Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 73 ... 226 227
Rawolf

Vandaag tejay ik kopman

hupske

Ben wel benieuwd naar het team van Kevinraar.

Stuff

Froome
Nibali
Chaves
Kelderman
Lopez
Majka
A. Yates
Zakarin
Pozzovivo
Poels
Roche
De la Cruz
Kragh
Trentin
Alaphilippe
Cort
Manzin
Blythe
Moscon
Mas

RubenVB

'@Hupsakee ik moest lachen.

Ook reuze benieuwd.

RubenVB

'@Jimkro mijn mening is dat je echt te weinig sprinters hebt. Die punten ga je waarschijnlijk niet compenseren doordat het kiezen voor jou in Berg en zware heuveletappes zo moeilijk zal zijn waar je punten mis gaat lopen.

In de eindafrekening is alleen de top 12 van Ak interessant. Maarja. We zien het over 3 weken. Ik houd je team in de gaten, want ik ben wel benieuwd naar je tactiek ;-)

Wielerfan999

Mijn naam op scorito is Mitrohimovic als mensen mijn team heel graag willen weten.

Zadelpen

Froome
Aru
Nibali
Zakarin
Maika
Pozzo
A yates
S yates
Lopez
De la cruz
Caruso
Jungels
Roche
De marchi
Schwarzmann
Cort
Blythe
Costa
Ll sanchez
Trentin

Laatst gewijzigd
Wielerfan999

Atapuma al gevallen, niet hard maar wel op achterstand

JimKro

Hopen op een gunstigere opening voor mij dan in de tour :p

@Ruben

Ja we gaan zien hoe het uitpakt.

Laatst gewijzigd
klumper

Froome
Nibali
Zakarin
Chaves
A Yates
Majka
Pozzovivo
Kelderman
Poels
De la Cruz
Roche
Betancur
Costa
Alaphilippe
Trentin
Cort
V Genechten
Blythe
Manzin
Schwarzmann

sprintgeit

Niet echt aan de discussie meegedaan dit jaar wegens tijdgebrek. Wel een team weten samen te stellen

Berggeiten: Froome, Nibali, Zakarin, Chaves, Yates, Majka, Lopez, Pozzovivo, Kelderman, Poels, De La Cruz

Grootste twijfel was het wel of niet meenemen van Jungels. Na in verschillende interviews terug gelezen te hebben dat hij bij een lossende De La Cruz, een van de aangewezen mannen is om te helpen, en belangrijker dat hij zich focust op het WK tijdrijden, vond ik het echter toch te gortig worden. Ronde van Polen was ook niet best. Toch schoot ik wel een aantal keer in de stress bij het zien van de in het verleden behaalde punten, maar na in de Tour in de laatste uren Valverde toch te hebben genomen wilde ik dit keer volhouden! Kruijswijk verwacht ik wél wat van. Hij lijkt constanter te presteren dit jaar, al heb ik geen uitschieters zoals vorig jaar in de Giro gezien. Scorito wise is hij vaak ook net even een wat mindere puntenpakker dan de mannen die ik heb geselecteerd met dezelfde prijs. Chaves is een gok, maar goed met meer dan 9 klimmers mag dat wel als de upside zo groot is. Contador dit jaar wel het voordeel van goede sprinters in het team, maar goed hij moet zelf ook nog wel even vlammen en mn gevoel is niet al te best daarover. Poels vind ik echt het koopje van deze editie. De la Cruz is als je de teampunten in acht neemt ook erg goedkoop. Kelderman en Lopez veel potentie, maar zoals bekend vaak pech. Om met Dylan Groenewegen te spreken hopelijk maximaal 1 aan de jodium, en dan de andere het podium..dan ben ik tevreden :)

Puncheurs/wild cards: Roche, Rui Costa, Moscon en Alaphillipe
Roche is wel echt een wild card, maar zit in het goede team voor de TTT en er liggen binnen dat team wat kansen aangezien ze niet echt een kopman hebben. TJ heb ik erg vaak genomen, het is nu mooi geweest. Was in Polen ook gewoon niet goed. Roche daarentegen lijkt mentaal lekker in zn vel te zitten. Uitslagen steeds wat beter (San Sebastian was prima). Hij lijkt weer naar zijn oude Vuelta vorm toe te werken. Alaphillipe heeft gewoon hele specifieke kwaliteiten die ik bij andere niet zo snel zie en kan de eerste week aardig wat punten pakken. Ook prima om sprintploeg mee aan te vullen. Wellicht is 3.5 mln te veel, maar het budget was redelijk ruim dus dat kon nog wel. Rui Costa hoop ik van dat hij snel inziet dat dat klassement niks wordt, en Giro stijl wat aanvalspunten gaat scoren. Moscon wilde ik omdat ik de kans groot acht dat Froome relatief snel een truitje te pakken heeft. Hoop dat ik in het begin veel teampunten met QS kan pakken, om daarna met Sky door te pakken. Daarnaast had ik nog een TTT man nodig. Evt punten in tijdrit en heuvelgebied is meegenomen. Het is een gokje, maar er is zeker opwaarts potentie met deze klasbak.

Sprinters: Trentin, Lobato, van Asbroeck, Kragh Andersen en Schwarzmann

Trentin lijkt mij samen met Poels de bargain van de Vuelta. Grote kans op teampunten zowel in TTT als qua truien, en gaat er elke sprint wel bij zitten. Wie weet krijgt hij de smaak te pakken en gaat hij ook nog in de aanval..kan allemaal. Je bespaart nog 500k tov Cort ook, die in een mijn inziens matig TTT team zit. Lobato is een gevalletje geld over. Heeft wel mee dat hij goed overleeft tov de 750k mannen. Van Asbroeck had ook Manzin/Blythe/Vliegen/Karim Reguigui (heb het eigenlijk puur om de naam en het feit dat hij inmiddels een gimmick is sterk overwogen om Reguigui te nemen) kunnen zijn, maar verwacht van van Asbroeck het meest constante presteren en dat is met 5 sprinters niet onbelangrijk. Kragh Andersen verwacht ik ook wel wat van, kan ook meer dan alleen sprinten, koopje als het meezit. Schwarzmann was de beste 750k man.

