Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 75 ... 226 227
ditisdavid

Klassementsrenners (10):
Froome
Nibali
Zakarin
Majka
A Yates
Chaves
Pozzovivo
Poels
Kelderman
De la Cruz

Sprinters (6):
Cort Nielsen
Theuns
Trentin (hoewel die ook als aanvaller telt natuurlijk)
Lobato
Manzin
Blythe

Aanvallers (3):
Costa (verwacht niets van hem qua klassement)
LL Sanchez
Fraile

Tijdrijders (1)
Dennis

Voor het klassement de 8 renners waar ik het meeste vertrouwen in heb aangevuld met Poels, die zelfs bij minder rijden de nodige teampunten zal scoren, en Chaves, die ik niet durfde weg te laten. Wilde Roche eigenlijk ook mee en hoop dat dat geen dure misser wordt. In de sprints hoop ik terrein goed te maken, heb dus risico genomen door Theuns te nemen (in de Giro gingen Stuyven en Nizzolo ook ieder hun eigen weg, maar als hij voor Degenkolb moet rijden ben ik natuurlijk de sjaak). Verder Dennis mee, naast voor de tijdrit ook om vandaag de schade te beperken en rekening gehouden met de vele overgangsetappes (lijkt erop dat ik die dagen beter dan gemiddeld zit).

Vandaag zoals verwacht terrein verloren met alleen Dennis van BMC (die ik ook niet als kopman had), wordt dus een beetje lastig team/truipunten halen morgen.

wesley1983

Kevinraar post eens je ploeg als je dit leest

zeewolde

'@jori. Volgens de screenshots op sporza.be heeft BMC.04 en Quickstep .03 dus dat is dan 1 honderdste voordeel voor Trentin.

Wielrennertje

Kevin heeft echt al 3 keer zijn team gepost. Renners die volgens mij niet eens meedoen zoals ene Potzzovivo en Freile enzo. Wat ik dan wel wil horen is zijn toelichting bij elke renner.

Laatst gewijzigd
wesley1983

Achteraf bekeken was Dennis dus een betere keuze geweest dan Jungels (en kon ik een andere renner voor een miljoen upgraden)maar Quickstep kan nog altijd morgen overnemen met Trentin ofwel overmorgen met Alaphilippe.

bakfiets

Klimmer:
Froome
Nibali
Contador
Aru
Chaves
A. Yates
Majka
Kelderman
Poels
Roche
Betancur
B. Jungels

Gekozen voor 12 man die bergop meedoen. Betancur is mijn joker. Ik hoop dat hij goed is. Roche voor mij de zekerheid. Vrijwel altijd goed in de Vuelta. Volgens mij zelfs begin seizoen aangegeven dat an focus op de Vuelta ligt.

Sprint;
Theuns
Trentin
Blythe
Kragh
Regiugui
Asbroeck

Zeer weinig sprint etappes waardoor ik voor goedkope opties heb gekozen. Ook mannen die een heuvel over kunnen.

Extra:
Alaphillipe
Moscon

Twee mannen die sterk zijn. Veel etappes vooraan kunnen rijden en eventueel teampunten. Beide ook een redelijk snel sprintje.

S6 iedereen

MatthiasVDH

'@bakfiets
Szes?

wesley1983

'@bakfiets: gelijke verdeling als mijn ploeg, 4 verschillende renners, jij:Betancur, Theuns, Kragh, Moscon tegenover Moreno, Schwarzmann, Manzin, Woods in mijn ploeg. Goed opstellen zal belangrijk zijn. Succes alvast, Toppie ploeg!

Starlynk

'@bakfiets: Mooi team. 15/20 hetzelfde als mijn team ;)

Jij hebt Contador, Aru, Theuns, Betancur en Moscon
Ik heb Zakarin, Degenkolb, Lobato, De la Cruz en Woods

Maar die 5 die jij hebt hebben ook alle vijf een tijd in mijn team gestaan. Met name de Degenkolb/Theuns keuze vond ik het lastigst. Kan allebei de kanten op, maar ik vond uiteindelijk dat ik Degenkolb niet kon missen omdat hij, als hij er echt voor gaat, heel veel punten kan pakken bij gebrek aan echte concurrentie. Maar goed, dat hij vandaag niet met het team finishte is een teken aan de wand, dus had misschien toch beter voor Theuns kunnen gaan ;)

BarryE1

C. Froome
V. Nibali
I. Zakarin
E. Chaves
A. Yates
B. Jungels
D. Pozzovivo
W. Barguil
W. Poels
D. De La Cruz
N. Roche
R. Dennis
M. Trentin
R. Costa
L. Sánchez
Y. Reguigui
J. Degenkolb
M. Cort
L. Manzin
M. Schwarzmann

Papa Bart

Team Bartje:
Froome, Poels, TJ (jawel!) Caruso, Dennis, Pozzo, Majka, Yates, Yates, Contador, Aru, LLS, Contador, Theuns, Jungels, Trentin, Cort, Roux, Lobato, Costa.

