Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 72 ... 226 227
De bavariaan

ik hoop een sterke chaves, die gaat pas punten pakken hehe

anyway, succes allemaal, nu gaat de tijd dringen.

ConINGtador

Iemand nog nieuws over De La Cruz?

wesley1983

'@Jarne: je zou dan best 1 van die 2 nemen inderdaad, Theuns de rapste van de 2 vind ik maar Trentin kan ook lastigere aankomsten aan, gaat ook meesprinten in de vlakke etappes aangegeven door zijn ploeg en kan je inzetten vandaag! Aan jouw de keuze

hupske

Ik houd Adam. Hopelijk valt chavez tegen :D

Larsdj

Welke Belg is beter

Vliegen of van asbrouck ?

Platje

Kruijswijk of yates.. Chaves houd ik toch anders krijg ik spijt denk ik

GaitBeel

Iemand nog van plan om Aldemar Reyes of Hernan Aguirre mee te nemen?
Had vooral Aguirre mee wilen nemen maar had geen plek meer over...

Treenert

Toch De la Cruz eruit gekickt te onzeker en naar aanleiding persbericht over Theuns ook Degenkolb geëlimineerd. Theuns gaat muiten, opgenomen. Ook van Garderen en Dennis aan boord, geld zat. Je kunt er immers maar 9 per rit opstellen. En 6 sprinters.

C. Froome
V. Nibali
I. Zakarin
E. Chaves
S. Kruijswijk
A. Yates
W. Kelderman
B. Jungels
T. van Garderen
M. Monfort
W. Poels
R. Dennis
M. Trentin
R. Costa
L. Sánchez
M. Cort
E. Theuns
J. Debusschere
L. Manzin
D. Oss

Succes allemaal maar vooral véééél plezier!!!

Laatst gewijzigd
hupske

Closed! Geen weg meer terug jongens! Geniet van de eerste rit.

Mijn team
C. Froome
V. Nibali
I. Zakarin
S. Kruijswijk
R. Majka
A. Yates
B. Jungels
M. López
D. Pozzovivo
W. Kelderman
D. De La Cruz
N. Roche
M. Trentin
R. Costa
O. Fraile
S. Kragh
Y. Reguigui
M. Cort
J. Lobato
J. Van Genechten

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Succes allemaal, laat die ploegen (en vooral de meningen erover) maar komen, ;)

Wielrennertje

Wat een opluchting moet dit zijn voor velen (ja, ook voor mij). We kunnen niks meer veranderen. Nu 3 weken op ons nagels bijten opdat onze renners het goed (blijven) doen!

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Succes iedereen.

Bode80

Nu maar hopen dat ik geen spijt zal krijgen dat ik Mas buiten de selectie heb gelaten...

RubenVB

Met opzet een tijdje niet gereageerd en niet gekeken op dit forum om mijzelf niet te laten beïnvloeden. :-)

Na mijn 44e plek algemeen afgelopen Tour ga ik weer voor een topnotering! Dit zijn mijn 20 mannen:

AK:
D. De La Cruz
W. Kelderman
M. López
B. Jungels
C. Froome
V. Nibali
I. Zakarin
A. Yates

Sprinters:
L. Manzin
M. Schwarzmann
S. Modolo
M. Cort
J. Lobato
J. Debusschere
J. Van Genechten

Bonus en overgangetappes:
W. Poels
G. Moscon
M. Woods
J. Alaphilippe
L. Sánchez

Succes iedereen!

Wurffie

Froome
Aru
Bardet
Chaves
Majka
A Yates
Jungels
Lopez
Barguil
Soler
De La Cruz
Roson
Alaphilippe
Trentin
LL Sanchez
Kragh Andersen
Cort
Manzin
Molano
Schwarzmann

Treenert

Slechts 27% kiest Nibali evenveel als v. Garderen. Schiet mij maar lek.

Laatst gewijzigd
Stuff

laat maar, fout gekeken.

