Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 175 ... 226 227
sprintgeit

'@Jimkro
Een interessante gedachte inderdaad. Dacht er de afgelopen etappes ook al over na. Ik denk als ik naar je team en positie kijk, dat je toch nog een keer succesvol de wildcard Majka nodig hebt om echt die top 10 te pakken. Wil je je huidige plek consolideren (en waarschijnlijk zelfs nog wat opschuiven) dan kun je het beste de klassementskaart spelen . Bedenk je wel dat bijvoorbeeld een Klootje precies datzelfde zal moeten doen, aangezien hij een Majka helemaal niet heeft. Daar loop je dus niet echt op in als je echt voor die fiets wilt gaan (en hoe vaak kom je nou in die positie).

Ik zelf zal helemaal wel moeten, aangezien ik Contador niet heb. Er breekt in ieder geval meer schaarste aan, aangezien A Yates en Roche dit weekend in mijn ogen niet meer bruikbaar zijn. Morgen wordt het alleen een gevecht tussen Moscon en Majka. Waarbij ik de komende dagen hoop de kaart Rui Costa, Majka en Alaphilippe een aantal keer goed uit te spelen, om uiteindelijk in de sprint de competitie de nekslag te geven (yeah right). Hoogmoed komt voor de val, maar vaak tijdens de vrijmibo :D

ConINGtador

Twijfel nog over mijn laatste plekje:

Roche
11e AK, maar zou er wel eens doorheen kunnen zakken. Evenals TJ overigens.

Adam Yates
Staat inmiddels op meer dan 25 minuten. Hem zullen ze dus wel laten rijden. De vraag is alleen: kan/mag hij dat ook?

Rui Costa
Vandaag net buiten de punten geëindigd. Lijkt aan de betere hand. Misschien iemand voor in de vlucht?

Trentin
In het slechtse geval 6 groene trui punten. Waarschijnlijk 8.

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

'@ dazzler:Kijk, dat soort nederigheid zien we graag :-).... Nee joh, flauwekul. Iedereen hier rommelt maar wat aan hopes for the best.

dazzler2120

Nwa achteraf gezien had ik beter moeten weten en geen Garcia als sprinter moeten kiezen bv. Kost me gewoon 130 punten tov de andere keuze die ik had willen maken, Oss.
Same met Manzin, 3 sprinters in 1 team zonder uitgesproken kopman... Sja
Ik trap er ook ronde na ronde in om kruijswijk te pakken. Gaat nu iets verbeteren maar er waren verstandigere keuzes die een beter wielerkenner eerder zou pakken

Dat het toch 20% gokken is blijft altijd. Kijk naar de tour, roglic, valverde en izagirre met veel andere op hun bek in de openingsrit

Lage rugpijn

'@ dazzler: Ervaring helpt inderdaad wel.

Nul verstand

Ontzettend blij dat ik de beste 9 renners voor deze aankomst bergop in m'n team heb. Zo kan ik wat aan de grote achterstand van me doen.

M'n team:

Froome
Contador
Nibali
Chaves
Zakarin
Lopez
De la Cruz
Poels
Majka (blijven proberen voor de vlucht)

Zou m'n team nog beter kunnen? Heb Roche en Woods nog op de bank.

sprintgeit

'@Lage rugpijn
Je hebt meegekregen dat het originele parcours 400m á 10% kende en dat pas na de start een wijziging van parcours is gecommuniceerd? Of ben je nu een opeenvolgende streak van sarcastische reacties aan het posten?

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

'@ sprintgeit: Jazeker heb ik dat meegekregen, alhoewel volgens andere berichten die klim er toch nog in zat. En nee, niet sarcastisch maar wel ironisch hetgeen volgens mij wel duidelijk was, toch? En het was maar 1 reactie hoor.
Sarcasme is bijv: " o o o wat ben jij toch geweldig he sprintgeit? "
En ironie is " ja, iedereen wist natuurlijk allang dat deze etappe tussen de klassementsrenners zou gaan..."

ik moet soms gewoon een beetje lachen om mensen , kan ik niks aan doen. Dezelfde personen die met ingewikkelde redeneringen rojas als een gelukstreffer bestempelen, omdat ze hem niet hadden, vinden moscon nu een volkomen logische keuze die geheel aan hun grote kennis te danken is :-). Dat gecombineerd met degenen die nog nooit iets hebben gepost maar die nu komen melden dat ze een topscore hadden werkt een beetje op mijn lachspieren maar ik bedoel het allemaal niet zo slecht hoor, gun iedereen het beste en probeer ook mezelf niet al te serieus te nemen.

