Scorito Tour 2018

1 2 ... 9 ... 255 256
Poeksel

'@zadelpen: prijzen blijven hetzelfde.

Brillenpoetser

Het leek een hele puzzel te worden maar ik hen er toch al aardig uit en sta wel achter mijn keuzes. En dat zonder froome en niballi al is die laatste nog wel een twijfel geval. Echter heb ik qua klimrek wel steeds minder gevoel bij hem. Heb het idee dat het beste er af is bij het klimmen en hij steeds meer moeite heeft om mee te komen. Verder twijfel ik nog om een klassementsman te downgraden en om dan colbrelli mee te nemen als 8e sprinter.

Brillenpoetser

De twijfel zit hem in Quintana er uit voor niballi en dan zonder froome en Quintana te gaan en dan colbrelli ipv mezgec

Poeksel

Waar is dat gevoel/idee bij Nibali op gebaseerd, Brillenpoetser?

klassikl

Tot nu toe nog niet uit over de verdeling qua plekken voor de sprinters en klassementmannen. Rekenkundig lijken de sprinters een te grote rol te gaan spelen in m'n team selectie. Blijft geen budget over met een ak team waar het hart tevreden over kan zijn.

David Walsh

POES, Om antwoord te geven op jouw vraag richting de Brillenpoetser;

Deze wanpresterende grootverdiener heeft bewezen sportief niet eens meer mee te kunnen met een continental ploeg.

Vicenzo, geroemd door het roze, geel en het rood. Maar iedereen loopt voorbij het feit dat contador en froem BLAUW in de lappenmand lagen..

Hem handhaven getuigt (opnieuw) van kneuterig amateurisme en een verdere ontheiliging van jouw symbool als wielerflitsgod.

Die gelaarsde rat demarerende toen iemand in het roze in de berm zat te schijten en heeft er hoogst persoonlijk voor gekozen om in zee te gaan met een moskee-truste airmiles-maatschappij. Die boarden zitten met miljoenen Bahreins zwart terreurgeld in de balg. ( en momenteel overigens tonnetje rond zijn van alle süßigkeiten).

Mijn devies:

Zet vier minaretten met luidsprekers op die mini, eentje in elke hoek, ruil de giant in voor een camelbike en flikker alle varkensfleis uit het menu. Alleen dan kan team Zandbak een fatsoenelijk team om Tom heen bouwen.

WCEendT

Thanks David, weten we ook weer dat Nibali de Tour 2018 wint.

Laatst gewijzigd
David Walsh

Gewaden paden verlaten is gekkenwerk, daar komen geheid ongelukken van...

WCEendT

Of het is juist net wat nodig is, een frisse blik...

jsprunk

Wat je ook kiest, je kunt altijd een geloofwaardige schaduwselectie maken die het ook zomaar goed zou kunnen doen. Wat een hoeveelheid toppers doen er mee, zeg..

Erayse

'@ WCEendT, ik krijg een foutmelding als ik je PB wil sturen...

De bavariaan

'@wceendt, pm verstuurd!

Brillenpoetser

Ja waar komt dat gevoel vandaan blijft lastig te beschrijven. Maar zijn prestaties in de dauphine helpen in elk geval zeker niet mee het gevoel weg te krijgen. Al moet ik toegeven nu Quintana er uit gehaald te hebben voor niballi.
Froome blijft bij mij te onzeker gezien het niet bekend is of hij wel mee mag doen en dan is nog maar de vraag hoe hij uit de giro is gekomen nadat hij de laatste week alles op zijn kop kon zetten (leek verdacht veel op iets van doping/salbutamol)

jsprunk

Als Gaviria, Groenewegen, of Ewan de eerste etappe wint, pakken ze meteen 3 truien. Een ploeggenoot pakt dan 27 punten, wat meer is dan 8e worden..

pirazzi

Dan heb je al zes van de negen voor de eerste etappe: twee van Quick-Step Floors, twee van Mitchelton-Scott en twee van LottoNL-Jumbo.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Nee dus, want knechten van de nummer 2 leveren 0 punten op. Als je gaat spreiden over 3 ploegen, levert je dat met grote kans 27 punten op, maar je verbruikt 3 plekken (dus slechts 9 punten per plek)

pirazzi

De nummer twee kan ook leider in het jongerenklassement worden als de winnaar te oud is, bijvoorbeeld Kittel of Greipel. Dat levert dan 3 teampunten op voor de knecht, minder dan 27 maar geen 0.

