Sportpools Tourpoule 2018

1 2 3 4 5 6 7
pirazzi

In de Vuelta speelt ook nog mee of het komende WK voor klimmers of sprinters is.

stievun

'@Imbatido:
True, dat bedoelde ik op zich ook met mijn voorbeeld. Sagan in je team tegen 5 punten is voor mij geen vanzelfsprekendheid (ik heb hem in ieder geval niet)

Laatst gewijzigd
stievun

@Sammysosa:
Precies daarin verschillen wij dan, want mijn inschatting was dat de meeste 3/4-punters in ieder geval wel aardige kans maakten op 100 punten of meer. Dat bijvoorbeeld Cavendish het zo beroerd doet had ik bijvoorbeeld niet verwacht.

Maar die verschillende inschattingen maken de poule uiteraard juist leuk.

Imbatido

@imbatido: sprinters voltooien minder vaak een grote ronde inderdaad. In de Giro omdat ze de bergen niet over kunnen of willen, in de Tour vanwege valpartijen en in de Vuelta valt het wel mee.

Ik snap wat je bedoelt. Maar dit had net zo goed een klimmer kunnen overkomen.

Ab Normaal

'@Imbatido
Ja, maar het verschil is dat sprinters, voordat ze uitvallen, meestal nog wat punten vergaard hebben in de sprintetappes.
Waar klassementsrenners uitstappen omdat ze slecht zijn, een blessure hebben of ziek.
Die hebben in bijna alle gevallen nog geen punten gescoord. En als ze uitvallen is dat vaak later in de ronde waardoor het aantal strafpunten lager is.

Bij een sprinter zijn het totaal aantal minpunten vrijwel altijd hoger.

Spaakje

Het fenomeen kluns is toch wat Sportpools zo uniek maakt, altijd een fantastisch puzzelmoment. In alle jaren dat ik dit spel speel heb ik ook nog nooit een goeie sprinter als kluns genomen ook vanwege bovenstaande reacties van SammySosa en Ab Normaal. Over het algemeen pakken ze, of punten of stappen ze af en in het meest ongunstige geval doen ze het allebei. Ik ga vaak voor een klassementsman waar ik van denk dat het niks wordt. Dat gaat ook niet altijd goed heeft het verleden wel bewezen maar een kleurloze nuller zal ik niet snel als kluns nemen. Altijd lekker om wat extra punten in je team te kunnen stoppen. Heb Nibali en Porte allebei overwogen maar durfde dat niet aan, Rojas is een zekerheidje voor 1 punt maar ik kwam net niet lekker uit dus ben voor Zakarin gegaan. Die zag ik op voorhand in de eerste 9 etappes sowieso geen punten pakken en met maar drie aankomsten bergop en een aantal afdalingen durfde ik dat wel aan. Enige risico is zijn verleden als brokkenpiloot waardoor hij kan afstappen maar uiteindelijk kan iedereen dat overkomen.
Vervolgens gaat het er inderdaad om dat je de extra punten goed gebruikt, er is altijd wel iemand die tegenvalt. Sagan is mijn eerste naam op papier, die had ik zelfs voor 6 punten wel opgesteld, pakt verreweg het meeste aantal punten van iedereen. Gaviria, Groenewegen en Demare zag ik voorhand als de sterkste sprinters waarvan de laatste twee wel enigszins tegenvallen. Op de laatste ochtend kreeg ik ineens vertrouwen in Kittel, die moest erin, iemand die weet hoe het is om sprints te winnen. Heb daarvoor wel Alaphilippe en Thomas moeten laten varen, iets waarvan ik, denk ik, nog spijt ga krijgen. Ook ga ik na de truienverdeling nog ernstig zakken maar voorlopig sta ik er mooi voor met de 55e plaats.

