Scorito Vuelta 2017

1 2 ... 89 ... 226 227
hupske

Kruijswijk is bij deze wel echt de nieuwe TJ aan het worden.
Poeh sterk getwijfeld op het eind om hem te vervangen voor Chavez. Echter niet gedaan.
Zwaar spijt van.

Mollemaestro

Jammer genoeg geen TJ opgesteld vandaag! Wel weer mooi wat punten gepakt met Nibali als captain en voor de rest DLC, Vroem, Chaves, Aru, Roche en Adam. Poels en Jungels helaas geen punten, oké wat teamtruipuntjes voor Poels...

Wielrennertje

Ik ben echt gigantisch gestegen. Voorgaande dagen waren erg matig. Toch te weinig BMC en QS mannen genomen. Vandaag was echter top en zit op 93,3 procent. Minpuntje - Contador en Majka zwaar beneden peil.
De mannen van de Tour (Bardet, Aru) zie ik nog wel wegzakken. Nu is het even balen dat ze redelijk punten behalen, maar over een week gaat die Tour wel zwaar meewegen voor ze.

Laatst gewijzigd
Wielerfan999

Op 99,6 procent nu

hofsje

op 94,9 ,had Nibali goed ingeschat als winnaar ,Froome helaas vergeten
7 renners in de top 20

woutie

Contador, Majka, Zakarin, Jungels en Alaphilippe ingezet vandaag....
Volgens velen was Chaves niet hersteld dus nal ik hem helemaal niet op in mijn scorito team. Heb De La Cruz wel in het team, maar heb hem niet ingezet. Gelukkig kwamen Nibali en Froome vooraan binnen en was Woods nog 10de

Jelmerbelkin

De La Cruz, Pozzo en Poels (meer punten dan Zakarin) tov Majka, Kelderman en Costa had me 99 punten meer gegeven. Goed Poels tov Costa is niet zo erg, maar ondanks Nibali toch teleurstelling. Ook Chaves oogt sterk. Wel 500 plaatsen gestegen naar 96,7%. Voor morgen mijn zeskoppige sprintteam + De La Cruz, Froome en Roche/Nibali (combi-klassement afwachten)

Karsten

Tot mijn grote verbazing al voor de tweede dag op rij de dagwinst (en daarmee ook voorlopig de leiding) in de vriendensubpoule en inmiddels op 98,2% in de Scoritopoule - ondanks het niet opstellen van Chaves en De la Cruz vandaag, en niet de Haai maar Froomey als kopman. Als deze lijn zich doortrekt geef ik mezelf een extra biertje cadeau.

Lage rugpijn

'@ klootje:'exact hetzelfde team :-)

Dumoulist

99.9 % nu:)

Benieuwt wat Majka nu gaat doen. Hopelijk gaat hij voor de bergtrui/ritzeges. Nibali was gewoon vandaag de veiligste keuze net zoals gister Trentin dat was. Met TJ en Roche ook de betere BMC'ers in huis al had ik Oss misschien ook nog wel graag willen hebben.

Ik snap overigens niet dat de mensen die vandaag Alaphilippe als kopman hadden dan De la Cruz niet meenemen...

Edd1e

Na de Tour had ik gezegd om voortaan gewoon safe te spelen met Froome als captain. Waarom ga ik voor Kelderman, blijkbaar gewoon leuker? Toch nog gestegen en de top1000 binnengekomen :)

Klootje Kriekeljon

Lage Rugpijn, tuurlijk. Ging ik al van uit. :D

Lage rugpijn

'@ dumoulist: Dat is inderdaad opvallend. Aan de andere kant kun je natuurlijk ook denken dat je 8 andere renners hebt die top 9 gaan rijden en dan levert dat meer op dan de la cruz met alleen teampunten , denk ik?

LutsenkoFan

Gegokt op Alaphilippe , helaas verkeerde gok. De La Cruz en Pozzovivo ook niet opgesteld.

En nu blijkt dat ik misschien toch maar beter Bardet of Aru in de plaats van Majka had kunnen opstellen.

Connotador

'@ Dumoulist

Die mensen kunnen dat denk ik verklaren onder spreiden tussen enerzijds aanval met bijv Alaphilippe en anderzijds voor de toppers gaan.
Zie dan daarin ook 8 logischere ak-mannen om te selecteren vooraf (mocht je die ruimte hebben)...