Bij de keuzes heb ik vrij veel rekening gehouden met wat hier allemaal is vermeld, en geprobeerd zoveel mogelijk tegendraads te kiezen van wat ik las. Dus wel TJ, Aru en S. Yates. Die zouden afgebrand zijn. Wellicht wel voor het AK, maar zie voor alledrie kansen voor daguitslagen. Roux is volgens mij zelfs nergens vermeld, maar wat heeft FDJ nou te verliezen? Is vrij rap en kan een heuvel over dus dat vond ik een leuk aanvullertje. Let op hem voor de zesde en de zevende etappe als de vlucht niet wegblijft.
Jungels zou door het ontbreken van een jongeren trui niet zoveel punten halen, maar ik vermoed dat of hij of Dennis in het rood beland na de derde etappe. En die zou hij dan wel eens een fors aantal etappes kunnen behouden ook, zeg tot de achtste etappe. En dan is er natuurlijk nog de tijdrit.

Renners die er wel in hebben gestaan maar uiteindelijk niet gekozen zijn: Alaphillipe, Betancur, Kelderman, Nibali, Roche, Lopez, waarvan ik meeste moeite had met Kelderman en het minste met Flipje.
Nooit overwogen: Degenkolb en Modolo.

steefje9

Zoals te verwachten veel teams met dezelfde namen, dagopstellingen zullen bepalend zijn.
Ondanks vandaag mijn geld op QSF te zetten toch nog 351 pnt behaald.

Mijn team;

Froome
Nibali
Zakarin
majka
kelderman
jungels
Pozzovivo
Lopez

Caruso
de la cruz
Roche
Poels
costa
Allaphilippe

Kragh
Reguigui
trentin
cort
Theuns
Lobato

JDL75

'@starlynk
Het kan toch ook juist betekenen dat hij (degenkolb) mocht sparen voor morgen waar hij het moet laten zien!

wesley1983

Morgen krijgt Bertje het laatste plaatsje in mijn ploeg in de hoop dat sterke John of snelle Edward wint!

jort101

Mijn team!
Klassement(9):

Froomey
Nibali
Contador
Zakarin
Chaves
Jungels
De la Cruz
Kelderman
Van Garderen
Poels

Aanvallers(5):

Rui Costa
Ll.sanchez
Oomen
Barguil
Alaphillippe

Sprinters (6)

Cort
Van genechten
Trentin (ook aanvaller)
Manzin
Schwarzmann
Blythe

bocht 13

Team voor winst

Froome grootste kans op veel punten en kanshebber voor winst van alle truien
Nibali gaat helemaal los
Chaves rijdt ze los op de steilste puisten samen met Lopez
Yates Adam mooi koppel met Chavez. In zijn laatse rondes een beste puntenpakker.
Majka verwacht hem zeker 6 maal top 10
Lopez duimen dat hij blijft zitten als het lukt wordt het zijn grote doorbraak als ronderenner
Zakarin klimmer met grote top 5 kans in het eindklassement
Poels hopen dat hij zijn ballen in zijn broek houdt en meesprint voor etappe overwinningen
Roche Goed begonnen
De la Cruz voor 1000 is het een koopje
Mas gok
Costa iedereen heeft hem zo'n beetje. Meegenomen voor dubbele punten in de overgangsritten
Dennis voor de tijdritten, overgangsritten en wellicht een sprintje in de groep met favorieten
De Marchi ploegentijdrit en overgansritten
Alaphilippe als manusje van alles
Trentin puntenpakker
Lobato meesprinten voor top 5
Cort goedkoper alternatief voor Degenkolb
Manzin goedkope sprinter
Van Genechten op hoop van zegen

Maartz

Klassement:
Froome (topfavoriet)
Nibali (grootste uitdager)
Zakarin (podiumkandidaat)
Chaves (podiumkandidaat)
Yates, A (top 10)
Pozzovivo (top 10)
v Garderen (gaat eindelijk zijn potentie waarmaken ;)
Poels (schaduwkopman/ top 10)

Aanvallers/ rittenkapers:
Moreno, D (misschien ook top 10 AK)
Alaphilippe (puntentrui)
Costa (top aanvaller, kan overal uit de voeten)
Sanchez (aanvaller met eindschot en redelijke tijdrit, misschien de bergtrui?)
Moscon (teampunten, maar zelf ook veel potentie)

