Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 41 ... 226 227
Stuff

1. Alaphilippe + Costa

2. Pozzovivo + Jungels

Wat te kiezen?
Optie 1: ik heb wel het geloof in Alaphilippe in een berg punten. Costa daarentegen wordt wat lastiger. Mocht hij voor het klassement gaan, verwacht ik dat hij te kort komt tegen de toppers. Dus die zal daarna wel z'n ritjes gaan uitpikken.

Optie 2: Pozzovivo zie ik wel aardig wat top 10 plekken bij elkaar rijden. Die klampt wel aan. Alleen dan zit ik met Jungels. Die zal z'n punten wel halen in de tijdritten, maar in het echte gebergte komt hij te kort op de toppers, en als aanvaller heb ik in andere renners meer vertrouwen. Ook tegen hem spreekt het gebrek aan een jongerenklassement.

Het liefst zou ik alaphilippe en Pozzovivo beide nemen. Maar dan zou ik ergens anders een miljoentje moeten vrij maken, en dat zie ik ook niet zitten met mijn huidige selectie...

elstupidoloco

'@nasibal

Ruim op tijd broer! Je hebt nog tot zaterdag

@Bode80

Zelfs niet een halve seconde overwogen om hem toch mee te nemen? ;-)

Cerebral36

Vraagje:

Barguil en Polanc (of een andere willekeurige klimmer van 1 mil) of LL Sanchez en Costa....Twijfel of Barguil kan wat hij in de Tour deed....

@Stuff: De keuze Pozzovivo - Jungels valt mij ook zwaar...Ik word ook lichtelijk beinvloed door de stoot punten van Jungels in de Giro. Maar dit keer geen Kittel en Jongerenklassement...Maar toch 14 keer top 20 en 8 keer top 10 tegen Pozzo 15 keer top 20 en 5 keer top 10. Jungels beter in de tijdritten, Pozzo constanter in meerdere etappes...Tja kies maar...

Laatst gewijzigd
jort101

Ik zal ook maar eens serieus beginnen aan m'n team, heb dit keer gekozen om een paar dagen van te voren pas te gaan beginnen met het samenstellen van m'n sterrenteam ;)

Ohja.. Jungels is toch gewoon een zekerheidje lijkt mij?

steefje9

Hoe schatten de kenners de kansen in van dhr majka? Leek in de aanloop naar de vuelta steeds sterker te worden.

bocht 13

Majka lijkt me een betere keuze dan Jungels.

Sonnycolbrelli

Froome noemt zelf als rivalen: Aru, Bardet, Nibali, Jungels, A. Yates

Cerebral36

Zit toch te dubben over de sprinters. Neem een Cort die vorig jaar 160 punten had. Die is 2.5 miljoen. Volgens mij is dan een Pozzovivo voordeliger voor die 2.5 mil aangezien die toch echt wel meer als 160 punten zou moeten halen..Maar dan hou ik wel maar 4 sprinters over....

timoo

Ik ga voor de gok en neem geen alaphilippe en Jungels mee

Crashtester

'@Cerebral36: Het gaat natuurlijk niet alleen om het aantal punten die een renner gaat halen. Als je maar 4 sprinters hebt dan kun je aannemen dat je overige 5 renners die je moet opstellen die dagen weinig punten zullen halen, dus dat een Cort netto veel punten oplevert. Meer dan Pozzovivo, aangezien je waarschijnlijk wel een stuk of 10 mannen hebt die in een bergetappe kunnen scoren.

kevinraar

Omdat Drucker niey meedoet heb ik nu nog 2.5 miljoen over wie doen?

Kan ik Trentin inzetten los sprinter?

vasnd

Tja, Alaphillipe.
Barbero, Chernetskii en Moscon wisten hem in Burgos op zijn terrein voorbij te steken. Aardig risicovolle gok voor 3,5M (=Contador/Aru/Bardet).
Gaat QSF de groep hiervoor bij elkaar houden tot elke laatste puist? Ik denk lekker Trentin meesturen in de attaque. Etappetje uitzoeken, beetje knechten voor De la Cruz en kijken waar het GC schip strandt. Staat bij mij niet op de longlist.

elstupidoloco

'@kevin

Het is een klein gokje of Trentin echt mee gaat sprinten, maar dat gokje Kun je wel wagen denk ik

Wouter van Diepen

Jungels heb ik heel lang over getwijfeld, maar alleen op basis van de giro en die feiten zeg ik ja. Plus de eventuele teampunten die ik mogelijk acht, denk ik een goede investering. Al had hij in de Giro een Gaviria en nu niet.

Had me team helemaal klaar viel Drucker weg en dat is toch behoorlijk puzzelen! Heb nu switches gemaakt. Ik vraag me alleen af: 'BMC acht ik groot voor de overwinning voor de TTT, Is het dan handig wel/geen 3 renners vanuit BMC mee te nemen.......

Wouter van Diepen

En Allaphilippe men nog zo'n pijndossier hoor in mijn optiek. Ben een enorme fan van de renner. Maar 3.500.000 is gewoonweg heel veel en een kwaliteit is toch zijn punch. Dan kijk ik naar klassementsmannen die redelijk kunnen punchen en de potentie op een goed klassement. Moeilijke afweging......

