Mooie score trouwens @Aart! Veel nieuwe spelers uit de Giro zijn blijven hangen zo te zien, bijna 5.000 deelnemers, dat is een enorme groei tov een paar jaar geleden.
Ik vond de verdeling heel goed dit jaar, stukken gebalanceerder dan andere sites. Geen bruikbare nullers, dat is eigenlijk het enige nadeel, imo ook Kruijswijk en G. Martin niet. Ik heb niet echt koopjes gezien, misschien Valverde, maar ook daar geldt natuurlijk, dat moet nog blijken ;)
Hierbij mijn ploeg. Gekozen voor Matthews als kluns. enige risico, maar verwacht hem niet hoog in de vlakke sprints. is iemand die niet snel gaat afstappen. Voor zijn 3 punten heb ik gekozen voor Thomas en Demare. ik denk dat die samen ook meer punten pakt. Leuke ronde deze tour met de zwarte punten, goed verdeeld. Ook ik vond Sagan in eerste instantie te duur, daar hem heb ik gekozen voor Gaviria en Alaphilippe. Al lijkt Sagan zijn punten wel waard te gaan zijn met een 1e en 2e plek ! Weet iemand ook of ik mij nog kan aanmelden bij de wielerflits poule? helemaal vergeten!
Fernando Gaviria (QSF) 3
Andre Greipel (LTS) 2
Arnaud Demare (FDJ) 2
Dylan Groenewegen (LTJ) 2
John Degenkolb (TRE) 1
Christophe Laporte (COF) 1
Greg van Avermaet (BMC) 1
Julian Alaphilippe (QSF) 2
Geraint Thomas (SKY) 1
Daniel Martin (UAE) 2
Alejandro Valverde (MOV) 2
Rigoberto Uran (EFD) 2
Adam Yates (MSC) 2
Geheime Wapen:
Steven Kruijswijk (LTJ) 0
Kluns:
Michael Matthews (TSU) 3
Dit is mijn team, met de mooie zwarte punten verdeling was het een leuke puzzel.
Thomas de Gendt (LTS) 1
Daryl Impey (MSC) 0
Dylan Groenewegen (LTJ) 2
Jakob Fuglsang (AST) 1
Alejandro Valverde (MOV) 2
Vincenzo Nibali (TBM) 4
Nairo Alexander Quintana (MOV) 3
Arnaud Demare (FDJ) 2
Rafal Majka (BORA) 1
Sonny Colbrelli (TBM) 1
Geraint Thomas (SKY) 1
Fernando Gaviria (QSF) 3
Guillaume Martin (WAN) 0
Geheime wapen 0
Kluns
José Joaquin Rojas (MOV) 1
Matthews, 3 punten, 765 keer gekozen en 53 maal als kluns. Afgestapt na 4 etappes, 88 strafpunten, met de 10 behaalde punten in de eerste 4 etappes -98 voor 3 zwarte punten. Anekdotisch bewijs dat je dus geen sprinter als kluns moet nemen.
'@Ab; jazeker, maar zie bv @denise. En de discussie die we voorafgaand aan de Tour hebben gevoerd. Ik weet dat wij op één lijn zitten ;)
98 minpunten voor een 3-punten kluns is natuurlijk jammer, maar kan nog steeds gunstiger zijn dan een 0-punts kluns....als de drie punten wel besteed zijn leveren die wel meer dan 100 punten extra op ten opzichte van de alternatieve keuze in je team met 3 zwarte punten minder (Sagan haalt b.v. als het goed is wel meer dan 100 punten meer dan Demare).
Tuurlijk Stievun, maar ik verwacht zomaar dat er andere 3/4-punten renners zijn die minder kosten dan die 98 minpunten.
Sprinters worden namelijk vaker ziek?
Gebruikelijke misvatting. Als je een 3-punten-kluns neemt moet je kijken wat je 21e, 22e en 23e punt je aan winst opleveren. De vraag is dan of je Sagan pas voor je punten 19-23 in aanmerking kwam, of dat hij ook bij de eerste 20 punten in je team had gezeten.
'@Imbatido: sprinters voltooien minder vaak een grote ronde inderdaad. In de Giro omdat ze de bergen niet over kunnen of willen, in de Tour vanwege valpartijen en in de Vuelta valt het wel mee.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.