Scorito Tour 2018

1 2 ... 13 ... 255 256
Jori

Kristoff en D. Martin had ik vooraf afgeschreven omdat alles leek mis te gaan bij uae. Kristoff vind ik nog steeds niet vanwege andere alternatieven, maar D. Martin leek me toch wel goed in Dauphiné, laatste paar jaren daar erg goed en idd goede punch en sprintje. alleen qua goede klassering begint hij op achterstand gezien de ttt, maar bij mij nu wel redelijk safe in mijn team.

om zelfde redenen denk ik ook Mollema..

Papa Bart

'@Jori,
Het lijkt me dat je hier en daar toch wat zand in andermans derailleur poogt te strooien.

Carapaz was inderdaad wel een pareltje, maar niet zo zeer om trots met de scorito bokaal het pand te verlaten aangezien dat pareltje nou niet bepaald in een gesloten en verborgen oester verscholen zat. Derhalve had de oplettende speler die wel in zijn team, hij won uiteindelijk de jongerentrui niet, en maakte per saldo dus niet zo heel veel verschil. Dan maakte Uran vorig jaar meer onderscheid. Ik heb wel een idee wie dit jaar de niet eens zo'n grote verrassing gaat worden.

Maar vooral dat geveinsde wantrouwen ten opzichte van Movistar, in combinatie met dat zwemelen met SUNWEB.
Volgens mij maakt Movistar op dit parcours kans op toch minimaal podium in de TTT. Behoorlijk technisch en met pittige hoogteverschillen. Iets platter en iets rechter en ik zou een ander team kiezen. Maar nu? Als Valverde het kopmanschap ambieert zal hij die in de eerste negen dagen moeten bevestigen, en dat zou ook zo maar kunnen lukken met de muur. En was het niet zo dat Valverde vorig jaar nog behoorlijk verraste op de steentjes? En dan wordt de optelsom wel heul interessant. Gewoon vier Movistars in de toko trekken. Geel, wit, misschien zelfs wel groen EN bollen. Het zou kunnen want het is wel een blok hoor, en de ondersteuning is uhm bepaald niet onmachtig!

Dan rommelen we er nog wat sprintertjes in, een paar berggeiten en kat in het bakkie, wat?

dvansteenis

'@bartje over zand strooien gesproken! Het WK TTT was zwaarder dan nu in de tour en dan zeg jij movistar minimaal podium? Ik denk van niet. Top 5 als ze allemaal top zijn. En voor de groene trui naar movistar moet denk ik tijdens etappe 1 de volledige top20 in de finale zo op hun muil gaan dat ze de dag erop niet meer opstappen. Wat sprinters erin “rommelen” lijkt me niet verstandig voor je team met dit parcours.

Tussen de regels doorlezen is overigens niet mijn ding, je verhaal lijkt me zo onwaarschijnlijk dat het zo maar eens sarcastisch zou kunnen zijn.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Naast Roglic, Kruijswijk en Groenewegen denk ik aan Roosen als vierde man bij TLJ.
Maar moet misschien teveel knechten dus dan maar maximaal 3 renners van TLJ meenemen.

Bode80

Ik wilde al hetzelfde typen haha. Movistar zal best een aardige TTT gaan rijden maar ik zie ze niet als favoriet voor her podium.

Ik geloof best dat sommige hier niet altijd hun eigen mening neerzetten om de minder geinformeerde lezer meer en tegenstrijdige info te geven.

Poeksel

Drie kopmannen hebben lijkt me in een ttt ook best wel een nadeel. Op een WK kan je je zwakste schakel laten lossen, maar dat zullen ze vast niet willen doen met Quintana.

Tommytom

Voor mij zijn er twee teams topfavoriet: Sky en BMC.

Quick Step, Sunweb en Bora daarachter voor plaats 3 tm 5. Wellicht ook nog Orica daarbij.

Maar Movistar? Top 5 zou ik heel erg knap vinden.

Jori

kijk naar de wk selectie van movistar en deze selectie, qua ttt zijn ze er echt ver op achteruit gegaan. top 5 zou al echt verrassing zijn.

vergeleken met wk dus ook 2 man extra. Sky met Poels, Froome, Kwiat, Moscon, Thomas en dan verwacht ik ook zeker nog Castroviejo ten koste van Rowe of Bernal nog.

bmc zie ik nog wel erg Scotson en met name Dennis missen. Bevin zeker nog goede vervanger, maar onder de streep wat minder.

Qua hardrijders van Sunweb, die kunnen wel die heuveltjes aan en iedereen lijkt dat opeens van Sunweb te kunnen, (tijdrijden dus).

Dumoulin, Kelderman, Matthews, SKA als blok en dan eromheen dus Geschke, Arndt etc. acht ik ze ook zeer sterk.

siets

Lijkt mij ook. SKY en BMC topfavoriet, maar zoals al meerdere malen is gemeld.. bij BMC lijken verder maar weinig mannen interessant. Wordt hier steeds gezegd dat punch kwaliteiten niet doorslaggevend zijn voor de klassementsmannen, maar lijkt mij toch een zekere meerwaarde?
Echt bergop wordt er ook niet vaak gefinisht en de punchers lijken over het algemeen ook redelijke dalers (Froome, Valverde, Bardet, Alaphilippe al is het niet een GC renner). De combinatie van een goede punch en meer dan redelijk dalen lijken me de twee belangrijkste eigenschappen voor een GC renner deze tour... samen met een sterk team voor de TTT natuurlijk.

