Scorito Tour 2018

1 2 ... 15 ... 255 256
nasibal

Makkelijk is het zeker niet, maar met een dusdanig groot budget verklein je het aantal renners dat plausibel is. Op enkele losse uitzonderingen na valt nu alles van onder de 1 miljoen eigenlijk per definitie al af. Zulke goedkope renners hóef je simpelweg niet te hebben. Sterker nog, je loopt dikke kans daardoor een topper te missen die je gewoon mee kan nemen.

Dát vind ik jammer.

RemcovanderMaas

Dat is waar, het mooie is als er een toppertje bij zou zitten van onder een miljoen, maar dat is een gevalletje glazen bol .....
Leuke is dan weer wel dat er zoveel keuze is dat er veel verschillende teams zullen zijn, de juiste keus weten we weer achteraf.

hupske

Natuurlijk moet je nog steeds keuzes maken welke toppers je mee neemt, maar je hoeft alleen geen enkele keuze te maken uit een renner waarvan je eigenlijk denkt dat hij 0 punten oplevert of een jackpot is. Bij alle renners die je nu kan kiezen voor het budget kan je punten verwachten. Je hoeft je alleen zorgen te maken om zijn vorm. En alle renners zijn ook nog eens renners die iedereen kent.

Een Schachmann, Congalves, Simion, Poppel, Kuznetsov, Plankaert etc zijn nu renners waar je nu niet naar hoeft te kijken. Waar je met het budget van de Giro dat wel moest en de toppers net zo duur waren als nu in de Tour. Je kan nu dus renners meenemen, die in principe altijd wel garant staan voor punten.

Laatst gewijzigd
RemcovanderMaas

Daar heb je helemaal gelijk in, jongens als Carapaz en Schachmann waren mooie goedkope puntenpakkers in de Giro.
En dat soort renners zijn er nu ook, alleen komen ze er in dit veld waarschijnlijk niet aan te pas

Chesron21

Ik zou het mooi vinden als scorito weer terug gaat naar een optioneel aantal renners van 18-22 binnen je team. Je mag zelf kiezen of je er dan 18, 19, 20, 21 of 22 pakt. Dit geeft ook iedereen weer de kans hierin de eigen tactiek hierop te baseren. Hoe zouden jullie dit vinden? Ik vond het altijd wel een extra dimensie om hiermee te kunnen spelen.

jsprunk

Het was 16-20, maar ik ben idd voor. Soms moet je nog een speler in tweeën hakken om budgettechnisch uit te komen, terwijl je die 2 renners allebei niet echt gaat gebruiken.
Toen ik het overall klassement won, had ik ook slechts 16 renners.

RemcovanderMaas

Dan krijg je in ieder geval nog maar variatie in de teams, dat is wel mooi inderdaad

Chesron21

Klopt het was inderdaad 16-20. Voor deze tour zou ik echter liever 18-22 hebben

timothyvana

Het moeilijke is bij deze tdf 2018 ook dat er zoveel toppers meedoen. Bij de giro hoefde ik maar 3 of 4 klassementsrenners boven de 3 miljoen thuis te laten (helaas yates niet gekozen toen), terwijl ik nu gewoon 10(!) klassementsrenners van 3 miljoen of meer buiten mijn team heb staan.

Volgens mij kun je dan echt niet stellen dat het budget veel te ruim is.

jsprunk

Lastig om in te schatten hoe waardevol de 7e sprinter in je team is.. Aan de ene kant zegt mijn gevoel niet waardevol genoeg om er 2M+ voor uit te geven, maar opties onder de 2M sprinten normaal gesproken "slechts" voor plek 8 en/of hebben een kopman voor zich. Dan zou een opvuller met andere kwaliteiten gunstiger kunnen zijn.

Simonhout

Zakarin wordt helemaal niet genoemd, ben ik de enige die dit raar vind? Eindigt altijd kort en kan bergop met de beste mee. Zijn doel is ook de tdf. Lijkt mij meer punten waard dan Fuglsang, hij is weliswaar duurder maar toch. Lijkt mij ook beter dan Yatsy.