Dom Tumoulin

'@nul verstand, een erg sterk team, Kelderman ipv Majka zou het meest ideale team zijn denk ik.

JimKro

Daar heb je een goed punt @sprintgeit

Ik begin nu ook bedenkingen te krijgen over Roche. Waarschijnlijk offer je maximaal 20 punten op voor laten we zeggen 10 procent kans op 50 punten met Majka. Plus daarnaast uiteraard nog de kans dat Majka niet wint maar wel in de punten rijdt.

Laatst gewijzigd
sprintgeit

Sarcasme en ironie kunnen dicht bij elkaar liggen. Het verloop van vandaag was inderdaad ironisch te noemen.

Nu zitten de meeste mensen alsnog goed, maar dan wel om de verkeerde reden daar heb je 100p gelijk in. Als ik van de parcourswijziging had geweten had ik zoals gezegd Chaves en Moscon waarschijnlijk niet opgesteld.

Wel moet ik zeggen dat ik er juist van geniet, dat we na een korte discussie vanochtend eigenlijk en masse inzagen dat de klim te zwaar zou zijn, en daarmee in principe een groot deel van het deelnemersveld obv koers/parcours kennis proberen af te troeven. Dan kan het alsnog dat je er wel eens naast zit, maar het is des te leuker om op die manier te winnen. Ik haal hier echt mn plezier uit, beetje hier discussieren, op Feltet kijken en een inschatting maken van wat er gaat gebeuren. Heerlijk. Lijkt ergens ook op het werk wat ik als beleggingsanalist doe. Ook een wereld waar hoogmoed wel eens voorkomt trouwens :D.

Ook ben ik het met je eens dat de meeste mensen wel een stukje verlies hadden ingecalculeerd in de sprints toen ze alleen Trentin meenamen uit budgetoverwegingen en zeker niet een dikke winst. Dus ook dat is geen pure wetenschap. Maar ook daar geniet ik er weer van om op zoek te gaan naar de beste 'calculated bets'. Al moet ik zeggen dat ik er nu minder tijd dan ooit aan heb besteed en dat het toch beter gaat dan ooit..waar zou dat precies in zitten !?

Al met al denk ik dat het ook wel het leuke van het forum is, dat iedereen hier probeert koers en scorito kennis in te zetten om het spelletje zo goed mogelijk te spelen en hier een plek vind met mensen die er hetzelfde instaan. De mensen die hier captain hindsight spelen zijn inderdaad een beetje vervelend, maar geniet maar van het feit dat die overmoedigheid ze in een volgende ronde weer parten gaat spelen en probeer er vooral niet zelf zuur van te worden :)

Zo nu is het tijd voor pils

sprintgeit

'@Jimkro,

Roche zn benen zullen morgen wel weer aanvoelen als 2 fusten Guinness. Gebeurt m vaker boven de 1000m. Aan de ander kant zit ie er vandaag wel goed bij na 12km voor het einde lek te rijden, dus de vorm is wel goed.

Pietje Precies

Gezien ik recent over beide heb gepost, voel ik me aangesproken.

Ik heb Rojas nergens een gelukstreffer genoemd en Moscon ook nergens een volkomen logische keuze. Ik heb nota bene geschreven dat ik liever Rojas had gehad dan van Genechten. Vervolgens een, wat mij betreft, interessante 'discussie' met @nasibal over de netto toegevoegde waarde van Rojas. That's it. Oja, ook toegegeven dat Moscon vooral voor de teamgenootpuntjes mee was vandaag.

Overigens was Moscon voor mij wel een logische opvuller, aangezien ik er voor koos om met een kleine groep sprinters/aanvallers aan te treden. En je wil die etappes toch punten pakken...

Verder waren je 'ironische' opmerkingen dermate matig, dat ook ik geen idee had of je het serieus meende of niet. Al vind ik je vaak moeilijk te peilen ;)

---
Uiteindelijk was de parcours-wijziging er toch helemaal niet? Volgens mij is gewoon het 'juiste' parcours afgelegd, right?

Leuke post trouwens @sprintgeit!

