Scorito Tour 2018

1 2 ... 14 ... 255 256
Niballie

De situatie van 2015 kon ik me niet zo goed meer voor de geest halen, dus zou kunnen.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Uit het verslag is het niet op te maken: http://www.wielerflits.nl/nieuws/86576/tourflits-martin-neemt-revanche-in-stoffige-etappe.html

Niballie

Richie Porte over Greg Van Avermaet:

Ga je Van Avermaet vragen om in de rit naar Roubaix bij jou te blijven?
“Daarvoor hebben we andere renners. Iemand die Parijs-Roubaix gewonnen heeft, verdient het om daar zijn eigen kans te mogen gaan.Bovendien: Greg is een kampioen. Ik ga hem nooit zeggen dat hij bij mij moet blijven.”

Karperdrol

'@allie,

Terechte opmerking van Richie

Jasperdewaal11

Rode lijn is dus dat Nibali en Fuglsang het 2x goed gedaan hebben in zo'n soort etappe.plus beide goede dalers en een aardige versnelling

WCEendT

Daily reminder: Jorik112 en ik organiseren net als bij de Giro een betaalde Scorito poule met 5 euro inleg.

Voor meer informatie zie mijn post op pagina 9 en of stuur mij een PB met je mobiele nummer.

Elke avond verwerk ik de aanmelding, dus even geduld als ik niet direct reageer.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

'@ wceendt

Is dat een winner takes all principe ?
Ben wellicht geinteresseerd.

Quickstep Cha-cha-cha

Ik probeer uit te dokteren wie de lead-out man voor de sprinttrein van Greipel ook al weer is. Sieberg ? Keukeleire ? Kan iemand me op weg helpen ?

Niballie

Ik denk De Buyst.

Crashtester

Poeh het is al vaker gezegd, maar ook ik kom echt plekken tekort. Ik blijf teveel renners zien die ik graag in mijn selectie wil, maar waar simpelweg geen plaats voor is. Dit gaat vrijwel iedereen hebben, dus wordt het nog maar eens een slag verder verdiepen in het parcours en de mogelijke punten per etappe die de renners daadwerkelijk kunnen gaan halen.

La Primavera

Kom ook mede door het hoge budget en de vele toppers alleen tot een team vol met toppers. Nog geen plek kunnen vinden voor een darkhorse.

laupie

Froome en Roglic of Bardet en Nibali?

Jori

Hoe kan Bardet ooit zijn prijs eruit halen? Zijn punten van vorig jaar wat ik als goed jaar beschouwde icm de deelnemerslijst nu en het parcours en bardet was echt 1 van de eerste afvallers

elstupidoloco

De vraag is of het nemen van darkhorses wel zo interessant is, als je voor iedere sprint- en bergetappe minstens 20 (dure) kandidaten voor de top 10 in de etappe hebt.
Een jongen als Latour (wat ik eigenlijk niet eens echte dark horde vind) gaat echt niet even iedere bergetappe top10 rijden, zoals Carapaz wel deed in de giro. Het deelnemersveld lijkt me simpelweg te sterk.

hupske

Komt er nu op neer. Je hoeft niet eens wielren verstand te hebben om een goed resultaat te kunnen halen. Je hebt rustig 10 toppers voor in de bergen mee en ook nog 10 voor de sprint.
Dan zet Scorito er ook nog netjes neer wat voor etappes er precies allemaal zijn en iedereen kan met gemak wat samenstellen.

Cerebral36

'@Hupske En dan nog kan je de totaal verkeerde keuzes maken omdat de lijst enorm lang is. En dat maakt het juist leuk.

hupske

Dat klopt, omdat die ene renner tegen verwachting in toch niet fit is.
Maar je word met dit budget totaal niet gedwongen om renners te zoeken van 500.000 of 750.000.

pirazzi

Het budget vind ik helemaal niet ruim. 56 miljoen voor 20 renners is gemiddeld 2,8 miljoen per renner. Er zijn 23 renners van 3 miljoen of meer dus die kun je niet allemaal nemen.

Cerebral36

Precies, je wordt gedwongen echt te kiezen tussen meerdere toppers met dus het risico dat je precies de verkeerde pakt. Dus een goed resultaat is echt niet zo zeker als het met dit budget wordt gesteld soms.

hupske

Zo even snel een team:
Porte, Bardet, Thomas(kl, tt), D.Martin(kl, punch), Dumoulin(kl,tt), Fuglsang, Mollema, Majka, Kruijswijk, Soler(jongeren of aanval).
Sagan, Groenewegen, Ewan, Greipel, Démare, Matthews, Hagen, Colbrelli, Stuyven, Laporte.

Goedkoopste renner is 1 miljoen en op papier echt geen gek team. Je kan bijvoorbeeld Bardet ook nog eruit halen voor Yates, zodat je wat meer punch hebt. Dan kan je Fuglsang nog wisselen voor Roglic, zodat je ook nog power hebt in de tijdrit.

ditisdavid

'@hupske
In dit veld gaan renners in die prijscategorieën ook minder scoren dan normaal. Zeker nu Scorito amper renners underpricet.

nasibal

Precies, je wordt gedwongen echt te kiezen tussen meerdere toppers met dus het risico dat je precies de verkeerde pakt. Dus een goed resultaat is echt niet zo zeker als het met dit budget wordt gesteld soms.

Er wordt volgens mij nooit gesteld dat er geen keuzes gemaakt hoeven te worden en al helemaal niet dat een ruim budget (automatisch) zou leiden tot een goed resultaat. Maar met 2,8 miljoen per renner betekent het simpelweg dat je, budgetgewijs, niet op zoek hoeft naar écht goedkope renners zoals hupske al aangeeft. Dat er 23 renners zijn van 3 miljoen of meer klopt, maar er zijn ook een hele hoop plausibele namen voor minder dan 3 miljoen. 2,8 miljoen per renner is gewoon reteveel in mijn ogen. 2-2,5 is wat mij betreft prima, ook met de huidige prijzen per renner. Dan moet je namelijk wél op zoek naar relatief goed geprijsde renners ipv dat je gewoon 20 bekende namen aan kan klikken en hopen op een goed resultaat.

WCEendT

'@Jasper
Hangt van het deelnemers aantal af, stuur mij eens een PB bij serieuze interesse :).

christidoc

Ze hadden bij scorito ook de prijzen van de renners kunnen verlagen en minder budget kunnen geven. Dan waren nasibal en hupske tevreden geweest maar het had niets uitgemaakt voor je uiteindelijke team.

RemcovanderMaas

Budget is ruim genoeg, maar makkelijk is het zeker niet.
Anders had ik niet al 21 verschillende samenstellingen van mijn team gehad .....
Of ik snap er weinig van, dat kan natuurlijk ook :-)

1 2 ... 14 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.