Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 7 ... 226 227
Karsten

'@WCEendT
Dat beweer ik zeker niet ;)
Maar ik houd graag rekening met alle scenario's.

Ilgatto

'@fietsumerin
Lijkt me geen vreemde uitslag.
Bora komt nog met een paar tijdrijders. Misschien voor plek 5 a 6

Matti

Denk dat BMC de favoriet is, met Sky,Quick Step en Orica als outsiders.

TimvdZ78

Klassementsrenner 8 € 24.500.000
Klimmer 5 € 6.500.000
Tijdrijder 1 € 1.500.000
Aanvaller 2 € 5.000.000
Sprinter 3 € 5.750.000
Knecht 1 € 500.000
Totaal 20 € 43.750.000

WCEendT

BMC/Orica favoriet

Vlak daarachter Quick-Step en Sunweb.

Sky gaat blij mogen zijn met plek 4 (teleurstelling Sunweb) of plek 5.

FritsvanHoefelen

'@WCEendT Sunweb in een ploegentijdrit?

Ilgatto

En dan zonder Dumoulin, Andersen en Preidler?

Laatst gewijzigd
combatseline

Iemand enig idee waarom Reichenbach de Ronde van Polen niet heeft uitgereden?

Zadelpen

Zijn er nog steeds poolers die TJ overwegen? Het is een leeglopende band, niet aan beginnen heren. Misschien een idee voor de moderators om alle mensen die TJ overwegen te verwijderen. Zodat wij in alle rust een degelijke ploeg kunnen samenstellen. Vuelta is buitencategorie Scorito-en dus laten we het wel even serieus houden.

Tommytom

Ik overweeg van Garderen ook. En wel hierom:

Als BMC de ploegentijdrit wint, wat ik inschat op 40 procent kans, dan levert dat direct 40 punten op. Volgens mij zijn er geen truipunten te verdienen bij de TTT.

In de tweede etappe zou ik hem dan ook opstellen. Een overwinning van Drucker levert je dan ook 10 punten + 8 (rode trui) + 6 (groene trui) + mogelijk 3 (witte trui). Dat is 27 punten.
Een top drie van Drucker levert je 8 punten op (rode trui).
Een top drie van een Orica of Quick Step renner kan roet in het eten gooien, maar laten we die mogelijk negeren. Dan zou Trentin of Cort Nielsen moeten winnen.

Als de derde etappe vervolgens niet resulteert in een vluchter die de rode trui pakt, dan kan BMC de trui in de ploeg houden met Roche /Caruso/Dennis of Sanchez. Ik verwacht geen top tien plaats van Van Garderen,maar mogelijk wel aan het einde van de rit weer de 8 rode trui punten. De punten trui is allerminst zeker dus die negeer ik.

De etappes daarna is opnieuw een kans voor Drucker. Ik verwacht geen overwinning,maar mocht dat wel gebeuren dat levert dit wederom 24 punten op. Maar ik denk dat alleen de 8 punten voor de rode trui nog zouden kunnen.
In de 5de etappe zal BMC dan de trui verliezen

In bergetappes stel ik van Garderen verder niet op. Maar afhankelijk van zijn vorm (wellicht gaat het wel goed en is hij mijn 12e klimmer) zijn doelen (misschien kan je hem opstellen als aanvaller als hij daarvoor gaat) en het presteren van teamgenoten (wellicht gaat BMC met Roche, Caruso en Dennis na de eerste week voor ritten) kan het een fijne reserve renner zijn.

De tijdrit wordt top 10. Zeg een 7de plaats. Dat zijn 28 punten.

In totaal levert hij dan 40+24+28 = 94 punten. Dat is in het geval drucker de etappe niet wint en BMC de trui in de ploeg houdt.

Niet genoeg punten om hem zeker tr nemen, maar de kans op deze potentiële punten schat ik wel hoog in. Dus voor 1,5 miljoen koop je een renner die je circa 100 punten op gaat leveren en die, als hij zijn oude niveau haalt, nog veel meer punten oplevert.

