Sportpools Tourpoule 2018

1 2 3 4 5 6 7
ivo001

Genoeg mooie renners die niet zo duur waren, dus ik ben voor 0 punten kluns Gruzdev gegaan, zoals hier geopperd werd. Vind het wel jammer dat ik geen plek vrij kon maken voor Latour, dat lijkt me toch ook een prima renner met het wit op het oog.

https://imgur.com/DlQuE7Z

Laatst gewijzigd
pirazzi

Aha ik heb wel P. Sagan in het team en R. Porte als kluns. Overtuigende argumenten gelezen hier om hem als kluns te nemen.

bakfiets

Mijn team
J Fuglsang1NEE0
P Sagan5NEE0
G Thomas1NEE0
A Demare2NEE0
D Groenewegen2NEE0
F Gaviria3NEE0
E Bernal1NEE0
M Landa2NEE0
A Valverde2NEE0
M Kittel3NEE0
S Kruijswijk0NEE0
A Vichot0NEE0
G Izaguirre0NEE0

Geheime wapen ? 0NEE0

KlunsW Barguil2NEE022/2200

Vazilii

Geen Sagan, geen Froome en Porte als kluns
We gaan het zien :)

Onbekende gebruiker

Mooie score trouwens @Aart! Veel nieuwe spelers uit de Giro zijn blijven hangen zo te zien, bijna 5.000 deelnemers, dat is een enorme groei tov een paar jaar geleden.

aart-sportpools

Klopt! En steeds meer mensen lijken onze site te vinden :)

aart-sportpools

Ook hele grote diversiteit in de teams. Vorig jaar meest gekozen renner door 80% van de deelnemers gekozen. Dit jaar is dat 60% (Groenewegen).
Froome erg weinig gekozen. En Kruijswijk en G Martin lijken toch iets te goedkoop te zijn geweest, maar dat moet natuurlijk nog blijken!

Onbekende gebruiker

Ik vond de verdeling heel goed dit jaar, stukken gebalanceerder dan andere sites. Geen bruikbare nullers, dat is eigenlijk het enige nadeel, imo ook Kruijswijk en G. Martin niet. Ik heb niet echt koopjes gezien, misschien Valverde, maar ook daar geldt natuurlijk, dat moet nog blijken ;)

DeTourwinjeinbed

De punten zijn inderdaad zo goed verdeeld dat weinig teams op elkaar lijken. Petje af.

Ik zou het bijna jammer vinden om geen koopjes te kunnen vinden. Alhoewel Valverde voor 2 punten altijd een koopje is natuurlijk :)

janstof

Hierbij mijn ploeg. Gekozen voor Matthews als kluns. enige risico, maar verwacht hem niet hoog in de vlakke sprints. is iemand die niet snel gaat afstappen. Voor zijn 3 punten heb ik gekozen voor Thomas en Demare. ik denk dat die samen ook meer punten pakt. Leuke ronde deze tour met de zwarte punten, goed verdeeld. Ook ik vond Sagan in eerste instantie te duur, daar hem heb ik gekozen voor Gaviria en Alaphilippe. Al lijkt Sagan zijn punten wel waard te gaan zijn met een 1e en 2e plek ! Weet iemand ook of ik mij nog kan aanmelden bij de wielerflits poule? helemaal vergeten!

Fernando Gaviria (QSF) 3
Andre Greipel (LTS) 2
Arnaud Demare (FDJ) 2
Dylan Groenewegen (LTJ) 2
John Degenkolb (TRE) 1
Christophe Laporte (COF) 1
Greg van Avermaet (BMC) 1
Julian Alaphilippe (QSF) 2
Geraint Thomas (SKY) 1
Daniel Martin (UAE) 2
Alejandro Valverde (MOV) 2
Rigoberto Uran (EFD) 2
Adam Yates (MSC) 2

Geheime Wapen:
Steven Kruijswijk (LTJ) 0
Kluns:
Michael Matthews (TSU) 3

Kramp

Erg mooie puntenverdeling gevonden inderdaad. Zorgt alleen wel voor nog meer twijfel. Leuk gedaan!

shyguy

Dit is mijn team, met de mooie zwarte punten verdeling was het een leuke puzzel.

