Sportpools Tourpoule 2018

« 1 2 3 4 5 6 7
aart-sportpools

We zijn geopend! Het heeft weer hoofdbrekens gekost maar de zw-verdeling staat en het puzzelen kan beginnen :)

Vrouwvandepool

Mijn complimenten! Ik denk dat we compleet verschillende teams krijgen met de vele keuzes aan 2tjes en 3tjes. Ik zei vooraf dat als sagan 6 was dat ik hem ook zou kiezen..... nu moet ik wel vrees ik ;-)

KJP

Pfoe mooi hoor. Een aantal mannen bij wie ik meteen denk: Die neem ik, een aantal mannen bij wie ik meteen denk: die neem ik niet. En dan nog een hele hoop ertussenin.

Milanos Kateros

Zoooo, ik denk dat we inderdaad veel verschillende teams krijgen. Wat een hoop klassementsmannen en goede sprinters die aan elkaar gewaagd zijn zeg!

shyguy

Het puzzelen kan beginnen, uit principe neem ik (wederom) in elk geval geen Froome.
Ik blijf stiekem hopen dat hij niet mag starten :-)

Poeksel

Ik droomde vannacht dat Claudia de Breij drie zwarte punten was. Ze leek me wel een goede kluns, want ik dacht dat ze puntloos de Tour zou uitrijden.

shyguy

'@ Poeksel hahaha, het is alleen de vraag of Lotto Jumbo haar meeneemt naar de Tour, of rijdt ze inmiddels ergens anders?
De perfecte 2 of 3 punten kluns heb ik (nog) niet gesignaleerd.

KJP

Ik neig op dit moment toch naar Barguil.

Poeksel

Ja, ik zocht daar dus gisteravond naar, en dat bleef 's nachts blijkbaar in mijn hoofd spoken...

Ze heeft wel iets met fietsen: https://www.inbeeldmetfloor.nl/journal/editorial-claudia-de-breij-voor-pedala-magazine

Ik vermoed trouwens dat de perfecte kluns een van de klassementrenners wordt, a la Aru in de Giro (maar dan liefst wel uitrijdend).

Ab Normaal

'@KJP
Dat was ook mijn eerste ingeving, maar ik vind Barguil wel een type die af stapt als het niet gaat.
Al bedenk ik me, nu ik dit schrijf, dat Barguil de Vuelta helemaal niet rijdt.

Matt89

Voor mijn gevoel zijn klassementsrenners die de combi Giro - Tour doen een goede klunskeuze. Alleen kom je dit jaar bij Dumoulin (zal ik nooit als kluns meenemen) en Froome uit en dat is behoorlijk risicovol..

hartstikkebedankt

Heb me voor het eerst ingeschreven voor dit spel, leuk! Die kluns is wel een leuke factor met een hoop risico.

Mijn eerste ingeving bij het bekijken van de renners is wel:
- Groot gat in punten van Sagan (5) in vergelijking met zijn alternatieven.
- Best een heel aantal (zeer) interessante renners met hooguit 2, maar vaak 1 punt of zelfs geen punten, waardoor het best goed mogelijk is om binnen de 20 punten te blijven (op het eerste gezicht).

Klopt dat of is dit gewauwel van iemand zonder ervaring met het spelletje?

Ab Normaal

'@hartstikkebedankt
Nee, dat klopt wel.
Eerst was ik teleurgesteld over de weinige punten die waren uitgedeeld, maar na het nader bestuderen besef ik dat de crew gelijk had. Je kunt niet iedereen 5 of 4 maken in dit deelnemersveld.

Je moet het in verhouding zien.
Er zijn zoveel interessante renners dat ik best een behoorlijke diversiteit aan teams verwacht.

Zit overigens wel een behoorlijk zekere puntenkluns in hoor.

pirazzi

Ja T. Pinot voor twee zwart zou een goede kluns zijn maar of hij start is twijfelachtig.

Poeksel

De kans dat hij Parijs haalt lijkt me sowieso niet zo groot.

shyguy

'@ab
Ik zie idd wel enkele meerpunters die wel eens (behoorlijk) overrated kunnen zijn en dan doel ik niet op Pinot, meer ander type renners.

Ab Normaal

In vergelijk met de rest: Sagan.
Gaviria is 3.
Sagan komt in de klassieke sprints tekort op Kittel, die is ook 3.
In de typische Sagan sprints zal zeker Matthews er nog aan hangen en waarschijnlijk dus ook Gaviria.
Denk dat er maar heel weinig Sagan zullen nemen.
Cavendish en Bouhanni vind ik ook erg overpriced tov Kittel, Groenewegen en weer Gaviria.

Toch denk ik dat er veel verschillende teams zullen zijn dus is de verdeling over het algemeen wel in orde.

Laatst gewijzigd
ivo001

Ik kom plekken tekort, zoveel mooie 0 en 1 punters.

denise

Voor te gokken is het interessant nu als kluns :Porte en Nibali met 4 punten. Maar wie is de slechtste.

Laatst gewijzigd
Poeksel

'@Ab: Op de ploegentijdrit na maakt Sagan alle etappes tot de eerste rustdag kans op winst. Ik denk dat er geen andere renner is voor wie dat geldt.

Ab Normaal

'@Poeksel
Dat klopt, hij gaat ook best veel punten halen, maar ik denk dat je met anderen ook redelijk dichtbij komt bij dat puntenaantal.
Gaviria bijvoorbeeld, alleen niet in de kasseien etappe.

Ab Normaal

Potverdrie. Ik zie weinig nullers. Izaggire, Kruijswijk En TJ. Allemaal jongens die iets binnen kunnen brengen, maar nooit veel in dit veld.
Ik zie echt geen enkele nuller met de potentie om meer dan 60 punten binnen te harken.

Jullie wel?

Milanos Kateros

Weinig, maar heb wel wat weten te spotten. Het is zowaar een Fransman..

Vrouwvandepool

Terwijl ik me zat af te vragen welke het zou kunnen zijn realiseerde ik me dat hij al als sw in mijn team stond :-)

Ab Normaal

Rolland moet knechten, Martin haalt enkel wat jongere punten en Gaudu zal hooguit paar puntjes bij elkaar sprokkelen verwacht ik.
Een andere zal het niet zijn.
Verwachten jullie van Martin echt meer dan aanhangen en tweede worden in het JK?

« 1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.