Laatst gewijzigd
dazzler2120

Dat is wel een erg elitaire uitspraak, Zadelpen.
Als jij het geen verstandige keuze vindt moet je het vooral laten, maar om nu andere te bekritiseren vanwege die keuzes.

TimvdZ78

Wat denkt men hier van Esteban Chaves? Heeft dit jaar natuurlijk niet veel gereden na zijn blessure en ging als vrijbuiter naar de Tour waar hij als beste notering de 20e plek in de 3e etappe noteerde.
Wat kunnen we van hem verwachten? Voor 3 miljoen is het wel een grote gok.

Laatst gewijzigd
dazzler2120

Je zegt het zelf al timvdZ78, grote gok.
Je kan hem voor 3miljoen pakken en hij rijdt podium en hij is het volledig waard. Vorm van de tour? Sja.

FritsvanHoefelen

Ploegpunten zal wellicht nog wel kwalijker dan TJ van Garderen. Klimmers die punten krijgen als een sprinter wint. Wat een ongein.

Ik vind Scorito best tof, maar die ploegpunten staan mij wel tegen

TimvdZ78

Podium gaat hij niet rijden gezien zijn tijdrit kwaliteiten of beter gezegd het gebrek daaraan ;) Maar het is natuurlijk wel een klimmer pur sang. Ik ben gewoon benieuwd wat andere mensen ervan denken.

elstupidoloco

Chaves is natuurlijk een no brainer! 😜 Gewoon nemen! Deze ronde is op zijn lijf geschreven

Niballie

Het is bij Chaves gissen naar zijn vorm natuurlijk, valt denk ik weinig zinnigs over te zeggen. Gelukkig hebben we er daar meer van deze Vuelta. Wat te denken van Leopold König? Die heeft nog helemaal niks gereden. Ook M.A. Lopez heeft veel pech gehad dit jaar, maar wint vandaag in Burgos en leek ook langzaam beter te worden. Misschien wel zelfde als Aru in de Tour?

timplify

Chaves zou ik altijd nemen. Matt White (Orica DS) heeft al meerdere malen in interviews aangegeven dat hij tijdens de Tour al zijn doel heeft verlegd naar de Vuelta. Is bovendien nog frisser dan de concurrentie.

Zadelpen

Ho ho!!! Ik bekritiseer niks, ik wil alleen flitsers behoeden voor een vreselijke mispeer. Ten tweede moet je mijn postings, stuk voor stuk, niet al te serieus nemen. ;-)

Overigens streef ik wel naar de elite. Maar ben daar nog mijlenver van verwijderd.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Lopez lijkt me als hij de Vuelta uitrijdt zijn prijs zeker waard. Als.

Zadelpen

Ik had 2 dagen geleden een team waar ik wel redelijk achter stond. Toen kreeg ik er 2 miljoen bij. En het vreemde is..... nu kom ik weer geld te kort haha! Even terughalen waar dat mis is gegaan eergisteren.

Wielrennertje

Ik denk dat het bij Chaves niet lekker liep door het overlijden van zijn vriendin. Hij zal tijdens de Tour wel hebben besloten om niet teveel krachten te verspillen en gewoon voor de Vuelta te gaan. Ik denk dat ik hem gewoon neem.

Wielrennertje

Jungels is ook wel een interessante. Hij is goud waard in de Giro's van afgelopen 2 jaar. Aangezien hij een typische tijdrijder is die kan klimmen, klimt hij in zijn eigen tempo. Nu kan dat in de lange, redelijk constante bergen in Italië, maar zou hij ook de explosieve klimmetjes van Spanje aankunnen? Als hij dat niet kan wordt het lastig om zijn geld een beetje waard te zijn.

elstupidoloco

Jungels en de vuelta lijkt me niet zo n geweldige combinatie. En zeker niet voor die prijs. Het lijkt me dat Jungels vooral naar de Vuelta moet met oog op de toekomst om een nog betere klimmer te worden.
En de kans op teampunten bij quick step is dit keer kleiner dan bij de afgelopen spellen. TTT wel weer in het voordeel.

Kingstown

Eens met zadelpen. Iedereen die TJ overweegt zou 2 jaar geschorst moeten worden van WF.

1 2 ... 7 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.