Brillenpoetser

'@simonhout zakarin deed get in de dauphine niet echt goed waar fuglsang het wel erg goed deed. Maar zijn topvorm zal nog moeten komen. Fuglsang is wel meer zekerheid dan zakarin aangezien die bijna altijd goed rijdt in tegenstelling to zakarin want die kan je heel veel geven omdat hij aanvalt of heel weinig omdat hij t laat lopen.
Het voordeel van zakarin is wel dat hij altijd aanvalt voor ieder plekje.

Stuff

Zakarin heeft 3(?) aankomsten bergop om punten te halen. De overige bergetappes eindigen met een afdaling. Die eindigt in een ravijn, of op minuten achterstand.

La Primavera

'@Hupske Weet niet of dit jouw huidige team is maar op dit moment zit ik al op 15 dezelfde namen. Teams gaan weer veel op elkaar lijken.

Cerebral36

'@La P: Ik bijvoorbeeld maar 10 dus zegt weinig. Denk juist dat de verschillen in de teams groter zullen worden met deze enorme keuzes die er zijn zowel voor AK als voor de sprint.

klassikl

Ik verwacht juist niet zoveel variatie. De meesten zullen dezelfde toppers weglaten. Dit geeft direct genoeg budget om het gros van de renners in de prijsklasse hieronder mee te nemen.

Phoenix0000

Waarom is er eigenlijk meer skill gemoeid met het kiezen tussen 30 toppers dan het in je team fietsen van een darkhorse, die als je de fora leest, iedereen toch uiteindelijk wel in zijn team heeft. Zag je bij de giro. Bijna iedereen had Schachman en Carapaz.

Los van de poppetjes kiezen is het ook dit keer volgens mij weer een heel interessante uitdaging. Interessanter dan de giro. Heb het idee dat er nu veel meer valt te kiezen ipv 80% de favorieten aanklikken en een paar gokjes nemen.

Interessant wordt het deze keer onder andere of je het aan gaat durven de sprinters van 1-2,5 miljoen aan te klikken om je de klassementstoppers te kunnen veroorloven aan de andere kant

Brillenpoetser

Ik heb bewust een froome en Quintana thuis gelaten omdat er te weinig klim etappes zijn voor hun prijs en daarbij verwacht ik niet dat froome nogmaals zijn trucje kan doen na de giro als hij al mag meedoen. Daarnaast zijn er goedkopere opties die veel punten zullen pakken.
Echter kom ik dan op 8 klassementsmannen en bij de sprinters heb ik er 7 echt goede mee en een van 750. Daarnaast 1 tijdrijder en 3 aanvallers/kasseien/punchers. Ik kan 2 daarvan wel weer koppelen aan een sprinter. Al met al verwacht ik dus dat ik met een breed aantal puntenpakkers aangevuld met enkele goedkope renners mijn punten te pakken.

De kunst word om de goede renners er uit te pikken welke gaan presteren.

Cerebral36

'@Phoenix Jij verwoordt het wat beter :) Dat bedoelde ik dus ook te zeggen.

Martinho237

Ik weet niet of het hier mag, maar ik zit met een aantal dilemma's bij een ander Tourspel. Als dit niet op prijs wordt gesteld dan laat ik me graag corrigeren.
Ik zal jullie niet verder vermoeien met de exacte regels en puntentelling, maar dit zijn de keuze's die ik moet maken (o.b.v. gelijke factoren):
Soler of Latour
Zakarin of Majka
Colbrelli of Van Avermaet
Stuyven of Degenkolb
Benoot of Pantano
Quintana of Landa.

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar Latour, Zakarin, Colbrelli, Stuyven, Benoot en Quintana.

Ralph123

Hoe zit het eigenlijk met de daalkunsten van het trio van movistar?

Vieds

'@Martinho237
Ik zou voor Soler, Majka, GVA, Degenkolb, Pantano en Landa gaan.

Martinho237

'@Vieds: nog iets van argumentatie of puur op gevoel?

Stanvangrunsven

In hoeverre is het slim een bardet in te wisselen voor een kittel met 7 goede sprinters en 7 KA's?

bvries

https://www.limburgcycling.com
Voor de liefhebbers: het Roadbook.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 15 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.