Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 84 ... 226 227
JDL75

Ik denk dat QS ook in deze etappe hoge ogen gaat gooien! Met Alaphilippe (C)=gokje voor de overwinning maar zowel Jungels als dlCruz daar kort achter. Mooie samenwerking als voordeel en rood blijft binnen de groep. Ik zet ze er allemaal in. Aangevuld met zekerheden: FRoome, Nibali
Wat onzeker over: zakarin (minder goede daler), Majka (niet stijl/lang genoeg) TJ (omdat het TJ is😂)
Op de bank: Lopez, A.Yates, Roche, Dennis, Poels

Iemand die zegt dat mijn onzekerheden beter in de wissel voor een plaatsje op de bank?

Goozbabs

Bij een gelijke stand in het puntenklassement, gaat het om wie er hoger in het algemeenklassement staat.

Bij een gelijke stand in het algemeenklassement, gaat het om gemiddelde van plaatsen in daguitslagen.

Dus wsl wie vandaag de etappe wint, pakt ook de puntentrui, tenzij tussensprints gewonnen worden door Lampaert of Trentin.

Treenert

Iedereen met Alaphilippe als captain neemt m.i. wel een gok met kans op 2 x 0 = 0
Dat je hem meeneemt dat snap ik maar als captain???? Ik kan er nog geen hoogte van krijgen hoe wedstrijdfit/hard hij is. Toen Landa gas gaf in Burgos (2e etappe dacht ik) was hij ook in geen velden of wegen te bekennen. Doe je het wel dan zou ik vol voor QSF gaan, maar ik doe het niet (want ik heb 'm niet;) ).

Edit: vooral toch wel doen :)

@janstof: je krijgt wat je wil, Moreno gaat nl. heel veel achterstand hebben na vandaag want hij ligt eruit met een gebroken kaak. Was trouwens gisteren al bekend, wel een beetje scherp blijven hé!

http://www.nu.nl/wielrennen/4888475/nibali-verliest-knecht-moreno-in-vuelta-gebroken-kaak.html

Laatst gewijzigd
ben_pronk

Ben ik de enige die denkt dat LLS goed kan dalen en dus gewoon kansen heeft?

hupske

Ik heb dan 2 man van QS in mijn team die wel een bergje over kunnen. Jungels en De La Cruz. Als Alaphillippe mee kan komen en voor de winst gaat, is het best verstandig Jungels en De La Cruz ook op te stellen. Krijg je nog wat teampunten bij + die zullen ook behoorlijk kort kunnen eindigen.

Betekent wel dat Zakarin, Majka of Costa naar de bank moet verhuizen. Waar Zakarin best afstand kan nemen op de klim.

Laatst gewijzigd
Patrijs

'@ben_pronk Je bent waarschijnlijk niet de enige die denkt dat LLS goed kan dalen. De vraag is echter of hij er nog bij zit na twee lastige beklimmingen in de finale.

Ik denk dat het vandaag tussen een stuk of 15 klassementsmannen gaat. Ook voor Alaphilippe is het net even wat te zwaar, vrees ik. Voor de zekerheid neem ik 'm vandaag mee, maar kopman wordt hij zeker niet.

Laatst gewijzigd
Wielerfan999

Nu op bank Dennis, Zakarin, Chaves, Poels

ben_pronk

'@Patrijs... die laatste beklimming is kort, en verwacht wel dat hij daar bijblijft.... Maar goed, we gaan het zien!!

BarryE1

Lotgenoten, gelukkig heeft iedereen vandaag dezelfde struggles! Feest der herkenning. Een 1e (relatief korte) bergetappe. Meteen klimmen vanuit de start dus ik verwacht een harde koers. Daarom ook alleen maar Rui Costa mee als echte aanvaller omdat hij ook nog met een dubbele agenda rijdt. De wegkapitein van vandaag wordt Barguil, die heeft het schaar-steen-papieren gewonnen. Succes allen. En vanavond gaat vermoedelijk een ieder met de volgende gedachte naar bed: "had ik maar die i.p.v. die".

janstof

'@Treernert Dat is niet D. Moreno van Moviestar!

Hoe zijn de daalkwaliteiten van Chaves? Hij ziet er scherp uit. zat er gister ook goed bij! Dit lijkt me een goeie etappe voor hem!

Treenert

En Jungels? Gaat die kort finishen of is dit ook voor hem te gortig. Ik twijfel óf hem óf een klassementsrenner mee te nemen.

@janstof, wie moet er nou scherp blijven? Schaam!

