Ik heb heel lotto NL geselecteerd, lijkt me duidelijk dat die ontzettend gaan vlammen!
Daarnaast gok ik niet op Orica dit jaar, 3 mannen die voor een AK willen rijden lijkt me niet verstandig. Zelf verwacht ik veel van Lopez (Astana).. Die is volledig hersteld en wil zich weer laten zien.
De moeilijkste keuzes zitten voor mij in de sprintteams, omdat ik max 6 sprinters wil kiezen blijft deze gok groter dan de AK mannen. (hier heb ik er toch genoeg van bij). Verder denk ik dat het maken van koppeltjes deze Vuelta niet veel opschiet vanwege de vele klimmers/ AK mannen. Mocht je bijv. navarro voor de klimetappes opstellen, neem ik aan dat je daar geen sprinter van Confidis langs zet als je ook gewoon een prima AK/ klimmer kan kiezen. Mocht je dat wel doen, dan adviseer ik om in de foeteshouding met een dekentje en speentje op de bank te gaan liggen huilen, want dan ben je een behoorlijk angstige speler!
Al met al; We hebben er sin an! Neem de 'tips' op dit forum aub niet te serieus, mensen proberen voornamelijk zand te strooien in elkaars ogen.. De 'veel' posters zijn minder behulpzaam dan je denkt.. #wieisdemol
Had voorgenomen niks te wijzigen en heb nu net 4 wijzigingen doorgevoerd. Scorito is wel echt een geluksspel, daar kom ik steeds meer achter. Een bepaalde groep renners komt er niet in en dan heb je een groep van zo'n 40/50 man waarvan je er 20 in propt met zoveel mogelijk budget gebruikt.
Die groep van 40/50 man kan iedereen met wat wielerkennis wel bepalen en wie je er daarvan inzet is afhankelijk van je verdeling in type renners, geluk en persoonlijke voorkeuren die zonder dat je het merkt heel sterk zijn en allesbepalend. Dan heb je nog de verdeling binnen de ploegen, je hebt liever een kopman als een knecht. Maar wielerflitsers zijn niet helderziend, die ene knecht blijkt toch een vrije rol te hebben en o ja die kopmanverdeling daar is toch anders. Het is om moe van te worden
Succes met je puntenpotentieel VS zekere punten en koppeltjes en teampunten. Die uurtjes op je zolderkamer... Mijn gedachte is dat uren zwoegen VS half uurtje op de laatste dag amper scheelt en je kansen op een goede klassering niet vergroot.
Veel twijfelgevallen in deze Vuelta.
Chaves, Alaphilipe, TJ, Jungels, renners uit de tour, TTT, niet elke ploeg een uitgesproken kopman, sprinters, renners die al een tranfer hebben gemaakt (misschien minder support van uit de ploeg omdat diegene toch al weggaat). Ploegen zonder echte sprinter, maar wel met een renner die zo af en toe mee kan in de sprints. De grote lijst met aanvallers. Ploegen met meerdere renners die voor het klassement kunnen gaan(De La Cruz, Jungels, eventueel nog Brambilla en Mas). Verdeling in je selectie. Ga zoaar door...
Dat is de vraag JP, daar is nog niks over naar buiten gebracht.
Mijn persoonlijke gevoel is;
De eerste 2 sprintetappes in ieder geval Degenkolb. Waarom zou hij anders meegaan? Het is een te grote naam om te knechten voor Theuns, ook al is laatstgenoemde zeker net zo snel.
De sprintetappes die daarna komen, is afhankelijk van de prestaties van Degenkolb, en of Degenkolb er dan nog bij is.
Voor mij dus met helaas geen Theuns.
Zojuist mijn hele team verwijderd en opnieuw een team samengesteld.
Ik denk dat ik nu tevreden ben en ga proberen geen wijzigingen meer aan te brengen (met uitzondering van leuke toevoegingen aan de startlijst..).
Tipje van de sluier: geen Nederlanders..
Pijnlijk besluit: geen Flipje
Klassementsrenner 10 € 32.000.000
Klimmer 3 € 2.750.000
Tijdrijder 0 € 0
Aanvaller 3 € 4.500.000
Sprinter 3 € 4.000.000
Knecht 1 € 750.000
Totaal 20 € 44.000.000
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.