Scorito Tour 2018

1 2 ... 10 ... 255 256
pirazzi

Met de beperking van 4 renners per ploeg is de hoogst haalbare score in de ploegentijdrit 4*40=160+(4*32=)128+(1*28=)28=296, met uitzondering van eventuele truipunten, dan kan de score boven de 300 komen.

jsprunk

In dit sprintersveld Greipel als dé zekerheid?
QuickStep laat al jaren zien dat of ze nou met Kittel, Viviani, Gaviria, Trentin of zelfs Meersman aan de start staan: dat maakt geen bal uit, ze winnen een aantal etappes. Gaviria is wat mij betreft dus de zekerheid, naast Sagan en Groenewegen.

nasibal

'@Dvansteenis

Ik moet bekennen dat ik Greipel er ook vrij rotsvast in heb staan. Kost 'maar' 3 miljoen en is vrij degelijk . Zeker met enkele (licht) oplopende sprints. Thomas is mijn 400% zekerheid. Ja hij kan op z'n smoel gaan, maar kan extreem goed kasseien over en zit bij een van de kanshebbers voor de TTT. Nibali zie ik ook als redelijke zekerheid. Van de meeste toppers weet je gewoon niet hoe ze die kasseienetappe gaan verteren. Verlies je daar 2 minuten dan gaat het nog een hele lange tour worden. Jongens als Jungels/Thomas/Valverde en dus Nibali bieden daarvoor simpelweg wat meer zekerheid al zijn het op papier vervolgens niet de beste klimmers (meer). Los van dat, denk ik dat het sowieso geen tour is dit jaar voor de pure klimmers. Jongens als Quintana en Porte komen er daarom bij mij denk ik niet in. Landa en Majka hebben vanwege hun aanvallende houding nog wel een kansje, maar staan er vooralsnog ook gewoon buiten.

Wat Bevin betreft: Punten van porte zou kunnen, maar in vrijwel elke etappe zie ik 9 betere opties dan 8 gele trui punten. "Hij gaat misschien meesprinten" schaar ik in hetzelfde rijtje als "Ok, nog één biertje dan". Daarnaast is dit geen Giro of Vuelta waar C-sprinters per ongeluk top 10 kunnen sprinten omdat veel toppers ontbreken.

@jsprunk
Gaviria, tja. Je QS theorie klopt, maar: Gaviria is vijf miljoen, vijf, vee ie jee ef. VIJF miljoen. Gaviria heeft nog nooit bewezen consequent minimaal 1 miljoen beter te sprinten dan Kittel/Greipel/Ewan/Groenewegen/Sagan en nog een paar. Dan moet hij dat verschil in euroo's dus goedmaken in de TTT en via teampunten. Het kan, en hij staat er ook bij mij nog in, maar het liefst vind ik een manier om hem er weer uit te wippen.

edit: Trouwens, nu de naam van Trentin is gevallen. Bestaat er nog een kans dat hij bij MS op de startlijst verschijnt? Hij en Hagen zijn elk jaar mijn standaard go-to puntenbeesten. Al heb ik dit jaar voor Hagen nog geen plekje kunnen creeëren

Laatst gewijzigd
jsprunk

De 1 miljoen verschil tussen Gaviria en Groenewegen/Kittel zitten wat mij betreft in de groene trui. Ik zie Gaviria daar wel voor gaan en mannen als Groenewegen en Kittel alleen als ze "per ongeluk" veel punten hebben behaald in de sprintetappes.
Sagan is ook 5 miljoen, dus daar geldt het niet voor.

Ewan is wat meer onzekerheid (krijgt maar 1 mannetje mee?). Greipel zou je dan als redelijk goedkoop kunnen zien, maar ik heb dan liever Kristoff voor nog 500k minder. Demare zou bij mij ook boven Greipel staan in de categorie 3M. Ik denk echt dat Greipel over zijn top heen is en dat lijkt zijn team ook te denken, gezien de onderhandelingen.

nasibal

Daar heb je een redelijk goed punt wat gaviria betreft.

Greipel over de top noemen en zn rol binnen het team aanhalen, maar vervolgens wel Kristoff noemen verbaast me een beetje. Greipel is zeker op zn retour, maar vergeet niet dat hij in zn goede jaren hier gewoon 3 ritten had kunnen pakken. 6 top 10 plekken zie ik er nog wel inzitten. Met een enorm totaalbudget lijkt 6 top 10 plekken voor 3 miljoen me een prima deal. Afin, miss haal je die inderdaad ook wel met Kristoff. Demare is nog nergens dit jaar.

Ewan vind ik ook wat fragiel. Wissel hem constant af met matthews. Beiden hebben zo hun voor en nadelen, weet nog niet wat het gaat worden.

jsprunk

Ewan/Matthews is hier ook een twijfel. Ik denk dat Matthews meer punten haalt, maar een groot gedeelte van die punten haalt in etappes waar ook alternatieve keuzes mogelijk zijn. Die alternatieven zijn er in de sprintetappes (waar ik Ewan wel beter zie scoren) niet.

Demare was erg sterk in de eerste klassiekers, maar daarna inderdaad niet veel meer. Hij staat er bij mij voorlopig dus ook naast.

