Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 219 ... 226 227
Wielerfan999

Kan iemand mij uitleggen hoe die eindafrekening werkt? Heb eigenlijk nooit zo hoog gestaan dus weet niet precies wat de beste keuzes zijn om op te stellen.

wesley1983

'@Pietje: Bertje en MAL allebei 17 in combiklassement, benieuwd wie ze 2 en3 gaan benoemen dan. Nibali 4e daar volgens mij.

Pietje Precies

Nouja, 2x tweede en 2x zevende in de Giro is natuurlijk een aardig verschil met 1x zevende in de Giro. En zou ik ook zeker in de categorie 'wel wat gepresteerd plaatsen'.

Maar goed, die discussie kunnen we inderdaad beter niet opnieuw beginnen.

Ja inderdaad Wesley. Ik denk Contador vanwege hogere klassering in GC! :)

Laatst gewijzigd
wesley1983

'@wielerfan: je moet gewoon nog opstellen voor de laatste etappe en dan komen alle punten van je renners erbij na de etappe.

law93

'@wesley1983 Trentin kan de puntentrui nog pakken als hij de tussensprint en etappe wint morgen

Jammer dat Kelderman op het allerlaatste moment het podium nog verliest. Al had ik hem zelf er niet bij, had het hem natuurlijk erg gegund.

Scorito wise de laatste week toch een beetje weggezakt. Lang bij de beste 1% gestaan maar nu toch helaas iets in moeten leveren. Hopelijk morgen nog een klapper maken met Trentin. Ben ook benieuwd of Cort nu eindelijk mee mag en gaat sprinten.

kaboutertje

'@Wielerfan
De eindklassementen gelden voor al je renners die nog in koers zijn. Deze hoef je morgen niet op te stellen. Morgen gewoon de 9 renners opstellen waarbij je de meeste punten verwacht qua etappeuitslag, inclusief teampunten voor de etappe.

raymankapeens

'@Klootje. Hoe dan ;-)

We hebben bijna hetzelfde team. En alle QS erin is er nu een midner zodner DLC ;-(

wesley1983

'@law: je hebt gelijk! Niet meer gedacht aan die tussensprint, toch nog spanning dus!

Klootje Kriekeljon

Ray.. ik zie nu pas hoe ver Roche nog weggezakt is in GC en de TJ is gestegen. Hoe dan ook leuke strijd geweest zo.

Casey

Yeah! El pistoleroooo bravo held!
Mijn ploeg is inmiddels gestegen naar plek 38 algemeen en 29 wielerflits.
Meer dan tevreden!

raymankapeens

Ja Roche was leuk voor het geld maar voor eindklassement levert ie me niks op ;-)

Morgen moeten Cort, Jungels, Blythe, Schwartzmann en Manzin maar even knallen dan ;-)

Pietje Precies

Nouja, toch nog 14 'bonuspuntjes' voor die 14e plek in GC. Tejay zelfs 22. Alles bij elkaar tikt het zeer fors aan.

Zijn tevens ook de makkelijkste punten, qua je hoeft ze er niet voor op (de juiste momenten op) te stellen.

wesley1983

'@Nasibal: na zijn 3e plaats in de giro in 2012 en daarna niks meer was vooraf ook De Gendt een kandidaat voor de award.

GaitBeel

'@wesley1983 bij De Gendt was het al vrij duidelijk dat hij sowieso niet voor het klassement zou gaan

embargo

Zijn er ook nog prijzen voor de nummer 2 en 3 van de forumpoule? Zoals een boek ofzo?

wesley1983

'@Gaitbeel: weet ik maar van Uran in de tour wist je dit ook niet met zekerheid als hij voor een klassement ging of voor etappes. Daarom dat ik al eerder zei dat enkel TJ en De Gendt voor de award konden gaan indien ze plotseling terug topnotering gingen rijden.

Pietje Precies

Uran ging er gewoon voor. Maar je hebt gelijk qua de Gendt! Die waren velen (in ieder geval ik) denk ik vergeten.

In theorie had die een Uran kunnen doen. Maar ook enkel in theorie :p

Laatst gewijzigd
wesley1983

Plaats 206 nu en 93 punten voorsprong op plaats 371. Zonder MAL, die op het einde 106 punten gaat opbrengen snel gerekend zal het dan toch nog spannend worden denk ik om het bekertje te behouden. Heb wel 9 renners in de top 14 + nog eentje daarna, dus hoop ik dat ik het verschil wat kan dichten met die 10 renners en na mij zullen er ook wel een paar zijn die hem niet hebben.
Voor de laatste etappe kan ik ook nog wat verschil maken met Trentin, Van Asbroeck, Schwarzmann, Blythe, Manzin.
Zal het genoeg zijn om het bekertje vast te houden, spannend!

Laatst gewijzigd
GaitBeel

Mijn team in de eindafrekening (Als we ervan uitgaan dat Trentin de leiding overneemt in het puntenkassement en de klassementen verder hetzelfde blijven):

358 punten Algemeen klassement
218 punten Puntenklassement
70 punten Bergklassement
120 punten Combinatieklassement
53 Teampunten teamgenoot van winnaar van een van de klassementen (Heb bij Sky alleen Poels en bij QS alleen Alaphilipe over)
= 817 punten totaal in de eindafrekening

Het niet hebben van El Pistolero lijkt me te gaan opbreken;
Contador:
Plek 4 Algemeen klassement is 50 punten
Plek 4 Puntenklassement is 30 punten
Plek 9 Bergklassement is 0 punten
Plek 2 Combinatieklassement is 40 punten
Met het niet hebben van Contador mis ik nu dus, naast zijn punten die hij in de etappes heeft gehaald, 120 harde punten in de eindafrekening.

Ik sta nu op beter dan 98,5% en momenteel heb ik ongeveer 70 punten achterstand op de beste 1% dus dat bekertje ga ik niet meer halen ben ik bang...

Laatst gewijzigd
Wielrennertje

Weer gezakt vandaag. Het was niet mijn ronde helaas, 91.0% nu. Ik zal niet echt plaatsen gaan verliezen op de eindafrekening denk ik, gelukkig maar.

Laatst gewijzigd
ventertje

'@Gaitbeel, ik heb het nog eens nagekeken wat jou verhaal kwam mij wat sterk over;
Plek 4 Algemeen klassement is 50 punten
Plek 4 Punten klassement is 30 punten
Plek 2 combinatieklassement is 40 punten

Met Contador heb je aan het einde dus 120 punten, puur qua eindafrekening.

Cerebral36

Ik rij vrij anoniem uit met plaats 721 nu. Gaat nog erger worden want verlies nog veel op de klassementsmannen die ik niet heb. Overall redelijk tevreden maar ik zit hier op WF echt met een stel bazen want als ik jullie klasseringen lees...Petje af hoor!!! Het was me een waar genoegen :)

Rawolf

Heb iedereen uit de top 10 behalve Woods, die heb ik vlak voor de start gewisseld voor Ruben Fernandez hehe

wesley1983

Wat jammer toch van die eerste bergrit van Bertje waar hij veel tijd verloor, had anders de Vuelta gewonnen in zijn afscheid!

GaitBeel

'@ventertje klopt, had even verkeerd gekeken in de tabellen
ik heb het nu aangepast

Laatst gewijzigd
1 2 ... 219 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.