Veel succes, en vooral ook veel kijkplezier. Ondanks dat ik hem niet heb, hoop ik te kunnen genieten van de laatste fantastische aanvallen van El Pistolero :)

Laatst gewijzigd
Yskoud

Het winnende team is bekend:

Froome, Nibali, Zakarin, Chaves, Majka, A. Yates, Lopez, Pozzovivo, Kelderman, Poels, De La Cruz, Mas, Roson, Betancur, Alaphillipe, Trentin, Cort, Blythe, Van Asbroeck, Manzin,

Opvallend dat de afgelopen dagen hier de naam Van Asbroeck nauwelijks is gevallen...

JimKro

Mooi team sprintgeit! Ik heb 16 dezelfde renners al jij ^^

sprintgeit

'@JimKro,

Ik herinner me dat we in de Tour ook een erg vergelijkbare equipe hadden. Zit nu weer niet ver van elkaar af. Al ben je wel écht all in op de klimmers gegaan :D. Leuk in ieder geval om je redenering te lezen en succes.

@RubenVB
Ik denk zelf dat de waarheid in het midden ligt, jij hebt naar mijn idee namelijk juist wel érg veel geld aan sprinters uitgegeven. Dan heb je wel het geluk nodig dat elke klimmer die je kiest ook meteen raak is. Een beetje de 'podium of jodium' taktiek. Interessant om te zien wat uiteindelijk de beste taktiek gaat zijn aangezien er minder consensus lijkt te zijn dan bij eerdere grote rondes.

Wollage

Froome
Nibali
Contador (laatste keer kiezen, moest mee)
Zakarin
A. Yates
Majka
Lopez
Kelderman

Poels
Nieve
De La Cruz

Dennis

Costa
Alaphillippe
Trentin

Cort
Blythe
Schwarzmann
Kragh Andersen
Reguigui

Ruime klassement/klim ploeg. Buiten Froome/Contador niemand die de tour heeft uitgereden. Geen vertrouwen in Aru/Bardet. Chaves te onzeker en Kruijswijk heeft het ook helaas net niet gered. Pozzo had ik er graag nog in gehad, maar kreeg hem er niet meer bij. Jungels gaat altijd wel z'n puntjes pakken, maar zonder jongerentrui, zonder topsprinter in de ploeg en de steilere klimmetjes gaat hij een stuk minder punten pakken dan in de Giro verwacht ik.
Als back-up klimmers gekozen voor de kopman van Quickstep en Poels en Nieve van Sky. Verder nog Dennis voor de TTT en ITT en ik verwacht ook dat hij zich in de heuveletappes gaat laten zien.
Verder aanvallers Trentin (verwacht ook in de sprints wat van hem), Alaphilippe (kan op elk gebied goed uit de voeten) en Costa (ideaal voor aanvalsetappes).
In de sprint gekozen voor 1 absolute kopman (Cort), aangevuld met goedkopere sprinters. Wou graag Vliegen er nog in, maar twijfelde te lang of ik Reguigui of Kragh Andersen eruit moest halen dus zo gelaten. Hier gaan we het mee doen deze Vuelta.

Treenert

Bijna 46.000 hoogtemeters, ze zijn gek

wesley1983

Froome,Nibali,Aru,Contador,Chaves,A.Yates,Majka,Jungels,Kelderman,Poels,Moreno,Roche,Alaphillippe,Trentin,Woods,Reguigui,Schwarzmann,Van Asbroeck,Blythe en Manzin is mijn ploeg. Zit een hele uitleg achter, maar dit ga ik jullie besparen. Succes allen!

Laatst gewijzigd
elstupidoloco

Team elstupidoloco lijkt enigszins op alle voorgaande teams:

Froome, nibali, Aru, Contador, chaves, yates, majka, Lopez, Dani Moreno, poels, de la Cruz

Trentin, Lobato, schwarzmann, blythe, reguigui, kragh

Alaphilippe, Roche, Costa

Spijt van: het niet hebben van Zakarin

RubenVB

'@Sprintgeit Je hebt zeker een punt. Ook over nagedacht. Waar ik ook mede op gok is Froome voor de winst en al snel in het geel. Een Sky winst vandaag zou helemaal lekker zijn. Daarom Moscon en Poels voor in moeilijke etappes. Daarom dus ook relatief veel sprinters gekozen(7). Als Froome niet doet wat ik verwacht en er valt bijvoorbeeld één van mijn AK mannen uit, dan is het jodium.

In sprintetappes in de top van het dagklassement eindigen 4 of 5 keer en het winnen van Froome moeten het voor mij doen. We zullen het zien. :-)

BigApple

Bergtrui voor Daniel Oss !

Klootje Kriekeljon

Laat BMC maar winnen. Dennis als kopman is een 1e klapje.

Wielrennertje

Ai. Had niet de gok moeten nemen om Trentin op het laatst kopman te maken ipv Dennis...

hupske

Zijn er eigenlijk bonificatieseconden te winnen morgen?
Als Kragh of Trentin dan wint morgen kunnen die in het Rood rijden.

BigApple

Dennis in het geel. Uhm rood.

BigApple

'@hupske: ja 10- 6 - 4

1 2 ... 73 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.