Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 217 ... 226 227
Treenert

Bijvoorbeeld (een echte gok is dat niet Kevin)

Laatst gewijzigd
Lebbes

Na morgen eindelijk duidelijkheid of mijn tactiek om niet te scoren met de ploegentijdrit, maar met het eindklassenment goed uitpakt.
Ik sta nu op 96.6 en een snelle ronde langs de velde leert mij, dat ik gemiddelt 2 klassements renners meer in de top tien heb staan. Op bertje en villella na heb ik van alle klassementen de top 5 in mijn team.
Mooie en minder mooie momenten meegemaakt deze vuelta, Trentin en Rojas op de bank hebben als ze een en twee worden, Woods die als aanvaller en als puncher mee mocht (voor mij de uran van de vuelta, meegenomen als aanvaller en als puncher en was daarom voor mij een no brainer ;)), maar hij kiest er voor om een klassement te rijden en lijkt daar van te genieten, en de gendt, drie keer eerder had ik hem opgesteld voor dat hij won en die drie keren won er een team genoot van hem.
Ik kan de etappe van morgen helaas niet live zien, maar de spanning is hoog en als C: MAL

Edit: mijn mooiste moment vergeten te delen, afgelopen zondag een gedeelde eerste plek in de daguitslag met 454 punten

Laatst gewijzigd
wesley1983

Woods heeft nog nooit eerder voor een klassement gereden, is het daarom dan de Uran van de vuelta? Om daarvoor in aanmerking te komen is er toch veel meer nodig. Roche heeft al altijd een sterke eerste week gehad in de voorgaande Vuelta's dat hij reed dus voor mij ook geen verrassing. Kelderman van al de gegeven namen hier vind ik dan nog het beste aanleunend, staat in de top 3 voor het moment en houd mensen achter zich als Contador en Zakarin, die je toch vooraf hoger verwacht dan Kelderman. Maar mijn mening is nog altijd dat er geen Uran van de vuelta is :-)

Laatst gewijzigd
wesley1983

Trentin moet overigens hopen morgen dat Froome niet bij de eerste 3 eindigt. Vanaf plaats 4 voor Froome morgen en winst zondag voor Trentin is de puntentrui voor hem.

Edd1e

Ik vind Rojas wel een beetje een Uran, maar dan op een andere manier. Vorig jaar geen top10 gehaald en dit jaar rijdt hij meerdere keren podium.

@wesley

Ik heb totaal geen vertrouwen meer in Orica dus ik zou 100% voor Moreno gaan. Helaas heb ik Moreno niet en moet ik kiezen tussen Orica of Roche.

@kevin

Kruijswijk pakken natuurlijk!

wesley1983

'@Eddie: thx, Moreno had al de voorkeur maar ben bang dat Orica tegen de verwachtingen in toch iets zal presteren. Als jij mij helpt ik jou ook, Roche vandaag in de aanval dus zal zijn tol eisen morgen en voorgaande lange lastige slotklims toch gezien dat hij er ferm doorheen zakt of hij zou opnieuw in de aanval moeten zitten wat ik betwijfel. Dus in jouw geval zou ik toch kiezen voor een Orica.

wesley1983

Nog eens goed nagedacht en ga 100% voor Moreno, zie de vluchters geen ruimte krijgen en verwacht een strijd tussen de klassementsmannen + Majka voor eindwinst. Dus mochten Chaves en/of Yates in de aanval zijn zullen ze waarschijnlijk gegrepen worden en gaan ze het daarna totaal laten lopen want wat is het verschil tussen een 12e of 17e plaats voor Chaves, zijn klassement is toch al naar de vaantjes terwijl Moreno vecht voor ieder plaatsje. Toch leuk twijfelen over iets om daarna zelf met argumenten te komen wat de juiste keuze zou zijn, haha. Bovendien Moreno nog altijd als enige nulpunter in mijn team dus krijgt de kans om daar verandering in te brengen.

Laatst gewijzigd
eropenerover

Morgen nog twijfel tussen Aru, DLC en Majka, Er kan er maar eentje mee. Daarnaast ook nog twijfel over de kopmankeuze, gezien het weer en mijn eigen water, gekozen voor Nibali als captain.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Volgens mij wordt het weer niet best, dus Chave gaat lekker op het bankje zitten.
Qua kopman ga ik voor de man die in week 3 het meest constant vooraan eindigde: Zakarin.