Laatst gewijzigd
JimKro

We zijn weer begonnen! Hier volgt mijn team en redenaties (het is nogal een lang verhaal geworden :p).

Ik heb besloten het eens over een andere boeg te gooien door niet te kijken naar het aantal ‘verwachte’ punten per renner, maar om te rekenen met een beoogd totaal aantal punten. Zo heb ik mij het doel gesteld om ongeveer 6000 punten te halen aan het einde van de rit. Dat is een score waarbij je in ieder geval meedoet om de hoogste plekken. Vervolgens ben ik gaan kijken naar de verschillende etappes en het type renner waarmee er in de desbetreffende etappes gescoord moet gaan worden. Ik telde 1 TTT, 1 TT, 4 mogelijke sprints (waarbij er 2 wellicht verstoord kunnen worden door waaiers en/of een klimmetje op het einde), 5 onvoorspelbare heuvelritten met aankomst bergaf die kunnen eindigen in een uitgedunde sprint, late aanval of break-away en tot slot 10 etappes waarbij ik klimmers vooraan verwacht. Uiteraard is er in de bergritten een kans dat de break vooruit blijft maar doorgaans vind je daar in ieder geval de beste klimmers vanaf plek 10 en in ongeveer de helft van de ritten zullen de beste klimmers meedoen voor de hoogste noteringen.

Ik zag al snel dat het de klimmers zijn waarmee het grootste deel van de punten behaald moeten gaan worden. Naast dat zij in 5-6 bergritten de voorste gelederen zullen innemen, zullen zij ook in veel berg- en heuvelritten de plekken 10-20 gaan bezetten. Daarnaast halen zij de meeste klassementspunten binnen tijdens de etappes en in de eindafrekening. Mijn doel is dan ook om in de bergritten gemiddeld 300 punten per rit te scoren (rekening houdend met kopgroepen die vooruit blijven en klassementspunten). Ook wil ik in de eindafrekening zo’n 800-1000 punten gaan halen. Dit moet te doen zijn wanneer ik er in slaag om structureel de beste 8-9 klimmers in mijn team te hebben. Vervolgens moet het ook lukken om in de TT en TTT zo’n 200-250 punten te halen, zodat er nog ongeveer 1600 punten overblijven voor de overige 9 ritten. Dit komt neer op ongeveer 170-180 punten die nog behaald moeten worden in de sprint en heuvelritten om zo op 6000 in totaal te komen. Ik wil dit puntenaantal bereiken met 60-80 klassementspunten (laten we zeggen met 4 renners) per rit en een kopman die gemiddeld zo’n 60 punten haalt zodat de rest van de renners in mijn dagopstelling genoeg hebben aan 10 punten voor hun rituitslag.

Wat is dan de beste verdeling? Met een grove schatting kwam ik zo uit dat ik ongeveer 4800-5000 punten van het totaal wil gaan behalen met mijn klimmers door middel van rituitslagen en klassementspunten. Dan houdt je 1000-1200 over voor sprinters en aanvallers/heuvelrijders. Terugwerkend naar de verdeling van het budget betekende dit dat ik zo’n 35 miljoen wil uitgeven aan klimmers en 9 miljoen aan ‘niet-klimmers’. Qua aantallen heb ik besloten om zo veel mogelijk ‘extra’ klimmers mee te nemen binnen de balans van het budget om op die manier de kans zo groot mogelijk te maken dat ik in de hele koers de optie heb om de beste 8-9 klimmers op te stellen in de bergritten.

