Fuglsang werd overigens destijds tweede achter Boom en rijdt ook nooit Parijs-Roubaix. Wellicht een optie met etappe 9 in het achterhoofd. Wordt weer eens een keer uitgespeeld als kopman en rijdt sterk dit jaar. Misschien dat hij wel eens kan gaan verrassen. Alleen zijn er wel meerdere leuke opties voor 2.5/3 miljoen...
Even terug komen op mijn vorige edit. Het is niet helemaal waar dat wij nooit wat gepresteerd hebben. Want stond, geloof, vorige Giro dik top 10 toen 4 renners in 1 etappe het ravijn in reden en mij alsnog kansloos maakte.
Maar eerlijk is eerlijk, geen bekertje.... dan hoor je er nog niet bij....
En dat doet zeer mensen. Sponsoren roeren zich, je kent het wel.
Ik was gister toevallig aan het twijfelen tussen Benoot en Calmejane. Beide renners zijn € 750.000,- en zullen allebei gaan aanvallen(?) Echter blijft het lastig om ze in de juiste etappe op te stellen. Alleen heb je bij Benoot inderdaad wat extra mogelijkheden en dus wat meer zekerheid. Ik denk dat het gelijk ook m'n enige 'aanvaller' wordt.
'@ditisdavid: Küng is wel een aardige met de TTT en ook nog jongerentrui, al overleeft hij ws niet de tijdverschillen in etappe 5 en 6? anders zou het nog een leuke opvulling tov je sprinttrein zijn. Bijv als 3e over de streep -> 8 voor gele trui + 6 klassement + 6 jongeren = 20 punten per rit. Omdat ik ook Bernal heb en als je de kansen BMC Sky 50%-50% zet, dan levert hij dus gemiddeld 10 punten op tussen rit 4 en 9, bij 10 zal hij niet meer overleven. Ook nog een geschatte 36 punten uit de TTT zelf en ca 20 punten voor de tijdrit. Van Avermaet zie ik niet dezelfde punten/prijs ratio halen, etappe 9 moet hij ws Porte begeleiden, tenzij die er al kansloos voor staat. 5 en 6 blijven dus staan en eventueel nog een ontsnapping.
Ook natuurlijk link is dat als BMC de tijdrit wint, Küng op kop moet op tempo te bepalen en ws op einde dus niet meer in peloton finisht. Ergo, denk niet dat ik het met hem aan ga durven.
Nog nooit gebeurt, Papa Bart heeft met de eerste schifting een hele bak met centen over. Ik vind eerlijk gezegd de drie klassementsvijfmiljoeners hun geld niet waard, en twijfel eigenlijk alleen over Valverde.
Ik verwacht een broederstrijd om het kopmanschap bij Movistar en Valverde zal die in de eerste 9 dagen moeten beslechten. Dat maakt hem toch nog interessant.
Ik ben benieuwd wie de witte trui mee naar huis neemt. Bernal? Nu al? Soler? Moscon?
De witte trui is wel een dingetje. Zijn vaak gemakkelijke punten, maar Bernal is veel te duur en Soler zal wel moeten knechten (4 kopmannen is echt te veel). Moscon zie ik ook geen klassement rijden.
Benoot heeft voorlopig een plekje, maar onduidelijk of hij er echt voor gaat. Daarnaast geen plekje meer over voor kanshebbers als Latour, of Guillaume Martin.
De vraag is bovendien of de beste jongere in dit brede veld nog een beetje mee kan komen en überhaupt top 20 rijdt in de bergritten. Lijkt er niet op dat ze zoals Yates en Meintjes de laatste jaren top 10 kunnen rijden. Bernal en Soler zouden het misschien kunnen, maar vraag is of ze de kans ervoor krijgen.
'@elstupidoloco
als het mogelijk is na etappe 9, het is toch ook mogelijk dat hij hem voor die tijd al heeft?
In dit geval zou hij de witte trui een mooi poosje om zijn schouders kunnen hebben!
Alles valt of staat natuurlijk met, of hij er voor wil rijden.
Maar zo als je zegt, als zo'n trui eenmaal om je schouders zit ga je er toch voor rijden.
'@Elstupido
Ik dacht eerst ook dat Benoot in de eerste 10 dagen wel eens 'automatisch' de jongerentrui zou kunnen hebben. Komt het heuvelachtige parcours goed over, kan mogelijk in de mur de bretagne meedoen om de prijzen en zal in etappe 9 in principe zonder pech altijd vooraan kunnen eindigen. Hetzelfde geldt echter óók voor Moscon (in etappe 9 zijn er nog wel 2 man die bij de kopmannen kunnen blijven en Thomas kan het ook wel zelf) en SKY zal in de TTT wel wat tijd pakken op de Belgische Lotto vrees ik.
Het zou natuurlijk wél zo kunnen zijn dat hij achter Moscon 2e staat en de tru in etappe 10 overneemt. Afhankelijk van de rol van Moscon en de motivatie van Benoot uiteraard. Ik denk namelijk inderdaad dat de andere jongeren die goed bergop kunnen in etappe 9 wel op achterstand worden gereden en/of dat al stonden na de TTT.
'@nasibal
De rol van Moscon is idd interessant. Met het oog op die korte bergetappe (ik ben even het nummer kwijt) waar ze op volgorde van het klassement gaan starten, gaat Sky denk ik toch proberen om zoveel mogelijk mensen hoog in het klassement te houden om daar een slag te slaan, of froome niet geïsoleerd te laten zitten. Doorgaans zie je bij Sky de knechten zoals Poels de ene bergrit bij froome blijven, om de volgende op een kwartier binnen te komen. Die nemen vaak een paar rustdagen. Dat zie ik nu minder snel gebeuren. Moscon zou hierdoor ook lang mee kunnen doen in het AK
'@Laupie
Als de echte bergen komen zal hij echt wel er tussenuit vallen inderdaad. Die echte bergen komen pas in etappe 10 en ook dan is nog maar de vraag hoeveel hij er direct echt al tussenuit valt.
Froome en Thomas konden vroeger nooit een berg op. Kwiat kon enigzins klimmen maar zagen we vorig jaar opeens het hele peloton losrijden op (volgens mij) de galibier. Vergeet ook niet de 'transformatie' die sprinter/klassiekerrenner Hagen opeens maakte bij SKY. Kijkend naar hoe Moscon in koersen tegen bergen op rijdt (en dan heb ik het dus niet over een algemeen klassement) lijkt hij zelfde soort stappen te zetten. Ik zie hem in etappe 10 en 11 dus alleen in de bus eindigen als hij dat zelf wil.
Dat gezegd hebbende kom ik terug op mijn eerste zin: Een AK rijden gaat hij hier nooit of te nimmer doen inderdaad.
Jammer voor Boom, had het hem gegund. Vind het ergens wel logisch, sprinttrein Groenewegen is belangrijk in deze sprinttour. Ben er nog niet uit hoeveel van de bergetappes gewonnen gaan worden door de (echte) klassementmannen, maar vooralsnog zie ik ze maar weinig punten binnen harken. Maar wie van de aanvallers zou dan wel vaak top 10/20 gaan rijden. Lastig, lastig.
Froome zal zijn puntjes wel binnen harken met de punch, maar Quintana, Porte, Bardet, Dumoulin. Ernstige twijfels. Sprintploeg staat inmiddels wel, 9 stuks.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.