Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 176 ... 226 227
Connotador

'@ Lage rugpijn,

Prachtige managertaal, tranen in mijn ogen. Dank je wel. Ik weet genoeg ;)

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

'@'connotador: Jazeker, een stukje beleving brengen naar de mensen en zorgen dat je authentiek en met passie je doelen bereikt.
" verbinding, uitrollen, bruggen bouwen, benchmarken en natuurlijk altijd beseffen dat in een goed team 1+1 3 is....Wat feitelijk gelul is want 1+1 is gewoon 2. Sterker nog , binnen teams leveren de teamleden individueel een mindere prestatie dan ze zouden als ze daadwerkelijk alleen dezelfde taak uit moesten voeren.

wesley1983

Wil mijn top-100 (50) plaatsje terugverdienen. Dus geen Yates, Moreno en Alaphilippe meer voor mij. Hebben mij al genoeg punten gekost, en ga je juist zien dat ze morgen in de aanval zitten (ze mogen me binnenvoeren dan denk ik). Team voor morgen: Froome, Nibali, Chaves, Kelderman, Contador, Aru, Woods, Poels en Majka. Jammer genoeg geen comming ups Lopez en Zakarin in mijn team.

Karsten

Als vluchter de komende dagen alleen Costa mee. Na het uitvallen van Pozzovivo en Fraile enkel nog Moreno over voor dit soort zware etappesetappe - die rijdt echter als een natte krant, dus dat wordt 'm niet.
Lekker opvullen met klassementsmannetjes en Wout.

Pietje Precies

Nouja, volgens mij heeft er verder niemand over zowel Rojas een 'ingewikkelde redenering' geschreven als over Moscon, dus vandaar dat ik mij (denk ik terecht) aangesproken voelde.

Ik blijf het overigens gek vinden dat je (Lage rugpijn) het gek vindt dat mensen de top van het algemeen klassement vandaag hadden opgesteld...

In mijn geval vandaag op voorhand aan vrij zekere klassements- & teamgenoot punten:
Froome 25
Nibali 10 (met kans op meer, zoals geschiedde)
Cháves 10
de la Cruz 10 (werden er 8 door tijdsverlies, maar vervolgens nog 10 erbij door winst Trentin, waar je qua EV er ook wel 3 van mocht tellen)
Moscon 11
Poels 11

Is toch ontzettend logisch om zulke mannen op te stellen? Zowel ideaal wanneer een kopgroep wegblijft, als wanneer het een sprint van een uitgedund peloton wordt. Je weet immers hoe bang ze allemaal zijn om tijd te verliezen en ze dus rond plek 10-20 zullen gaan eindigen. Door dat laatste aspect twijfelde ik om een van bovengenoemde in te ruilen voor Kelderman. Denk dat het verstandig was om dat niet te doen, maar pakte helaas verkeerd uit.

Wellicht schatten we de kans op een 'normale sprint' totaal anders in, dat zou natuurlijk kunnen. Als je wel een normale sprint verwachtte, is het natuurlijk logisch om je sprinters op te stellen. Moet je ze overigens wel hebben, enige sprinter die ik vandaag (naast Trentin en v Asbroeck) had kunnen opstellen was Blythe. Maar daar had ik, in tegenstelling tot zijn ploeg, totaal geen vertrouwen in op deze aankomst.

En misschien waren renners als Rui Costa, LLS, Rojas, etc wel keuzes met een hogere EV dan de GC-mannen. Ik denk het eigenlijk niet, maar goed die keuze hoefde ik helemaal niet te maken, want die 3 genoemde renners heb ik niet.

Vergeet verder niet dat het vanuit speler A zijn algehele selectie heel logisch kan zijn om Cháves in zo'n etappe niet te selecteren, terwijl het vanuit speler B zijn selectie juist heel logisch kan zijn om Cháves wel te selecteren, etc.

Laatst gewijzigd
Papa Bart

Shshshshs, ik heb de tip vande dag morgen, zachtjes en tegen niemand verder vertellen: We hebben het er al een tijdje niet meer over gehad en dat bevreemd nl een beetje. Hij is hersteld van zijn duikeling. Ik stel hem op. Kannie missen, de come back van deze ronde! TEeeejayyyyyy! echt dat wordt de Ur....... Uhm ach laat ook maar :-)

Lage rugpijn

'@'Pietje precies: Je redenering is ook best logisch hoor. Om te beginnen de rojas/ moscon redeneringen. Ik heb niet precies uitgezocht wie wat gezegd heeft. Het was meer een algemeen beeld dat bij mij opkwam , blijkbaar onjuist geredeneerd en daarvoor mijn welgemeende excuses.
Blijft het feit staan dat ik een aantal reacties heb gelezen betreffende het overweldigende succes dat die spelers hadden behaald in de etappe van vandaag terwijl zij, opvallend genoeg, tot dusver nog niet of nauwelijks hebben gereageerd op het forum. Ik vind dat altijd erg amusant om te zien, meer is het niet.
Sowieso is het interessant om alle vormen van cognitieve dissonantie langs te zien komen hier, en ja, ook ik betrap mezelf erop terwijl ik rond plek 500 sta momenteel dus geen enkele reden heb om illusies te koesteren dat ik hoog ga eindigen.
Speelt ook mee dat ik na 2 weken een beetje poulemoe word en dan de neiging heb om recalcitrant te gaan doen. Tijdens de tour had ik de wielerprogramma's en het ek vrouwenvoetbal als uitlaatklep, nu helaas niet dus goed dat je de discussie aangaat want ik zal me weer op de koers gaan richten :-).

