Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 42 ... 226 227
Stofzuigert

Hoe zit het nou met Pozzo en Bardet, beide kopman?

jelle013

Ik heb heel lotto NL geselecteerd, lijkt me duidelijk dat die ontzettend gaan vlammen!
Daarnaast gok ik niet op Orica dit jaar, 3 mannen die voor een AK willen rijden lijkt me niet verstandig. Zelf verwacht ik veel van Lopez (Astana).. Die is volledig hersteld en wil zich weer laten zien.

De moeilijkste keuzes zitten voor mij in de sprintteams, omdat ik max 6 sprinters wil kiezen blijft deze gok groter dan de AK mannen. (hier heb ik er toch genoeg van bij). Verder denk ik dat het maken van koppeltjes deze Vuelta niet veel opschiet vanwege de vele klimmers/ AK mannen. Mocht je bijv. navarro voor de klimetappes opstellen, neem ik aan dat je daar geen sprinter van Confidis langs zet als je ook gewoon een prima AK/ klimmer kan kiezen. Mocht je dat wel doen, dan adviseer ik om in de foeteshouding met een dekentje en speentje op de bank te gaan liggen huilen, want dan ben je een behoorlijk angstige speler!

Al met al; We hebben er sin an! Neem de 'tips' op dit forum aub niet te serieus, mensen proberen voornamelijk zand te strooien in elkaars ogen.. De 'veel' posters zijn minder behulpzaam dan je denkt.. #wieisdemol

Rawolf

Had voorgenomen niks te wijzigen en heb nu net 4 wijzigingen doorgevoerd. Scorito is wel echt een geluksspel, daar kom ik steeds meer achter. Een bepaalde groep renners komt er niet in en dan heb je een groep van zo'n 40/50 man waarvan je er 20 in propt met zoveel mogelijk budget gebruikt.

Die groep van 40/50 man kan iedereen met wat wielerkennis wel bepalen en wie je er daarvan inzet is afhankelijk van je verdeling in type renners, geluk en persoonlijke voorkeuren die zonder dat je het merkt heel sterk zijn en allesbepalend. Dan heb je nog de verdeling binnen de ploegen, je hebt liever een kopman als een knecht. Maar wielerflitsers zijn niet helderziend, die ene knecht blijkt toch een vrije rol te hebben en o ja die kopmanverdeling daar is toch anders. Het is om moe van te worden

Succes met je puntenpotentieel VS zekere punten en koppeltjes en teampunten. Die uurtjes op je zolderkamer... Mijn gedachte is dat uren zwoegen VS half uurtje op de laatste dag amper scheelt en je kansen op een goede klassering niet vergroot.

GaitBeel

Veel twijfelgevallen in deze Vuelta.
Chaves, Alaphilipe, TJ, Jungels, renners uit de tour, TTT, niet elke ploeg een uitgesproken kopman, sprinters, renners die al een tranfer hebben gemaakt (misschien minder support van uit de ploeg omdat diegene toch al weggaat). Ploegen zonder echte sprinter, maar wel met een renner die zo af en toe mee kan in de sprints. De grote lijst met aanvallers. Ploegen met meerdere renners die voor het klassement kunnen gaan(De La Cruz, Jungels, eventueel nog Brambilla en Mas). Verdeling in je selectie. Ga zoaar door...

Lattiv

Chaves kamt al het hele jaar met een depressie vanwege het overlijden van Diana Casas. Is al veel over geschreven in de Colombiaanse en Australische media.

jort101

Tejay in m'n team? Lijkt me toch niet (nooit) zo'n goed idee, vaarwel Tejay :(

Heb je Chaves zien rijden in de Tour, ik verwacht echt niet dat hij in de Vuelta ineens wel goed gaat presteren.. maar je weet het maar nooit.

Laatst gewijzigd
jp.vanoosterhout

trentin gaat echt wel meesprinten,met zo'n zwak sprintersveld!

jort101

'@jp
Verwacht ik ook inderdaad.

El Mel

Ik vind TJ de gok waard voor 1,5m. Hij levert sowieso de eerst etappe punten op. Mocht hij door het ijs zakken voor het klassement, zal hij zeker gaan aanvallen zoals in de Giro. Wie niet waagt, wie niet wint..

arviidd

Ik krijg mijn budget echt niet op. Ik houd het nu maar zo en houd maar geld over. Ik kan er nu wel een duurdere renner in doen maar, die er nu in zitten heb ik al een prima gevoel bij.

