De kans is inderdaad groot dat MAL 10 punten pakt, dat besef ik mij volledig. Zoals ik ook al eerder schreef neem ik dat voor lief omdat ik het niet aandurf om met maar 2 klassementsrenners (Froome en Nibali) van start te gaan. Het is niet volledig ondenkbaar (ik verwacht het overigens niet) dat de koers vanaf de start ontploft en dat het een sprint wordt tussen klassementsmannen en dan heb ik graag drie klassementsmannen in mijn selectie.
De kans dat LL Sanchez de etappe wint en of dat MAL na de etappe de bergtrui mak aantrekken is inderdaad niet zo groot. Elke punt meer dan 10 is bonus voor wat betreft MAL.
Vandaag toch nog Roche in m'n hoge hoed kunnen vinden. Gelijk maar kopman gemaakt. Zou in de aanval kunnen. Wanneer hij niet in de aanval gaat, zit Roche waarschijnlijk nog aan het eind bij de groep der favorieten. Is bovendien in staat om na de slotklim een aardige solo te rijden (zie etappe 10 waar hij 30 sec. pakt). Dus een vrij veilige keuze die bijna niemand als kopman heeft en meerdere scenario's zijn mogelijk.
Verder heb ik alleen nog Majka en Trentin als aanvallers. Aangevuld door Froome, Poels, Moscon, Nibali, Kelderman en lopez.
Vandaag qua kopman nog een beetje op safe gespeeld en net als bijna iedereen Trentin als kopman gemaakt.
Wel genoeg aanvallers in de hoop een verschil te maken
Mijn team:
Trentin (C)
Froome
Nibali
Lopez
Poels
Roche
Rosón
A. Yates
Soler
Bank:
oa. Alaphilipe, Kelderman, Zakarin, De La Cruz en Majka
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.