Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 5 ... 226 227
nasibal

Wacht, wat, Scorito strooit met geld? Wat is hier de reden dan weer voor?

JANTHEMAN

Veel duurdere renners, zeggen ze

Wielrennertje

Opeens wordt het budget verhoogd. Vond het eigenlijk wel goed zo. Ook een hoop renners erbij gezet zie ik. Sommigen daarvan, vind ik, met echt een veel te lage prijs.

Laatst gewijzigd
nasibal

Ok, goed verhaal.

Goozbabs

Zo gek is het niet dat ze er meer geld bij hebben gedaan. Er zijn veel meer duurdere renners bij gekomen. Hoewel ik nu makkelijker bepaalde keuzes kan maken.

Maar bij mij was het probleem meer het aantal renners, liever zou ik veel meer renners kunnen selecteren voor een goed aanvalsploegje.

Zadelpen

Goed nieuws van onze sponsoren. Er is extra budget vrijgemaakt voor team Zadelpen nav de goede prestaties richting Parijs. Eens kijken waar ik wat upgrades kan toepassen. Waarschijnlijk 3 twijfelaars er uit, en drie fonkelverse hardfietsers er in.

WCEendT

Voor het eerst dat ik het eens ben met een keuze omtrent budgetten van Scorito.

ONCE

Van Genechten moet wel de duurste "knecht" uit de scoritohistorie zijn

jsprunk

Er blijft genoeg keuze over met dit budget. Er zijn wel echt een aantal renner zwaar overpriced, zeg. Degenkolb voor 3.5M? Op basis van zijn matige sprints dit jaar, gaat hij in die 5 sprints gemiddeld 70 punten scoren? Modolo zelfde verhaal.
Er zijn een hoop 750k-sprinters die weinig onder doen voor deze mannen, imo.

Timdepunter

'@jsprunk niet helemaal mee eens. Ze zijn zeker te duur voor de binnenkomende punten, maar toch wel beter dan de 750.000 sprinters. Je moet voor sprinters in vuelta nooit uitgaan van 100 punten voor 1 miljoen bij renners over de 2 miljoen. Goedkope renners kunnen dat wel: bv een 1 miljoen renner kan 100 punten pakken. Maar een sprinter van 3.5 miljoen kan bijna onmogelijk 350 punten pakken in 5 etappes.

Maar dan de aanvoerdersregel.....

Hiermee pak je met de juiste captain (als winnaar) opeens rond de 100 punten. Drie keer winnen en dan lukt het opeens wel om de 1 op regel te behalen. Dan kun je met elke willekeurige renner die mee doet met de vuelta dit halen.

Hiermee is mijn punt bereikt. Vuelta gaat op scorito vooral niet om de 20 renners. Maar vooral welke je opstelt en wie je aanvoerder is. Dit geeft de uiteindelijke doorslag tot top 200 of een hoge middenmoter in de top 2000. Die top 2000 zou iedereen moeten halen op dit forum.

bakfiets

Hoeveel sprinters neemt iedereen mee? Met een ploegentijdrit als start en een heuvel / bergrit in etappe twee kan je al veel aanvullen met teampunten. Ik denk dat ik voor 5 sprinters ga. Misschien 6.

nasibal

2, hooguit 3.

WCEendT

'@Nasibal
Geloof er niets van.

Timdepunter

Nasi nasi nasiballetje toch. Je weet dat dat er te weinig zijn ;). Jij gaat vast voor meer sprinters uiteindelijk, je vult het aan met goedkope sprinters waarschijnlijk.

nasibal

Nee echt. Max 3. Ik heb 50 klimgeiten die ik mee wil hebben en mee kán hebben qua budget (vooruit, beetje gechargeerd, maar je get het punt), dus plekjes zijn schaars. Daarnaast is er inderdaad al een sprintetappe vlak na de ploegentijdrit en de ander in de laatste etappe. Van de overige 2 is nog maar de vraag hoe het gaat lopen.