In de sprintritten zag ik dat ik met de klassementspunten en kopmanregel slechts 3 sprinters nodig heb die top 15 sprinten om genoeg punten te halen (nl. 170). Ik heb besloten hier nog 1 extra sprinter aan toe te voegen als backup. Ik vond persoonlijke alle sprinters boven de 2 miljoen te duur om goed binnen mijn budgetverdeling te laten passen en daarnaast zag ik niet echt in hoe een Cort zo veel meer punten gaat halen dan een Genechten. Ik besloot dus om het bij goedkope sprinters te houden die hopelijk goed genoeg gaan zijn om minstens een gemiddelde aantal van 170 per sprintetappe te gaan scoren. Dit werden:

Trentin (ook in de heuvelritten op te stellen voor zijn eigen uitslag of teampunten voor bv. Alaphilippe), Van Genechten, Schwarzmann (de enige 750 sprinter waar ik evenveel vertrouwen is heb als de duurdere sprinters) en tot slot Kragh Andersen (ik was niet overtuigd van de 500k sprinters maar kreeg het door een wijziging niet voor elkaar een upgrade te doen naar een 750k renner. Kragh voelde toch wat beter dan Reguigui :p).

Voor de heuvelritten bedacht ik dat ik hier niet zoveel speciale renners voor nodig heb aangezien ik het gros van de punten in deze ritten wil gaan binnenhalen met klassementspunten en de rest met klassementsmannen die meedoen voor de plekken 10-20. Aangezien ik ook al Trentin heb voor deze 5 ritten besloot ik om dit alleen aan te vullen met Alaphilippe. In mijn ogen is dit een renners met een enorm puntenpotentieel; inzetbaar in zeer veel etappes, veel kans op teampunten en daarnaast favoriet voor de puntentrui. In totaal kwam ik met mijn 5 ‘niet-klimmers’ uit op 8,25 miljoen van het budget. Net iets lager dan de geplande 9 miljoen.

Ik hield dus 35,75 miljoen over voor mijn 15 klimmers. Met dit budget heb ik gekozen voor 9 basisklimmers. Aangevuld met 6 extra klimmers die klaar staan om in te vallen bij ziekte, uitval etc. Daarnaast vergroot ik hiermee ook de kans dat ik daadwerkelijk de beste klimmers in mijn team heb. In het geval dat een renners in mijn basisteam niet met de beste mee blijkt te kunnen gaan bergop. In het begin zal dit uiteraard betekenen dat ik veel keuze heb in bergetappes, maar ik accepteer deze uitdaging in ruil voor de eerdergenoemde voordelen. Zelfs met 35,75 miljoen en 15 plaatsen moesten er nog behoorlijk wat keuzes gemaakt worden. Hierin heb ik mij laten leiden door mijn eigen inschatting van de klassementskansen, alsook het potentieel in scoritopunten (goede sprint, punch, teampunten etc.). Daarnaast was mijn leidraad om renners te kiezen die zo ‘fris’ mogelijk zijn. Buiten Froome dus geen renners die een hele tour hebben uitgereden voor een klassement (dus geen Bertje, Aru of Bardet bv.). Ik kwam tot de volgende basis-9:

Froome (topfavoriet), Nibali, Chaves (wordt hier onderschat door menig!), Zakarin, A. Yates, Majka, Poels, Lopez, Pozzovivo.

Op de reservebank heb ik dan nog de volgende 6 renners:

Kelderman, D. Moreno, De La Cruz, Fernandez, Roche, Betancur.

De enige klassementsman die ik er nog wel bij had willen hebben is Kruijswijk. Maar mijn keuze is in die prijscategorie toch gevallen op Zakarin en Majka. Ook heb ik door het uitvallen van Sanchez maar 1 BMC renner voor de TTT. Maar ik hecht dan toch meer waarde aan potentiele punten in de rest van de ronde.

Hier nog een keer mijn hele team:
Froome, Nibali, Chaves, A. Yates, Majka, Poels, Zakarin, Lopez, Pozzovivo, Kelderman, D. Moreno, De La Cruz, Fernandez, Roche, Betancur, Alaphilippe, Trentin, Van Genechten, Schwarzmann, Kragh Andersen.

Rest mij iedereen nog heel veel succes en plezier te wensen voor de komende drie weken!