GaitBeel

'@wouter Zelfde probleem hier. Gaan voor de selectie die je het beste acht (afgezien van TTT), of Rekening houden met de TTT en renners selecteren van BMC/Quickstep die eigenlijk je verdeling overhoop gooien en die ik ook nog eens minder acht dan de renners die ik zonder te kijken naar de TTT in m'n team zou gooien. Heb nu 2 BMC mannen bijvoorbeeld die ik normaal niet in m'n team zou hebben.

timoo

Jungels had in de giro ook te maken met een minder sterk deelnemersveld. IK denk dat hij in de tijdritten zijn punten pakt, maar dat in de bergetappes dit aantal in verhouding met de giro een stuk minder gaat zijn.

Dumoulist

Oh god, ook ik ben sinds vannacht gaan twijfelen over Tejay. Ik heb al vanaf het begin Dennis in mijn ploeg zitten omdat hij meer zekerheid geeft over een groter puntentotaal. Echter heeft TJ wel een groter puntenpotentieel, vandaar nu eigenlijk deze twijfel. Maar ik denk eigenlijk ook dat Dennis zich bergop nog wil bewijzen en dus dat hij de eerste anderhalve week goed mee kan komen met de favorieten. Of gooit hij toch alles op die tijdrit en vervolgens het WK? Mocht TJ er weer doorheen zakken, dan heb je er misschien een extra aanvaller bij. Die zal na zijn Giro overwinning ook wel de smaak te pakken hebben. En als van Garderen zijn oude benen weer terugvindt dan kan hij zomaar vijfde worden in het AK. Allebei is voor mij sowieso geen optie. Wie kan mij het laatste zetje geven? Ik neig nu toch naar TJ omdat de renner met het hoogste puntenpotentieel mij ook de hoogste notering kan bezorgen.

Laatst gewijzigd
Wouter van Diepen

Jaa inderdaad heel moeilijk haha keuzes maken!:P Ik heb het voor mekaar enige twijfel is nog Lobato/Rojas of toch Theuns, maar ga ik maar zelf uitzoeken even.

Sorry voor Julian Flipje, maar ik hoop voor hem dat hij goed gaat doen puur voor de renner, maar niet voor me poule:P

Jasperdewaal11

Zou het het waard zijn om Froome thuis te laten, maar wel Poels mee te nemen om vervolgens die 5 mil te steken om de gehele andere klassement top in je team te hebben, waardoor je een soort van compenseert voor het niet selecteren van Froomy.........?

Mardai

'@Jasperdewaal11: Nee.

Rawolf

Als froome niet vroeg uitvalt is die z'n geld bijna altijd waard.

janstof

Ook de basis van mijn team staat momenteel. Net als veel mensen nu aan het puzzelen welke BMC man neem je mee ? en hoeveel? (Ja, ik ga toch voor TJ).
hoeveel sprinters neem ik mee? 4 of 5? hoeveel koppeltjes ga ik maken? tja. lastige vragen allemaal.
Waar ik nog met meeste mee zit zijn de volgende renners:
- Chaves : staat vanaf het begin in mijn team, vorig jaar goeie vuelta, goeie ploeg aanwezig, goed parcours voor hem, samen met A. Yates kopman (S. Yates zie ik buiten de top 10 belanden door o.a. de Tour die hij gereden heeft), echter zijn vorm is zo'n twijfelgeval. hij heeft Niks laten zien, daarnaast kan ik ook niks vinden over wat zijn eigen ambities zijn. Deze man kan je Vuelta pool wel voor je winnen. Voordeel is wel, hij kan ondanks een slechte ronde wel veel teampunten halen i.c.m. de gebroeders Yates & Cort. Maarja het is wel 3 miljoen.
- Contador : laatste ronde, laatste keer vlammen! echter was zijn tour niet top en heeft hij weinig punten gehaald. Hij zal zeker deze ronde uitrijden i.v.m. zijn laatste ronde, maar met zoveel concurrenten wordt het lastig om top 3 te komen voor Contador! voordeel is wel weer dat onze vriend altijd zal aanvallen. Daarnaast eventuele teampunten voor Degenkolb/Theuns met de sprints.
- Jungels : Deze man valt in het straatje van Valverde, puntenpakker voor je scorito! i.c.m. de jongerentrui moet je hem altijd nemen! helaas is deze trui nu niet aanwezig. De echte bergen lijken voor Jungels te zwaar om mee te kunnen met de top, en laten we nou veel echte bergen hebben. Zij tijdrit maakt veel goed voor het AK t.o.v. zijn concurrenten. Daarnaast ook redelijk wat kans op teampunten.

twijfel om 1 of zelfs 2 van deze mannen te nemen, maar welke?

hupske

Ik heb ze alle 3 in mijn team :)

Met de zelfde gedachte als jij hebt omschreven. Want alle 3 kunnen ze bepalend zijn. Lukt AK voor Contador niet, dan zal hij zeker voor 1 of 2 ritwinsten gaan.

Chavez kan niet anders dan goed zijn lijkt mij. In de tour leek hij ook echt niet tot het uiterste te gaan. Die heeft genoeg in het vat.

Jungels pakt standaard punten voor je. Het hoeft niet in elke bergetappe zo te zijn, maar hij heeft altijd 3/4 goede dagen waarin hij meer dan goed mee komt.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Heb alleen Chaves ;)

1 2 ... 41 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.