Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 82 ... 226 227
bakfiets

Ja voor morgen is het niet te doen een team op te stellen. Ik kan er ook 14 opstellen. Na morgen zal het makkelijker worden verwacht ik. Ik ga wel meer voor de klassementsmannen omdat ik verwacht dat sommige vluchters niet al te veel ruimte zullen krijgen.

Zadelpen

Ik ga ook voor de ak mannen. Maar welke... dat is nog de vraag. Ik stel me zo voor dat de ak groep voor de laatste klim nog bij elkaar is. En dan volgt er een korte klim. In de hoop dat iedereen van die groep het vol houdt, ga ik voor de snelle ak aankomers. Broertjes yates, mayka, froome, jungels, zakarin, nibali, roche en de la cruz, die laatste twee voor positie in ak en eventueel bonus.

Heb ik nog aru, lopez, pozzi, caruso (waar was die vandaag????) en costa op de bank die ik allemaal best een plek had kunnen geven denk ik. Op caruso misschien na.

En dan verwacht ik wel dat er nog een man of 4 vooruit blijft. Dus ik zou graag morgen met alle mannen tussen plek 5 en 15 willen zitten. Maar kan zomaar amper punten worden als er 15 man vooruit blijft. Onzeker, maar wel leuker dat je niet zo goed weet wat er gaat gebeuren.

Valt toch tegen die dagopstelling. Van te voren denk ik heel makkelijk dan doe ik die, en dan pak ik hem etc. Maar nu is het zover en dan ga ik toch twijfelen.... lopez of s yates? Aru of roche?

Lastig, maar je moet gewoon kiezen en dan lekker de etappe gaan kijken.

Laatst gewijzigd
wesley1983

'@Zadelpen: als ik me niet vergis heeft Simon dergelijke etappe gewonnen in Parijs-Nice, kan verkeerd zijn ook want ligt nog ergens ver in het geheugen.

Zadelpen

Hij staat er ook nog in, maar ja... kan zomaar anders zijn. Dat is ook het risico van zo een berg geiten ploeg. Na morgen wordt het wel iets duidelijker wie er minder is denk ik. Hoop dat het kiezen dan ook wat makkelijker wordt.

-

Pietje, we waren het ff oneens. Maar top 50 is wel heel mooi hoor; chapeau!

Laatst gewijzigd
kevinraar

random welke klimmers heb je nog meer

kevinraar

Wesley bedankt ik neem trentin niewt mee van de 10

Jelmerbelkin

Vandaag wel gestegen ondanks Cort als kopman...

Morgen kan je een slag slaan als je, toeval of niet, het goede team opstelt. De renners die bij mij zeker zijn van een plaatsje om dit klusje te klaren zijn:
Froome, Nibali, Majka, Kelderman, Costa, Alaphilippe, Roche, Moreno. Een combinatie van de sterkste klassementmannen (eerste drie) en mannen met een goeie sprint (Kelderman zit daar tussenin). Dan nog 1 renner uit deze 5 toppers:
A Yates, Pozzo, Poels, Dennis en De La Cruz. Neig zelf naar Pozzo, maar geen flauw benul nog

kevinraar

roche verwacht ik niet veel van ik zou voor pozzovivo en poels of de la cruz als je denk dat jungels goede kans maakt om de etappe te winnen

Zadelpen

Roche staat nog kort, en heeft met tj en dennis nog kansen. Pozzi en de astanas staan al op een minuutje. Maar ja, als roche er af wordt gereden schiet dat niet op.

Het kan echt alle kanten uit. Dat is toch minder vaak bij de tour he? Voor die renners zelf geldt dat natuurlijk ook. Lijkt me een hele leuke ronde om als renner te doen.

wesley1983

Ik heb een keuze gemaakt voor morgen en ga er niet meer vanaf wijken, wat een lastige keuze was dit!. Heb deze op het bankje gelaten waar ik twijfels bij heb alvorens de bergen beginnen: Woods (moeilijk om hem op de bank te zetten, maar is op zijn best in korte klimaankomst) Poels (niet echt twijfels maar gaat zowiezo na Froome finishen), Moreno (nog niet echt bekend wat zijn rol is binnen de ploeg en vind hem beter in aankomst bergop), Aru (oogde moe na de tour, niks meer gereden dus verwacht hem meer na de eerste week), Contador (zelfde uitleg als Aru).
Dus mijn ploeg voor morgen: Alaphilippe, Froome, Nibali, Chaves, A.Yates, Majka, Kelderman, Jungels en Roche.

hupske

Ik zal juist voor Roche gaan. Kan mooi de rode trui pakken morgen als hij bij de voorste zit.