Vindt juist daarom Movistart lastig.. fantastische namen, maar ik vraag me af wat Landa en Quintana gaan opleveren.. Valverde daarentegen, ook voor 5 miljoen, lijkt me juist een goudmijn. Wel belangrijk dat hij dan echt niet hoeft te knechten voor de andere 2, maar lijkt me dat Landa meest waarschijnlijk als knecht zal worden gespeeld. Tenminste, mocht 1 vd drie hiervoor in aanmerking komen.

Wie is overigens nu eigenlijk de absolute kopman bij TLJ? Of starten Kruijswijk en Roglic beide als 'absolute' kopmannen?

Poeksel

Officieel is Kruijswijk de kopman en gaat Roglic gewoon hard fietsen. Dat laatste kan natuurlijk best een hoge notering opleveren...

Jorik112

Carapaz was zeker wel een pareltje. Dat hij zo goed zou rijden, had bijna niemand verwacht. Natuurlijk een kanshebber op de jongerentrui, maar met hem nog 5 anderen, waarvan op voorhand gedacht werd dat ze zouden strijden om plaats 2. Lopez was natuurlijk de uitgesproken favoriet. Derhalve was het meenemen van Carapaz achteraf gezien dan ook een uitstekende keuze.

siets

Vraag me dan af of het ooit eerder is voorgekomen dat een 'knecht' duurder was dan zijn kopman.. Redelijk verwarrend :)..

dvansteenis

Roglic maakt met zijn daal, punch en tijdrit kwaliteiten natuurlijk kans om top3 te finishen in een heel aantal etappes vandaar zijn hogere prijs waarschijnlijk

siets

Eens, met die drie kwaliteiten kun je je bij dit parcours overigens denk ik heel terecht afvragen of Roglic niet de uitgesproken kopman zou moeten zijn..

dvansteenis

Dat is ook waar. Alleen de tijd die roglic met een punchje heuvelop pakt (seconden) is relatief weinig tegenover de tijd die Kruiswijk tijdens zware bergetappes kan pakken (minuten). Al kan roglic ook wel aardig bergop natuurlijk. Ik neem in ieder geval roglic!

laupie

Ik vind Kruijswijk altijd lastig in te schatten hoe hij gaat presteren. Kan alle kanten op met die jongen

La Primavera

Even wat anders. Normaal gesproken gaat de regel 100 punten per miljoen wel aardig op, maar met dit hoge budget lijkt mij dat een lastige opgave. Dan ga je inclusief kopmanpunten toch wel ver over de 6000 punten totaal moeten scoren om aan die regel te voldoen.

Laatst gewijzigd
mik-hail-tal

Heb momenteel 9 klassementsrenners en 8 sprinters.
Nog ruimte voor nog 3 renners met een budget van €7.000.000
Tips? ;-)

ditisdavid

'@La Primavera
Het gros van de duurdere klassementsrenners gaat daar zonder kopmanpunten ook niet aan komen.

La Primavera

Dat is mijn punt ;)

siets

Toch leveren ze te veel op om ze weg te laten..

siets

Kwam in Dwars door Vlaanderen netjes binnen met van Avermaet, Terpstra en Stuyven.. zijn toch niet de minsten op de kasseien

Onbekende gebruiker

'@check de rit die Boom won in 2014. Daar pakte Nibali ruim 2 minuten op Valverde. Die laatste zat wel in de 'favorietengroep' voor zover daar überhaupt sprake van was.

Niballie

Ter informatie m.b.t. eerdere kasseienritten in de recente Tourhistorie:

Tour 2014 Etappe 5
https://imgur.com/Y6CpSlS
Winnaar: Lars Boom in 3.18:35
Favorieten / Top 10 kandidaten voor Tour 2018:
2. Jakob Fuglsang +0:19
3. Vincenzo Nibali +0:19
20. Richie Porte +2:11
21. Geraint Thomas +2:19
23. Tom Dumoulin +2:28
26. Alejandro Valverde +2:28
27. Romain Bardet +2:28
34. Bauke Mollema +2:44
63. Steven Kruijswijk +4:16
176. Rafal Majka +22:40
DNF: Chris Froome

Tour 2015 Etappe 4
https://imgur.com/oAzpscR
Winnaar: Tony Martin in 5.28:58
Favorieten / Top 10 kandidaten voor Tour 2018:
11. Alejandro Valverde +0:03
13. Rigoberto Uran +0:03
15. Vincenzo Nibali +0:03
16. Bauke Mollema +0:03
17. Chris Froome +0:03
18. Romain Bardet +0:03
22. Geraint Thomas +0:03
23. Nairo Quintana +0:03
30. Jakob Fuglsang +0:03
75. Wilco Kelderman +3:23
105. Daniel Martin +5:37
107. Steven Kruijswijk + 5:37
116. Adam Yates +5:37
134. Rafal Majka +5:56
137. Wout Poels +5:56
150. Bob Jungels +16:53
159. Richie Porte +16:53

Houd hierbij wel in het achterhoofd dat sommige renners destijds geen kopman waren en dat het in 2014 ook nog eens hondenweer was.

Laatst gewijzigd
Dumoulist

Was het niet zo dat een aantal renners in 2015 verrast werden door een tempowisseling? Geeft misschien een vertekenend beeld zo. En in 2014 was het inderdaad de regen wat er voor zorgde dat het een man tegen man gevecht werd.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 13 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.