Sportpools Tourpoule 2018

1 2 3 4 5 6 7
Ajvenema

'@abnormaal: Ik ben het wel met je eens hoor, maar voor hetzelfde geld dat Porte eindelijk eens zijn belofte inlost, Nibali op het juiste moment piekt, en dit voor Froome eindelijk de Grand-tour is waar het klaar is met winnen. Educated guess of niet, als je ernaast zit is meteen je pooltje verpest.

Ab Normaal

'@Ajvenema
Helemaal eens, daarom heb ik voorlopig Rojas en bezuinig ik die 3 extra punten weg door Gaviria te nemen ipv Sagan en G. Martin ipv Fuglsang.
Ik ga eerst nog tellen hoeveel punten ik inschat dat Sagan meer gaat halen dan Gaviria en Fuglsang meer dan Martin, en dan zet ik dit af tegen het verwachte aantal punten van Porte (Nibali en Froome als kluns is voor mij geen optie).
Op basis daarvan ga ik beslissen wat het bij mij wordt.

Milanos Kateros

Ik heb nu Porte als kluns. Met de TTT zal ie hopelijk voorstaan en slechts in de verdediging gaan, waardoor ie niet echt zal aanvallen en etappe punten zal gaan pakken. Ook denkt Porte waarschijnlijk op redelijk wat klassementsmannen tijd goed te kunnen maken in de laatste tijdrit, waardoor ie niet als Yates steeds als eerste boven (of beneden) wilt zijn.

Maar misschien zit ik er ook compleet naast met mijn theorie en ligt ie in etappe 2 ineens in een greppel.

Ab Normaal

'@Milanos
Ook dat is geen ramp toch? 97 strafpunten?
Beter is nog dat ie tot de kasseienetappe niks pakt, wat aannnemelijk is, en dan uitvalt op de keitjes.
-76 je resultaat. Daar zou ik voor tekenen bij een 4 punter.

Ajvenema

Ik heb nu ook porte staan. Simpelweg omdat ik denk dat Froome meer punten haalt, en die kan ik nu ook nemen. Valt ie na een paar etappes ben ik behoorlijk blij met minder dan 100 punten:)

Milanos Kateros

Precies, als je je 4 punten elders beter besteed heb je winst en dat moet niet zo moeilijk zijn met al die mooie 2 punters.

Denken jullie trouwens dat Sagan zijn 5 punten waard gaat zijn? Hij maakt in heel veel ritten kans op de eindoverwinning en natuurlijk de groene trui, maar de concurrentie vind ik enorm dit jaar..

Ab Normaal

Sagan gaat heel veel punten halen, maar zoveel meer punten om die extra 2 zwarte punten te rechtvaardigen t.o.v. een Gaviria, dat is de vraag.

Milanos Kateros

Dat vraag ik mij dus ook af. 5 punten is erg veel.

Net even opgezocht hoeveel punten Porte ooit maximaal heeft gehaald; 84. En dat was bij BMC. Ook is hij maar 2x echt uitgevallen.

Ajvenema

Ik heb Sagan er dit jaar uitgelaten. Vorig jaar was daar ben ik bang een beter jaar voor, maar het leek me wel goed om eens iets anders te doen dan het gros van de mensen. Voor die punten kun je ook Groenewegen en Gaviria krijgen. Ik gok het er maar gewoon op dat Sagan iets minder dominant wordt dan de mensen gaan verwachten. Je moet dit jaar ook echt moeilijke keuzes maken hoor. Als ik het vergelijk met Scorito, daar kun je zoveel meer (en duurdere) renners meenemen! Ik verwacht veel verschillende opstellingen met Sportpools, dat maakt het wel leuk. Ik zit de prijzen ook een beetje te vergelijken met de Scorito-verhoudingen, dan zijn de mannen van Movistar ineens een koopje bij Sportpools:)

Ajvenema

Sorry, dubbele reactie, hoe verwijder je dit?