Laatst gewijzigd
Wielrenfan3

Opgesteld:
Alaphilippe (c), Froome, Chaves, Nibali, A Yates, Moreno, Jungels, Poels, De la Cruz

Op de bank:
Pozzo, Kruijswijk, Majka, Zakarin

Sprintploeg:
Manzin, Molano, Oss, Schwarzmann, Trentin, Blythe, Garcia

Vooralsnog blij met de keuze voor een goedkopere (6 a 7 man) sprintploeg ipv een duurdere Degenkolb

Laatst gewijzigd
vasnd

'@Treenert

Jungels is een klassementsrenner. Gaat het gewoon proberen vandaag als ie zich goed voelt, net als de rest van de AK mannen. Weinig risico zo kort op de finish met een aankomst direct na de afdaling.

hartstikkebedankt

Moet nog maar zien of Alaphilippe mee kan inderdaad, en zelfs een Jungels krijgt het lastig als het ontploft

BarryE1

'@ben_pronk Denk dat het vanuit de start hard gaat, dan even een fase capituleren en vervolgens weer hard op de Coll de La Rabassa. In dat scenario heeft LLS denk ik niet zoveel kans. Ik heb hem ook maar stel hem niet op, één van ons twee gaat gelijk krijgen. Een scenario dat weinig ploegen echt bereid zijn om het gewicht van de koers te dragen is ook denkbaar maar acht de kans op het 1e scenario aanzienlijk groter.

vasnd

Ik heb 4 aanvallers en 5 AK mannen mee.LLS op de reservebank. Lees hier nergens good ole Omar. Mooi.

Edd1e

Kelderman voor captain!

Platje

De twijfels worden nog niet weggenomen hierboven.. LLS wil ik er wel in maar ga denk ik toch maar voor de zekerheid vandaag, durf niemand er uit te halen van mijn klassementsrenners (en de la cruz voor zichzelf en eventuele teampunten)

Klootje Kriekeljon

Lastig vandaag ja. Er gaan straks wat tranen vloeien bij menig deelnemer.

hupske

Puh op de deadline wissel uitgevoerd. Teamleider van Bahrein verwacht De La Cruz vandaag! Omdat die uit de regio komt.

vasnd

'@hupske
De grote Meester Purito himself _O_

hupske

Jaa daar gaat Meneertje de Gendt al. Iemand hem opgeschreven vandaag haha?

Pietje Precies

Lastig selecteren was het vandaag. Wat is het scorito-leventje toch zwaar zonder Alejandro...

Alaphilippe, Kelderman, Nibali, Froome, Cháves en Yates waren voor mij vandaag de zekerheidjes.

Vervolgens heb ik daar Roche, Dennis en Poels aan toegevoegd.

Geen Contador en Zakarin vanwege hun punch-, daal- en sprintkunsten. Geen Tejay want die mag zich eerst bewijzen. Geen de la Cruz want daar heb ik geen super vertrouwen in en de expected ploeggenoot punten zijn met ongeveer 4 punten vrij gering, kan natuurlijk wel jackpot worden. Dan is het balen.

Geen Roson, maar dat was niet zo'n lastige keuze. Geen Majka doet wel pijn, daar kan ik wel eens spijt van gaan krijgen. Maar Roche, Dennis en Poels hebben denk ik een hogere potentie (maar minder zekerheid).

De kopmankeuze vond ik een hele lastige. Van de 9 gekozen mannen heeft Alaphilippe verreweg de grootste win-kans en top-3 kans. Echter is de top-6 / top-10 kans van sommige GC-renners denk ik een stuk groter. Maar, ja, wie pak je dan? Kelderman? Nibali? De eerste is ook geen zekerheidje en de tweede niet super rap (al herinner ik mij een sprint waarin hij oa Valverde versloeg). Al met al toch voor Alaphilippe gegaan, want wat was ie sterk gisteren!

No guts no glory (maar geen de la Cruz... :p)!

Laatst gewijzigd
Patrijs

Ik ga gewoon voor Froome als captain. Zowel bergop al dalend in orde. Verder:
- Poels
- Nibali
- Majka
- Roche
- De La Cruz
- Alaphilippe
- Moreno
- Kelderman

Op de bank: Contador, Zakarin, A. Yates en Pozzovivo. Dat wordt vast huilen. :)

sprintgeit

Alaphilippe (c), Froome, Nibali, Majka, Yates, De La Cruz, Roche, Kelderman, Chaves..
bankie: Poels (laatste afvaller), Pozzo, Zakarin, Rui Costa, Lopez

Volle bak op het scenario dat de honger naar geel genoeg is voor Roche en Alaphilippe om bij te blijven. Podium of jodium..

1 2 ... 84 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.