Lowland

Moscon of Chaves? Moscon is 17+evt 10. Chaves zie ik niet zo snel meer uithalen maar is in principe iemand die dit moet aankunnen.. ga ik laf of lef zijn? Een letter en zoveel verschil

zeewolde

Realistisch zijn en Moscon kiezen. Chaves gaat er doorheen zakken, is het niet al op de eerste dan toch zeker op de tweede berg. Het is op bij die jongen. De Angliru bekijkt hij vanuit de Grupetto.

Edd1e

'@wesley

In etappe 17 reed Moreno erg sterk, dus die is gewoon in vorm deze week.
Ik ga wss voor Yates, die gaat nog wat proberen, ook al verwacht ik er niet veel van.

kevinraar

Ik ga verrassend doen ik maak kruiswijk kopman

Diede34

Gisteren de 2e daguitslag van de top 500, dus 200 plekken opgeschoven naar 347. Het missen van Contador, Zakarin en Woods weet ik aardig te compenseren.

Neem ik vandaag risico met A.Yates of wordt het op z'n meintjes aanklampen aan de beste 1% van deze vuelta... Lastig

Edd1e

'@lowland

17 punten is top 12, dat zie ik Chaves niet redden. Gewoon voor zeker gaan of je moet risico nemen voor een bepaalde plek in de ranking.

Lancearmstronghero

Nog 2 plekken voor 3 renners:
Majka-->rijdt alleen voor etappe winst, maar heeft al een etappe op zak ...
Moreno-->Rijdt top 20 en grote kans top 10 (winst?), Movistar wil toch een etappe pakken
Nieve-->zeker 17 punten+Eventueel 10 extra punten+eventueel top 20

Nu ik het zo op schrijf neig ik naar Moreno en Nieve ... zal Majka wel weer een Werelddag hebben :p

Starlynk

Moreno heeft 1x top 10 gereden (en toen eindigde hij nog achter Majka). Ik geef Majka toch betere kansen.

siets

Ik voor mijn laatste plaatsje Moreno, A. Yates of Roche. Majka als aanvaller er dan al in.. die laatste twijfelde ik eigenlijk niet aan, speel ik denk ik zelfs als captain in een poging de laatste sprong naar het bekertje te maken (sta nu rond 600).
Andere drie stuk lastiger. Roche lijkt de sterkste benen te hebben deze Vuelta, hoewel de zwaardere bergetappes hem toch wat teveel leken.. daarnaast zou hij vanuit een aanval nig de top 10 in kunnen komen en ik vraag me af of die plekken op de 'laatste dag' niet met hand en tand verdedigt worden. Moreno en A. Yates hebben het beide al eens geprobeerd en waren allebei niet sterk genoeg het af te maken.. wat dan wel voor Moreno pleit is dat hij door bleef rijden, waar Yates er bij het niet meer kunnen volgen van MAL direct stil hield.. Voordeel van Yates is dan wel weer dat hij ook teammates heeft die het zouden kunnen afmaken, hoewel ik die kans niet groot acht.

Kortom, ik kom er niet uit... ik neig op dit moment naar Moreno, maar een duidelijke voorkeur is er niet..

Laatst gewijzigd
SJB

Roche of Chavez?

Lowland

'@ Zeewolde en Edd1e: thanks. Ik sta nipt binnen de top 100 dus er is voor mij niet heel veel meer te winnen/verliezen. Misschien met de eindafrekening nog wel top 50 door de klassementspunten.

JDL75

Vandaag toch Froome(C). Hij heeft het beste team om hem rustig mee te laten klimmen en iedereen brand zichzelf oo voor hem zodat hij veel energie kan sparen voor de Angliru en daar alles af gaat maken. Ik hoop hiermee in de top 10 WFpoule te eindigen, sta daar nu net buiten. Weer een top wielerseizoen gezien, begonnen met de Giro en onze Dumoulin en nu het afscheid van Contador. Een seizoen om te onthouden. Scorito wise alleen de Vuelta goed gepresteerd, giro matig en tour slecht(heel veel uitvallers en maar 9 man over)

Masterw

Mijn enige twijfel voor vandaag, laatste plekje.
Of trentin paar zekere puntjes of yates (a) maar zie die ook niet veel punten pakken.

joenique

Ik ga proberen een verschil te maken met Contador als kopman. Fingers crossed

Dumoulist

Froome die op zijn Kruijswijks de Vuelta verliest aan Nibali.. Het is natuurlijk niet te hopen voor Froome, maar wel de reden voor mij om Nibali captain te maken.

Jasperdewaal11

'@Dumoulist ik heb precies hetzelfde Nibali gaat een pijl afvuren op de angliru

1 2 ... 217 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.