Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 190 ... 226 227
Edd1e

Als ik snel even wat namen neerzet voor het optimale team kom ik aan 39 miljoen, dus ruimte zat in het budget voor de klassementsrenners.

Froome 5
Nibali 4
Trentin 2
Chaves 3
Poels 2
DLC 1
Roche 1
Alaphilippe 3,5
Kelderman 2
Lampaert 0,75
Woods 1
Lopez 2
Rojas 1,5
Poljanski 0,5?
Zakarin 3,5?
Van Asbroeck 0,75
Oss 0,75
Majka 3,5
Schwarzmann 0,75
Kragh 0,5

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

Ja Edd1e, dat snap ik maar het heeft toch geen nut om nu te gaan kijken wie het hoogste heeft gescoord? Het gaat erom dat je vooraf , ik herhaal , vooraf een inschatting maakt van de renners. En daar blijken dan successen tussen te zitten en tegenvallers. Van garderen voldoet tot dusver aan de verwachtingen.
Als je vooraf weet wat het optimale team gaat zijn zou ik snel mee gaan doen aan de staatsloterij...

wesley1983

eropenerover: doe maar Trentin dan(heb hem er ook ingezet wegens niks beters), Woods kan totaal niet tijdrijden, nog slechter dan MAL en Chaves verwacht ik. Ik sta trouwens op 99.6%, dus staan niet ver van mekaar. Verwacht ook wel een flinke daling naar beneden morgen, als je niks hebt kan je niks opstellen ook.

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

'@ Eddie: Majka staat trouwen lager kwa punten dan TJ en kost 2 miljoen meer.....

dukeman

Ondanks vele fouten sta ik op 99,5%...

Die 99,5% die onder jou staan dat moeten echt gigantische dommeriken zijn dat ze nog meer fouten maken als jij.

wesley1983

Denk dat iedereen wel fouten heeft gemaakt, de ene wat meer dan de andere uiteraard. Kan ook niet anders als je zoveel keus hebt, vooral de eerste 2 bergetappes dure fouten gemaakt toen ik de keuze had uit 14 renners maar nu valt alles in z'n plooi en hoop ik terug winst te maken met gokken op kopmannen, alhoewel ik wel besef dat ik nooit in de top kan geraken doordat ik de 2 renners in vorm niet heb, kan wel een aardig team opstellen maar zal altijd achterop blijven doordat deze 2 meer punten halen dan mijn renners.

eropenerover

Grootste gemis in mijn selectie is Chaves, had hier dus helemaal niks van verwacht. Verder heb ik de gehele top 11 (muv Contador maar daar ben ik niet geheel rouwig over) in mijn selectie zitten dus daar moet ik niet over klagen. Ben ik wel benieuwd welke mannen in vorm je thuis heb gelaten.

De nummer 39 en 40 stellen mij wel flink teleur deze Vuelta. Majka helaas ziek, niks aan te doen. Van Costa daarentegen had ik echt veel meer verwacht, heeft het nog totaal niet kunnen waarmaken, hopelijk kan die nog eens meezitten in de derde week als ik hem die dag als kopman heb.

Edd1e

'@lage rugpijn

Het gaat niet om hoeveel Majka kost, aangezien je genoeg geld hebt en nergens hoeft te korten. Majka stond erin omdat hij punten pakte in andere etappes dan de klassementsrenners. Oké dit is niet helemaal waar, hij pakte punten in een rit met klassementsrenners. Dan nog wordt het geen TJ, maar bijv. Marczynski.
TJ pakt alleen punten in bergritten waar je beter 9 anderen kan opstellen, dus hoeveel punten pak je eigenlijk met TJ?

Ik snap je punt niet, als je van tevoren verwacht dat hij tegenvalt en als hij dan niet in het optimale team zit, is het toch een zwakke keuze? Dat heeft niks met lotto te maken.

wesley1983

'@eropenerover: heb jammer genoeg geen Lopez en Zakarin, maar wel al de andere renners uit de top 10. De reden dat ik Majka kopman maak voor Woensdag is trouwens omdat je vooraf weet dat MAL Froome er terug af gaat rijden, dus verlies ik zowiezo op al diegenen die MAL als kopman nemen als ik voor Froome ga als kopman, dan liever de gok met Majka als je weet dat die de potentie heeft om het af te maken in een vlucht, oogde heel sterk zaterdag (waar ik hem trouwens ook als kopman had en flink baalde dat er niks van gat zat tussen hem en de klassementsmannen)

Laatst gewijzigd
Diepzeekip

voor de tijdrit:
Froome
Kelderman
Jungels (c)
Contador
Poels
Kruiswijk
Moscon
Nibali
Zakarin

Ik heb nog over Kragh, Oss, Trentin & DLC.... deze nog inzetten?

