Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 74 ... 226 227
nasibal

Team nasi heeft het gewoon gedaan: Tejay thuisgelaten.

Verder wel in het team:
Moscon, Lampaert, Vliegen, Kragh, Reguigui (jaja, last minute wissel voor v. Asbroeck om 250k te besparen), Froome, Nibali, Zakarin, Alaphilippe, Chaves, Yates A, Majka, Pozzo, Jungels, Cort, Poels, Kelderman, Trentin, Dennis en Roche

Grote afwezige toch Bertje én De la cruz. Laatstgenoemde gaat zeker een koopje zijn maar is dat natuurlijk al als hij 6e of 7e wordt. Uiteindelijk was de kans dat ik hem te weinig op zou stellen zeker aanwezig. Daar kwam die valpartij nog eens bovenop. Hem vervangen door Lampaert en 250k besparen op Van Asbroeck zorgde er voor dat ik Bertje last minute nog kon wisselen voor Nibali.

Oplettende lezer zal opvallen dat ik maar met 2 échte sprinters naar de Vuelta vertrek: Cort en Trentin. Reguigui en Kragh samen maar 1 miljoen en kunnen alleen maar meevallen. Kragh kan daarnaast ook in de ITT uitgespeeld worden vermoed ik. Moscon en Vliegen mee voor de teampunten maar rijden mogelijk ook her en der top 20 in de niet bergop aankomsten.

Lijstje met wie ik nog had gewild maak ik niet. Daar staan er minstens nog eens 20 op. Lijstje wordt overigens wel aangevoerd door D Moreno. Kruijswijk staat er niet op.

Jori

door last minute wissel wel helaas al een eerste flater geslagen: Vliegen kon ik niet meer op tijd als kopman seleceren, nu froome. Dus eerste 16 punten zijn nu al mis gelopen... Hopelijk gelijk mijn laatste misser

Rawolf

248 punten, Tejay kopman. Eerste van mijn gekozen renners is al op z'n plaat gegaan

Wielrennertje

Voor degenen die Roche hebben. Hij zou nu wel leider kunnen worden maandag. Hij zou die rit bekwaam moeten zijn bij de favorieten te blijven. Maar dat is natuurlijk puur speculeren. Een renner van Sky, Sunweb of QS kan ook voor boni's sprinten en misschien blijven de vluchters wel vooruit of moet Roche lossen.

IL DON

Mijn team

AK:
Froome
Nibali
Majka
Kruiswijk
Chaves
A. Yates
Jungels
Pozzovivo
Poels
Kelderman
De la Cruz

Sprint:
Cort
Lobato
Debusschere
Trentin
Rojas

Punch:
Woods

Tijdrit
Dennis

Aanval/Overig:
Roche
De Marchi

Klootje Kriekeljon

Dennis niet dan Wielrennertje?

JimKro

Goed begin met 320 punten en een perfect opgestelde dagselectie en kopman! Dat zal in de rest van de ronde wel eens flink anders kunnen zijn hehe. Uiteindelijk ruim boven mijn 'geplande' 250 punten gescoord.

Laatst gewijzigd
Aadjenr11

Is er nog een subpoule waar veel mensen van dit forum meedoen?

Klootje Kriekeljon

Bewust maar 3 BMCers in de ploeg genomen, toch nog 384 punten. Mooie start.

Ik dacht dat de plekken uit zouden maken, maar zie dat iedereen met een BMC als kopman goede zaken heeft gedaan. Btje jammer.

Laatst gewijzigd
wesley1983

Haha en TJ doet alweer voor een eerste keer zijn reputatie alle eer aan voor degenen die hem gekozen hebben, 6e plaats en dus geen punten voor klassement morgen als opvulling voor de sprinters, wel teampunten voor de eerste plaats van Dennis.
@Bigapple: hier staat Roche eerste in het bergklassement of heb ik een andere Scorito dan jou?

jsprunk

Froome
Nibali
Zakarin
Alaphilippe
Majka
Chaves
A. Yates
Jungels
Cort
Poels
Kelderman
Trentin
Moreno
Van Garderen
De La Cruz
Roche
Blythe
Manzin
Van Asbroeck
Moscon

BigApple

'@wesley - ja klopt. Ik zat op tv te kijken en dacht te zien dat Oss het heuveltje als 1e overging. Mijn blik is nog niet scherp bij zo'n eerste etappe ;-)

Klootje Kriekeljon

1e x voor mij dat ik bewust ploeggenoten heb genomen trouwens. Nog nooit gedaan, principieel. Maar je moet wel met deze regels.