Sprinters:
Cort (mijn sprintkopman)
Trentin (komt ook een heuvel over)
Manzin (goedekope sprinter 1)
Blythe (goedekope sprinter 2)
v Asbroeck (goedekope sprinter 3)

Tijdrijder:
Dennis (beste tijdrijder, gaat misschien verrasssen voor AK, of met een ritwinst)

Grootste moeilijkheid:
Wanneer wie op te stellen en wie kopman maken? Daar gaan de verschillen gemaakt worden.
Morgen is het nog eenvoudig, bij de 3e etappe wordt het al een stuk lastiger...

wesley1983

Heeft er hier iemand enige berichtgeving over de laatste man in het treintje van Quickstep voor morgen? In de giro reed Jungels vaak top 20 als laatste man voor Gaviria, maar hier kunnen het ook Lampaert of Alaphilippe zijn uiteraard, zie eerder Lampaert dan Jungels eigenlijk.

Platje

Mijn team:
Froome
Nibali
Contador
Zakarin
Majka
Chaves
Yates A
Lopez
Pozzovivo
Kelderman
De La Cruz
LL Sanchez
Costa
Trentin
Moscon
Cort
Schwarzmann
Blythe
Manzin (achteraf gelezen een foutje?)
Kragh

Zadelpen

Ik ben mijn wonden al aan het likken die ik morgen ga oplopen. Eens kijken of dat helpt met het herstel.

--

Toch veel mensen met 6 of 7 sprinters. Echt benieuwd hoe dit gaat lopen.

Laatst gewijzigd
eropenerover

AK
- Froome (kan je niet om heen)
- Nibali (geen zware tour in de benen en altijd goed voor punten)
- Zakarin (verwacht ik veel van)
- Majka (iedereen heeft hem volgens mij, net als Froome)
- Aru (parcours op zijn lijf geschreven, verwacht hem sterker dan de overige tour mannen)
- Lopez (groot talent, hoop dat die blijft zitten)
- Pozzo (is bezig aan een heel goed seizoen, steady top 10 zou je zeggen)
- Kelderman (Sunweb zit in een flow en is nog fit)

Geen orica boys, kon niet kiezen en wilde er geen twee. Nu kan ik iig niet de verkeerde kiezen en daar spijt van hebben.

Klimmers/Aanvallers
- Poels (nieuwe Landa)
- de la Cruz (kan je niet om heen voor 1 mil)
- Rui Costa (nieuwe uran, soort van, hoop ik)
- Woods (net als zakarin, verwacht ik veel van)
- Roche (Als hij zijn oude vuelta benen vindt is dit een koopje)

Sprinters
- Ala (puntentrui, ben benieuwd of hij zijn prijskaartje waard maakt)
- Trentin (kan op alle vlakken uit de voeten)
- Cort (meeste vertrouwen in, daar zowel Theuns als Degenkolb voor trek meedoen en modolo dan weer te duur vindt)
- Lobato (groeiende vorm, kan aardig heuveltje op/over)
- Schwarzman (blijft een Duitse sprinter, hopelijk beter dan Bltyh, ben benieuwd)
- Oss (heeft zich al terugbetaald qua punten als die morgen top 20 haalt)
- Kragh (lang leve Sunweb)

wesley1983

'@zadelpen: idem, daarom dat ik zou willen weten wie laatste man voor Trentin is, ze kunnen het alle 3 zijn (Lampaert, Jungels, Alaphilippe) Mijn team was eigenlijk afgestemd dat Quickstep de ploegentijdrit zou winnen en nu zit ik met de gebakken peren met maar 1 Bmc-renner (Roche), dus nog 2 plekken op te vullen. Die waren eerst voor Bobtje en Bertje maar twijfel nu aan Bobtje :-)

YungNikopolidis

Mooi begin van de Vuelta vandaag! Erg lang getwijfeld om TJ wel of niet in m'n team te knallen. Uiteindelijk toch erin kunnen schuiven en heb hem zelfs kopman gemaakt. Als kopman heeft hij nu al 80 'dagpunten' verdiend, aardig op weg richting de 150 punten als er 100 punten per miljoen mogen worden gerekend.

Hoe zit het nu precies met de 3km-regel en de Vuelta? Dacht dat ik had gelezen dat die regel niet bij deze ronde geldt en dat je daarom vaak GC-mannen als een Froome/Quintana/Chaves ook top 20 ziet rijden om te voorkomen dat zij achter een gevallen gat zitten. Weet iemand hier meer over? Op Google staat helaas verdomde weinig...

kevinraar

Degenkolb als kopman voor morgen?

jp.vanoosterhout

vandaag kon hij zijn team niet bijhouden??

1 2 ... 75 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.