Laatst gewijzigd
bakfiets

Ik ben vandaag ook voor het eerst de top 100 ingekomen. Plaats 95. Ik had vandaag een mix van klassementsmannen en sprinters opgesteld vanwege het laatste steile klimmetje. Ik had er 12 van mn team bij de eerste 14. Dat had ik vooraf ook niet kunnen bedenken voor een "sprinters" etappe. Denk wel dat mn team on de bergen iets te zwak is om on de top 100 te blijven .

Maartz

Op het laatste moment team op een compleet verkeerde manier omgegooid.
Mijn aanvankelijke keuze was: Trentin (c), van Asbroeck, Cort, Alaphilippe, Froome, Moscon, Poels, Nibali en E. Chaves. Op het laatste moment nog de "zekere" punten van Moscon, Poels, Nibali en Chaves uit het team gehaald voor Costa, Sanchez, Blythe en Manzin. Dit na het lezen van de voorbeschouwing van Wielerflits. Wat een fail, heeft me 150 punten gekost voor deze etappe. Nu net boven gemiddeld geëindigd, anders in de top van het dagklassement.
Iets meer op mijzelf vertrouwen in het vervolg ;)

Lage rugpijn

'@ pietje precies: O , jij was het dus? :-). Nee hoor , geintje. Ik begrijp niet zo goed waarom je je aangesproken voelt terwijl je in je tweede zin aangeeft dat je hetgeen ik stelde over rojas en moscon juisr niet gezegd had?
En mbt de etappe, ja ik heb uiteraard meegekregen dat er twijfels waren over de sprinters en ja, dat mensen dus eerder dachten aan ala, ll sanchez, rojas en costa ipv alleen maar sprinters. Op zich een logische gedachtengang maar dat is nog wel iets anders dan de top van het algemeen klassement opstellen.
Maar soit, even goeie vrienden , ik accepteer je excuses en zand erover.

zomaareens

Zullen we het over morgen hebben? Chavez klaar met puntenpakken?

Maartz

Voor morgen: Froome (C), Nibali, Chaves, Zakarin, Lopez, Poels, Moscon, TJ en twijfel nog over het laatste plekje tussen een paar mannen die ik als mogelijke aanvallers zie voor deze etappe: A Yates, Moreno, Alaphilippe, LLS of Costa (of gaat Trentin iets heel geks doen? ;)

Voor de laatste 2 plekjes kom ik eigenlijk kwaliteit te kort. Had hiervoor op Pozzovivo, A Yates en/ of Moreno gehoopt (Of TJ, Alaphilippe of Rohan voor een ietswat onverwachte top 10 plek GC)

Connotador

Haha mooi verhaal, Lage rugpijn.

Echter wie bedoel je dan wel? Heb de afgelopen 10 minuten de posts teruggekeken en nergens hetzelfde persoon Rojas semi zien afbranden en zijn keus van vandaag voor Moscon zien ophemelen.

Ik hoor het graag, kans op een goede inhoudelijke discussie. Nu voelt het vooral als heel erg zonde van mijn tijd.

Mag ik mijn 10 minuten van je terug?

Laatst gewijzigd
wesley1983

'@Zomaareens: ChaveSssssssss

Yskoud

Morgen zal iedereen zijn sterkste AK renners opstellen. Ik verwacht echter dat er nog 2 a 3 renners uit de vroege vlucht voor kunnen blijven.

Ik stel morgen de top 6 op uit het AK plus Poels en Lopez.

Laatste plekje voor een vluchter, maar wie? Mas, Roson of Majka.

De meesten zullen morgen Majka kiezen, maar die lukt het maar niet om met de ucht mee te zitten, daarnast verwacht ik dat hij ook steeds vermoeider wordt na de Tour, blessure en Polen.

Ik gacdaarom denk ik voor Roson of Mas.

Laatst gewijzigd
sprintgeit

De Costa twijfel slaat hier toch toe..

wesley1983

Yskoud: hoe kan Majka nu gaan vermoeid zijn na de tour? Is gevallen en noodgedwongen opgegeven nog niet halfweg de tour.

Yskoud

Het is morgen gewoon warm weer. Chaves zal er gewoon staan verwacht ik.

Lage rugpijn

'@ connotador: Tijd is relatief , probeer de eindbestemming niet als doel te zien maar geniet van de reis ernaartoe.
Voor morgen...Tja , ik kap in ieder geval met vluchters etc. Gewoon de top van het AK aangevuld met Poels of majka. Die laatste klim is echt beestaxhtig.

1 2 ... 175 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.