Geflitst

Mijn ploeg:
*Froome - Onvermijdelijk
*Contador - SamSan met goeie contacten
*Zakarin - Beste daler van het peloton, of toch bijna
*Chaves - Grootste uitdager van Froomey lijkt me
*Majka - Pool, dus die werkt altijd voor alles
*Lopez - Hypergetalenteerd
*Pozzovivo - Hyperklein
*Kelderman - Go with the Dumoulin/Matthews/Barguil flow
*Poels - Hyperfris wat altijd extreem voordelig is
*de la Cruz - Niet negeerbaar voor zijn prijs
*Roche - Voor mij een gok, met de benen van een paar jaar geleden een echte machine, maar nu?
*Dennis - machine, pure machine. Had ik al machine gezegd?
*Alaphilippe - Ik had liever Gilbert, maar Julian heeft wel een beetje een stijl à la Philippe
*Woods - Ik lees hem hier bitter weinig, ik raad jullie alvast aan om een paar sessies bij de therapeut vast te leggen om het verdriet van de niet-selectie te verwerken. Onbegrijpelijk.
*Trentin - Gewoon omdat die De Gendt wil vloeren in de strijd om nummer 100
*Cort - Kan in de sprints heel cort eindigen
*Debusschere - uit respect voor de bus van Sky, wat een machine is dat zeg! Ik zeg nu nog eens machine, ik had het woord machine al gebruikt bij Dennis en ook bij Roche. Ik had niet verwacht dat het woord machine zo vaak mijn uitleg zou halen.
*Lobato - uit respect voor hun toekomstige co-sponsor, omdat ik gewoon hou van melk
*Schwarzmann - omdat ik een voorstander ben van een multiculturele samenleving. Ja er is ook plaats voor Schwarze mannen.
*Van Asbroeck - teampunten voor Woods natuurlijk, je dacht toch niet dat ik hem zou pakken voor zijn sprintkwaliteiten hahahahaha nee mopje TVA is een machine.

Laatst gewijzigd
Simonissimo

Froome, Contador, Zakarin, Chaves, Majka, A. Yates, Pozzovivo, Lopez, Kelderman, Poels, De La Cruz, Van Garderen
Cort Nielsen, Schwarzmann, Trentin
Vliegen, Moscon, Alaphillippe, Woods, De Marchi

Ik ga uit van een rode trui voor Tejay op maandag, hij zag er bijzonder fris uit bij het passeren van de finishlijn ;)

Klootje Kriekeljon

Geflitst, ik heb Woods op het laatste moment op moeten offeren. Maar moet het nog maar zien met hem hoor. Zoveel goede namen... toch voor 1 m durfde ik het ook wel aan.

Zadelpen

Hmmm... ik meende te zien dat er ook een puntentrui is uitgereikt? Sta nu op 97%, dat is een prima start.

Laatst gewijzigd
Papa Bart

358 puntjens, Dennis kopman, prettig begin!
Mijn team is wel wat anders dan ik hier voorbij zie komen, heb geen Nibali, geen Kelderman, geen Kruijssie, maar dan wel weer Pistolenpaultje EN JAWEL: TJ!

Niballie

Team Ballie:

Froome, Contador, Chaves, Zakarin, Nibali, De la Cruz, Dennis, Betancur, Roche, Kelderman, Poels, Trentin, Kragh, Debusschere, Lobato, Cort, M.A. López, L.L. Sánchez, Costa en Majka.

Jori

Vraagje. Quick-step staat op 6 seconden van bmc. Als Trentin bijvoorbeeld volgende etappe 2e wordt, gaat het volgens mij op tienden van seconden, gezien hij 6 boni's dan krijgt
Enig idee waar ik die tienden terug kan vinden? of weet iemand als trentin volgende etappe 2e wordt, wie dan het rood krijgt?