Wielrennertje

'@nasibal Je kan maar 9 renners per etappe opstellen he ;) Leuk als je 17 klimgeiten hebt, maar dan komen ze niet allemaal aan bod.

nasibal

Leuk als je 17 klimgeiten hebt, maar dan komen ze niet allemaal aan bod.

Die kans bestaat zeker. Dit grapje moet je bij een Giro of een Tour dan ook niet uithalen. Maar we hebben hier eindelijk ( :) ) te maken met een Vuelta. Er gaat weer 3 weken lang blijken waarom dit de mooiste scoritoronde van het jaar is :)

Laatst gewijzigd
ONCE

Gewoon lekker met hagel schieten ! De rest kan overboord

Zadelpen

Ik heb er ook nog maar 3. Ga er wel 4 van maken denk ik. Aanvullen met heuvelsprinters? Dat weet ik nog niet. En ik zie mezelf niet in de buurt van de top 2000 komen deze Vuelta. En al helemaal niet makkelijk. Echt geen benul welke samenstelling ik wil. En dan moet je per dagopstelling ook nog eens goed uit de voeten kunnen. ik heb er heel weinig vertrouwen in. Kan ook slecht tegen de hitte....

Maar we hebben nog even de tijd.

Laatst gewijzigd
Wielrennertje

'@Zadelpen Heb ik ook. Na echt een top Tour waar ik top 600 heb gereden, zie ik me deze Vuelta al vechten om uberhaupt bij de eerste 75% te zitten. Helaas, het kan niet altijd feest zijn. Ik kan gewoon geen goede combinaties en samenstellingen maken. Steeds als ik iets nieuws probeer, selecteer ik toch steeds meerdere renners waarvan ik niet weet hoe ze gaan rijden en waar ik ze op moet stellen-> Gaan ze aanvallen? Gaan ze meedoen in punch etappes? Moscon bijvoorbeeld. Wat moeten we ervan verwachten? Polanc, kan ook een interessante zijn, maar wat gaat die doen? Natuurlijk hoort het erbij, dat je zulke dingen niet precies weet. Maar toch heb ik geen, tot amper twijfelgevallen gehad in de Tour en de Giro. En dan niet qua vorm maar puur zoals ik al zei: op welke etappes gaan ze zich focussen etc.

vasnd

Echt een solide strategie toepassen is lastig met deze enorme keuze. Er zijn veel te veel subtoppers die in de eindafrekening een 10 of een 0 kunnen worden. Shit. Heerlijk.

Poeksel

Het P-woord is gevallen!

ONCE

Vuelta ligt me wel, heb nu de selectie ook wel zo goed als rond. AK mannen heb ik wel zon beetje in mn hoofd. Heb de sprinters denk ik ook wel zon beetje. Zal alleen nog wat schuiven met wat renners in het aanval/klim gedeelte.
Vorig jaar had ik in principe alle juiste renners, maar een absolute topnotering kon door de plee omdat ik de verkeerde kopmannen had gekozen (Contador, Chaves en Drucker) Quintana/Valverde kopmanschap had me echt een shitload aan punten meer opgeleverd( ook doordat in de Vuelta AK mannen hoog in groen staan en het combinatieklassement ook meetelt. Deze gingen in de oude regeling ook nog eens x2 voor je kopmannen). Dat probleem hebben we dit jaar niet meer

Laatst gewijzigd
ONCE

'@ Poeksel

Ja wat was ie goed vandaag he...

JimKro

Ook ik vind de Vuelta misschien wel de leukste ronde qua Scorito. Het is ook de ronde waar ik de meeste successen mee heb geboekt. Wat ik vooral mooi vind is het enorme aantal klimmers die er te kiezen zijn en de ruimte die je qua budget hebt voor klimmers. Besparen op sprinters en klassementsrenners die al een grote ronde hebben gereden is meestal mijn strategie.

1 2 ... 5 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.