Team voor morgen: Froome, Nibali, Zakarin, Majka, Yates, Lopez, Kelderman, Roche, Costa. Zit alleen nog te twijfelen wie ik kopman moet maken.

Op de bank:
Kruijswijk, Jungels, Pozzovivo, De La Cruz, Fraile.

Wellicht dat Zakarin er nog uit haal, vanwege zijn geweldige daalcapaciteiten. Ik weet alleen niet hoe goed De La Cruz en Jungels kunnen dalen. Vorig jaar niet op gelet en ook niet op Jungels tijdens de Giro :P

Laatst gewijzigd
Edd1e

Wat te doen met Trentin morgen hmm...

Wielrennertje

Ik zou juist Roche kiezen. Kan goed aankomen en de kans is groot dat hij nog bij de AK mannen zit na de top van de laatste beklimming. Roche kan zomaar eens een gooi naar het rood doen morgen. Ik neem hem in ieder geval mee.
Woods gaat ook mee bij mij. Weet niet of de rit van morgen ideaal voor hem is, maar wie weet. We zien wel waar het schip strandt.

Laatst gewijzigd
BarryE1

Froome, Nibali, Zakarin, Chaves, Yates, Jungels, Barguil, Roche, Costa. Alleen nog even schaar-steen-papier tussen de jongens wie aanvoerder mag worden.

Aantal renners moeten verplicht hun benen sparen en van de meeste heb ik daar ook vrede mee, alleen van een Poels en een Luis Leon Sanchez ga ik misschien spijt krijgen. Maar denk dat het te vroeg is voor laatst genoemde en ik verwacht dat Poels niet veel geks gaat doen en gewoon bij Froome gaat blijven. Althans, met deze argumenten probeer ik het voor mezelf te rechtvaardigen.

eropenerover

Zou het oorlog worden morgen of zijn mannen als Roche, Ala en Woods in staat om te volgen? Anders zouden die wel eens met de etappe aan de haal kunnen gaan. Kan bij deze etappe wel 15 namen opstellen, beetje geluk moet je eens hebben.

hupske

Nibali als kopman dan maar. Gaat als een gek naar beneden morgen.

kevinraar

ik heb jungels

Dumoulist

Zul je zien dat van Garderen na morgen in de rode trui rondrijdt:) Die staat toch ook echt op pole position en moet dit gewoon kunnen. Hij heeft sowieso een reële kans op extra truipunten, maar eindigt hij morgen ook in de top 10? Misschien dat ik hem er toch nog ingooi want veel mensen zien hem over het hoofd.

Laatst gewijzigd
wesley1983

Daar heb je TJ alweer :-) :-) :-)

Laatst gewijzigd
Dumoulist

Haha, er zijn gewoon veel reële mogelijkheden (mits de vorm goed is) dat TJ morgen bij de 10 hoogste punten pakkers hoort.

Laatst gewijzigd
wesley1983

Kan zijn hoor Dumoulist, we zijn nog altijd in de eerste week, ik zou het ook overwegen in jouw plaats!

wesley1983

Mss dat ik er zelfs een gokje op waag, hij staat 151/1 bij de bookies en zelfs 41/1 als hij gewoon maar top 3 rijd. Je weet maar nooit he dat hij ineens een sterk eindshot heeft :-)

Connotador

Hierbij mijn enigszins mosterd na de maaltijd-team. Uiteraard is het na twee gereden etappes uitkijken voor die verduvelde "Hindsight Bias" (prachtig verwoord, zag hem in de Tour op het forum voorbij komen). Desalniettemin de namen met korte toelichting.

In grote lijnen kan ik me vinden in het tactiek van Jimkro. Zonder dat ik me tot doel heb gesteld om een bepaalde hoeveel punten te gaan binnen sprokkelen. Na de routeanalyse werd het voor mij duidelijk dat er
- 1 TT en 1 ITT zouden zijn.
- 3 "zekere" sprints zouden zijn: etappe 2 (!), 4 en 21. Etappe 6 en 7 een goede kans hebben daarop (voor sprinters met inhoud) en 13 en 19 niet zijn uit te sluiten.
- De rest van de etappes de steile pukkels en bergen je min of meer om de oren vliegen.

