Scorito Tour 2018

1 2 ... 12 ... 255 256
laupie

'@nasibal
Wat je zegt zit er zeker aan te komen met Moscon maar zie het op dit moment niet gebeuren. Zijn resultaten dit jaar geven dat punt ook nog niet aan. Dit betekent dus dat je hem opstelt in 2 heuvel etappes en een TTT, en daarna is hij zijn punten kwijt in etappe 10.
Ik ga ervan uit dat iedereen met 8/9 fatsoenlijke sprinters komt aanzetten en je Moscon dus niet opstelt in de vlakke etappes.

Brillenpoetser

'@kevinraar ik zou mollema er in fietsen.

Wat moscon betreft denk ik dat hij teveel moet knechten en zijn prijs dus niet waard gaat zijn. Verder heb ik 8ak mannen en 8 sprinters aangevuld met wat aanvallers en een tijdrijder. Daarbij zeggende dat ik koppels heb gemaakt wat betreft de aanvallers met sprinters of hij moet ook echt kunnen klimmen.

snoek1974

Dat is het meest lastige van deze tour qua scorito selectie , tijdrijders als Dumoulin en Roglic leveren je minder punten omdat we niet beginnen met een proloog , etappe 10 pas de eerste echte bergetappe , maar daar kan je dus paar van je klassement renners hebben die door de TTT , Mur de Bretagne en de kasseien etappe al kansloos zijn voordat de eerste bergetappe begonnen is en hoe staat het met de renners die de Giro gereden hebben en gaat de tour net zo hard en agressief aanvallend gekoerst worden oftewel maak 1renner minder zoveel uit en kan Froome en Dumoulin nog een keer zo n harde ronde aan of gaat er nu meer gecontroleerd worden.

Gaat een klassement renner de kasseienrit hard maken is ook maar de vraag aangezien de etappes erna de eerste bergetappes in het schema staan .

Dus nog veel bedenkingen , denk dat voorlopig nog maar 3 renners zeker zijn .

nasibal

Wat Moscon betreft:

ALS je bereid bent om een Kung, Caruso, Van Avermaet, Kragh etc mee te nemen voor de TTT plus wat bonus, is Moscon voor 1 miljoen natuurlijk ook gewoon een hele plausibele optie. Meer dan een Rowe of van Baarle natuurlijk.

Neem je niet een goedkope renner mee voor de TTT plus wat bonus, dan kan je inderdaad ook Moscon gewoon het beste thuis laten denk ik.

Lowland

Ligt het aan mij of leeft dit topic minder dan het topic in aanloop naar de Giro? Mij staat bij dat ik toen pagina's nieuwe posts kon lezen. Of ik log nu vaker in ;-)

RemcovanderMaas

Qua verdeling ben ik er wel uit, probleem zit nog bij de klassementsmannen. Ik betwijfel of de dure jongens hun geld waard gaan zijn namelijk. Valverde is altijd een interessante renner, maar voor 5 mln te duur denk ik.
En, wat verwachten we van Roglic? Kan hij het ook in een koers van 3 weken .....

Tommytom

Mijn probleem is dit jaar niet het budget maar het aantal beschikbare plaatsen. Wat nasibal ook al zei: ik zou voor 500.000 per plekje wel twee extra renners willen meenemen....
Heb nu een eerste opzet gemaakt waarbij ik twee renners er niet meer in krijg, maar houd wel 3M over.

Timber

Wordt hier serieus Moscon genoemd? Die is gewoon vierde knecht van Froome achter Thomas, Poels en Kwiatkowski. Nauwelijks een puntenpakker.

Jori

Door die TTT en grote kleppers, zie ik maar weinig verrassingselementen of koersinschattingsmomenten. De echte pareltje zoals bijv. Carapaz zie ik niet gebeuren, en voor renners als Goncalves vorige giro is het eerst definitieve selecties afwachten. Verder is het vooral koffiedik kijken met 25 man die een klassement rijden en 20 mensen die gaan sprinten. De TTT maken BMC en Sky extra interessant en door de kasseienrit is oa Nibali bij mij een zekerheidje.

Paar dagen geleden had ik Landa als zekerheidje, maar begin met het moment meer te twijfelen.

Vorige Giro kon je vergif op innemen dat Viviani puntentrui pakte én minstens 50% van de sprints ging winnen. Dat betekende dat Quick-step een leuke visvijver was, waar oa Morkov, Schachmann en Cavagna kwamen bovendrijven. Nu vind ik de TTT 1 van de grootste zekerheden, waar ik enkel Sky en BMC als kanshebber zie. Sunweb rijdt momenteel goede tijdritten, maar met die heuvels en zonder kämna zie ik toch plek 2 of 3 als max. Qua Sky zit er ook nog wat leuks en gaan de meeste discussies over.
BMC is eigenlijk te weinig om mee te spelen. Maar qua sprints is weinig te zeggen, behalve dat ik Groenewegen nog als grootste favoriet voor etappe 1 zie

Sunweb wil ik eigenlijk ook graag renners van en SKA en Bauhaus springt natuurlijk enorm in het oog. Maar eerst maar definitieve selecties en SKA's rol afwachten (ws knechten en hoogstens paar keer mee met ontsnapping). Bauhaus en Theuns zullen ws niet mee mogen, enkel alle ballen op Matthews.
Kelderman raakte ik wel beetje onder indruk van gedurende Zwitserland, maar die tijdrit en met name de arm gaan ervoor zorgen dat ik geen risico ga nemen met hem. Dumoulin leek op in de giro en wou hem eigenlijk niet nemen. Maar met de TTT en kasseien, zou hij wel al hoog kunnen staan in tegenstelling tot de movistar mannen.

