Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 34 ... 226 227
Treenert

Dat had ik ook bedacht Phoenix dus ik steek mijn geld dan liever in meesprintende aanvallers zoals bijvoorbeeld Trentin en Alaphilippe (laatste is wel een gok)

Staat Modolo trouwens wel aan het vertrek? Wat verwachten we van hem?

Laatst gewijzigd
jsprunk

Wat mij betreft is Modolo veel te duur, maar wel de meest constante sprinter van het veld. Hij zit op dit moment met tegenzin in mijn team.

De bavariaan

Zoals al eerder gezegd is, modolo is met Costa een prima duo'tje om op te stellen ivm met de teampunten. Je moet toch wat om die 9 plaatsen te vullen in de sprint etappes ^^

Ab Normaal

Je bedoelt die Modolo die er in de giro echt he-le-maal niks van gebakken heeft?

Rawolf

Er is geen team dat vol gaat rijden voor z'n sprinter, misschien trek en uae 1 mannetje. Ik zit eraan te denken 0 sprinters te selecteren en wat meer aanvallers

bartje

Linksom of rechtsom, er gaat gesprint worden, ook deze Vuelta weer. Er moeten dus ook sprinters mee, maar.....Net als velen kom ik plekken te kort, met de centjes kom ik er wel uit. Ik ben best tevreden met mijn team tot dusver, de grootste herverdeling gaat denk ik pas plaatsvinden met de definitieve selecties, wat mij betreft met name van OGE. Één van de Yates niet meenemen door OGE zou in mijn team onmiddellijk plaats en geld vrijmaken voor een dure sprinter. Ben er nog niet uit dus en dat kan bij gebrek aan info ook niet.

Velen zullen er zo over denken, vandaar wellicht de korte winterslaap op het forum. Even de kat uit de boom kijken..

Rawolf

Dat is de vraag, hoevaak gaat er gesprint worden?

Ik gok 2×

Wicky

Op Het denken in combinaties, kwartetten of tripletten gaat voor het winnen van de poule nergens over. Een renner blijft toch gewoon zijn punten scoren met of zonder een ploeggenootje in de opstelling.

Alleen als bijv froome de hele vuelta in het rood rijdt kan je voorstellen dat nieve veel bonus punten pakt. Echter bij renners als costa-modolo etc gaat dat mijn inziens 3 keer nergens over...

Laatst gewijzigd
vasnd

'@wicky
In een twijfelachtige etappe waarin het onduidelijk is of het een sprint of vluchtgroep wordt kan het nuttig zijn. Maar ik snap je redenatie. Als je vertrouwen hebt dat zowel sprinter als aanvaller hun situatie winnend afronden nam je ze beiden sowieso al mee. Voor teampunten is alleen winst van belang, 2e plekken boeien niet. Dus leuk als het toevallig zo uitkomt en in het geval van een 50/50 keuze voor een renner kan het van doorslag zijn, maar meer ook niet.

Treenert

'@Random: maar ook dan is het wel handig dat je twee keer een karrevracht punten haalt om de top 100 of beter te kunnen halen.

De juiste aanvallers op de goede dag selecteren is bijna niet te doen want je gaat dan toch voor de klassementsrenners (=zekerheidje). Wel neem ik 11 á 12 klassementsrenners mee om uitval en onderpresteren op te vangen maar een stuk of 5 (semi)sprinters denk ik ook nodig te zijn.

nasibal

'@Wicky

ja ik volg dat ook niet zo. Voordeel van Modolo t.o.v andere sprinters is dat als het tóch geen sprintetappe wordt je kans hebt dat Costa wint. Modolo heeft zo altijd nog kans op 10 punten ipv een definitieve 0. Zo zijn er meerdere voorbeelden te bedenken. Geen van allen echter reden om het koppeltje in je team op te nemen, het gaat namelijk om individuele renners en hun potentiele punten in een etappe.