Thomas de Gendt (LTS) 1
Daryl Impey (MSC) 0
Dylan Groenewegen (LTJ) 2
Jakob Fuglsang (AST) 1
Alejandro Valverde (MOV) 2
Vincenzo Nibali (TBM) 4
Nairo Alexander Quintana (MOV) 3
Arnaud Demare (FDJ) 2
Rafal Majka (BORA) 1
Sonny Colbrelli (TBM) 1
Geraint Thomas (SKY) 1
Fernando Gaviria (QSF) 3
Guillaume Martin (WAN) 0
Geheime wapen 0
Kluns
José Joaquin Rojas (MOV) 1

denise

Ik heb als kluns Matthews . Wel heb ik Sagan daartegenover. Ik hoop dat Froome punten pakt voor mij. Dupont is voorlopig een verrassing. Brengt nu al meer punten op dat die Nederlander Groenewegen. Ik had misschien Dupont moeten nemen.

Laatst gewijzigd
Milanos Kateros

'@denise

Toch dure punten zo, Matthews als kluns. Hij was mijn nummer 2,, fieuw

Onbekende gebruiker

Matthews, 3 punten, 765 keer gekozen en 53 maal als kluns. Afgestapt na 4 etappes, 88 strafpunten, met de 10 behaalde punten in de eerste 4 etappes -98 voor 3 zwarte punten. Anekdotisch bewijs dat je dus geen sprinter als kluns moet nemen.

Ab Normaal

'@Sammy
Dat is toch al jaren keer op keer bewezen?

Onbekende gebruiker

'@Ab; jazeker, maar zie bv @denise. En de discussie die we voorafgaand aan de Tour hebben gevoerd. Ik weet dat wij op één lijn zitten ;)

Vazilii

Als je dit voor het eerst doet, heb je er natuurlijk niet veel aan dat het voor anderen al keer op keeer bewezen is :)
Tenzij je deze draad vantevoren gelezen had

stievun

98 minpunten voor een 3-punten kluns is natuurlijk jammer, maar kan nog steeds gunstiger zijn dan een 0-punts kluns....als de drie punten wel besteed zijn leveren die wel meer dan 100 punten extra op ten opzichte van de alternatieve keuze in je team met 3 zwarte punten minder (Sagan haalt b.v. als het goed is wel meer dan 100 punten meer dan Demare).

Onbekende gebruiker

Tuurlijk Stievun, maar ik verwacht zomaar dat er andere 3/4-punten renners zijn die minder kosten dan die 98 minpunten.

ivo001

98 punten voor 3 zwarte punten is geen onoverkomelijk probleem lijkt me? Er zullen vast wel 3 punters zijn die dat aantal gaan halen, of de meerwaarde van upgrades die je hebt kunnen doen met die 3 zwarte punten.
Maar dan moet je wel goed gekozen hebben.

Imbatido

Anekdotisch bewijs dat je dus geen sprinter als kluns moet nemen.

Sprinters worden namelijk vaker ziek?

98 minpunten voor een 3-punten kluns is natuurlijk jammer, maar kan nog steeds gunstiger zijn dan een 0-punts kluns….als de drie punten wel besteed zijn leveren die wel meer dan 100 punten extra op ten opzichte van de alternatieve keuze in je team met 3 zwarte punten minder (Sagan haalt b.v. als het goed is wel meer dan 100 punten meer dan Demare).

Gebruikelijke misvatting. Als je een 3-punten-kluns neemt moet je kijken wat je 21e, 22e en 23e punt je aan winst opleveren. De vraag is dan of je Sagan pas voor je punten 19-23 in aanmerking kwam, of dat hij ook bij de eerste 20 punten in je team had gezeten.

Ajvenema

Sprinters stappen vaker af

aart-sportpools

Heb ook het risico genomen met een sprinter als kluns...

Onbekende gebruiker

'@Imbatido: sprinters voltooien minder vaak een grote ronde inderdaad. In de Giro omdat ze de bergen niet over kunnen of willen, in de Tour vanwege valpartijen en in de Vuelta valt het wel mee.

1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.