Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 220 ... 226 227
jsprunk

Dat kun je natuurlijk niet zo stellen Wesley. Als hij dichterbij stond, had Sky hem strakker aan de lijn gehouden.

We staan nu 196. In de eindafrekening moeten we het zonder een aantal mannen uit de top 10 doen, dus we gaan zien waar we uit komen.
Vrij stabiel gepresteerd. Even top 100 gehaald, maar toen Lopez en Contador op kwamen stomen toch wat punten gemist. En wat missers in de dagopstellingen natuurlijk (geen Trentin, Majka, Alaphilippe toen ze wonnen en nog wat korte ereplaatsen gemist).

wesley1983

'@jsprunk: je hebt gelijk, maar Froome toch gezien dat hij zijn ploeg dankbaar mag zijn. Wil gewoon zeggen als Contador op de plaats van Nibali stond (dus zonder dat tijdsverlijs in de eerste bergrit) dat het spannender ging geweest zijn.

Eens mijn eindafrekening berekend, indien Trentin puntentrui haalt 857 punten, als Froome puntentrui haalt 839 punten want 1 renner meer van Quickstep dan Sky. Benieuwd of het genoeg zal zijn!

jsprunk

Hier 811 eindpunten op dit moment. Na het uitvallen van DLC maakt Trentin of Froome niet meer uit voor de puntentrui.

Laatst gewijzigd
Gids03

Vraagje kan trentin nog de puntentrui pakken ??? Hoe zit dat ?

Connotador

Tussensprint en finish.

wesley1983

'@jsprunk: denk wel dat we het gaan halen gezien onze positie, toch nog altijd rond de 170 plaatsen marge dus zou al flink moeten tegenzitten.

embargo

Hij kan inderdaad nog respectievelijk 4 en 25 punten halen, maar dan moet hij wel winnen.
Hij staat nu 26 punten achter dus hij moet vol voor die tussensprint

embargo

Weet iemand of er ook nog 'reserve' prijzen zijn voor de nummer 2 t/m 5 in de forumpoule?
Of is dat boek alleen voor de nummer 1?

kevinraar

Ik sta nu op 89.8 procent wil de 90 procent nog halen kan nog lukken heb een top sprint team
Modolo
Swartzman
Trentin
Lobato
Cort
Rojas
Nibali
Poels
Froome

Laatst gewijzigd
wesley1983

Ik kan nu trouwens al een balans opmaken van mijn ploeg deze Vuelta. Het verschil tussen meestrijden in de top en vechten rond plaats 200 is vooral de keuze Aru - Jungels tegenover Lopez - Zakarin geweest. Al had ik dan wellicht nog altijd dezelfde fouten gemaakt in het opstellen van de eerste bergritten, in het begin teveel de voorkeur gegeven voor A.Yates tegenover Kelderman (2 keer 4e plaatspunten gemist) waar ik veel punten verloren heb. 2 dagwinnaars niet opgesteld met Alaphilippe en Trentin in etappe 8 en 10. Majka een keer kopman gemaakt terwijl het tussen de klassementsrenners ging, allemaal heel dure fouten gebleken, maar er zullen wel veel zijn die fouten hebben gemaakt. Tegenvallers in mijn ploeg Yates, Moreno, Jungels, Aru en in mindere mate Majka en Alaphilippe. Voorlopig ook Manzin daarbij die maar 1 keer meegesprint heeft, maar dat kan hij morgen goedmaken.

Karsten

Overwinning in de vriendensubpoule kan ik bijna niet meer kwijtraken volgens mij, hoezee.
Voorlopig in de top 800 algemeen, eens kijken of ik dat kan behouden. Spannend spannend!

Wielerfan999

Weet iemand waar je de puntenverdeling van de eindafrekening kan zien?

wesley1983

'@Wielerfan: Vanboven bij puntentelling, scrollen naar beneden en dan zie je staan punten eindklassement en teampunten eindklassement.

Laatst gewijzigd
bakfiets

Voor mij is moscon qua budget / punten degene die me het meest heeft opgeleverd. Ik heb nu al 270 punten met hem. Kom boven de 300 punten uit met hem voor een 750000 euro renner. Uiteraard heel veel teampunten maar vandaag ook een 13e plaats. Dat tikt wel aan.

Zadelpen

Zo...... ben net gefinished.... poeh..... nog... 1... ritje....

Voorlopige conclusie is dat ik de scorito-Chaves van deze Vuelta wordt. Heel goed starten, langszaam minder worden en dan ineens helemaal opgaan in het niets.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Edit: hoe kan je hier een screenshot posten? Ik kom niet verder dan een linkje naar de afbeelding.