Laatst gewijzigd
Frankschlekopznbek

Froome
Nibali
Zakarin
Majka
Pozzo
Jungels
Lopez
Poels
Kelderman
Nieve
Alaphilippe
Roche
De la Cruz
Cort
Debusschere
Trentin
Rojas
Manzin
Schwarzmann
Ennn
TJ

Orica geloof ik niet in
Contador te onzeker
Aru bardet hebben de tour gereden
Voor kruijswijk had ik geen geld (over)

Voor de rest heb ik geselecteerd op de verwachting dat alle truien in het bezit gaan zijn van bmc (week 1 hooguit), quickstep en Sky

Jorik112

Wel grappig dat ik met Roche meer punten haal dan met Dennis. Maar goed mij hoor je niet klagen.

hofsje

team hofsje :

Froome ,Nibali,Aru,Bardet ,A en S Yates , Pozzovivo, Jungels,Meintjes ,De La Cruz , Nieve ,De Gendt,Dennis (jawel ) ,Trentin ,Rui Costa
Cort Nielsen , Debusschere, Lobato , Enric Mas

Jelmerbelkin

339 punten en nog een Quickstepper als kopman ook.

Na de Tour met een mooie 308e plek afgesloten te hebben, had ik vertrouwen in weer een mooie uitslag. Maar, zoals gezegd, wat een puzzel. Zoals beloofd hierbij mijn team met uitleg:

AK:
- Froome, topfavoriet en onmisbaar
- Nibali, grootste uitdager van Froome met genoeg hulp uit zijn ploeg
- Contador, wielerheld van me en dus een must-have bij zijn afscheid. Doet ie t goed: super en kunnen we nog 1 keer genieten
- A Yates, geen vertrouwen in de andere 2 mannen van Orica. Chaves wel overwogen, maar op onderbuikgevoel niet genomen.
- Zakarin, top 5 kandidaat en zelfs podium
- Majka, ook hij top 5 kandidaat. Denk dat de meesten hem hier wel hebben
- Pozzovivo, constantee top 10 renner
- Poels, gaat een sloot punten pakken
- Kelderman, net als Poels fris en hij heeft een team met vertrouwen.
- Dani Moreno, met al die steile muren en goede spurt een waardevolle man voor je

Aanvallers/TTT:
- Rui Costa, multi-inzetbaar als aanvaller en in de ITT. Klassement zal niks worden
- Roche, soort Moreno: Vuelta op maat en ook nog BMC'er (pakt nu al leuk uit).
- Dennis, verhaal al uitgelegd: 12e klimmer en dan heb ik liever een man die nog wat anders kan. Rood na eerste dag al mooi meegenomen en laten we hopen dat ie (en Roche) stand houdt maandag.
- Alaphillipe, hier verwijs ik naar mijn epos van gisteren.

Sprinters: Ik wilde 6 sprinters, waarvan de duurdere opties een kleine heuvel over moesten komen. Toen forumleden gekscherend riepen dat ze 2/3 sprinters nemen, moest ik wel ff lachen
- Trentin, een "no-brainer"
- Cort, sprintkopman en gaat hier top 3 sprinten in alle
- Lobato, kan een heuvel aan en is aardig in vorm
- Debusschere, ook veek inhoud en had hier mee vertrouwen bij dan bij Vangenechten
- Schwarzmann, beste optie voor 750k
- Blythe, had eerst Manzin, maar na het persbericht van FDJ toch voor Blythe gegaan

Veel succes allemaal!

ajvs

Dit keer maar even vooraf mijn team plaatsen. Denk dat ik wel een aardig uitgebalanceerd team heb met daarbij 13 klimmers/AK mannen en 7 sprinters.