Lage rugpijn

'@ Eddiej: Totaal onnozele redenering. Om te beginnen heb ik al in de eerste pagina's van dit forum gesteld dat TJ wat mij betreft een " burner" is , dwz dat hij er waarschijnlijk doorheen zakt na een tijdje maar dat hij in de eerste week voor punten zou gaan zorgen , zeker gezien de ploegentijdrit , en wat denk je? Dat klopte.
Daarnaast is het natuurlijk nonsens om het presteren van een renner af te meten aan de mate waarin hij opgesteld wordt...? Erg vreemd. En als laatste moet je goed lezen. Ik zeg nergens dat tj MIJ veel punten heeft opgeleverd, ik zeg alleen dat hij tot dusverre goed presteert kwa punten.

Pietje Precies

Dat Tejay misschien niet in het beste team van de ronde komt, maakt hem nog geen zwakke/verkeerde keuze op voorhand. Je moest op voorhand immers uit voorzorg een X aantal klimmers 'te veel' meenemen. Renners als Woods, Roche, Alaphilippe, Moreno, Tejay, etc.

Tejay heeft vervolgens zijn portie punten prima binnengehaald. Zeker als ie morgen nog leuk presteert, nog een paar etappes decent eindigt en eindklassement. Er zijn simpelweg alleen weinig uitvallers/tegenvallers boven hem, waardoor je hem uiteindelijk prima kan missen. Echter kan je dit over velen klassementsrenners zeggen.

We moeten niet opeens door gaan slaan en doen alsof je op voorhand aan een klimmer of 10 voldoende had.

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

'@ Eddie1 : ter aan vulling: Gedurende de eerste week zat ie wel degelijk in het optimale team en gezien de budgetten kun je dan na een week prima wisselen naar een betere klimmer.

kevinraar

Wie doen jullie ,morgen ogen als kopman
Froome
Nibali
Kelderman
Jungels
Iemand anders?

Laatst gewijzigd
wesley1983

'@Kevin: Froome is topfavoriet, maar als jij denkt dat Jungels of Kelderman beter gaan presteren kan je gerust de gok maken maar zou dit niet doen.

Lage rugpijn

'@ pietje en eddie: Precies Pietje. V Garderen is een nuttige kracht voor de 1e week en als invalkracht voor de rest van de vuelta. Afgezet tegen pozzo, dennis en bardet een prima keuze. Niet voor niets hebben de nr 2 en nr 5 van scorito hem in hun team.

wesley1983

'@LR: eens met je uitleg over de eerste week maar ik had zo'n afgunst tegenover TJ opgebouwd dat ik hem niet eens overwogen heb :-) wel leuk om te zien dat hij toch voor een klassement gaat terug, wel op zijn mogelijkheden (niet bij de toppers) maar het siert hem.

Poeksel

TJ is een redelijke keuze, maar je kan prima zonder. In mijn budgetteam zijn dit de topscores tot nu toe:

Trentin 434
Roche 314
DLC 310
Poels 287
Moscon 229
TJ 158
Nieve 154
Woods 135
Mas, TvA 110

Waarbij aangetekend dat bepaalde renners relatief vaak opgesteld waren bij gebrek aan beter.

Pietje Precies

De opmerking van Lage Rugpijn zette mij aan het denken qua optimale team. Tikkeltje voorbarig en ontzettend lastig uit het hoofd, maar goed ik ben eens aan het denken geslagen qua het optimale team na afloop. Dus absoluut niet 'het beste team' op voorhand

Door het beperkt aantal sprints en uitvallers onder de GC-renners, haalt het optimale team denk ik bij lange na niet het volledige budget. Al moet je uiteindelijk dan wellicht 'value-picks' eruit kukelen voor 'eigenlijk te dure' renners.

