Nouja, 2x tweede en 2x zevende in de Giro is natuurlijk een aardig verschil met 1x zevende in de Giro. En zou ik ook zeker in de categorie 'wel wat gepresteerd plaatsen'.
Maar goed, die discussie kunnen we inderdaad beter niet opnieuw beginnen.
Ja inderdaad Wesley. Ik denk Contador vanwege hogere klassering in GC! :)
'@wesley1983 Trentin kan de puntentrui nog pakken als hij de tussensprint en etappe wint morgen
Jammer dat Kelderman op het allerlaatste moment het podium nog verliest. Al had ik hem zelf er niet bij, had het hem natuurlijk erg gegund.
Scorito wise de laatste week toch een beetje weggezakt. Lang bij de beste 1% gestaan maar nu toch helaas iets in moeten leveren. Hopelijk morgen nog een klapper maken met Trentin. Ben ook benieuwd of Cort nu eindelijk mee mag en gaat sprinten.
Plaats 206 nu en 93 punten voorsprong op plaats 371. Zonder MAL, die op het einde 106 punten gaat opbrengen snel gerekend zal het dan toch nog spannend worden denk ik om het bekertje te behouden. Heb wel 9 renners in de top 14 + nog eentje daarna, dus hoop ik dat ik het verschil wat kan dichten met die 10 renners en na mij zullen er ook wel een paar zijn die hem niet hebben.
Voor de laatste etappe kan ik ook nog wat verschil maken met Trentin, Van Asbroeck, Schwarzmann, Blythe, Manzin.
Zal het genoeg zijn om het bekertje vast te houden, spannend!
Mijn team in de eindafrekening (Als we ervan uitgaan dat Trentin de leiding overneemt in het puntenkassement en de klassementen verder hetzelfde blijven):
358 punten Algemeen klassement
218 punten Puntenklassement
70 punten Bergklassement
120 punten Combinatieklassement
53 Teampunten teamgenoot van winnaar van een van de klassementen (Heb bij Sky alleen Poels en bij QS alleen Alaphilipe over)
= 817 punten totaal in de eindafrekening
Het niet hebben van El Pistolero lijkt me te gaan opbreken;
Contador:
Plek 4 Algemeen klassement is 50 punten
Plek 4 Puntenklassement is 30 punten
Plek 9 Bergklassement is 0 punten
Plek 2 Combinatieklassement is 40 punten
Met het niet hebben van Contador mis ik nu dus, naast zijn punten die hij in de etappes heeft gehaald, 120 harde punten in de eindafrekening.
Ik sta nu op beter dan 98,5% en momenteel heb ik ongeveer 70 punten achterstand op de beste 1% dus dat bekertje ga ik niet meer halen ben ik bang...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.