Sportpools Tourpoule 2018

1 2 3 4 5 6 7
pirazzi

Misschien was die andere A. Geniez wel maar die wordt vervangen door M. Frank.

Ajvenema

Ik kan de kluns ook nog niet vinden hoor... Nibali laat het achterste van zn tong niet zien, en Porte kan ook best een keer zonder pech uitrijden en podium pakken... allebei zouden achteraf prima klunzen kunnen zijn, maar het is een gewaagde gok

Poeksel

Aru reed een heel slechte Giro maar was een matige keuze als kluns. Als Porte of Nibali al goede klunzen blijken te zijn zal dat bij gebrek aan beter zijn...

pirazzi

Cavendish of Kittel iets te hoog gewaardeerd met 3 zwart dus die zou je als kluns kunnen overwegen.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Kittel echt niet.

Milanos Kateros

Kittel en Cavendish zijn erg gevaarlijk als kluns.. de kans bestaat best dat ze het niet lekker loopt en dat ze niet veel punten binnenharken. Maar dan zijn het wel 2 renners die dan gewoon afstappen als de pukkels eraan komen. Wat vinden jullie van Bouhanni? Zelfde verhaal?

hartstikkebedankt

Ik denk zelf dat Bouhanni niet gaat starten

pirazzi

Kittel is op hoogtestage geweest dus die zal de Tour wel willen uitrijden.

rudyfuller

Bouhanni als kluns er uit.... wat nu wat nu???

Ajvenema

Nog mensen die Pozzovivo overwegen? Heeft natuurlijk de giro in de benen, en Nibali om te helpen, maar 0 punten is wel aanlokkelijk...

pirazzi

Hetzelfde kun je zeggen van de Izagirre broers.

Laatst gewijzigd
arjanhaan

Ik had eerst Pinot als kluns op het oog. Nu heb ik Barguil staan, maar die vertrouw ik niet. Meestal was het een goede taktiek om een renner die de giro had gereden als kluns te nemen. Vorig jaar bijv. Nairo. Maar om Froome of Dumoulin te nemen ... pfff lastig

Ajvenema

Ja, Barguil zou ook een optie kunnen zijn, maar vorig jaar was ie ook onzichtbaar de eerste 2 weken, om vervolgens in de derde keihard toe te slaan... Dan is ie die 2 punten ineens wel weer waard. Misschien Alaphilippe. Of Boasson Hagen, mits Cav een goeie ronde rijdt...

Milanos Kateros

Wie o wie als kluns.. ik ben er nog niet uit. Zoek het liefst een driepunter, maar durf toch geen sprinter te nemen met de vele sprintritten

shyguy

Mijn eerste keus kluns start niet, Bouhanni.
Toch maar een goedkopere variant erin gezet.

Bergbeklimmer

Heb je geluk mee: Bouhanni zou echt een slechte kluns zijn. Pakt punten om vervolgens halverwege naar huis te gaan.

Vrouwvandepool

Kijk, jij snapt het. Eigenlijk is een sprinter altijd een slechte kluns als hij maar 2 of 3 punten is. Of hij rijdt uit en is dus goed, wat wellicht in een etappe of 6,7,8 wel 10 punten gemiddeld kost (los van truipunten) of hij stelt teleur, pakt links en recht wat puntjes en kost er nog 60 extra door afstappen. Helaas is het lastig om een goede puntenkluns te vinden doordat iedereen dit keer weinig punten heeft gekregen... voor het eerst voor een nulletje gaan? Hmmm....

Onbekende gebruiker

Nullertje: Gruzdev
Gratis puntje: JJ Rojas
Risicopakker: Porte
Per se slecht willen scoren: een sprinter

Vrouwvandepool

Wellicht is Matthews een uitzondering als hij op het vlakke niet meesprint? Max 4 etappes waarin hij voor de punten gaat. Helaas heb ik hem ooit als kluns gekozen en daar mijn poule op verloren dus ik doe het niet meer

Milanos Kateros

Ik ga elk jaar voor een 3 of 4 punter als kluns. Zonder een beetje risico win je niet met dit spel. Maar Porte.. als ie blijft zitten is het een potentiële winnaar

Ab Normaal

In het verleden was er altijd wel een renner met minimaal 2 punten waarvan je zeker wist dat ie nauwelijks punten ging halen. De crew wordt er steeds beter in.
Eens met Sammy. Wil je absolute zekerheid moet je gaan voor een nuller. Rojas lijkt een gratis puntje, kan me namelijk niet voorstellen dat ze hem met 3 kopmannen en weinig knechten voor het vlakke, laten mee sprinten met kan sop valpartijen.
Als je echt risico wilt nemen moet je iemand met veel punten pakken. Een sprinter is altijd slecht, dus blijft over een 4 punter, Porte, Nibali of Froome.
Dan lijkt mij de keuze makkelijk.

Ieder moet dus zijn eigen afweging maken.

Ajvenema

Opzich ben ik wel voor een risicootje, maar Porte, Nibali of Froome kiezen is toch gewoon een gok... Tenzij je denkt dat Nibali echt zo slecht is, ik denk dat ie loopt te sandbaggen...

Onbekende gebruiker

'@Ajvenema: een gok is het pas op het moment dat het niet weloverwogen is. Je kunt zomaar één van die mannen nemen omdat je de extra punten wilt, je kunt ook een 'educated guess' maken waar ze hun punten gaan halen.

Nibali bv. (let op, alle aannames hieronder obv de dikke duim methode) Niet meer de beste klimmer van het pak, zeker niet in dit deelnemersveld. Ik zie zo 5+ betere klimmers, wat betekent dat hij in de 3 ritten bergop op zijn best 6e wordt. Max 3 * 12 punten in die drie ritten. Hij zal op achterstand staan na de TTT, dus moet ook aanvallen. Dat doet ie in één van de bergritten die eindigt in een afdaling, daar pakt ie tijd. Afhankelijk van eventuele vroege ontsnappingen die het gaan halen, wint hij één etappe, en pakt ie nog een keer tijd maar eindigt hij na zo'n vroeg groepje, verwacht puntenaantal, 25+5. Door de aanvallen en hoge finishes haalt ie voldoende bergpunten voor een 5e stek en in het AK wordt ie 6e. Dat is 30+35. Icm de etappepunten kom je dan op een maximaal vooraf ingeschat puntenaantal van 131.

Ik vind dat zelf aan de hoge kant (ik verwacht circa 100), maar stel dat dat je inschatting is, dan kun je een weloverwogen keuze maken of je Froome in je team mogelijk wilt maken door Nibali als kluns te nemen. Een inschatting, niet echt een gok.

Ab Normaal

En doe dat dan eens voor Porte. Ook niet de beste bergop, sprint zelden mee in een groepje, daalt niet als de beste en zijn ITT zal niet hoger zijn dan de 10e plaats.

ivo001

Ik zie genoeg goede renners van 1 en 2 punten, en het aantal plekken is maar beperkt.
Tot nu toe is altijd mijn kluns uitgevallen, en heb nu geen extra punten nodig, dus ik kies een keer een nuller voor kluns.
Voorlopig is dat Ten Dam, met als reserve Moinard

1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.