Laatst gewijzigd
timothyvana

Mijn team
C. Froome
V. Nibali
I. Zakarin
E. Chaves
R. Majka
A. Yates
B. Jungels
W. Kelderman
Tj van garderen
D. De La Cruz
W. Poels
J. Alaphillipe
R. Costa
O. Fraile
Moscon
M Trentin
M. Cort
I garcia
Manzin
Blythe

Wurffie

lekker kort

Klootje Kriekeljon

Equipe de Kriek:

Froome
Nibali
Contador
Zakarin
Chavez
Lopez
Kelderman
v. Garderen (jaja)
Poels
de la Cruz
Alaphilippe
Dennis
Lampaert
R. Costa
LL Sanchez
de Marchi
Trentin
Cort Nielsen
Lobato
Manzin

Stuff

'@Treenert

Ik ook fout gekeken. Dat is voor vandaag. Je moet ff algemeen aan klikken dan zie je top20 meest gekozen renners.
Daar staat geen TJ tussen en nibali wel met 60% ofzo.

Aadjenr11

Froome
Nibali
Aru
Contador
Chaves
Majka
Lopez
Kelderman

Poels
De la Cruc
Roche

Alaphilippe
Trentin
Costa
Kragh
Reguigui

Cort
Lobato
Blythe

Mas

GaitBeel

C. Froome
V. Nibali
I. Zakarin
R. Majka
A. Yates
M. López
D. Pozzovivo
W. Kelderman
M. Soler
W. Poels
D. De La Cruz
N. Roche
J. Rosón
R. Dennis
J. Alaphilippe
M. Trentin
M. Cort
S. Molano
M. Schwarzmann
A. Blythe

Jori

Tja, ben deze keer all in gegaan:
Froome, Nibali, Majka, Zakarin rijden altijd goede ronde. Orica duo A.Yates en Chaves voldoende vertrouwen in, S.Yates leek er wat doorheen te zitten na de tour. Scheelt ook dat ze beiden kunnen winnen in een groep der favorieten, dus elkaar ook teampunten kunnen geven. Aru gegokt dat het echt bronchitis was bij de tour en dat hij nu nog vol aan kan, bijzonder praktisch op de steile klimmetjesLopez, De La Cruz en Kelderman hoop ik dat ze het volhouden, iig gewoon geselecteerd. Poels is goed en hoop op degelijke ronde + teampunten froome

Aanvallers: Costa, Sanchez, Fraile, Alaphilippe
Gevoel zegt me dat Fraile sterker is geworden, ook gezien zijn optreden in de giro en nu ook meer mee kan doen voor etappe zege en bergtrui
Sanchez en Costa leken me zekere aanvallers met fijn eindschot. Alaphilippe zijn al 84 pagina's over vol geschreven

"sprint":
Kragh, Reguigui, Manzin, Schwartzmann, Trentin

Joker:
Vliegen. Heuveletappes hoop ik dat hij pakt, mss af en toe een sprint en bmc'er

Mensen die ik graag nog had gehad, maar simpelweg geen plek:
Pozzo (zou solide scoren, maar zoals gezegd, deze keer all in)
Kruijswijk (is nu naar verwachting minder dan de overige mannen, maar zal nog sterk verbeteren naar 3e gedeelte. helaas ligt het zwaartepunt redelijk vroeg mijn inziens)
V garderen ( is een leuk gokje om erbij te hebben, maar verwachtte er eigenlijk te weinig van. Maar zo vaak erin getrapt, dat ik hem eigenlijk wel wil hebben mocht hij ooit wel weer gaan presteren)
Theuns (echt sterk teruggekomen van blessure, maar ja, 2 mil voor een sprinter is veel. heb daarom trentin, vanwege quick step en hoop dat hij meer aan kan)
Bol (verwacht echt dat hij 3x uit een vlucht ofzo top 10 haalt en de eindspurt van zijn groepje wint en dat voor 500.000. Maar gezien eerste grote ronde was ik daar wat terughoudender over.)

1 2 ... 72 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.