Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 52 ... 226 227
vasnd

Ik had Oliveira er in een eerdere selectie wel instaan. Geen op kop sleuren voor een Quintana of Valverde geeft meer mogelijkheden en het is een behoorlijke klasbak. Kan de LLS-rol prima vervullen. Nu heb ik hem ingeruild voor een sprinter omdat mijn ITT selectie al sterk genoeg is.

Poeksel

'@kevinraar: Monfort. Is al een keer 6e geworden in het eindklassement, maar heeft aangekondigd dit keer niet voor een klassement maar voor ritzeges te gaan. Zou zomaar eens kunnen lukken. Dan kun je een andere renner van 750k upgraden naar 1M. Bovendien is het erg cool als je met Monfort veel punten scoort, omdat hij nogal uncool is.

kevinraar

gewoon bij betancur houden?

Treenert

'@kevin vraag het dan niet!!

@poeksel; ik heb Monfort als sluitpost (lees: geld op)

JvdBrink

'@kevinraar Er zijn tal van mogelijkheden voor 750; sprinters: Schwarzmann, Blythe, Manzin, Molano, Oss. klim/aanval: Pauwels Kudus, Mas, Moscon, Roson.
Of inderdaad een Betancur of Visconti

kevinraar

ik hou dan nog geld over waar ik niks mee kan

swartzman heb ik al gekozen

visconti is inderdaag ook een goede twijfel tussen visconti en betancur wie van de 2 nemen?

Laatst gewijzigd
Poeksel

'@treenert: Niet Maxime met zijn broer Miguel verwarren!
http://www.voetbalzone.nl/speler.asp?uid=165086

nasibal


Andere vraag; ik zie lijstjes langskomen met bijv. 3 sprinters, géén tijdrijders, 2 á 3 aanvallers en 14 á 15 (klassements)renners die je in pakweg 14 etappes ws allemaal mee kunt nemen en daardoor (ik althans) altijd de verkeerde kies. Wie stel je wanneer op? Kortom hoe dan?

"9,4,1,4,2,0" <---- zo'n lijstje bedoel je.

Terechte vraag hoor, maar stel jezelf dezelfde vraag eens in de situatie van een team met 9 klimmers. Wie neem je dan mee? Dan moet je ook geluk hebben dat je de 'juiste' 9 hebt. Of is het kennis? In mijn geval neem ik éérst de 9 waar ik veel van verwacht. Dat zullen ook de 9 zijn die ik in eerste instantie op wil stellen. De overige 4,5,6...83 klimmers gaan in eerste instantie(!) mee als reserves. Het zou dus kunnen dat ik ze nooit opstel. Het zou óók kunnen dat een van die 9 uiteindelijk tegenvalt of uitvalt. Of dat een van de reserves significiant beter blijkt dan een van de basis-renners. Dat krystaliseert zich naarmate de ronde vordert wel uit. Na de eerste bergrit weet je vaak al wel wat je van bijvoorbeeld een Chaves, jungels of Zakarin kan verwachten. Maak je in het begin een paar 'foute'keuzes dan verlies je in principe alleen op hen die slechts de perfecte 9 bij zich hebben. Maar wie zegt dat mijn 9 niet al direct de 'perfecte 9 zijn'?

Deze tactiek is natuurlijk gekkenwerk in de andere 2 rondes, vanwege meerdere voor de hand liggende redenen. In de Vuelta ben ik van mening dat het kan.

Laatst gewijzigd
JvdBrink

'@nasibal Terechte vraag en terecht antwoord, als je zag hoeveel klassementsmannen (niet alleen klassementsmannen trouwens, aantal 'toppers' die uitvielen in het algemeen) er in de tour uitvielen op een gegeven moment moest ik in bergetappes meer aanvallers/sprinters opstellen dan klassementsmannen/klimmers -_-'.

Treenert

'@nasibal dan nog moet je de 14 goede hebben gekozen. Kansberekening!
Je zet er terecht 83 bij dus 12 mannen die goed bergop kunnen(klassement incl. Klimmers) lijkt mij dan voldoende.