@Trainert

Stel je pakt 150 punten winst (let op: ook zij zonder sprinters zullen alsnog punten halen, vandaar winst) per sprintetappe. 3 sprintetappes zijn dan 450 punten winst. Dan zijn er nog 18 andere etappes. Trek daar de TTT en de TT van af en je houd er 16 over. 450 delen door 16 geeft een ruime 28 punten per etappe.

vraag: Ga je miljoenen en plekken investeren in 3 sprintetappes (want ja, dan moet je ook dik investeren voor die 150 punten winst. Dat zijn sowieso al 4 extra sprinters) of ga je proberen gemiddeld(!) 28 punten per overige etappe meer te halen?

Laatst gewijzigd
bartje

'@Random,
Ik zie vier etappes waarbij je realistisch gezien een sprint verwachten mag, 2, 4, 7, en 21, en inderdaad hooguit nog 1 of 2 twijfelgevallen, waarbij het er van afhangt hoe serieus er middenkoers gekoerst wordt.
Er zijn bovendien net zo veel etappes die vrijwel zeker voor de aanvallers zijn. Die zijn allemaal ontzettend moeilijk, want wie stel je dan op? De rasaanvallers en welke dan? Of klassementsmannen die al teveel tijd hebben verloren? Dat zijn dus echt onzekere factoren, vervolgens zijn er de echte bergetappes, waar je ondanks dat er wellicht één of twee vluchters voorop blijven, met vrij grote zekerheid de klassementsjongens op kan stellen.

Zo bekeken, en als je puur op zekerheid wil spelen, lijkt het verstandig om toch vrij veel sprinters mee te nemen, zoveel mogelijk klassementsmannen en maar weinig aanvallers, of veelbelovende knechten. Daar ga je wedstrijd niet mee winnen, maar wellicht wel hoog eindigen. De winnaar gaat waarschijnlijk een gokker worden, die bij de vluchtetappes net de juiste (kop)mannen op weet te stellen.

Ab Normaal

Voor mij blijft als een paal boven water staan: welke ploeg gaat de aanvallers terughalen in de sprint etappes?
En tweede vraag: types als Rojas en Bilbao die eigenlijk nooit meesprinten in de vlakke etappes, zullen die, bij het zien van de deelnemers, niet eens achter de oren krabben en denken dat als ze nu wel eens mee gaan sprinten in de vlakke etappes, ze zomaar eens ver zouden kunnen komen in het puntenklassement.

Dumoulist

Maar wie gaan er nog mee sprinten voor een ereplaats als er een select groepje voorop blijft? De wat oudere en vooral ervaren sprinters zoals Degenkolb zullen daar weinig trek in hebben verwacht ik. Hierdoor zijn de wat relatief onbekende namen van de tweede lijn die zich nog moeten bewijzen voor mij een stuk interessanter. Zo'n Degenkolb ga je waarschijnlijk maar maximaal 2 keer zien in een massasprint en dus is hij te risicovol voor je kopmanpunten bij de sprint. Terwijl die kopmanpunten in eerste instantie de hoofdreden is waarom je hem meeneemt.

Van Modolo (die zich nog min of meer moet bewijzen) verwacht ik dan weer wel dat hij zich nog wil inspannen voor een 5de plek. Hierdoor is hij misschien een betere keus dan Degenkolb voor je kopmanpunten en kun je Degenklob beter thuis laten.

Laatst gewijzigd
Treenert

'@Dumoulist, ik volg je maar wie is dan in die etappes je kopman? Kortom wie is een zekerheidje?

@nasibal, beide want je kunt er toch maar 9 opstellen die die etappe punten kunnen pakken. De rest pakt 0 punten.
Stel ik heb 9 van mijn 11 klassementsrenners opgesteld in een bewuste etappe, hoe wil jij dan 28 punten compenseren?

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Dumoulist
Je neemt en Degenkolb en twee minder goden mee. Dus dan kan je kiezen

Zadelpen

Volg de Vuelta nog niet zo heel lang hoor. Maar kan me herrinneren dat ik wel verbaast was over de 'sprintaankomsten' in de Vuelta. In alle parkoerboekjes staat sprintetappe, vlakke aankomst etc etc.

Maar keer op keer zie ik dan een aankomst met hele kleine steegjes, bochten, rotondes, nog ff 250 meter best stijl omhoog, een kl kasseien die ineens opduikt laatste kilometers, en ga zo maar door. Dus ja, op papier heb je al weinig sprints, laten we zeggen 4 zekere sprints. Maar zogezegd.... hoe zeker zijn die dan in de praktijk? Stel er wordt maar 1 sprint verpest door een ontsnapping of valpartij of zo, dan valt al 25% van de sprints in 1 keer weg, dus ook 25% van je sprinterpunten.