AK mannen:
- Froome
- Nibali
- Zakarin
- Majka
- Lopez
- Kelderman
- De La Cruz

Vooral voor frisse mannen gekozen en niet voor renners de dubbel Tour-Vuelta doen, Froome is daarin de enige uitzondering. Deze dubbel blijkt al jaren lastiger te zijn dan hij lijkt, je ziet toch vaak frisse mannen het beter doen in de Vuelta (denk aan een Talansky vorig jaar) dan de mannen die de dubbel doen (en met mannen die de dubbel doen bedoel ik kopmannen, een Chavez, Betancur enz. reken ik niet mee). Vandaar dus geen Aru, Bardet en S. Yates gedaan. Chavez vond ik toch iets te onzeker, had geen idee waar hij staat en durfde hem daardoor niet te selecteren, anders was hij een zekerheid geweest. Ook geen A. Yates, ondanks dat hij goed was in Polen, hij viel me tegen in de Giro en er is ook geen jongerenklassement deze Giro, daardoor hem ook niet genomen. Ik denk dat deze mannen allen top 10 gaan eindigen en in daguitslagen vaak top 5 zullen rijden.

Andere klimmers/puncheurs
- Alaphillipe (puncheur)
- Poels
- Betancur
- Roche
- Caruso
- Costa

Van dit rijtje verwacht ik vooral veel van de bovenste 3. Ja ook van Betancur dus, hij heeft de laatste maanden echt hard getraind, hij zegt zelf ook weer heel erg gemotiveerd te zijn, en gezien hij geen kopman heeft ziet hij kansen deze Vuelta. Prima parcour voor hem, denk zomaar dat hij de Uran van deze Vuelta kan worden, in de TdF zag je al dat hij in de 3e week steeds beter mee kon. Van Alaphillipe verwacht ik vooral op de punch aankomsten een aantal podiums, denk ook dat hij na rit 3 of rit 5 aan de leiding komt te staan, en zeker tot rit 11 heel erg hoog zal blijven staan in het klassement (en misschien nog wel langer en verrast hij, hij gaat het iig proberen). Overigens is hij ook mijn favoriet voor de groene trui. Poels verwacht ik ook heel veel van, jammer dat hij Froome als kopman heeft, maar denk dat hij in een Landa rol misschien wel voor een top 5 plek mee zal dingen, zal me zelfs niet verbazen dat hij op de steile pukkels misschien wel de beste van allemaal blijkt te zijn, daarbij ook teampunten voor wanneer Froome wint. Roche en Caruso zijn in principe als extra klimmers mee voor wanneer er renners uitvallen en voor wanneer ze beter presteren dan verwacht, zeker Roche zal op de punch aankomsten wel wat leuke resultaten kunnen rijden. Beiden vooral meegenomen omdat ik BMC als favoriet voor de TTT zag en ik nog geen BMC renners had, beiden gaan hun geld binnen 3 dagen misschien al wel waard zijn (als je 100 punten per 1M rekent). Geen TJ en Dennis dus, ondanks dat ik nog 500k over had. Reden: TJ heb ik echt geen vertrouwen meer in, had hem in de Giro nog mee, Dennis zei zelf dat het WK zijn hoofddoel is en niet direct voor het klassement gaat, acht de kans dat hij extreem goed gaat rijden op de punchaankomsten kleiner dan dat hij vroegtijdig afstapt. Ook Roson last minute eruit gehaald, hoop niet dat ik daar spijt van krijg. Als extra man Rui Costa nog mee, had weinig tot geen aanvallers, dus wou hem er graag bij hebben. Om diezelfde reden ook LLS nog gekozen, maar die reken ik onder de sprinters.

Sprinters:
- Modolo
- Cort Nielsen
- Trentin (leiderstrui na rit 2?)
- Debusschere
- Van Genechten
- Schwarzmann
- LLS

Geen Degenkolb/Theuns, gezien ik niet weet voor wie ze gaan, ben bang dat eerst Degenkolb 3x sprint en daarna Theuns, dus daarom niet genomen. Verder gekozen voor de renners die me het snelste leken op vlakke aankomsten, daarom geen Lobato/Rojas maar Van Genechten en Debusschere. Schwarzmann lijkt me de beste van de 750k sprinters. LLS is een beetje bonus, LLS haalt op de een of andere manier altijd wel punten, denk ook dat hij wel een aantal keer heel kort eindigt in de wat lastigere sprintritten, kan zijn dat ik hem in de echt vlakke sprints niet eens opstel.

Heb mijn zo ingedeeld dat ik voor alle ritten wel 7 renners heb die top 10 in de daguitslag kunnen rijden, dit in de hoop om zo minstens 300 punten per dag te halen. Dag 1 is dat iig alvast gelukt.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 74 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.