Laatst gewijzigd
nasibal

Maar dan kan wel alsnog beter een sprinter hebben die pakweg 12e wordt, dan die teamgenoot. Althans, in die etappe zelf natuurlijk.

Over de hele ronde gezien zou het in theorie inderdaad best anders kunnen zijn als het bv gaat om Roglic, Jungels en Yates. Afhankelijk van de prestaties van genoemde heren en je overige renners.

snoek1974

Puur iemand kiezen vanwege alleen maar kans op teamgenoot punten heb ik nog nooit gedaan wel zoek je naar duo s die elkaar kunnen versterken , dus als jij geloof heb in Roglic , Kruiswijk of Gesink kan dat best je negende renner in je sprintploeg zijn maar dan moet jij ook het meeste geloof in Groenewegen hebben in de eerste 2 etappes boven Gaviria en Ewan .

Zo had ik Schachman uiteindelijk niet opgenomen in mijn giro team maar Viviani / Schachmann was best een lekker duo maar dit kwam wel door elkaars kwaliteiten .

Ga nog eens puzzelen alleen ook weer niet teveel want in de giro was denk ik de selectie van de eerste 20 die ik ingevuld had ( met oa Battaglin erin ) ook beter dan de top 20 die ik uiteindelijk heb ingevuld .

jsprunk

'@pirazzi: in dat geval leveren de genoemde mannen dus samen 3 punten op met 3 plekken. Dan kun je beter een spinter hebben die 17e wordt.
Maar je bedoelt vast dat 30 ipv 27 ook mogelijk is. Blijft mijn verhaal wel staan.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Nou de kans dat een jonge sprinter ook de eerste bergpunten pakt is wel klein.
De puntentelling van de ploegentijdrit is ook iets om rekening mee te houden dus dan moet je 4 renners van BMC, Sky en Sunweb opstellen wat niet mogelijk is,
1 van Sunweb dan. Maar een dergelijke teamselectie bevat weer te weinig sprinters voor de vlakke etappes.

nasibal

Het vervelende van de ploegentijdrit dit jaar is dat de kanshebbende ploegen in de breedte weinig interessante scoritorenners hebben:

BMC:
- Van Avermaet zou kunnen. Is redelijk geprijst maar de vraag is of te voorspellen is waar hij deze ronde (buiten de TTT om) z'n punten gaat pakken. Waar gaat hij aanvallen, gaat hij op de mur de bretagne meedoen, moet hij in de kasseienetappe bij Porte blijven, etc. etc.
-Porte: Interessante AK renner maar komt vaak wat tegen en de vraag is of op dit specifieke parcours je 4,5 miljoen uit wil geven aan het type renner 'Porte'.
- Van Garderen/Caruso: Tja.... Het kan.
- Kung/Bevin: Zou dan met name voor de TTT zijn, je hebt geen garanties dat ze etappe 20 gaan halen. Wil je daar een van je 20 plekjes aan besteden?

SKY:
- Froome: Gaat hij meedoen?
-Thomas : Check
- Bernal: Gaat hij inderdaad mee? 3 miljoen waard? Wat gaat zijn rol zijn? Hoe goed gaat hij inmiddels nog zijn na zijn programma tot nu toe, 3 weken lang, in de tour?
- Moscon/Kwiat; Redelijk geprijst, maar verder zelfde als v. Avermaet. Ga je ze uberhaupt terugzien, en wanneer?
- Poels: Zie Van Garderen/Caruso, maar dan voor minimaal het dubbele aan eurootjes.