Dus ja.... ik ga echt maar maximaal 4 sprinters met aanvulling doen. Ik ga knallen in de bergen en de eindafrekening. Dat wordt mijn tacktiek.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Treenert

Hoe groot is de kans dat jij met 11 ak mannen de 9 grootste puntenpakkers hebt? Daar zal echt wel gemiddeld 28 punten marge in zitten.

Dumoulist

'@Treenert Dat hangt nog af van de definitieve selecties. Maar je kunt ook gewoon voor de sprinters kiezen waarvan jij denkt dat die altijd mee strijden, dus ook voor de nutteloze ereplaatsen. Degene die je dan kopman kan maken is de sprinter die tijdens etappe 2 als hoogst eindigt. En voor etappe 2 pak je gewoon de sprinter waar je op voorhand het meeste vertrouwen in hebt.

Ik denk dat deze methode (nog afhankelijk van de definitieve selecties) het meest succesvol kan zijn. Ook is dit een goed alternatief voor de mensen die eigenlijk helmaal geen Trek hebben in John.

Laatst gewijzigd
Treenert

'@nasibal, het blijven idd keuzes maar je kunt je niet iedereen veroorloven dus wanneer stel je wie op als je bijv. 15 klassementsrenners hebt?
Blijft gokken, paar keer sprinten is daarentegen zeker toch?

Treenert

Yippiekayeee Dumoulin

kevinraar

is dit team wat
klimmers/klassement
nibali
kruiswijk
jungels
potzzovivo
barguil
formolo
poels
kelderman

aanvallers
alaphilpe
brambila
freile

tijdrijder
dennis

sprinter
cort nielsen
modollo
degenkolb
drucker
theuns
lobato
swartzman

wat vinden jullie van dit team heb nog 2.5 miljoen over voor 1 renner wie doen?
wat verwachten jullie van alaphilipe?

Laatst gewijzigd
Cerebral36

Het wordt ingewikkelder als Cort en Drucker opeens wel zouden starten...Zou mijn opstelling aardig overhoop gooien in ieder geval :) Lijkt er echter op dat alleen Degenkolb en Modolo van de grote namen starten en dan hou ik het bij Degenkolb en wat kleinere sprintersnamen en wat sprintsterke aanvallers. Hele uitdagende Vuelta in ieder geval! Ik kijk er naar uit! Mijn grootste vraagteken blijft Contador i.v.m. zijn laatste ronde. Voor nu staat hij er nog naast :)

Wielrennertje

11 a 12 klassementsrenners vind ik te veel. De Vuelta is nou eenmaal voor aanvallers wat meermaals bewezen is. Als er nou in een bergetappe 11 aanvallers voorop blijven, dan zullen je klassementsrenners echt niet veel punten pakken. Natuurlijk zijn die klassementsrenners dan wel een soort 'zekerheidjes', maar vaak kan je ook wel een beetje inschatten wie er aan zullen vallen. Daarbij, hoe meer aanvallers je hebt, hoe meer kans je hebt dat er een paar tussen zitten die goed gaan rijden.

Veel sprinters zijn ook echt geen must. Ik neem er 4 mee waarbij eentje ook nog kan aanvallen. Mijn voorkeur gaat uit naar sprinters die hoogstwaarschijnlijk ook vol zullen sprinten voor een 7de stek. Die zijn vaak ook een stuk minder duur dan een Degenkolb en Modolo, terwijl ze misschien qua punten elkaar niet veel zullen ontlopen.

kevinraar

is dit team wat
klimmers/klassement
nibali
kruiswijk
jungels
potzzovivo
barguil
formolo
poels
kelderman
aanvallers
alaphilpe
brambila
freile
tijdrijder
dennis
sprinter
cort nielsen
modollo
degenkolb
drucker
theuns
lobato
swartzman
wat vinden jullie van dit team heb nog 2.5 miljoen over voor 1 renner wie doen?
wat verwachten jullie van alaphilipe?

1 2 ... 34 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.