Ik heb eens gekeken hoe de top-20 van Scorito qua eindafrekening algemeen klassement (incl. ploeggenootpunten Froome) gaat scoren:

http://nl.tinypic.com/r/nmco7c/9

Hoe vaak gekozen:
Froome 20/20
Nibali 20/20
Poels 20/20
Cháves 19/20
Zakarin 18/20
Kelderman 18/20
M A Lopez 18/20
Roche 13/20
Contador 11/20
Tejay 7/20
Moscon 6/20
Aru 5/20
Woods 4/20
Kruijswijk 3/20
Nieve 3/20
Moreno 1/20
D Lopez 1/20
Meintjes 0/20
Pardilla 0/20
Bardet 0/20
Armee 0/20
Atapuma 0/20
Rosa 0/20

Verder:
De la Cruz 19/20 (enkel TheLS niet, die had op voorhand denk ik ook de zwakste selectie van de top-20)

Het is wel duidelijk dat je de top van het klassement beslist niet mocht missen. Verder hadden behoorlijk wat luitjes Yates en/of Majka in hun selectie. En sommigen Pozzovivo. Eén of twee van die renners hebben i.p.v. Cháves, Zakarin, Kelderman, Lopez of Contador kan het verschil maken.

Laatst gewijzigd
wesley1983

Mooi werk Pietje, als ik het zo bekijk als je al de missers in het opstellen van iedereen wegdenkt had Flow eigenlijk de beste kans op winst dan want die haalt de beste score in de eindafrekening van het eindklassement dus heeft de beste renners toch? Of mag je het zo niet bekijken?

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Thanks! Hm ja enerzijds wel. Anderzijds dit zijn enkel de punten voor het algemeen klassement. Het gaat er natuurlijk ook om hoe je in de andere etappes en klassementen scoort. De juiste tijdrijders, vluchters, sprinters, captains, etc, hebben is natuurlijk ook zeer belangrijk. Zo had hij geen BMC'ers. Een flink gemis in de TTT.

Maar hij had in ieder geval een erg mooie teamselectie (heeft morgen ook nog maar liefst 6 sprinters!). Wel wat krap in de back-up, maar door de juiste GC-rennners te hebben, komt hij daar mee weg.

Hier de punten voor het puntenklassement.

http://nl.tinypic.com/r/zlrx3t/9

Eerst rekeninghoudend met het meest waarschijnlijk scenario, namelijk Froome als winnaar. Vervolgens onderaan met Trentin als winnaar. Kan een doorslaggevend detail worden, gezien het mes aan twee kanten snijdt:
Poels 20/20 (dus geen impact)
Moscon 6/20
Nieve 3/20
D Lopez 1/20
Alaphilippe 16/20
Jungels 5/20
Lampaert 3/20

Voor sommigen is een overwinning van Froome dus gunstig en voor anderen een overwinning van Trentin. Het verschil is hoeveel punten je er op vooruit of achteruit zou gaan als Trentin i.p.v. Froome wint.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Bergklassement. Een pijnlijke voor mij.

http://nl.tinypic.com/r/2eas7yd/9

Combiklassement. Wederom die nare Lopez.

http://nl.tinypic.com/r/nou0z7/9

Laatst gewijzigd
wesley1983

Pietje: Haha je zou eens moeten berekenen welke fouten bij het opstellen er allemaal gemaakt zijn van de mensen uit de top20 en dan die bij hun totaal van nu plaatsen, zo alleen kan je eigenlijk weten wie het beste team heeft, denk wel dat Flow aardig in de buurt komt want paar keren dagwinnaar niet opgesteld (o.a zelfs Lopez)en Kelderman ook niet in het begin als ik het vluchtig bekijk.
Edit: maar helemaal correct kun je dit natuurlijk niet omdat de teampunten/truipunten iedere dag verschillend was.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Goed nieuws voor Klootje. De algemene winst is nog mogelijk (gezien het verschil in sprinters met Jelle)! Je zal wellicht wel voor een afwijkende captain-keuze moeten gaan... anderzijds moet Trentin juist het puntenklassement voor je winnen...

De rij 'Trentin' houdt het effect in als Trentin het puntenklassement wint i.p.v. Froome.

http://nl.tinypic.com/r/dob31s/9

Ik heb even bij de sprintteams van de meeste luitjes zitten loeren, vervelend vaak zag ik Schwarzmann voorbij komen. Die mag morgen lekker laten lopen.

Blijkt ook dat er meerdere wegen naar Rome leiden. Vergeleken met TheLS heb ik slechts 8 renners hetzelfde...

Laatst gewijzigd
snellerfietsen

Heel leuk gedaan. Leuk om mn eigen naam erin terug te lezen(afcajos) top10 helaas niet meer haalbaar voor me maar verder erg tevreden. Mn 2e bekertje komt eraan;) vriendenpoule met overmacht gewonnen en daar gaat hem uiteindelijk om haha

Larsdj

Is de strijdlustigste renner prijs al bekend ?

Edd1e

773 eindpunten zonder Contador en Zakarin, dat gaat nog lastig worden om in de top 1% te blijven.

Hopelijk kan ik met mijn sprintteam nog wat goedmaken.
Schwarzmann
Blythe
Cort
Vliegen
Trentin
Kragh

Nu nog de captain, weer voor Cort gaan en mss voor de 3de keer 50 punten verspelen. Of toch maar Trentin..

Wielerfan999

En dan heeft Cort zoveel knechtwerk gedaan... Voor een 12e plek van Chaves.

1 2 ... 220 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.