Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 6 ... 226 227
law93

Leuk om hier het forum weer te volgen. Moet toegeven dat ik de Vuelta de laatste jaren van de grote rondes het minste gevolgd heb maar wil na het behalen van de felbegeerde beker (bij de beste 1%) in de Tour deze lijn doorzetten en kijken of ik nu ook weer een goed team kan samenstellen. Ben benieuwd wat ik er van kan maken met dit budget. Weinig echt dure renners en veel renners rond de 2/3 miljoen zo op het eerste gezicht. Succes allen!

Stuff

Ook weer van de partij. Vanaf de camping eens lekker puzzelen. Vorig jaar mijn 1e Vuelta meegedaan, was ruk. Tour en giro eigenlijk altijd minimaal 90%. Zelfs een bekertje gescoord afgelopen tour.
Ook nu weer geen idee wat een goede strategie is. Ik neig zelf ook naar weinig sprinters. Drie, max vier. En een zooi klimmers, klassementsmannen en aanvallers. Truipunten zullen wel goed als opvulling gebruikt kunnen worden in de vlakke ritten aangezien klassementsrenners vaak hoog staan in zowel punten- als combinatieklassement.
Of sla ik met bovenstaande de plank volledig mis? Enige feedback van ervaren Vuelta scoritoërs?

Phoenix0000

Er zijn veel tandempjes dit keer onder de klassementsmannen. Waarbij niet duidelijk is wie er nou voorop zit.
Pak je een tandem of twee waarbij beide renners het echt goed gaan doen dan ben je spekkoper.
Maar of dit Pozzo/Bardet, Yates/Chavez, Aru/Lopez, Majka/Konig, Kelderman/Barguil gaat worden?
Daarnaast ook nog wat teams met meerdere troeven. Etix en Movistar bijvoorbeeld... Kies maar eens de goeie uit.

Modolo, Drucker, Bonifazio...3, 2,5, 2 miljoen voor max 4 etappes. Toe maar.
Het lijkt zelfs de moeite nu om maar 10/11 klassementsmannen te pakken omdat je dan bij de eindafrekening van de drie klassementen gewoon de volledige top 7/8 gaat hebben. Omdat einduitslag klassementen zo aan elkaar gecorreleerd zijn.

mooi rondje dit.

Stuff

'@Phoenix0000

Drucker idd 2,5. Maar die kun je naast de sprint natuurlijk ook al bij de ploegentijdrit inzetten.

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

Oke...En wat doen we met Bertje mensen?

nathancouw

Nu nog op vakantie maar wanneer terug (7de) volop aan het puzzelen! Zal me maar is mentaal gaan voorbereiden.. Na een hopeloze tour hopelijk een goede Vuelta. Al wel veel lastiger te voorspellen..

Dumoulist

De sprinters halen (exclusief TTT) in ieder geval 4 of misschien wel 5 keer de top 10. Iets wat je van de aanvallers en matige klassementsrenners niet met zekerheid kunt zeggen. In dat geval denk ik dat het hebben van 5 sprinters wel een 'must' is. Wie denkt dat hij het met 2/3 sprinters het gaat redden kan in ieder geval een hoge top notering vergeten. En daarbij staan er al interessante sprinters tussen waardoor het ook niet veel geld hoeft te kosten.

Laatst gewijzigd
master-pieter

Maar dat gaat vervolgens weer ten koste van je aantal aanvallers, klimmers en/of AK mannen die je sowieso nodig bent. Er zullen namelijk een behoorlijk aantal van zijn die er weinig van gaan bakken dus je hebt er wel een hoop van nodig om te wisselen

Stuff

En volgens mij kun je de schade wel beperken in de sprintetappes met truipunten. Daarnaast, als je meer klassementsrenners hebt, maak je aan het eind nog veel goed met extra eindklassementspunten (algemeen, berg, combinatie).

Bode80

'@Stuff En het puntenklassement...

Wie gaat de ploegentijdrit winnen denken jullie?

siht

Puntenklassement zullen ook veel klassementsrenners/klimmers instaan.
Te veel sprinters meenemen en je loopt punten in de eindklassementen mis...

Bode80

'@Stuff: dat bedoelde ik ;-)

WCEendT

De grote vraag voor mij is of Tejay het gokje waard is als 13e of 14e ;) klimmer voor maar 1.5M.

Bode80

Gaat hij (veel) beter klimmen dan renners met dezelfde prijs of lager?

WCEendT

Dat is het punt, dat weet je niet bij Tejay.

Als hij wel goed is, wat zomaar kan gebeuren, heeft hij ook nog een ITT.

Als hij niet goed is, wat zomaar kan gebeuren, heeft hij alsnog 40-50 punten (of meer) aan de hand van de TTT.

Gokje waard naar mijn mening.

Edit:
Bij deze is dit dan ook mijn "Ponzi" van de Vuelta.

Laatst gewijzigd
ONCE

Ik heb even snel het profiel doorgebladerd en kom maar tot 3 aan zekerheid grenzende waarschijnlijke sprints.
2 etappes is het nog maar de vraag of het een sprint wordt, en welke sprinters er dan nog bij zitten.

nasibal

Ah, de Tejay discussie

Wielrennertje

Haha. Net zoals bij de Giro, waar ook een paar mensen vertrouwen hadden in TJ. Uiteindelijk hadden die ietsjes teveel vertrouwen, want behalve die ritzege heeft hij niks behaald. En die ritzege was pas toen de meesten hun vertrouwen in hem hadden verloren en hem niet meer opstelden.

WCEendT

Toen koste hij 2.5M of 3M ;). Of was het 3.5M?

Karsten

To pick Bertje or not to pick Bertje, that's the question....pfoe, lastig.

WCEendT

'@Karsten
Is het al zeker dat hij de Vuelta gaat rijden dan?

snoek1974

Ja het aantal sprinters is een item , waarbij de tour de vraag hoeveel neem je er mee , is nu bij de Vuelta de vraag hoe weinig neem je er mee .

In tegenstelling tot de tour veel interessante renners bij de 500/750/ 1 miljoen renners .
Alleen is deze ronde lastiger te voorspellen . Wie verteert de 2de ronde het best en hoe staan die tot prestatie van de gasten die de 1ste ronde van het jaar gaan rijden zoals Poels en Konig .

RubenVB

'@Nasibal

Je korte antwoorden in dit topic werken ook eens verhelderend. Observeer jij eens lekker een ronde. Beentjes op het bureau, handen in de nek en alleen maar lezen.

Bode80

'@WCEendt
TJ kostte toen 2,5m. Als je het alleen voor de TTT doet kan je net zo goed een andere BMCer pakken.

fietsumerin

wat verwachte jullie van de team tijd rit?
gokje:
1 Sky ,
2 Orica,
3 BMC,
4 Quick-step,
5 Movistar

1 2 ... 6 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.