Lage rugpijn

'@ Bartje: Precies. Sowieso heeft niet iedereen TJ en een de meesten die hem wel hebben zijn opportunisten die nu plotseling helemaal lopez en la cruz minded zijn en hem niet meer opstellen. Mooi voor ons, want die gaat morgen een pak punten binnenhalen!
En dan gaan ze ons na afloop allemaal uitleggen dat het eigenlijk een slechte keuze was en dat we gewoon geluk hebben, let maar op!

Dumoulist

TJ kunnen we morgen 'gewoon' weer in de top 10 verwachten. Ben overigens ook benieuwd naar Lopez want na de 2 valpartijen van Froome heb ik mijn kopman nog altijd niet gekozen. Wie is nu nog de meest 'betrouwbare' klassementsrenner?

Pietje Precies

Kelderman! :p

JimKro

Carapaz, let op mijn woorden.

Zadelpen

Mooi om te lezen, de discussies hier. Maar ik neem aan dat iedereen het hier eens is dat team Zadelpen gewoon te weinig punten scoort? Het is toch vreemd dat zo een gesoigneerde deelnemer zoals ik, zo matig presteert. 96%.... ik schaam me dood.

Morgen een tandje bij, redden wat er te redden valt.

(Plus, en laten we het even onder ons houden.... ik heb, in het geniep, Costa en Majka morgen uitgeselecteerd....heel sneaky, ik geef het toe. Maar je moet het toch altijd maar ff doen he)

Laatst gewijzigd
fietsliefhebber

Ik was inderdaad iemand die hier nog niet zoveel postte. Vanaf de tour een beetje mee begonnen, en nu iets vaker. Ook omdat blijkt dat ik de Vuelta poule technisch nu iets leuker vind. Misschien ook wel omdat het nu veel beter gaat. Bij de tour baalde ik vooral erg door alle uitvallers, er was voor mij niks meer te kiezen over, wat de dagelijkse opstelling natuurlijk niet zo interessant meer maakt.

Nu de balans opmaken qua renners vind ik wel interessant. Trentin is tot nu toe een absolute Must gebleken, waar Cort enorm tegenvalt. Achteraf wordt hier nu gezegd dat je helemaal niet zoveel sprinters nodig hebt, en dat is ook zeker waar. Maar zou ik dan ook de juiste keuze gemaakt hebben? Cort (en van genechten/lobato/Manzin) hebben ook mij onnodig geld gekost. Maar daarintegen heb ik ook Trentin. Waar ik in mijn vriendenpoule het verschil mee maak met de nummer 2.

Lowland

Heb het geluk dat ik zo ongeveer het beste bergteam kan opstellen. Froome (c), Nibali, Chavez, Kelderman, De la Cruz, Contador, Zakarin, Lopez en Poels. Ik zie de komende dagen nu wel zitten

FrankP

'@Lowland dat ziet er idd uit als een sterk bergteam, mits de kopmannen vooruit blijven. Anders scoor je wellicht meer punten met een Majka, Costa en wat extra Sky renners.

Of het het beste Scorito-bergteam gaat zijn valt dus nog te bezien.

FrankP

Kan iemand mij vertellen of in de individuele tijdrit dezelfde groene punten trui verdeling geldt als in alle andere etappes?

Bij de ploegentijdrit werd geen puntentrui verdeeld. Vandaar mijn verwarring :)

zeewolde

'@Frankp alle etappes 25 punten, ook de tijdrit. Dus Trentin zal vol aan de bak moeten om die trui te houden. Misschien nog een keer in de ontsnapping mee.
Bij de ploegentijdrit waren er geen punten, maar wel een trui , om het nog verwarrender te maken.

timothyvana

Moscon, TVG, RC en Majka voor 2 plekjes... Neig nu naar majka en tvg. Alleen heeft majka me al 3x teampunten van moscon gekost en had majka wel op de bank toen hij 3e werd...

Marsthinaikos

Froome
Nibali
Lopez ( C )
Aru
Poels
Zakarin
Contador
De La Cruz
Chaves

Twijfel nog om A. Yates erin te zetten..je weet het nooit.

Edd1e

Ik had gisteren verwacht punten te verliezen zonder Cort, maar dat bleek mee te vallen. Het bleek juist goed uit te pakken, ik had de juiste sprinters en ben met 250 plekken gestegen in de 99%. Helaas pakte Vliegen ipv Poels/Cort niet helemaal goed uit maar toch nog 4 puntjes gepakt :)

Wat ik niet snap is dat iedereen zegt dat ze het beste bergteam hebben, maar hoe kan dit als ze geen Kruijswijk hebben?? ;)

Mijn team voor vandaag:
Froome (C)
Chavez
Nibali
Kelderman
Lopez
DLC
Kruijswijk
Poels
Majka

zomaareens

Poels of Majka?

Connotador

'@ zomaareens,

Consolideren of een positief/negatief uitpakkend risico nemen?

Laatst gewijzigd
kevinraar

ondanks kelderman kruiswijk en poels niet had opgesteld toch gestegen van 3200 naar 2674 had ik hun wel opgesteld had ik ongeveer 1000 plekken hoger gestaan heb nu dit voor vandaag hopelijk weer stijgen

wat vinden jullie van dit team?
froome
nibali
kelderman
kruiswijk
poels
meintjes
de la cruz
trentin
rojas

Laatst gewijzigd
snellerfietsen

Meintjes kopman maken.

Ik heb trouwens vernomen dat de organisatie het parcours gaat inkorten en de laatste 2 bergen eruit gaat halen. Sprinters opstellen??

Phally

Met Meintjes, Rojas en Trentin ga je normaal gezien niet veel halen Kevin, wie heb je nog op de bank?

1 2 ... 176 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.