@poeksel; Indurain was ook lang maar kon ook niet keepen. DNA?

Laatst gewijzigd
nasibal

'@treenert

.... lijkt mij dan voldoende

Dat is aan jou. Mij lijkt minder dan 5 sprinter voldoende. Zeker als je er een paar van Kevin's pareltjes tussen hebt zitten :)

Laatst gewijzigd
hupske

Überhaupt is het qua sprinters lastig. Want welke sprinters zijn de echt aangewezen kopman in de sprint?

Modolo, Cort, Lobato en Reguigui zijn duidelijk. FDJ heeft er 3 aangewezen die mee mogen doen voor de sprint.
Trek heeft Contador en Theuns, wat ook niet handig is.
Is Schwarzmann de aangewezen sprinter bij Bora? Of hebben die ook meerdere namen opgegeven?
Oss zich echt richten op de sprint of wordt dat meer gewoon een aanvaller?
Van Genechten de kopman van Confidis?
Debusschere van Lotto Soudal?

Laatst gewijzigd
elstupidoloco

'@kevin

Heb je al bedacht wat je gaat doen als je de racefiets wint? Mogen we er dan allemaal een rondje op fietsen? 😜

Zadelpen

Dat zou toch hilarisch zijn? Ik gun het hem van harte.

Jorik112

Dat Contador zich in zijn laatste ronde ook op de sprints gaat richten, is wel een bijzondere wending.

bart1e

Majka of Kruiswijk, Beiden zijn best prijzig maar zou een van hun toch graag in mijn team willen toevoegen. Beiden zijn denk voor plek 5-10 in het klassement. Mijn chauvinisme zegt Kruiswijk, alleen meestal als ik hem ik mijn team heb valt hij uit of valt hij tegen.

GaitBeel

Hoeveel BMC + Quickstep renners nemen jullie mee voor de TTT?

Karsten

Als ik zo naar de nieuwe Race Hub van Sky kijk, kan t bijna niet missen dat Froomey gaat winnen!!

Man man man wat een vertoning....

WernerFranke

'@karsten
:o

Cerebral36

'@Gaitbeet Ik heb nu 2 BMC en 4 Quickstep :) Aangevuld met 2 van Sky en 1 van Orica

Mijn laatste dilemma: Mas, De la Cruz of Fraille.....Fraille wellicht voor bollen maar haalde zelfs met die trui vrij weinig punten in de laatste Vuelta...Mas beetje onverkend terrein maar groot talent....

Hoor graag wie jullie voorkeur zou hebben :)

Laatst gewijzigd
El Matador

'@Cerebral36

In jouw geval Fraile, omdat je blijkbaar al 4 QS'ers hebt. Puur o.b.v. verwachte puntentotaal zou ik voor De La Cruz gaan. Hij wordt naar het schijnt uitgespeeld als kopman, zal dus in alle (berg)etappes zo ver mogelijk van voren moeten zitten. Mas verwacht ik wel een aantal maal kort te zien eindigen in een etappe, maar zal vaak buiten de punten eindigen. Hetzelfde geldt voor Fraile. Zoals je zelf al aangeeft, kun je de bollentrui ook winnen door onderweg punten te pakken en hoef je daarvoor niet koste wat kost veel scoritopunten te halen.

Awakenings83

Zou Poels zijn 2mil waard zijn? Dat weet natuurlijk niemand vooraf maar zou hij niet bij froome moeten blijven als laatste man. In dat geval zie ik hem niet veel in top 20 eindigen. Of hij dan met teampunten van Froome zijn geld waard gaat zijn vind ik lastig. Iemand daar een verhelderende visie over?

Diede34

Als je denkt dat hij dicht bij froome moet blijven zou hij juist wel veel in de top 20 eindigen lijkt me ;)

Stuff

Poels gaat top 5 rijden deze Vuelta. Denk ik.

Cerebral36

'@El Matador: Thanks mate ! Die 4 van QS was al inclusief Mas of De la Cruz. Moest alleen nog tussen die twee kiezen, maar dan wordt het dus De la Cruz :)

1 2 ... 52 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.