Complimenten voor de puntenverdeling Aart en mooi dat er zoveel deelnemers zijn! Mijn teampje is als volgt:

Peter Sagan (BORA) 5
Fernando Gaviria (QSF) 3
Dylan Groenewegen (LTJ) 2
Arnaud Demare (FDJ) 2
Timothy Dupont (WAN) 0
Thomas Boudat (DEN) 0
Adam Yates (MSC) 2
Alejandro Valverde (MOV) 2
Daniel Martin (UAE) 2
Guillaume Martin (WAN) 0
Marcel Kittel (KAT) 3
Jakob Fuglsang (AST) 1
Søren Kragh Andersen (TSU) 0
Geheime wapen
??
Kluns
Ilnur Zakarin (KAT) 2

Laatst gewijzigd
janstof

Een ''echte'' sprinter zou ik zelf ook niet als kluns kiezen, als vind ik het bij Matthews wel anders. hij heeft een aantal etappes uitgekozen, punchetappes, om mee te doen en verder zal hij zich weinig mengen in de vlakke sprints. Daarnaast is het bekend dat hij ook gewoon redelijk kan klimmen en Tom moet assisteren. Als ik dat zo inschatte heeft hij ongeveer 3 etappes uitgekozen, mogelijk een aantal keren mee sprinten als het kan en voor de rest knechten. Dan vind ik dat voor 3 punten best een goeie optie. Mijn twijfels waren dan ook tussen Matthews en een AK man. We gaan zien hoeveel schade Matthews mij gaat bezorgen !

Onbekende gebruiker

'@janstof: ik vermoed circa - 98

ivo001

71 punten vandaag en 626 plekken gestegen :)

pirazzi

Eerste minpunten voor Porte vandaag. Geen Groenewegen maar Colbrelli en kluns Dumoulin of Bardet was beter geweest.

Adelaar

Dat is voorlopig een juiste conclusie Pirazzi. Maar wel heel erg voorbarig.

aart-sportpools

Plek 141/141 in de Wielerflits subleague. De rode lantaarn, zwaar! En ik was nog wel zo overtuigd van mijn 15 renners.

Ab Normaal

Omdat je slechts twee sprinters hebt Aart en we voornamelijk sprintetappes hebben gehad.
Jouw etappea komen in week 2 en 3. Je zult echt nog gaan stijgen.

pirazzi

Ik zie drie sprinters bij aart: Gaviria, Démare en Groenewegen.

Spaakje

Haha Aart, herkenbaar die overtuiging van je keuzes en dan moeten constateren dat het toch wat tegen valt. Maar gezien je team zal je daar niet blijven staan lijkt me. Ik zal zelf snel een fotootje schieten van mijn 1e plaats in de subleague, die blijft namelijk ook niet staan ;)

pirazzi

Vandaag wel een goed resultaat voor Groenewegen!

Onbekende gebruiker

Aart! De Colombiaan en de Gorilla zijn gedeklasseerd!

aart-sportpools

Ja gezien, wordt vanavond aangepast.

alarmstrong

Aart, niet zeuren hoor. Wij kunnen nog veel meer punten halen met onze kluns :)

alarmstrong

Degenkolb gaat ook steeds meer vooruit, nu al top 3 haha

pirazzi

Nog een geluk dat Gaviria niet uit koers is gezet, nu nog steeds 0 uitvallers.
In 2010 werd Renshaw voor kopstoten wel uit de koers gezet: http://www.wielerflits.nl/nieuws/9966/renshaw-uit-koers-gezet.html

Laatst gewijzigd
aart-sportpools

Ik zie Degenkolb ook nog wel 40 punten erbij scoren. Die is zijn 1 zw nu al meer dan waard.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Porte heeft zijn traditionele slechte dag.

arjanhaan

Dat is dus -76 voor Porte ivm de uitval. 5 punten heeft hij al gepakt. Dus voor 81 punten vier zwart extra (als ik het goed bereken).

alarmstrong

rojas en porte eruit: klunzentijd!

1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.