Laatst gewijzigd
ivo001

Ik wil er nog een nulpunter in stoppen, maar ben zo overtuigd van mijn 1 en 2 punters dat ik er ook niets in zie eentje te vervangen en een ander te upgraden, hmm.

Ajvenema

Ik heb hetzelfde @ivo001 , maar daardoor heb ik het idee dat ik 'de grote verrassing' aka Barguil van vorig jaar ga mislopen, alsof ik teveel voor de handliggende namen heb

Imbatido

Sagan gaat heel veel punten halen, maar zoveel meer punten om die extra 2 zwarte punten te rechtvaardigen t.o.v. een Gaviria, dat is de vraag.

Ik heb Sagan er dit jaar uitgelaten. Vorig jaar was daar ben ik bang een beter jaar voor, maar het leek me wel goed om eens iets anders te doen dan het gros van de mensen. Voor die punten kun je ook Groenewegen en Gaviria krijgen.

Je kan natuurlijk ook eerst Groenewegen en Gaviria nemen als je denkt dat ze het meest opleveren. Daarna heb je nog altijd minstens 15 punten over waarin Sagan misschien wel het meest waard is. Zulke vergelijkingen gaan denk ik niet echt op, want het één sluit het ander niet uit. Sagan in combinatie met twee nulpunters is misschien wel meer waard dan een 2+2+1 die drie plekken vullen. Het hangt er denk ik vanaf hoeveel interessante nulpunters je ziet.

Ab Normaal

'@Imbatido
Dat is ‘t ‘m juist.
Ik zie geen interessante nulpunters met een potentie van 80+.
Geen enkele, echt niet. Jij wel?

Imbatido

Een potentie van 80+ niet direct nee, maar zo hoog zijn mijn eisen voor een nulpunter niet eerlijk gezegd. Met 40-50 punten voor een nulpunter ben ik al dik tevreden. Maar 80+ lukte vorig jaar alleen Barguil-Landa, en jaar ervoor De Gendt-Pantano. Dat waren vooral avonturiers in de bergen en die goed in de bollen komen te staan. Dat is lastig te voorspellen. Iemand als Rolland zou het op zich kunnen, maar kan net zo goed tegenvallen.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

'@imbatido, daar heb je wel een punt ja...

Ajvenema

Kittel en Demare, of Sagan... Lastig, maar ik neig dan haast toch naar Sagan. MAar dat voelt wel een beetje als 'all my eggs in one basket'

Niels22

Hier Froome als kluns, daarnaast slechts twee nullers (één verplicht). Nu hopen op een fraai resultaat.

Laatst gewijzigd
stievun

Ik twijfel tussen EBH of Landa als 2-punten kluns, lastig....

Ajvenema

'@stievun, als Cav weer valt ben je met EBH de lul:)

stievun

Dat begrijp ik, is een risico.

Landa vind ik ook een risico, zou kunnen dat hij weinig haalt omdat Quintana en Valverde toch hoger in de pikorde staan maar kan ook zo maar 50-60 punten bij elkaar fietsen.

Barguil zie ik wel 1-2 ritten winnen of net niet pakken dus vind ik eigenlijk geen optie. Moeilijk hoor dit jaar...

Bergbeklimmer

Yep. Maar als Porte vorig jaar niet tegen het asfalt gesmakt was, had hij zo'n 200 punten gepakt.

Bergbeklimmer

Zal Demàre de Tour uitrijden? Meestal gaat hij vroegtijdig naar huis en voor het groen hoeft hij niet te blijven natuurlijk...

Bertsu

Barguil hier als kluns. Zeker weet je dingen natuurlijk nooit.

niek53

Gokken met een kluns kan heel waardevol zijn, maar heeft vaak ook een tweede gok als vervolg: toch maar hopen dat Kittel de pannen van het dak sprint in plaats van sprokkelen met een nul-punter; toch maar Nibali in plaats van Fuglsang. Het kan erg negatief uitvallen met een waardeloos hoge puntenaftrek als gevolg, of een tegenvallende Kittel/Nibali als gevolg. Ik kies toch liever een relatief veiligere kluns.

1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.