Qua klassementsmannen heb ik ook nog moeite om in te schatten welke kwaliteiten deze tour belangrijk zijn. Punch lijkt minder dan voorheen belangrijk, maar goed kunnen dalen en een klein sprintje lijken me wel zo prettig.

Maar vooral het idee dat het meer renner A vs B dilemma's zijn dus.

@timber: Küng en Moscon zouden in elk ander spel weinig opleveren. Echter is scorito met de trui-bonussen zou daar echt een sleutel kunnen liggen. Dat je ze uiteindelijk te weinig ziet brengen, kan ik geloven, maar er zijn zeker scenario's waar ze hun geld waard zijn. Moscon is het al waard als SKY etappe 3 wint en hij dus het wit (of bernal) vasthoudt, nog een hoge positie in ak en teammaat in geel. Dat zou al 23 punten kunnen opleveren per etappe, afgezien vd daguitslag

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Timber

Naast wat Jori hierboven al zegt: De "volgorde" van sky is elk jaar in praktijk weer volledig anders dan vooraf logisch zou zijn. Om uiteenlopende redenen. Vorig jaar kwam kwiat door omstandigeden (los van een eigen plan trekkende Landa) regelmatig als laatste man boven drijven. Een "zekerheidje" is dat Poels de laatste week wel weer het een en ander gaat laten zien maar verder is het nog maar de vraag wat Bernal gaat laten zienen wat Kwiat zelf wil. Tenslotte is Moscon gewoon maar 1 miljoen. Op dit budget is dat een meer dan prima prijs voor de TTT, de ITT, eventuele truipunten in de eindafrekening, wie weet de kasseienetappe en/of een overgangsettape. Zelfs dus als hij achterin de trein plaats moet nemen.

Dat gezegd hebbende zijn er ook voldoende redenen om hem vooral niet mee te nemen.

dvansteenis

Ik twijfel tussen die kasseien mannen die een kopman bij zich hebben die voor AK gaat. Mogen Moscon, Kragh, GVA, Naessen enz hier wel voor eigen succes rijden? Ik verwacht het niet. Mag GVA zich in de aankomsten heuvelop wel mengen? Voor dat soort mannen toch teveel onzekerheid waardoor ze er nu nog buiten vallen ondanks TTT. Denk nu toch eerder aan Benoot en v Garderen.
Voor AK ben ik op zoek naar de wat goedkopere renners zoals Fuglsang, Mollema en Izagirre zodat ik zowel Gaviria als Kittel, Sagan, Demare en Groenewegen kan pakken.
Ik heb de naam Pantano nog niet voorbij zien komen? Te groot risico ivm opstellen?

Poeksel

" Mag GVA zich in de aankomsten heuvelop wel mengen?"

Twijfel je daar echt over?

(ik niet namelijk, wel voor etappe 9)

Pantano heeft inderdaad het 'Wanneer stel je hem op' probleem.

Laatst gewijzigd
CasS

'@dvansteenis
Pantano zou ik niet doen, omdat hij de Giro al in de benen heeft en daar heel weinig kon laten zien.

Poeksel

'@Cass: dat laatste is eerder een reden om hem wel te nemen: hij is blijkbaar nog fris :)

Twaburov

Is Thomas met 3.5M niet duur voor een knecht? Waarom is hij een zekerheid? Gaat hij een goed klassement rijden?

hupske

'@poeksel

Zal Teuns zich dan ook mogen mengen op de punch etappes? Nog stukje goedkoper en kan die aankomsten ook goed aan.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Als ie op zijn fiets blijft zitten wel.

Mollemaestro

Op dit moment gek genoeg mijn team al zo goed als rond... Alleen nog de keuze tussen Uran en Roglic, liefste neem ik ze allebei mee maar kan op andere plekken eigenlijk geen geld vrijmaken. Alhoewel... Misschien 'downgrade' ik Gaviria wel maar Greipel en pak ik ze allebei ten koste van Moscon. Denk dat ik mijn huidige opstelling maar 2 weken laat staan en van het WK en de zon ga genieten!

dvansteenis

'@poeksel Ik twijfel wel maar als hij mag, dan wordt het voor mij eigenlijk een zekerheidje gezien TTT en 3(?) etappes waar hij voor de overwinning mee doet. Wellicht in plaats van Stuyven dan...

Poeksel

Verleden jaar mocht ie in ieder geval gewoon voor eigen kansen gaan (b.v. in etappe 3) en ik zie geen reden dat dat dit jaar in etappe 5 en 6 anders zal zijn. Het is niet dat Porte een minuut gaat verliezen als GvA gaat sprinten.

Etappe 9 is een etappe waarin een kopman veel tijd kan verliezen, daar kan ik me nog wel voorstellen dat GvA Porte moet bijstaan.

Niballie

Misschien dat iemand hem nog tegenkomt op een terrasje...

Stanvangrunsven

Roglic, D. Martin of Uran... keuzes keuzes

dvansteenis

Mijn stem gaat dan naar Roglic

Dumoulist

D. Martin is de goedkopere versie van Valverde dus die gaat bij mij sowieso mee. Zonder die schuiver van Porte had het podium er vorig jaar gewoon ingezeten en het lijkt erop dat hij net op tijd in vorm begint te geraken.

Laatst gewijzigd
04398

'@dumoulist, vorig jaar had het podium voor meer renners erin gezeten als ze niet tegen de grond waren gegaan. Thomas en Fuglsang stonden ook top 5 toen ze tegen de grond gingen, dan was het ook andere koers geweest met dan ook nog inderdaad Porte en Martin erbij. Is altijd de vraag wie blijft heel in de Tour kan je van te voren niet voorspellen.

1 2 ... 12 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.