QS:
- Gaviria: Als sprinter wel echt reteduur t.o.v andere opties. Was voor 3,5-4 miljoen een zekerheidje geweest, maar nu?
- Jungels/Alaphilippe: Ik geloof er wel in met dit parcours, het zou kunnen, maar minimaal 1 van de 2 kan zomaar een enorme miskoop gaan blijken.
- Richeze: Good old redelijke puntenpakker, maar deze tour ook? Verder zelfde verhaal als bevin en kung: ga je daar een plekje aan reserveren?

Sunweb:
- Dumoulin: Ik geloof er wel in, maar heb voor zijn bedrag toch liever een andere AK renner. Zoals eerder al terecht opgemerkt: De kans dat hij in de eerste helft van de tour in de top 3 staat is gewoon een stuk minder groot.
- Kelderman: Gaat hij in de kasseienetappe op zn plaat, haalt hij de kasseienetappe uberhaupt? Hoe goed gaat hij zijn na z'n blessure?
- Matthews: steengoede renner, maar gaat hij overal meedoen? Kost wel gewoon 3,5kk
- arndt/bauhaus/etc/etc: wie gaan er mee uberhaupt en wat gaat hun rol zijn?

Orica (vooruit, ook een klein beetje als top 5 kandidaat)
- Ewan: Zou kunnen, maar kan ook zomaar de rest van de sprintetappes steeds pech hebben of gewoon niet goed genoeg zijn (niet snel genoeg/slechte positie). Dat overkomt hem namelijk vaker en heeft daarnaast ook nog geen enkele grote ronde uitgereden
- Yates: Tja, leuke renner, kan zonder pardon mee in je ploeg. Kan ook zonder pardon gewoon thuisblijven.
-wie verder??

Kortom: Uit bovenstaande rijtje zijn echt wel wat viable namen te plukken hoor, maar ik zie geen enkele ploeg waar ik er zonder blikken of blozen zónder TTT meer dan 2 uit zou pikken. Ga ik dan mét TTT er wél een 3e of zelfs 4e uit plukken? Ik ben er wat skeptisch over.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Ook voor de ploegentijdrit geldt dat de kans op veel punten voor de winnende ploeg heel groot is (ze pakken vast ook geel en wit en kunnen dat een kleine week vast houden).
Voor de nummer 2 echter, is het verschil met een nummer 6 slechts 20 punten. Dat is eenvoudig ergens anders te compenseren (bijvoorbeeld door in etappe 1 de juiste keuze te maken ;)).

jsprunk

'@nasibal: in principe eens, al heb ik op dit moment inderdaad wel 3 keer Sky en 3 keer BMC.
Het gaat mij niet gebeuren dat ik TJ voor 1M niet heb op het moment dat hij een keer zijn potentieel waar maakt (de "Uran van 2018").
Küng weet ik nog niet zeker, maar kans op witte trui na de TTT is zeer aanwezig en het aanbod 750k-interessante renners is nog niet heel groot. En voor de ITT ook een puntenpakker.
Om dezelfde reden heb ik Moscon ook (en omdat ik verwacht dat Sky gewoon weer gaat winnen), naast Froome (als die start, neem ik hem mee) en Thomas (enorme puntenpakker als hij een keer niet valt, zelfs als Froome ook mee doet).
Maar op dit moment zit ik zonder Valverde (wel héél erg duur) en Roglic, dus alles kan nog om :)

dvansteenis

'@ nasibal wat is voor jou dan wel een 100% zekerheid om mee te nemen buiten Thomas (en Sagan uiteraard)? Voor mij zijn Greipel en Roglic dat en die zullen in de TTT geen top 3 rijden. Bevin zou je om veel redenen ook juist wel kunnen pakken: 1) TTT 2) evt punten Porte 3) Goedkoop 4) misschien sprint hij wel mee om plaatsen 10-15 waardoor hij geel pakt na TTT...

1 2 ... 9 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.