Ik zie dat ik het verschil in punten tussen Greipel en Kristoff vorig jaar inderdaad onderschat heb. Ik denk dat ik dat eigenlijk altijd al heb gedaan bij Greipel. Maar ik zie hem mijn team niet halen.

kasjaar

Hoe denken jullie over Colbrelli en Cavendish? Ik overweeg om Colbrelli als een goedkope sprinter mee te nemen, en tja over cavendish ben ik gewoon benieuwd.

nasibal

Cavendish gaat wederom Hagen uit de wind houden. Colbrelli is wat mij betreft door zn prijs een hele goede optie. Doet daarbij mee in de kasseienetappe denk ik (geen last van een kopman die niet kan volgen) en komt alle heuveltjes uiteraard gewoon over.

dvansteenis

'@kasjaar colbrelli gaat zeker mee, kwestie van prijs/kwaliteit verhouding😜
Cav blijft thuis dit jaar , EBH staat er vooralsnog wel in.
Ben alleen bang dat ik met Matthews, EBH, Sagan èn colbrelli te weinig echte kanonnen heb in de pannenkoekvlakke sprints.
AK blijft een gedoe. Landa quintana uran en porte thuis laten doet me toch pijn. Fuglsang Martin en yates blijven elkaar ook afwisselen in Mn team.

CasS

'@kasjaar cavendish neem ik niet mee, dan geef ik toch de voorkeur aan EBH. Hij pakt altijd veel punten en heeft toch meer kans om een etappe te winnen.
Colbrelli gaat zeker mee, door die sprint in Zwitserland en omdat hij makkelijk over de heuvels kan.

Jasperdewaal11

Zooooo. Roglic welcome in the team

fedjo97

Lastige keuzes weer. Door de hoeveelheid sprintetappes wordt het erg lastig om een goeie selectie klassementsrenners klaar te zetten. Zoveel vraagtekens bij renners als Port, Uran, Landa etc

fedjo97

@jasperdewaal11 denk je dat hij 3 weken tour volhoudt en een redelijk klassement gaat rijden?

Laatst gewijzigd
jsprunk

Hmm.. Roglic en Valverde weglaten is toch echt wel onverstandig, wordt vandaag maar weer bevestigd.
Roglic er in krijgen, gaat nog wel lukken, maar 5M voor Valverde vinden.. dan moet ik eigenlijk Porte weglaten.

jsprunk

En Demare laat zien op de goede weg te zijn :)

Poeksel

Weet die Demare niet dat hij het ons een stuk makkelijker had gemaakt als hij tiende was geeindigd?

Gelukkig dat Stuyven wel gewoon aan de verwachtingen voldoet.

Laatst gewijzigd
klumper

Ontzettend lastige puzzel dit jaar.

Voorlopig toch plaats voor Valverde, Thomas, Roglic, Gaviria, Sagan en Groenewegen.

Eigenlijk ben ik nog best wel content met de rest van mijn team....

pirazzi

Wat voor tegenstand had Valverde in Occitanie? Navarro en Elissonde. Dat zal in de Tour wel anders zijn.

Janz

Het gaat nu voornamelijk over de te kiezen renners, maar hoe denkt men over de verdeling van het type etappe?

Ik kom tot het volgende:
Sprint: rit 1-2-4-7-8-13-18-21
Teamtijdrit:3
Punch:5-6-14
Klassement:11-12-17-19
Aanvaller:9-10-15-16
Tijdrit:20

Zadelpen

Snap sommige keuzes niet helemaal. Bij mij komt er niet 1 puncheurtopper in. Is maar 1, hoogstens 2 punch etappes. Dus alaphilippe, valverde ed vallen allemaal af hier.

Wat mij ook op valt, er is een kasseienrit, in enkele voorbeschouwingen staat dat zal wel geen massasprint worden. Daar ga ik wel in mee op zich, maar ga je dan bij de sprinters kijken, die hebben allemaal 1 of meer sterren voor kasseien.

Dus het kan best een kleine groep zijn, maar volgens mij zitten daar dan wel een boel sprinters bij. En dan kom je op 8 sprint etappes uit. En 7 berg etappes.

Als je alle sprinters pakt, wat denk ik wel sommige mensen gaan doen. Mis je maar enkele toppers voor het ak. Haal je daar de girodeelnemers van af, mis je er maar 2, Porte en Bardet. En ik zit er, in het geniep, ernstig aan te denken om dat te doen.

Maar kom je dan niet net te kort aan het einde voor ‘het bekertje’? Dat is de grote quest hier bij team Zadelpen.

Edit

Even voor de duidelijkheid: team Zadelpen heeft tot op heden nog nooit wat gepresteerd.

Laatst gewijzigd
Brillenpoetser

Ik heb geen plek / budget voor froome, Quintana en Valverde dus alle 3 niet mee lijkt het op. Ik overweeg zelfs nog een klassementsman te downgraden en dan ewan thuis te laten en kittel mee te nemen.

Dumoulist

Van Garderen of Izagirre is een lastige. Kunnen beide tijdrijden en TJ is nog extra interessant met de TTT. Ion is echter wel de betere klimmer van de twee en heeft naar mijn inziens een reële kans op een top 10 plek. Neig dus toch naar de tweede.

Mollema staat overigens ook weer in m'n team. Heeft een goede finish in huis, verteerd de kasseien goed, kan top 10/15 rijden in de laatste tijdrit en dit parcous moet hem zeker wel liggen. Kan naar mijn mening de verrassing worden met minimaal een top 5 plek. Hij reedt bovendien 2 jaar geleden nog met de 2 beste klimmers de Mont Ventoux op (Froome en Porte met die motard).

Laatst gewijzigd
pirazzi

Mollema heeft nog nooit Parijs - Roubaix gereden ...

Laatst gewijzigd
Dumoulist

Hmm ik dacht dat Mollema destijds mee vooraan reedt in de Touretappe die Boom won. Maar ik zie nu dat ik in de war ben geraakt door die waaieretappe uit 2013 waarin Mollema het wel fenomenaal deed.

WCEendT

Daily reminder dat Jorik112 en ik weer een betaalde Scorito poule organiseren, voor meer informatie zie pagina 9 en of stuur mij een PB.

Elke avond verwerk ik de nieuwe aanmeldingen, dus even geduld als ik niet direct reageer.

1 2 ... 10 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.