Ik heb het in ieder geval kunnen terug brengen naar 1.250.000. Had eerst 8.250.000 over.

Wielrennertje

Ik ga met pijn in mijn hart Flip en Chaves uit mijn team halen. Ik vind ze toch te duur voor het hoge risico dat ze zijn. Ik ben alleen bang dat Chaves weer ouderwets goed is in de Vuelta en dat Flip een soort Valverde wordt. We zullen het zien in de Vuelta..

jp.vanoosterhout

wie gaat er bij trek sprinten degenkolb of theuns of allebei ???

fietsliefhebber

Dat is de vraag JP, daar is nog niks over naar buiten gebracht.
Mijn persoonlijke gevoel is;
De eerste 2 sprintetappes in ieder geval Degenkolb. Waarom zou hij anders meegaan? Het is een te grote naam om te knechten voor Theuns, ook al is laatstgenoemde zeker net zo snel.
De sprintetappes die daarna komen, is afhankelijk van de prestaties van Degenkolb, en of Degenkolb er dan nog bij is.
Voor mij dus met helaas geen Theuns.

nasibal

Selectie FDJ bekend. Hoeveel teams zouden er nu een miljoentje + plekje vrij hebben?

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Geen Reichenbach bij FDJ, die zullen vaak mee zitten in de ontsnappingen

Ab Normaal

'@Lattiv
Wat een onzin. Ze overleed vlak voor de tour, daarvoor had hij last van een blessure.

Gladiool

'@nasibal: Ik vond het wel een mooie instinker die Reichenbach. Zeer aantrekkelijk voor 1 miljoen, maar al een paar maanden ziek en in Polen afgestapt.

Lattiv

Beetje irritant dat Wielerflits vaak zelf de rolverdeling in de ploegen bedenkt.

Op de Facebookpagina van FDJ staat dat Hoelgaard, Roux en Manzin alle 3 voor sprints mogen gaan afhankelijk van het parcours.

Poeksel

Het is inderdaad in het algemeen beter het oorspronkelijke bericht te lezen dan wat WF ervan maakt, al lijkt Manzin wel de meest logische kandidaat voor de vlakke sprints.

jsprunk

Chaves en Alaphilippe, dat zijn de breinbrekers. Ik ga één van beide selecteren waarschijnlijk, nu nog bepalen welke.

TimvdZ78

Klassementsrenner 9 € 27.000.000
Klimmer 2 € 2.500.000
Tijdrijder 1 € 1.500.000
Aanvaller 3 € 5.000.000
Sprinter 5 € 8.000.000
Knecht 0 € 0
Totaal 20 € 44.000.000

Matt89

'@jsprunk

In dat geval zou ik ze allebei meenemen (of allebei niet), want hoe zuur is het als je dan net de verkeerde kiest...

zomaareens

ik zit ook te ploeteren over Chavez... hij heeft eigenlijk sinds januari dit jaar niets meer aan resultaten gereden. Je weet dat hij het wel kan. Maja.. hee... nu dan? Waarom neemt orica yates en yates ook mee? ik ni weet niet ech nie.. iemand meer info?

Matt89

Zojuist mijn hele team verwijderd en opnieuw een team samengesteld.
Ik denk dat ik nu tevreden ben en ga proberen geen wijzigingen meer aan te brengen (met uitzondering van leuke toevoegingen aan de startlijst..).

Tipje van de sluier: geen Nederlanders..
Pijnlijk besluit: geen Flipje

Klassementsrenner 10 € 32.000.000
Klimmer 3 € 2.750.000
Tijdrijder 0 € 0
Aanvaller 3 € 4.500.000
Sprinter 3 € 4.000.000
Knecht 1 € 750.000
Totaal 20 € 44.000.000

Laatst gewijzigd
Jopster

Ik heb inmiddels mn team 40x veranderd. Er zijn serieus gewoon 50 renners die ik wil kiezen. Ik ga zaterdagochtend maar een team in elkaar flansen.

1 2 ... 42 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.