een aantal jongens een wat vrijere rol gegeven, maar goed, wie ben ik?! Overigens begreep ik ook al niet waarom Cort, als die toch voorin zit om daar de renners te beschermen, in de laatste km's niet voor eigen kansen mag gaan. Kortom, ik had Cort voor eigen kansen laten gaan maar het zal ongetwijfeld niet gebeuren ;-)

zeewolde

Mensen graag even jullie mening
1e acht staan vast Trentin (C), Alaphillippe, DLC, Froome, Nibali, Cort, Lobato, Moscon . Hier niet over beginnen, ik vind van mezelf dat ik dit goed heb beredeneerd, en ben hier tevreden mee, ook als achteraf blijkt dat Cort toch niet mee mag sprinten.

De vraag is : voor de laatste plaats Blythe of LLS ?

op de bank o.a. Chaves (10 zekere puntjes ) Manzin (waarom koop je hem als je hem niet opstelt ) , Poels ( 11 zekere puntjes) , Mas ( 6 - 16 punten afhankelijk van dagsucces )
Ik heb dingen gelezen dat Blythe te zwaar is voor de 9 a 10 % op 3 km van de streep, en dat hij zich dan niet meer kan positioneren.
LLS kan eventueel in de vlucht of met een late uitval, of anderszins gewoon voorin eindigen als hij zin heeft.
Maar ja, waarom neem je Blythe mee als je hem niet opstelt in een vlakke rit ... (misschien omdat deze bij nader inzien toch niet zo'n vlakke finale heeft )

Nog een kwartiertje :(

hartstikkebedankt

'@zeewolde Chaves, Poels of LLS

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Ik zit ook met de Manzin-vraag. Maar daar heb je ook nog Roux en Hoelgaard voor vandaag...

zeewolde

'@hartstikkebedankt hartstikkebedankt
toch maar Chaves gedaan inderdaad. Stel dat die gekke Cort niet alleen mee mag sprinten , maar ook nog wint .... En zelf zal hij ook wel voorin willen blijven dus misschien nog wat sprokkelwerk .
Luis Leon is inderdaad ergens tussen 0 en 50, met waarbij de kans op 0 groter is dan die op 50.
Bij Chaves is het ergens tussen 10 en 30 met een redelijke kans op iets meer dan 10.

Edd1e

Misschien ga ik het anders doen, ik neem geen Cort en Poels maar ik ga voor Vliegen.

1 2 ... 169 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.