Ging zelf overigens redelijk all in voor Alaphilippe als kopman. Toch nog net buiten top 300. Zie dat velen de nodige punten hebben verspeeld.

Bij het volgende "coinflipje" kies ik wellicht voor de ak-mannen. Ben me overigens bewust van de slechte grap.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Dumoulist, denk dat hoop mensen op het volgende scenario gespeeld hebben met Ala:

De kans was groot dat een vroege of late aanvaller de rit zou winnen. Op het moment dat de bonis weg zijn gaat niemand in het peloton meer sprinten voor de puntjes maar Ala wel. (en er waren met hem natuurlijk meer scenarios)

Dat Nibali hier nog wint komt ten eerste al doordat Fr/Ch/Aru/Bar niet doorreden. Nibali was gewoon gelost bergop. In de finale liet de groep hem ook nog eens wegrijden.

Als ik vandaag Nibali had als kopman zou ik wel eerlijk toe hebben gegeven dat het allemaal wel heel erg gelukkig uitviel.

Laatst gewijzigd
De bavariaan

toch denk ik dat froome uit eindelijk geklopt gaat worden, het was heel even overtuigend maar als je zelfs met zo'n aanval de etappe niet pakt heb ik mijn vraagtekens... de rest durfde gewoon niet als eerste te gaan en iedereen was naar froome aan het kijken.
straks gaan ze het vanzelf zelf als eerste aan, net als in de tour als blijkt dat froome toch niet altijd heer en meester is. ik hoop het ook vooral, maarja:P

wel even nummer 378 van scorito!!! zeg het even, dit gaat niet hoger worden ben ik bang

Laatst gewijzigd
Stuff

Nou, gisteren Cort, vandaag Alaphilippe als kopman. Scheelt bijna 100 punten. Toch vandaag weer gestegen naar een mooie top 1000. 97,9%. Met de juiste kopmankeuze was dit top 100 geweeest 😬 Voortaan maar wat meer op safe m'n kopman kiezen...

Edd1e

En morgen weer Cort of toch Trentin. En nu twijfels tussen C-sprinters en klassementsmannen. Ik heb geen een etappe rust aan mijn kop denk ik..

Lage rugpijn

'@ stuff: Dus ipv degene te kiezen waarvan je denkt dat ie gaat winnen ga je iemand kiezen waarvan je niet denkt dat ie gaat winnen?
Mm, apart, maar wie neem je dan bijv morgen als kopman?

michael210690

Degenkolb, Cort of Trentin voor morgen. Tot nu steeds de verkeerde kopman gepakt, dus zal nu ook wel weer verkeerd uitpakken

Edd1e

'@lage rugpijn

Je kan ook een kopman kiezen die top5 gaat rijden ipv iemand die wint of verliest.

Lage rugpijn

Even wachten, je weet dus wel wie top 5 gaat rijden maar niet wie wint? Merkwaardige redenering. Degene die volgens jou gaat winnen heeft dus geen goede kans op top 5? Kijk, ik had ook gisteren cort en vandaag froome maar volgens mij waren nibali, froome e.d. voor vandaag net zo'n grote gok als alaphilippe.
Cort bijv was voor gisteren net zo'n acceptabele top 5 kandidaat als trentin. Sowieso , als je elke dag de top 5 zekerheidjes kent win ke sxorito moeiteloos.

Lage rugpijn

En daarnaast is het bij een top 5 renner ook altijd zo dat hij wint of verliest:-)

Stuff

'@Lage rugpijn

Voor morgen heb ik "gewoon" weer Cort staan.

En natuurlijk weet ik niet zeker wie top 5 eindigt. Dan zou ik idd op m'n sloffen die fiets binnenslepen. Maar een Nibali/Froome was natuurlijk dikke kans dat die sowieso top 20 zouden rijden. Ook al zou er een vluchtgroep vooruit zijn.
Alaphilippe was voor mijn gevoel meer alles of niets (wat ook gebleken is).
Ach ja, soms moet je ook wel een risicootje nemen om in de top te eindigen. Met alleen maar "op safe" spelen eindig je wel hoog (als je een goede teamselectie hebt), maar dan zul je niet winnen.

1 2 ... 89 ... 226 227

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.