Vandaar de keuze om all-in te gaan op mijn grootste favorieten voor het algemeen klassement, waarbij ik daarnaast extra mannen meeneem om uitvallers en doorzakkerij op te vangen. Hoewel veel etappes besteed zijn aan de aanvallers lijken mij die a) lastig te voorspellen wat me veel punten gaat kosten en b) krijgen de AK-mannen via het algemeen, combinatie, sprint én (de top 3 vermoed ik) het bergklassement in de afrekening een schijtlaad aan punten.
De overduidelijke sprintetappes hoop ik op te vangen met teampunten, vandaar de keus voor 5 sprinters (totaal voor 4.5 miljoen) die daarnaast ook inzetbaar zijn in de heuvels. Al mijn overige euro’s zijn gepompt in 10 AK-mannen, 4 mannen die dat eventueel ook kunnen en hopelijk teampunten halen en één aanvaller die als joker fungeert.

10 AK-mannen. De frisheid van het geen tour rijden vind ik, buiten het selecteren van Froome, het codewoord van mijn AK-mannen. Aru is daar mijn enige uitzondering op die zie ik wel vaak snel en goed herstellen. Buiten hem zijn dit mijn grootste favorieten voor de top 10:

Froome: de favoriet. Seizoen lijkt volledig afgestemd te zijn om tweemaal te kunnen vlammen.
Nibali: een van de grootste uitdagers van Froome. Stelt vrijwel nooit teleur in een grote ronde.
Chaves: een van de grootste uitdagers van Froome. Heeft een punch, een sterk team en is in de Tour niet diep gegaan.
Zakarin: top 5-uitdager. Werd in de Giro beter en beter, denk dat we zijn volledig potentieel nog niet hebben gezien.
Kruijswijk: de route past hem beter dan op voorhand lijkt; met name in week 2. Top 5-uitdager.
Majka: top 5-uitdager. Vaak goed in zijn tweede ronde.
A. Yates: explosief, sprint en teamgenoot Chaves. Top 10.
MAL: enorm talent en als hij al niet plan A is dan toch zeker plan B bij Astana. Is altijd goed bergop tenzij hij de wegpizza gaat lopen uithangen. Eventuele dekking qua teampunten mocht Aru sterk presteren.
Pozzovivo: goed seizoen en net als bij Zakarin sterker en sterker in de Giro. Top 10.
Poels: teamgenoot Froome, plan B Sky, snel aan de meet én in vorm. Top 10.

4 Teampunten/TT/ITT/reserve klimmers. Codewoord is multi-inzetbaar.

De La Cruz: teampunten en 11e klimmer.
Roche: teampunten, punch en eventuele AK-man.
Dennis: teampunten, ITT, punch en eventuele AK-man.
Alaphillipe: teampunten, daarnaast denk ik dat hij het vermogen heeft om in elke etappe top 20 te rijden. Ik sluit bovendien een goede AK notering niet uit.

1 Aanvaller

Atapuma: joker. leek goed in vorm de derde week van de tour. Daarnaast kan hij een redelijk klassement rijden en daar, mocht de nood hoog zijn, worden ingezet. Helaas geen goede afmaker.

5 Sprinters. Codewoorden: goedkoop en kunnen een heuvel over.

Trentin: top 3 kandidaat in elke vlakke sprint. Ook in de etappes die uitmonden in dan wel een sprint of een vroege/verlate aanval zeer bruikbaar. Daarnaast in te zetten voor teampunten. Sprintkopman.
Schwarzmann: Sprinter die ik én op vlak en na wat heuvels zie meesprinten voor maximaal plek 5 voor 750K.
Van Asbroeck: Sprinter die ik én op vlak en na wat heuvels zie meesprinten voor maximaal plek 5 voor 750K.
Kragh: TT en goed geprijsd, maar ook een joker. Ik weet niet of hij mag sprinten van Giant en wat de interne rolverdeling met Kämna is. Eventueel in te zetten in de ITT.
Reguigui: goed geprijsd.

Laatst gewijzigd
Fassa Bortolo

Ik geef Alaphillipe een goede kans morgen

Phoenix0000

Bij winst van Etix morgen toch al gauw 34 puntjes voor Trentin

1 2 ... 82 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.