Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 8 ... 226 227
WCEendT

Tejay gaat deze Vuelta meer dan 150 punten behalen hoor, mark my words.

Zadelpen

Ik kon afgelopen jaren elke ronde waar TJ mee deed wel talloze scenario's verzinnen hoe hij aan veel punten kan komen. Alleen er komt er nooit eentje van uit. Het is alsof TJ in zijn eentje het gehele team Cannondale simuleert. Echter..... team Cannondale is ontwaakt....

Dus je weet het nooit. Het zelf aangewezen talent kan er toch nog een keer uit komen. Voor mij maakt dat niets uit, want ik mag hem sowieso niet kiezen wegens sponserverplichtingen.

Laatst gewijzigd
nasibal

@nasibal

Je korte antwoorden in dit topic werken ook eens verhelderend. Observeer jij eens lekker een ronde. Beentjes op het bureau, handen in de nek en alleen maar lezen.

Kak, mn aanpak is bloodgelegd... ;)

@Tommytom

In bergetappes stel ik van Garderen verder niet op [...] kan het een fijne reserverenner zijn

Dit zinnetje in je betoog maakt dat alles wat je hebt geschreven óók geldt voor Dennis, Caruso, Roche en Sanchez. Allen even duur of zelfs goedkoper. Het geldt daarnaast ook nog voor de rest van de BMC-ploeg maar die zijn dan mogelijk weer minder fijne reserve renners. Maar ach, kan je voor het geldt wat je bespaard dan niet een andere reserverenner vinden die beter is dan Tejay?

Slotoverpeinzing:

Zou Kelderman Lopez van z'n fiets af rijden deze Vuelta, of Lopez Kelderman?

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Mwaha Nasi!! Ik mag toch hopen dat Kelderman eens niet valt of ziek wordt, of pech heeft. Wil hem nu eens vol gas zien en kijken hoe ver die komt. En als Kruiswijk dan ook nog om de paaltjes heen koeriert, dan kan het best een mooie ronde worden voor Oranje gezinden.

WCEendT

Tejay gaat 150+ punten opleveren deze Vuelta, accepteer het Nasi.

jsprunk

Doen we weer een budgetpoule? Ik heb weer meer last van tekort aan plekken, dan tekort aan budget, dus wil een paar toppertjes een kans geven in het tweede team :)

WCEendT

'@Jsprunk
Budget is wel goed te doen naar mijn mening, zeker met de hoeveelheid toppers.

Maar your call.

jsprunk

'@WCEendt: klopt, het was bij de Tour vooral een manier om de pijn te verzachten van renners die je niet mee kon nemen door het aantal plekken. Al heb ik nu een team van 30M aangeklikt met renners die ik niet heb en erg vrolijk word ik nog niet van dat team :)

WCEendT

Mwaah budget in de main tourpoule was gewoon 10M te hoog ;).

jsprunk

Ik vind het nu ruimer dan toen.. met name doordat ik er nu niet over peins om de duurste sprinters te nemen en je toen eigenlijk wel Sagan én Kittel moest nemen (plus een handvol andere 2.5M+sprinters).
Er doen veel potentiële toppers mee, maar de beperking is mijns inziens vooral dat je maar een beperkt aantal plekken hebt voor klassementsmannen, zeker in een bergetappe.

WCEendT

Zoals Nasi al gezegd heeft.

In de Vuelta is het niet de noodzaak 9 AK renners te kiezne maar eerder 12-13-14. Het is gewoon zo belangrijk dat je de 9 beste hebt aangezien het (bijna) elke dag klimmen is.

Wielrennertje

Betrap mezelf er nu net op dat ik ook maar 3 sprinters heb. En ik vind het eigenlijk niet eens zo gek zo.

jsprunk

'@WCEendt: ik heb er nu ook 12-14, maar dan nog kies je een aantal duidelijke top-10-kandidaten niet. Qua budget zit daar weinig beperking in, wat mij betreft.
Ik kies grotendeels de 9-10 uit de 18 dure klassementsmannen die ik Scorito-technisch het beste vind, plus een aantal uit de goedkopere categorie die de potentie hebben om zich hierin te mengen. Hier kun je wat schuiven: van 9-10 kun je 11-12 maken door te besparen op sprinters, maar de vraag is of dat verstandig is: de 18 dure renners gaan het echt niet allemaal beter doen dan goedkopere "voordehandliggende" opties als Caruso, De la Cruz, Moreno, Bennett, Formolo,... dus het is vooral zaak de goede "toppers" weg te laten en uit de tweede lijn verstandig te kiezen, eventueel nog aangevuld met minder voordehandliggende verrassingen.

nasibal

Ik sluit niet uit dat ik met 20 klimmers de vuelta aanvang. Dat hoeven overigens niet direct 20 klassementstoppers te zijn.

WCEendT

Cort en Drucker zijn te verleidelijk vanwege de TTT ;).

jsprunk

Ik heb Cort er nu wel bij, maar niet in de selectie voor etappe 1. Ik zie het echt niet in Orica met de TTT eigenlijk.

Tommytom

Als je cort niet opstelt in de TTT begrijp ik niet dat je hem meeneemt. Dan zou ik voor 1 miljoen meer degenkolb nemen

jsprunk

Het is 1M meer en ik vind Degenkolb echt niet beter dan Cort.
Degenkolb heeft in de Tour een paar keer goed gesprint, maar ook een paar keer volledig mis. En in de voorbereiding voor de Tour was het helemaal wisselvallig.
Een sprintkopman kan beter constant 4e worden dan 2 keer winnen en 2 keer buiten de top 10 eindigen.

Maar ik ben ook nog niet zeker van Cort. Misschien dat ik hem toch nog downgrade en een klassementsman upgrade.

ONCE

Het is nog allerminst zeker dat Cort meedoet. Vind het maar vreemd dat ie niet op de provisionele startlijst staat. Zou daarom ook denken dat hij niet meedoet, maar volgens Cort zelf rijdt hij wel de Vuelta. Beetje vreemd verhaal zo

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Sprunk
Cort is het niet waard als je niet denkt dat Orica top 3 in de TTT gaat rijden.

Thijmen1411

Ik ben een beetje een scorito beginneling wat betreft de Vuelta. Als jullie het er over hebben dat jullie maar 3 sprinters meenemen, wat worden dan die andere 6 renners die jullie opstellen? Dat kan je toch niet allemaal opvullen met trui punten? In etappe 2 al helemaal niet lijkt me..

hupske

'@tommytom
Waarom zal je dan Degenkolb nemen als ze ook Theuns mee nemen? Grote kans dat het Theuns gaat worden, aangezien Degenkolb ook al zijn kans in de tour heeft gehad.

vasnd

'@thijmen
Uiteindelijk nemen ze er meer mee, ze moeten wel

WCEendT

'@Thijmen1411
Etappe 1 is een TTT.

Thijmen1411

'@WCEendT
Dat betekent dan toch dat er 1 team is met de truien? Of begrijp ik het verkeerd? Neem aan dat je niet 6 renners van 1 team hebt.

1 2 ... 8 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.