Bijvoorbeeld etappe 1 had je deze renners kunnen hebben, die mogelijk ook allen in het optimale team zitten.
Oss 0,75
de Marchi 0,5
Roche 1
de la Cruz 1
Trentin 2
Lampaert 0,75?
Froome 5
Poels 2
Moscon 0,75

Samen 13,75 miljoen (of 13.5 als Lampaert 0,5 was).

Verder:
Nibali 4
Cháves 3
Kelderman 2
Zakarin 3,5
Lopez 2,5
Woods 1
Rojas 1,5
v Asbroeck 0,75
Schwarzmann 0,75
Poljanski 0,5 ?
Nieve 1

Samen 20,5 miljoen. Totaal slechts 34,25 miljoen.

Dus dan komen renners als Aru, Contador en Tejay mogelijk toch gewoon in de optimale selectie ten koste van 'value-picks'.

Bijvoorbeeld een Oss, die wordt in etappe 2 nog wel leuk 8e, maar toen had je (achteraf) ook al Lampaert, Trentin, de la Cruz, Schwarzmann, v Asbroeck, Nibali, Cháves, Froome kunnen hebben. En dan in de tijdrit bijvoorbeeld een Nieve op zijn plek.

Allemaal erg lastig om uit het hoofd te doen, dus ik kijk al reikhalzend uit naar de ideale selectie na de ronde!

Laatst gewijzigd
Edd1e

'@lage rugpijn

Ten eerste wil ik zeggen dat het noemen van TJ een zwakke keuze niet de juiste bewoording is, aangezien er voldoende redenen waren om hem wel te nemen. Ik had eerlijk gezegd van te voren de teampunten van de tijdrit onderschat.

Dan komen we gelijk bij het punt: wat als BMC tweede werd in de ploegentijdrit, vind je dan nog dat hij zijn plek waard is? Dan had hij sowieso een punt of 40 minder gehad.

Dat de nummer twee en vijf hem hebben en dat hij daarom een goede keuze is, is echt een drogredenering. Dus 8 van de 10 hebben hem niet? En de nummer één heeft Pozzovivo in zijn team, wat moet dat dan zeggen?

Kijk je bij de totaalpunten van TJ bij de nummers 2 en 5, kom je ook pas aan de 120-130, wat realistischer is dan zijn maximum.

Ik wil nog wel benadrukken dat ik niet tegen TJ of iemand ben, dat lijkt misschien nu zo omdat ik fel tegen hem in ga. Het enige dat ik probeer, is het liefst inhoudelijk te ontkrachten dat TJ op dit moment zijn plek waard is en hopelijk met een goede discussie hiervan te leren :)

Edd1e

'@pietje precies

Goed punt, hier dacht ik ook aan toen ik het had over Majka. TJ zou ook weleens een pick over Oss kunnen zijn omdat budget niet de beperkende factor is.

EDIT: Als ik bij Sjefmeister kijk pakt hij 128 punten met Oss en dat in drie etappes, dus dat neigt toch weer naar Oss.

Laatst gewijzigd
Zadelpen

TJ heeft mijns inziens reeds aangetoond een valide keuze te zijn. Heb er hier 5 die zouden willen dat ze zoveel punten hadden als hem. En hij is er nog niet. Geldt ook andersom natuurlijk. Mijn 5 schoeljes kunnen zich nog revancheren.

Morgen een enorme kans op een middelmatige score. Dus dat belooft niks.

Laatst gewijzigd
Melkboer

Bij mij heeft TJ al 168 punten gehaald. Ik verwacht dat hij er vandaag ook nog wel wat bij fietst. Al met al voor € 1,5 miljoen toch een goede keuze. Had hem ook als extra klassementrennner gekozen buiten mijn beste 9 om. Met het hoge budget was dit ook een koopje gezien de zekerheid aan punten imo aan het begin.

kevinraar

Ik neem de gok en maak Kelderman kopman

Waar kan n ik de starttijden zien?

dazzler2120

Grote gok hoor Kevin,
Ondanks dat we met z'n allen weten dat Kelderman prima tijdrit capaciteiten heeft is het alweer een hele tijd terug dat hij dit liet zien...
Ik ga op safe spelen denk ik. Dennis is wel een gapend gat in mijn tijdrit team. Ik had hem wss niet als kopman gemaakt, maar minimaal 40 punten had hij sws opgeleverd wanneer niet ziek...

1 2 ... 190 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.