Welk betoog?
Daarnaast gaat het niet echt de vuilbak in. Ik had vandaag namelijk braafjes 3 man van BMC, 3 man van Quick-Step (waaronder Trentin als kopman) en Blythe, van Asbroeck en van Genechten. Die laatste pakt helaas geen punten, maar al met al voortreffelijk.
Momenteel in de top-50 en wordt na combi-klassement mogelijk nog hoger. BMC's boeren dan alsnog met om en nabij de 10 punten pp best decent.
Dennis zijn hele matige klassering baart mij wel een beetje zorgen. Jungels daarentegen mogelijk een gunstig teken aan de wand (die hoort hier top te eindigen). Cháves verder zeer knap en mooi dat Simon alvast wat tijd verliest. De verhoudingen bij Orica kunnen niet vroeg genoeg duidelijk zijn!
Heerlijke finale! Trentin was vooraf de enige(!) renner van het peloton die verzekerd was van een berg punten. Het was dus simpel wie vandaag mijn kopman werd. Jammer dat Cort dan weer tegen valt maar ik mag eigenlijk niet klagen met Schwarzmann en Blythe in mijn team. Nog een paar plekken te gaan voor de top 10:)
Mooi einde van een enorm saaie etappe, vooral sterk hoe QS dat gaatje liet vallen. Ben ook één van degenen die bespaard heeft op de sprinters, dus dat pakt vooralsnog goed uit. Buiten de voorsprong vandaag in punten door Trentin ipv een Cort of Degenkolb captain, natuurlijk ook een luxere klimploeg achter de hand dan de dames en heren die meerdere 2 mln+ sprinters hebben.
Morgen wordt wel echt een bijzonder lastige dag. Froome, Nibali, Zakarin, Chaves, Majka, De La Cruz, Yates, Lopez, Pozzovivo, Kelderman, Poels, Roche, Alaphilippe, Costa.. daar moeten er nog 5 van afvallen :/.. ik ga er nog even over nadenken.
Niet goed gekeken van te voren en in deze toch typische quickstep etappe de verkeerde kopman gekozen. Cort ipv Trentin, met trentin als kopman was de top 100 gehaald, helaas. Cort stelt me wel teleur daarom als je ziet dat Chaves als 11de de lijn over kwam bollen, zou die dan toch in goede vorm verkeren?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.